Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

!!!MARRASTEN UUDEN VIIKON UUDET KUJEET!!!

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan ahkerasti olette kirjoitelleet! Kivaa kun hormoonihirviö ja neitoperhonen ovat löytäneet taas marrasten pinoon.

Tervetuloa myös Toss taustalta ja moni muukin taustalta vaan rupattelemaan!! :-)

Mulla on Jesseä ihan hirveä ikävä, eilinen päivä oli kuulemma ollut kovin itkuinen eikä ruokakaan ollut maistunut. Edes välipalalla ei ollut leipää huolinut, vaikka rakastaa leipää yli kaiken. Aamulla Jesse itki ihan lohduttomasti tarhaan jäädessään ja nyt murehdin täällä miten siellä päiväkodissa mahtaa pojan päivä sujua. Tosi kurja ajatus jos siellä vaan itkeskelee. Yksi täti kertoi että Jesse olisi pari päivää haronut oikeaa korvaansa, mutta kotona ei olla mitään tuollaista huomattu ja yönsä on nukkunut erittäin hyvin, en siis itse osaa epäillä korvatulehdusta. Olisikohan Jesse vaan nyt tajunnut, että tämä päiväkotirumba ei olekaan väliaikaista vaan että sinne pitää ihan oikeasti mennä melkein joka päivä ja sitä nyt sitten suree, aikaisemmat päivät ovat menneet kuitenkin niin hyvin. Ensi viikko ollaan talvilomalla, joten sitten alkaa taas uusi totuttautuminen. Kyllä tämä taitaa aikaa viedä. Suruttaa toisen puolesta, vaikka tiedän että hyvässä hoidossa siellä on. Eilenkin oli saanut koko päivän tätien sylissä viettää.

Anoppi haki eilen Jessen tarhasta ja itkuiseksi hänkin poikaa sanoi. Kun tulin kotiin, Jesse tuli iloisena mun syliin ja siinä halausotteessa pysyikin tiukasti seuraavan puoli tuntia. Oli tainnut tosiaan olla kurja tarhapäivä. Illan oli ihan normaali oma kujeileva itsensä, normaalia enemmän kyllä söi, mutta se on ihan ymmärrettävää kun oli päivän ensin paastonnut. Maha oli mukavasti pullollaan, kun iltapuurolla joi 170ml maitoa, söi lautasellisen muroja, ison banaanin ja vielä pienen lautasellisen riisipuuroa ja hedelmäsosetta. Huh sentään. :-)

Anteeksi kun tuli taas omaa napaa. Kunhan pääsen kotikoneelta kirjoittelemaan, on helpompi keskittyä kommentoimaan. Mielessäni olette kuitenkin. Ja suloinen Noema olet kun ehdit jo alkaa murehtimaan mun ja Jessen perään. :-)

Vierailija
22/59 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseniko kehitysvammainen??

Eli se olen MINÄ joka on puhunut jo yli 6kk neuvolassa, että Kirppu kehittyy motorisesti hitaasti! Tähän asti terkkarit ovat hyssytelleet ja kortissa lukee, että kehittyy hyvin ja muuta PASKAA!!! Kai minä neljän lapsen äitinä ymmärrän JOTAIN?? Tai sit aikaisemmat lapseni ovat SUPERlapsia, koska jos nyt Kirpun kehitys on normaali, niin muut ovat sitten olleet NIIIIIIIN ajoissa, että supereita ovat.

Ja ikävä tosi asia on se, että MINÄ terveydenhuollon ammattilaisena tiedän ettei terkkarilla ole oikeutta heittää ilmaan kehitysvamma diagnoosia, koska se on lääkärin tehtävä PERUSTEELLISTEN tutkimusten jälkeen. Eli ihan turhaa on mulle tulla sössöttelee, kun nyt on yli 6kk hyssytelty. Ja nytkään en olisi fysioterapiaan saanut lähetettä, jos en olisi sitä VAATINUT!

Kirppu on kehittyny seuraavasti:

6kk oppi kääntyy

8kk istuu tuetta

12 kk oppi nousemaan istumaan&liikkumaan kiitämällä(siis peppukiitoa)

14kk nousee polvilleen, ei ota jaloilleen.

Tästä varmaan jokaisen silmään pistää tuo istumaan nousun hitaus, vasta 12kkna oppi. Se on ensimmäinen " paha" viivästymä, istumaan nousun pitäisi oppia viim.9kk:n iässä.

Pinsettiote ja puhe tulee taas hyvin&ajallaan. Eli siksi epäilynalaisena ei ole älyllinen keh.vamma vaan joku tuossa motoriikassa pätkii.

Mutta, tuli mitä tuli, miun KIRPPU hän on aina!! Kävelee tahi ei. Mutta ärsytti terkkarin asenne NIIN paljon, ensin hyssytellään ja sitten sanotaan, että sun penikka on kehitysvammainen.

Antaa tulla nyt p¤skaa joka tuutista, kesän reissuun ollaan silti lähdössä. Harjoitellaan kävelyä sitten Turkin pehmoisella rantahiekalla!;o)

Ja anteeksi purkaus, tämä ei ole hyökkäus ketään kohtaan, mua vaan niin potutti toi asenne terkkarilla. Enkä mä voi näille lapsillekkaan huutaa ja räyhätä, niin KILJUN täällä!!

Parempaa päivää kaikille ja jaksuja!!

