Miksi jotkut eivät hae toimeentulotukea vaikka niille kuuluisi se?
Kommentit (62)
Ensin hirveä ulvonta, kun ihmiset loisivat tuilla jne. jne. Nytkö ei sitten sekään kelpaa, että jätetään tuet nostamatta? Koettakaa päättää trollipellet!
Mitamitamita sina sanoa. Onko mina joku tuki hakumata. Haukua kela kun ei sanota tuki jaada saamata.
Vierailija kirjoitti:
Ensin hirveä ulvonta, kun ihmiset loisivat tuilla jne. jne. Nytkö ei sitten sekään kelpaa, että jätetään tuet nostamatta? Koettakaa päättää trollipellet!
Sama se on kun menee töihin niin ulvotaan ja itketään, että yhyy toi on töissä, toi pitää saada työttömäksi ja sitten kun on työtön niin ulvotaan, että yhyy mene töihin siitä. Kato, mikään ei kelpaa.
Koska saamisen edellytykset ovat ihmisarvoa loukkaavia eli perustuslain vastaisia.
Vierailija kirjoitti:
Koska saamisen edellytykset ovat ihmisarvoa loukkaavia eli perustuslain vastaisia.
Samalla lailla ihmisarvoa loukkaa se ettei jokainen halukas Timppa tai Karvis pääse Suomeen.
Hetkinen. Eikö ap. olekaan töissä?
Minä haen toimeentulotukea ja leriaatteessa olisin myös oikeutettu siihen, mutta Kela ei myönnä sitä koska sen mukaan tililläni on noin 800 euroa olematonta haamurahaa mutta tiliotteet eivät kelpaa heille todisteeksi enkä voi kuluttaa sitä kasisatasta poiskaan kun sitä ei ole olemassa.
Ihmisten ei pitäisi hakea toimeentulotukea vaan mennä töihin ja jos yhdentyön tulot eivät riitä niin ottaa toisen työn jotta saisi enemmän tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on itsekunnioitus tallella, ja he haluavat pärjätä itse.
Ja kun palkkatöihin ei pääse niin se itse pärjääminen tapahtuu niin että....?
Työttömyyskorvaus ja pimeät työt. Niin minä olen hoitanut pärjäämisen jo vuosia.
Itsekunnioitus siis säilyy, kun pärjää itse työttömyyskorvausta nostaen(?) ja kaikille riittää pimeää työtä? Ja oikeistoa kai ollaan?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten ei pitäisi hakea toimeentulotukea vaan mennä töihin ja jos yhdentyön tulot eivät riitä niin ottaa toisen työn jotta saisi enemmän tuloja.
"Töihin menijä" haetaan virkavallan voimin pois jos ei ole palkattu kyseiseen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Minä haen toimeentulotukea ja leriaatteessa olisin myös oikeutettu siihen, mutta Kela ei myönnä sitä koska sen mukaan tililläni on noin 800 euroa olematonta haamurahaa mutta tiliotteet eivät kelpaa heille todisteeksi enkä voi kuluttaa sitä kasisatasta poiskaan kun sitä ei ole olemassa.
Mitään selitystä?
Hallituksen leikkauksien jälkeen saisin itsekin toimeentulotukihanan auki, kun palkka ja kelamassi yhdistelmä jää sellaisiin lukemiin, ettei riitä elämiseen.
Saan vähän rahaa sekä ruokaa ja taloustavaroita vanhemmiltani. Toimaria välttelen, kun nyt voin rauhassa säästää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään selitystä?
Kelan selitys on siis ollut tuo että heidän mukaan tililläni on tuo noin 800 euroa haamurahaa jota siellä ei oikeasti ole.
Moni täällä huutelija unohtaa sen tai sitten ei vaan tiedä, ETTÄ työttömyystuki maksetaan 20pvää x n. 37,20 - 20% (=595€), kun taas kela laskee tt:een BRUTTOTULOKSI 21,5pvää x n.37,20, eli n.800€/kk. Ja siihen vielä tuloksi lasketaan se asumistuki. Joten ihmettelen edelleenkin näitä tukilois-huutelijoita. Tulkaa kokeilemaan itse, että onko se "helppoa rahaa", kun joka sentistä joutuu laittamaan selvityksen. Jos omistat auton, joutuu myös sen arvon ilmoittamaan tt-hakemuksessa. Tiedoksi: "MENE TÖIHIN" huutelijat, menisin heti, jos joku vaan palkkaisi. Ei tämä työttömän elämä mitään herkkua ole.
Hain ja sain 6 euroa toimeentulotukea vaikka piti saada 540 euroa. Saan täydentävää tukea sitten sen 540 euroa. Kelassa ne tekee tahallaan vääriä päätöksiä. Kävin sossussa hakemassa tukea koska kelassa ne vaan ei osaa tehdä oikeita päätöksiä ja minun laskunmaksu oli kuukauden myöhässä sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä huutelija unohtaa sen tai sitten ei vaan tiedä, ETTÄ työttömyystuki maksetaan 20pvää x n. 37,20 - 20% (=595€), kun taas kela laskee tt:een BRUTTOTULOKSI 21,5pvää x n.37,20, eli n.800€/kk. Ja siihen vielä tuloksi lasketaan se asumistuki. Joten ihmettelen edelleenkin näitä tukilois-huutelijoita. Tulkaa kokeilemaan itse, että onko se "helppoa rahaa", kun joka sentistä joutuu laittamaan selvityksen. Jos omistat auton, joutuu myös sen arvon ilmoittamaan tt-hakemuksessa. Tiedoksi: "MENE TÖIHIN" huutelijat, menisin heti, jos joku vaan palkkaisi. Ei tämä työttömän elämä mitään herkkua ole.
Ja koska työttömyystuesta maksetaan veroja, niin siitä seuraa veronpalautuksia, jotka huomioidaan tulona ja saattaa katkaista toimeentulotuen 2-3kk:ksi.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan oikein, että pitää tehdä selvitykset.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihmettelen suuresti näitä huutelijoita. Osa nyt varmaan ei onneksi ole tosissaan vaan ainoastaan härnää, mutta sääliksi käy niitä jotka ihan tosissaan käskevät vaan "menemään töihin", ikään kuin se olisi noin helppoa. Ei ole aikoihin ollut eikä varmaan tule enää olemaankaan.
Se on aika työlästä ja sitten ilmoitetaan että et ole oikeutettu toimeentulotukeen. Huvikseen ei viitsi hakemuksia väsätä, jos tuki evätään kerta toisensa jälkeen.