Hormoonihirviö&katras 99,03,05

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin pinon läpi ja nyt en enää muista mitä kaikkee siellä oli.

sairasteluja nyt ainakin, ihan niinkuin meilläkin, ei tosin niin vakvaa ku mannalla mutta tuntuu että päiväkotelämän myötä ollaan jatkuvasti kipeinä. nytkin lapsi sairas päivää vietän, räkänen nuhanenä onkin.

muuttoa samalla yritän puuhata, ois tarkotus viikonloppuna muuttaa. taloapketti on vielä tilaamatta mutta ihan liipasimella on ja suunnitelmat alkaa olla valmiina.

teemu ei vielä puhu, ei oikeestaan sanaakaan, ääntelee kyllä ja polpottaa omia juttujaa mutta ei mitään selkeetä. nyt vasta on oikein alkanut puhetta ymmärtämään ja taputtaa itselleen ku toimii oikein, hauskan näköstä. kiipee ja roikkuu ihan kokoajan oikee pikkuapina. tarhassakin sanovat että on todella vilks tapaus, jeejee. ongelma meillä on hoidoss apäiväunet, aamusella joudun teemun ehrättämään jo 6jälkeen ja unet jää kesken, sitten ei hoidoss anuku ku 1,20min herää heti kun muutkin heräävät ja on sitten niin niin yliväsynyt illalla ettei osaa mennä nukkumaan ja yöt ovat todella levottomia, tähänmeidän pitäs saada jotain ratkasua aikaiseksi.

oikein kiva oli lueka myös hormoonihirviön ja neitoperhosen kuulumisia ja nepelle oikein paljon onnea avioitumisen johdosta.

nyt mie meen päikkäreille, ku teemukin nukahti, mulla ihan hirvee päänsärky eikä lääkkeet auta.

nettipimentoon me joudutan muuton myötä mut tuun sit taas joskus kuulumisia kertomaan.

Vierailija
24/59 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille.

En ole pitkään aikaan kirjoitellut täällä, mutta lueskellut olen aina kun olen ehtinyt.

Minulle pisti silmään hormoonihirviön kirjoitus Kirpusta ja hänen hitaasti lähtevästä kehityksestä.

Minulla itselläni on tyttö jolla on myös motorinen hitaus ja lisäksi puheenkehityksessä viiveettä.

Mielestäni Kirppu on ihan normaali, mutta ehkä hypotoninen, joka selittää motorisen hitauden. Oma tyttöni kehitys oli ehkä samanlainen kuin Kirpun. Konttaamaan lähti 1v 4 kk iässä, seisomaan nousi 1v 5 kk ja kävelemään lähti viikkoa vaille kaksi vuotta. Nyt tyttö on kohta 3 v.

Jokainen lapsi oppii kävelmään ja tekemään temppuja puolin tai toisin vaikka mistään vakavasta asiasta ei ole kysymyskään. Kaikki terapiat ovat ehdottomasti tärkeitä ja fysioterapeutit osaavat asiat. Ei tarvitse olla kehitysvammainen vaikka hitaasti osaakin jotain asiaa. Sinun th:si taitaa olla tunnevammainen ihminen!!! Yleensä tälläiset hypotoniset lapset, jos nyt Kirppu sattuu olemaan, niin ovat erittäin eteviä käsillä tekemään asioita. Oletko huomannut, että onko Kirppu mitenkään velton oloinen esim. muihin lapsiisi nähden, esim. onko miten taipuisa tai onko hän jämäkän oloinen sylissä?

Mutta uskon, että saat selviyden sitten kun olet käynyt fys.terp.

Palataanpas asiaan..

..vuoteen 2005. Meillehän syntyi poika 4.11 ja nyt sitten tässä kiukun puuskien kanssa mennään. Tavarat lentelevät ja taaperokärryllä juostaan pitkin poikin. Ruokailun aikana nokkamuki tipahtaa " vahingossa" ja puurolautanen saa kyytiä. Väliilä täytyy iso-siskon hiuksista repiä ja äidin astiapesukoneen alaritilää vetää pois koneesta jota voi sitten lähteä työntämään. Sähköjohdot kiinnostavat ja kaikki lelut jossa on vähänkin jotain pyörivää.. : )

Taitaa olla tuttua myös teille...

Mutta taidan jatkaa kirjoittelua joskus myöhemmin.

Kipe ja poju

p.s Onko teillä kukaan sairastanut jo vauvarokon? Meillä sairastettiin viime viikolla...

Paranemisia kaikille pikku potilaille!!!

Vierailija
25/59 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmät ristissä yritän jotain raapustella..Poikanen sai uuden lääkekuurin eilen, kun eka ei alkanu tehota ollenkaan. Kuumetta oli ke iltana 39,8 astetta ja eilen aamuna 39,5! Nyt kuume on alkanu onneks laskea, uusi kuuri toivottavasti nyt olis alkanu purra. Jonkinmoinen hengitystietulehdus on siis kysessä.

..En ole nukkunut juurikaan nyt yli viikkon, jospa nyt alkais yötkin rauhottua.

Vauvarokko sairastettiin meillä 1-vuotis synttäreiden aikaan. Kuume oli korkeella 4 päivää, sit tuli näpyt ja ihottumaa.

Mpr-rokote saatiin pari viikkoa sitten, mut ei tullut ainakaan ihottumaa tms..Tää räkätauti alkoi just samaan syssyyn, etten tiedä nousiko kuumetta siitä rokotteesta.

Hitsi kun pätkii, mut auringonkukan mieskö se siellä työreissulla on..? Jaksamista " työleskelle" !

sitten tuohon hormoonihirviön Kirpun tapaukseen. Munkin mielestä on aivan turha alkaa heittelemään kehitysvammaisuus mahdollisuutta ilmaan terkkarilta ilman minkäänlaisia tutkimuksia! Varsinkin kun muut osa-alueet ovat aivan normaalit. Toivottavasti saatte pian ajan sinne fysioterapeutille ja asioihin jotain selvyyttä. Ja täällähän sitä voi todellakin purkautua jos siltä tuntuu!!

..Mäkin olen ammatiltani vammaispuolen käynyt lähihoitaja. Joten kyllähän sitä tulee tehtyä omillekin lapsille tie mitä diagnooseja välillä:)

Mannan sanoja , tai siis hänen miehensä sanoja, lainatakseni että vaikka omat rakkaat lapset muuttuis vaikka vihreeks niin ainahan he ovat yhtä rakkaita! Sama koskee mitä vaan sairautta, kehitysvammaisuutta jne..eihän se rakkaus siitä minnekään katoa.

Noista terkkarin asiattomista kommenteista tuli mieleen oman esikoisen aikaan neuvolassa ollut terkkari. Pojalla oli syntyessään 37 cm päänympärys. Mutta ei siis mitenkään erityisen iso, siihen ei kiinnitetty mitään huomiota sairaalassa enkä mäkääm revennyt yhtään normaalia enempää. Mutta meidän terkkarin mielestä pojan pää oli epätavallisen iso ja hän ainakin kahtena eri kertana päätä mitatessaan puheli " itsekseen" ettei kyseesä nyt vaan olisi vesipää! Viimein mä sanoin sille että jos todellakin on jotain, niin voidaan varmaan keskustella lääkärin kans ja mennä lisätutkimuksiin ettei tarvis joka kerta kuunnella tuota arvailua..No siihen loppui se " diagnosointi" .

Että näin..Nyt en jaksa enää naputella, painun sohvalle pitkäkseni hetkeks. Pikku-ukkokin nukkuu.

Mukavaa viikonloppua!!!

äitykkä ja katras

Vierailija
26/59 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai taas ja viikonloppu edessä. Mulla on huomenna taas työpäivä, saavat viettää täällä kotona poikien päivää :) Ihan virkistävää käydä välillä töissä, saa välillä miettiä muitakin asioita kuin lastenhoitoa ja näkee ihmisiä! ja kun teen vain lauantait niin ei oo paha rasti yksi päivä viikossa töitä. :)

Neitoperhoselle täältäkin onnittelut tuoreesta avioliitosta! :) Toivottavasti elämä hymyilee muutenkin nykyään :)

Niin kai se normaalisti onkin 1,5 v neuvolakäynti 1v:n jälkeen. 1v3kk käydään jos on jotain seurattavaa, tai esimerkiksi me käytiin kun oli rokotus laitettavana. Ja kai sitä pääsee käymään jos pyytää ja haluaa mennä vaikka vaan mittauttamaan?

Kiva Touko että anoppi auttaa myös kotitöissä lastenhoidon ohella. Kyllä se 4 viikkoa varmasti aika pitkältä ajalta tuntuu, että mies on poissa. Mutta ihanaa sitten kun on taas kotona teidän kanssa.

Aatun äippä ja Noema kiva kun kirjoittelitte odotuskuulumisiakin. Mukava lukea niistä, kyllä aika usein mielessä pyörii jos sitä pikkukakkosta alkaisi kokeilemaan. Ehkä keväällä, ei ihan vielä. :)

Ai on mopo oikein alennuksessakin, sittenhän tarvii varmaan käydä tosiaan vilkaisemassa sitä. :)

Hormoonihirviö hyvä että pääsette käymään siellä fysioterapeutilla. Ei siitä varmasti mitään haittaakaan ole.

Auringonkukka miten Jessellä oli eilinen mennyt hoidossa? toivottavasti itkupäivä oli vain poikkeus aurinkoisten joukossa.

Tamatulle tsemppiä muuttourakkaan! Siinä on aina hommaa, vaikka on kiva sit kun pääsee uutta kotia laittamaan.

Kipe meillä sairastettiin vauvarokko syksyllä. Kolmisen päivää oli muistaakseni kuumetta ja sen jälkeen hentoa näppyä/ihottumaa.

Äitykkä toivottavasti nyt alkaa antibiootit tehota poikaseen! Lepoa ja hyvää unta sinulle!

Hildalle kiitos lastenlaulu ja -leikkivinkeistä!

Vilma kiva että risteily meni hyvin, oli varmasti mukavaa. :)

Mannalla pöhkö työkaveri.

Mä oon puolestaan niin pöhkö että kattelen MM-hiihtoja :) Mies pyörittelee vaan silmiään, et ketä toi kiinnostaa :D Meillä kyllä minä seuraan muutenkin enemmän urheilua kuin mies, vaikka usein on kai toisin päin.

Lunta satelee ulkona :)

Gerda

Vierailija
27/59 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin eilen pitkät pätkät ja sitten lähettäessäni viestiä sivut herjasivat ja poistivat koko tekstin. Olin niin kiukkuinen, etten enää pystynyt aloittaa tarinointiani alusta, joten jos tänään yritän paremmalla onnella :)

Meillä oli Hilda Onni kanssa alusta asti Onni, siis raskausajasta saakka myös :)

Ja taitaa tosiaan olla Mannan pojan " ongelma" lähinnä äidin ylitarkkaavuutta :) Varmasti tarkkailee lastansa eritavalla, kun on erityislapsiin erikoistunut ja heidän parissa työtä tekee. Olisivat varmasti tarhassa huomauttaneet, jos kokisivat, että pojan kehitys olisi jotenkin hälyttävästi jäljessä. Ja jos ovat kehuneet, niin tuskin on syytä huoleen :)

Vilma, ostettiin Brion portti. Siinä oli jokin valmistusvirhe ja se laukesi jo asennettaessa. Käytiin vaihtamassa yksilö uuteen ja tämä samanmoinen toimii kuin unelma. Toivottavasti teillä maitoaltistus tehoaisi ja pääsisitte hörppimään maitoa ilman allergiaepäilyjä pikimmiten.

Paljon jaksamista Toukolle viimeisiin " yksinhuoltaja" viikkoihin. Varmasti ikäväkin ehtii kasvaa suureksi tuossa ajassa. Kaikki propsit " oikeille" yksinhuoltajille, jotka pyörittävät arkea yksin vuodesta toiseen. Vasta oman lapsen saatuaan on oppinut ymmärtämään senkin homman raskauden.

Kaikessa rauhassa voit tänne Hormoonihirviö purkautua, jokainen vuorollaan. Terveydenhoitajan kommentti oli todellakin törppö. Muutenkin ihan idioottimainen kysymys!

Aatun äippä, oletpa hienosti saanut painosi pysymään raskaudenaikana kurissa! Mulla on jo nyt rv 21 tullut 4 kiloa :) Onnista tuli sen 12 kg ja samalla kaavalla näyttäisi menevän tämäkin raskaus.

Hurjalta kuulosti synnytyskertomuksesi. Varmasti kaoottista tuollainen, kun ei tiedä onko lapsen henki vaarassa. Onni sektioitiin käynnistymättömän perätilan takia rv 41+5, eli siis suunnitellusti suoritettiin leikkaus. Kaikki meni hienosti siihen saakka, kun Onni ja mies olivat salissa, mutta heidän lähdettyään homma " kusi" totaalisesti. Multa loppui puudutteet kesken siinä vaiheessa, kun vasta puhdistivat kohtua. Mun vatsalihakset eivät olleet siirtyneet toivotusti ja niitä jouduttiin leikkaamaan poikki, joka pitkitti leikkausta, koska lihakset alkoivat vuotaa. Ilmeisesti puudutteet eivät kropassani kestäneet niin kauan kuin olisi pitänyt ja sitten tuli tosiaan se tuskainen kipu kuvioihin. Lisäsivät selässä olleeseen kanyyliin puudutteita, mutta mikään ei auttanut. Jälkeenpäin sanoivat, että kipu oli mennyt kipumuistiin, eikä silloin auta muu kuin nukutus. Antoivat sitten hevosannoksen morfiinia ja johan lähti seinät aaltoilemaan. Kipu tosin pysyi taustalla, mutta sillä ei ollut enää mitään merkitystä, olin niin kamoissa ;) Sitten multa romahti verenpaineet ja koneet alkoi piipittää. Seuraava muistikuva mulla on heräämössä. Kipu helpotti Onnin nähdessä, ihme " buranoita" ovat nuo vauvat :) Mutta joo, mä kanssa toivoisin seuraavan synnytyksen olevat normaali luonnollinen alatiesynnytys. Sektio oli kokonaisuudessaan mielestäni epäluonnollinen kokemus. Siinä vaan maattiin tunnottomana pöydällä, kuin sairas ihminen. Kaikesta huolimatta en saanut traumoja tapahtumasta. Mutta kyllä näitä kelailee näin uuden synnytyksen edellä.

Neitoperho, joissain paikoissa on 1v3kk neuvola. Yleisesti kai vain 1v ja 1v6kk neuvola (näin ainakin Helsingissä kaiketi säätösyistä).

Hilda, meillä on kanssa se lystitunti paketti. Oikein lystikäs on!

Jesse on kyllä niin hellyttävä. Ihanaa, että tädeillä on tarhassa sylitellä hänen kanssaan vähän ekstraa. Varmasti raskasta sinullekin Auringonkukka, kun töissä murehdin pikkuisen pärjäämistä. Usko, että ajan kanssa tilanne helpottaa!

Tamatulle hurjasti jaksuja muuttoon! Se on vihoviimeistä hommaa, yök.

Kipe, kovin kuulostaa tutulta kuulumisesi ;) Paitsi, että Onni repii minun hiuksiani toisinaan ja sitten silittää päälle, kun kiellän. Repii muuten ihan tosissaan. Vauvarokkoa meillä ei olla sairastettu.

Voi perhanan vesipää terkkarit! Meillä oli Äitykkä Onnilla knassa 37 päänympärys, mutta onneksi terkkari ei ollut vesipää, eikä kommentoinut mitenkään. Olisin varmaan tintannut niissä hormooneissa, jos joku olisi tullut vihjailemaan moista Onnista! Paranemisia teille! Ja jaksuja äipälle.

Ja nyt lopetan tämän turinoinnin taas, eihän tämä ota loppuakseen millään ;)

Noema (joka nukkunut viime yönä 2 tuntia. Miehen vanhempien lomaruljanssa keskellä yötä, mies heitti heidän kentälle, miehelle pari työpuhelua aamuyöllä ja kaveri kiimaisen narttukoiran kanssa meillä ja voitte arvata ovatko meidän koirat nukkuneet, saati kukaan muukaan)

Vierailija
28/59 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noema: On kyllä tosi ärsyttävää kun teksti katoaa bittiavaruuteen, pari kertaa käynyt myös itselle niin kun oon unohtanut kopioida tekstin. Oon huomannut mitä pidemmät pätkät rupattelee, sitä todennäköisemmin teksti katoaa. Kannattaa siis aina kopioida teksti ennen lähetystä. ;-) Kauhia oli tuo sun synnytyskertomus, mä täällä töissä varmaan irvistelin samalla kun sitä kauhuissani luin. Työkaverit miettii että mikäköhän sille taas tuli. ;-)

Eikä oo Aatun äippäkään helpolla päässyt, toivottavasti tuleva synnytys menee hienosti! Samaa toivon tietysti Noemallekin! Mitäköhän Kittylle muuten kuuluu? Eikös laskettu aika ollut jo maaliskuussa?

Gerda: Kiitos kysymästä, Jessen eilinen tarhapäivä oli mennyt taas normaalisti eli iloisella tuulella oli ollut ja ruokakin oli maittanut hyvin. Kyllä oli huojentavaa kuulla ja hyvä mieli tuli. Tänään itki aamulla mulle vain kiukkuitkua ja itku loppui samantien kun katosin näköpiiristä, autoleikit taisi olla jo mielessä. :-) Veikkaisin siis että tämäkin päivä menee ihan kivasti, toivottavasti ainakin. Ensi viikolla ei tarvi Jessen ikävöidä ja toisinpäin kun ollaan lomalla, kivaa.

Mukavaa viikonloppua! Toivotaan että pakkaset laskee...

Vierailija
29/59 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan paljon olitte kaikki kirjoitelleet, nyt en kyllä kykene läheskään kaikkia muistamaan ja kommentoimaan...

Meillä täällä seuraava neuvola on 1v4kk-iässä. Hieman siis tuntuu olevan vaihtelua paikkakunnittain. Me olemme olleet neuvolaan ja terveydenhoitajaan siellä todella tyytyväisiä. Puhelimitsekin tavoittaa suht. helposti ja palvelu on ollut hyvää. Nytkin th toimitti minulle postilaatikkoon saakka todistuksen työnantajaa varten, kun oon poikaa kotona hoidellut. Näin meillä ei tarvinnut lähteä kovaan pakkaseen hengenahdistuksesta kärsivän pojan kanssa todistusta hakemaan.

KIPE kyseli vauvarokosta, meillä ei moista ole ollut. Kaikkea muuta kyllä=) Pojan vesirokko etenee hissukseen, joka päivä tulee uusia näppyjä jonkin verran.

Tutulta kuulostaa teidän kaikkien känkkäränkkätapaukset. Meilläkin poika oli aamun aivan mahdoton. Kun mikään muu ei kiinnosta kuin jääkaappi ja keittiön roskakaappi. Aamun kannoin sitä sieltä pois. Sitten itkee hirveesti ja pyrkii syliin, jossa viihtyy n. 30s ja sitten taas kohti keittiötä. Uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.

Me aletaan olla miehen kanssa suht ahdistuneita tästä pojan sairastelurumbasta. Mies oli viime viikolla 4pv töistä pois ja minä nyt koko viikon. Voi olla että poika ei vielä maanantainakaan ole hoitokunnossa. Kauhea vääntö kumpi jää taas töistä pois... Toki tärkeintä on saada poika kuntoon, mutta kyllähän ne tekemättömät työt (joita kukaan muu ei puolesta tee), työnantajan suhtautuminen jatkuviin poissaolohoin, palkattomat päivät jne. pyörii mielessä ja ahdistaa.

Mutta onneksi on ihania ystäviä. Eilen illalla ystäväni soitti ja ehdotti leffaan menoa, hänestä oli alkanut tuntua että olen varmaan kotona jo aika kireenä kun olen hoitanut poikaa , liekkö hyvä?) ja syömään. Ihanaa=)

Eilen oikein urakalla tarkkailin poikamme puheen ymmärrystä. Ja tässä saldoa:

-monta kertaa ymmärsi ruokaillessa kun sanoin " juo maitoa"

- tulin syliini kun pyysin " tule äidin luo"

-kerran näytti sukkaa kun kysyin " missä sukka"

Meidän pojalla on muuten tapana kiskoa sukat jalastaan kun suuttuu mulle, aika huvittava näky kun varmasti ajattelee että " tästäs äiti saat, eikös olekin pahinta mitä voin sinulle tehdä? Katso nyt! Nyt lähtee jarrusukat hahhahhaa!

Eli ehkä sitä ei arjen tohinassa niin aina kaikkea huomaakaan mitä poika ymmärtää. En kyllä ole enää huolissani (ystävältäni pyysin kyllä taas lainaan sen neuvolakäsikirjan, joten eiköhän sitä kohta taas jostain panikoida=) ), poika on sanonut tällä viikolla monta kertaa niin selkeästi " äiti" ja omaa juttua tulee kovasti.

Aurinkoista perjantaita!

Tässä katselen kaihoisasti kun naapuriin on tullut hiihtolomalaisia kylään, tuossa pihalla tekevät lähtöä jonnekin retkelle isolla porukalla suksien ja pulkkien kera... Tahtoo ulos kans!

Manna

Vierailija
30/59 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo rauhoittunut purkauksesta th:ta kohtaan..Kipe73:

KIPE!!Kirjoittelisitko hypotonisesta lapsesta mulle enemmänkin? eija882@hotmail.com Ja kysymyksiisi, Kirppu on mielestäni erittäin notkea, ei veltto. Ollut aina jämäkkä pakkaus. Käsillään osaa tehdä jo vaikka mitä ja tajuaa hyvin esim legoilla rakentaa, kenkiä ja sukkia pukea päälleen ja muuta tuollaista touhuta. Puhetta tulee myös kivasti. Pulputtaa ainakin ihan koko ajan.Liittyykö kova vatsaisuus7huono suolen toiminta hypotonisiin lapsiin?? Fyssariaikaa voin soittaa maanantaina!!

Paranemisia kaikille pienille potilaille, meillä leijuu nyt NIIN kauhee kakan käry, menen hommiin!

Hormoonihirviö

Vierailija
31/59 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on siis jatkuvasti pois, rekkamies. Ajaa 3 viikkoa kuukaudesta.

Nyt äsken kysyin, että koska tulee, mulla huomen päivällä sellainen meno etten lapsia mukaan halua(kirjanpitoa,mukavaa,heh heh) niin vasta ettei tiedä KUN ON OLLUT NIIN RASKAS VIIKKO!!

Voi kökkö, mullahan ei ikinä oo raskasta, kun 3 lasta yksin hoidan ja huollan??Valvon yöt ja päivät, riiippuu kuka sairastaa.. ARG noita miehiä!!!!

Vierailija
32/59 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan kirjuuttan kun tuo aamupuuro valmistuu kattilassa vielä, unikeko nukkui taas pitkään ja äiti posptti tyytyväisenä univelat pois :)

Gerdalla mahtoi olla jännät paikat eilen, kun Kuitunen (?) voitti MM-kultaa!

Hormoonihirviölle ymmärrystä miehen hölmöjen kommenttejen vuoksi. Miehet ovat aika yleinen purkautumisen syy täällä ;) Mistä lie johtuu..

Tänään Onni menee tosiaan mummille ja ukille yökylään ja me lähdetään miehen kanssa hääpäivää juhlistamaan. Ihanaa. Mummi tulee hakemaan pojan neljän maissa ja vähän jo minulla etukäteisikävää pukkaa. Miehen kanssa juteltiin eilen illalla siitä, että Onni on yön poissa ja kummankin kasvoilta oli luettavissa innostus ja ahdistus ;) Toisaalta ihanaa, kun talo on vain meidän ja voidaan syödä aamiainen vaikka klo 11 sängyssä, mutta samalla ikävä on jo valmiiksi vilperttiä. Hullua.

Hienoa Auringonkukka, että Jessellä oli mennyt eilen mukavasti tarhassa. Kai se niin on, että pikkuhiljaa alkaa paremmat päivät viemään voiton ja niitä itkupäiviä on vain harvoin. Ja toisaalta, onhan niitä känkkispäiviä kotonakin ollessa lapsilla, jolloin mikään ei kelpaa ja on vaan yhtä huutoa koko päivä. Ainakin meidän kuumaveriköllä :)

Onni leikkii tuoll akoirien kanssa pallolla. Ostettiin Onnille pieni fudis, sellainen tekniikkapallo, joka on kuin lapselle tarkoitettu jalkapallo. Potkii sitä koirille ja juoksevat sitten kaikki kolme pallon perään ja Onnia naurattaa. Hauskaa katseltavaa!

Nyt syömään!

Noema

Vierailija
33/59 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tähän alkuun kopsaan pienen vinkin tuolta toisesta pinosta! Eli:

" Kannattaa kopioida kirjoittamansa teksti hiirellä ennenkuin lähettää sen näille sivuille. Näin pysyy koneen muistissa jos kirjoitteli pidemmän aikaa. Näillä kun on täällä joku aikaraja ton kirjautumisen suhteen ja ainakin mut " heitetään pihalle" aina kun klikkaan ok (lähetä) nappulaa. Sitten täytyy vaan päivittää sivu, kirjautua uudelleen ja liittää kirjoitus viestikenttään. Olis lentäneet monet kirjotukset taivaan tuuliin ilman kopiointia..."

Mites muilla on vkonloppu sujunut? Me oltiin tänään pulkkamäessä, ja oli kyllä niin ihanaa olla pihalla kun melkeinpä koko viikko ollaan oltu sisällä kylmyyden takia. Laskettiin pulkalla ja paistettiin makkaraa ja juotiin kuumaa mehua, ihana talvipäivä :)

Hui hurja miltä tuo Noeman synnytys kuulosti, ihan nousi karvat pystyyn!! Mulle sektiosta jäi siinä mielessä ihan positiivinen maku että haava on tosi siisti ja toivuin hyvin. Ikinä en ollut epiduraalia enempää synnytystä suunnitellut, ei ollut aiempaa kokemusta niin olin ihan avoimin mielin. Kuitenkin olin aina ajatellut että lun vauva syntyy on mies vierelläni ja saamme vauvan heti syliin. Oli aika kova paikka kun olinkin yhtäkkiä leikkaussalissa ja ympärillä hirmuisesti henkilökuntaa mutta ei sitä omaa miestä. Vauvaa näytettiin äidille mutta sitten ei olekaan enää mitään muistikuvaa. Ja mies odotti tunnin vastaanottoaulassa tietämättä mitään että ollaanko kunnossa yms. Oli kuulemma elämänsä pisin tunti, uskon. Lopputuloksena oli kuitenkin ihana poika, olen kovin kiitollinen :)

Nyt menen pistämään saunan päälle, mukavaa lauantai-iltaa kaikille :)

Vierailija
34/59 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fannyn synttäreitä tänään juhlittu ja huh huh, ihan on poikki olo.

Lapset nukkuu ja miesmeni leffaan.

Rauhaisaa iltaa :)

Hilda

Vierailija
35/59 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange] Aatun äippä taisi kysellä..

Meidän poju syntyi kiireellisellä sektiolla, joka meni noeman tavoin ihan pieleen.

Salissa kärvisteltiin 12h, olin auki 8-9cm mutta sitten koko homma pysähtyi, sydänäänet heittelehti, oksensin, crp:t oli taivaissa..

Sektiosalissa meni yli tunti ennekuin poju saatiin ulos, sen jälkeen vielä meni 2h ennenkuin minä pääsin sieltä ulos. En meinannut puutua kuin toiselta puolelta. Siinä putsaus vaiheessa sitten puudutus lakkasi ja tuska oli kyllä hirveä! Jotain nopeasti vaikuttavaa tökättiin äkkiä suoneen ja tuntui että taju menee. Kyllä se tajunta pikkasen hämärtykin :D

Pojuhan vietiin Hämeenlinnasta Helsinkiin parin tunnin ikäisenä joten ensimmäisen vuorokauden menetimme kokonaan pojan elämästä.

Neljäntenä sitten sain pojun syliin ekan kerran.

Kaikki nämä siis vaikuttavat siihen että sektio pelottaa (pelotti jo ennen synnytystä). Alatiesynnytyksen haluaisin, mikäli mahdollista.

Saa sitten joskus vain nähdä-pojuhan oli yli 5kg ja jatkaako mahdollinen seuraava lapsi samaa rataa...

Mutta nyt oli tämmöinen omanapahössötys, oli pakko kommentoida tohon sektiion :)

10kaks ja pojunen

Ps. Me käytiin myös neuvolassa 22.pvä. Mitat olivat 82cm ja 12.4kg, suunnilleen. Rokotteen takia käytiin ottamassa se.

Juuh, ja korvissa näytti olevan taas tulehus.. koskakohan saadaan se putkitusaika.

Vierailija
36/59 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manna: Voi itku pojun sairastelua!

Kunpa nyt hoitava astmalääke tekisi tehtävänsä. Jaksamista teille ja pojalle!

gerda: En osaa nyt pukea ajatuksiani kunnolla sanoiksi.

Ihan ymmärrettävää, että ajatus uudesta raskaudesta pelottaa. Masennuksen mahdollisuus on nyt kuitenkin tiedossa. Vointiasi seurattaisiin varmasti tarkemmin ja apua saisit heti.

Oi kuinka ihanaa vauvan nuuskintaa teillä on tänään :)

tintta-liisa: Kunpa ei vain noro teihin tarttuisi! Niin kamalalta kyllä Mannan perheen kokemukset kuulostivat.

Jaksuja sinnikkäiden isovanhempien kanssa! Pidä vain linjasi, eiköhän he jossain vaiheessa luovuta.

Aatun ja perheen kylpyläloma kuulosti ihanalta! Kyllä kelpasi Aatun syödä seisovastapöydästä :) makeeta :)

Neuvolassa käytiin. Perttu sai 1-vee piikin. Pituutta on 80cm ja painoa 10,5kg. Ihan kivasti oli kasvanut eikä täti enää ollut käyrien suunnasta huolissaan.

Aika liukuhihna työtä sielläkin on, kun en ehtinyt kaikkia asioita sanoa, mitä meinasin. Esim astma epäilyt.

Ihkua iltaa kaikille!

On muuten ulkona kaunista, kun puut ihan paksun lumen peitossa :)

Höpisten Hilda

Vierailija
37/59 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannan porukalle paljon jaksamista. Ikävää, kun pientä nyt koetellaan oikein kunnolla :( Toivottavasti lähtisi tila kohenemaan nyt noilla lääkkeillä. Huh huh, mikä sairastelurumba teillä.

Tintalle paljon tsemppiä salille ja pururadalle (sitten kun sen vuoro tulee). Mulle oli kanssa Onnin omaan huoneeseen siirtäminen iso askel, vaikka huone on meidän huoneen vieressä, ymmärrän siis mietteesi asian tiimoilta. Siirretiin kun tuli vuosi täyteen pojalla ja kyllä se äitiin ajatuksena kirpaisi enemmän kuin poikaan. Ei ollut moksiskaan, vaan tyytyväisenä nukkui heti ekasta yöstä lähten. Tuntuu, että taitaa nukkua vielä paremmin omassa rauhassaan. Meillä kun on noita koiria, jotka ramppaa pitkin yötä tyynyn ja peiton väliä (eivät siis osaa päättää, nukkuvatko pää tyynyllä, vai kokonaan peiton alla). Ei ihme jos siinä pikku-ukkeli häiriintyy ;)

Onnin sänky on puusepällä teetetty, ei siis ostettu kaupasta. Mies on nyt virittämässä sitä porttia yläkertaan. Pitäkääs meille peukkuja, ettei mene hulinaksi tämä yö uudessa isojenpoikiensängyssä ;)

Mies haki meille Hesburgerista ruokaa ja otti Onnille lastenaterian. Nyt on sitten roskaruoka korkattu. Selitti kyllä suureen ääneen Onnille, että tämä ei tule tavaksi, mutta saat nyt tämän kerran maistaa. Kyllä tykkäsi poika hampurilaisesta ja ranskiksista vähän liiankin paljon. Tästä ei kyllä parane kertoa mun äidille, tai tulee terveysluento ;)

Hienoa Hilda, että teillä oli käyrät kohdallaan neuvolassa :)

Aatun äipän perheen loma kylpylässä kuulosti kyllä houkuttelevalta! Meillä on kanssa sellainen samanmoinen suursyömäri täällä, hyvä, että pääsi poikakin seisovanpöydän herkkuihin osalliseksi :)

Nyt taas riennän puuhiin!

Noema

Vierailija
38/59 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitsi, meillä pakkasmittari oli taas -33 astetta aamulla kun esikoinen lähti eskariin. Mut nyt on " vaan" - 25 astetta:)

Noema: Hienoa että masussa kaikki Ok. Ihana veljeskaksikko tuo Onni ja Sisu:) Voin muuten kuvitella mielessäni Onnin uudessa sängyssään!

Tintta: Täällä kans pitäis taas ottaa 5 kilon pudotus urakka hommaksi! Sain 6 kg pudotettua tossa syksyllä ja se on jopa pysynytkin poissa! Vielä olis 10 kg aikaan ennen lapsia:) Mutta ajttelin et jos pudottaa sellasissa 5 kilon jaksoissa niin ei tunnu niin isolta määrältä. Kesäksi siis se 5 kiloa pois...Tsemppiä sulle!

Manna: Voi ei teidän pikkuista sairastelijaa! Jaksamista teille, varmaan on rankkaa. Toivottavasti lääkkeet alkaa helpottaa .

Gerda: Ihanaa vauvan nuuhkimis kyläreissua teille! Mäkin sain hieman vauvahajua nuuskia viikonloppuna kun sukulaisvauvaa sain vähän hoidella. Ikää pikkutytöllä oli 1,5 kk. On ne niin ihania:)

Meillä pikku-ukko sai eilen antibioottikuurin keuhkoputkentulehdukseen.

Kova yskä ja räkätauti on jyllännyt viime keskiviikosta asti. No onneks nyt alkaa helpottaa jo hieman. Poika ei ole syöny viikkoon juuri mitään ja nukkuu tosi huonosti. Itkuinen ja sylinkipeä vaan on ollut.

Varmaan kuumeen nousua vielä edesauttoi viime maanantaina annettu MPR-rokote. Jos oliskin ollut selvännäkijän taidot niin eipä olis pistetty vielä sitä piikkiä! Reissuun lähdön vuoksi toi rokote piti antaa jo nyt, on oltava voimassa matkalla.

Meidän pitäis iltapäivällä yrittää mennä passikuviin pojan kans viimeinkin, ettei käy huonosti ja jää passi saamatta. Miehellä on niin kiirusta et tää päivä on ainut jolloin ehditään yhdessä sinne poliisilaitoksellekin anomaan se passi.

Mutta eipä meillä sitten muuta erikoista..Mukavaa viikon jatkia kaikille!!!

äitykkä ja poikanen

Vierailija
39/59 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihanasti leikkii nuo lapsukaiset, että oikein voin hetken olla rauhassa koneella, tää on tosi uutta! Ennen piti istua koko ajan itse lattialla viihdyttämässä tai jos jotain tein, niin sitten alkoi kitinä ja lahkeessa roikkuminen.. Ihanaa!

Haluisin vähän kysellä, että kuinka paljon teidän taaperot nukkuu? Lähinnä nyt kotihoidossa olevat, koska tiedän, että ne jotka ovat hoidossa ovat varmasti väsyneempiä illalla :) Kun meidän poitsu vetää kolmen tunnin (12-15) päikkärit ja sitten esim. eilen menin klo 20.00 nukuttamaa, niin jätkä nukahti vasta 21.30. Rasittavaa! Kaksi iltaa ollaan nyt nukutettu poika siis omaan sänkyyn, se menee hyvin, mutta aikaa menee aivan liikaa! Menenkö liian aikaisin..

eli kysymys siis, että kuinka pitkät päikkärit, monelta? Ja mihin aikaan sitten illalla nukkumaan. Aamulla meillä herätään 7-8 aikaan!

Mietin jo, että tänään aikaistan päikkärit 11.30-14.30.

Ja meillä uusi juttu on kiukuttelu :) ei oikein itsekään tiedä mille kiukuttelee.. Nyt se kiukku alkoi.. ihan mahdotonta.. täytyy lähteä lounaan lämmittämiseen!

Mukavaa kylmää ja talvista viikkoa kaikille!

Vierailija
40/59 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli niin hässäkkää, etten ehtinyt oikein kommentoimaan kenenkään juttuja.... Kiitos kaikille jotka toivottelitte pikaista paranemista!

NOEMA: varmasti Onnilla lähtee kaikki sujumaan hyvin omassa isojen poikien huoneessa. Samoin HILDA, varmasti sujuu hyvin teilläkin aikanaan.

Meillä poika nukkuu vielä pinniksessä meidän huoneessa. Jos asuisimme tässä asunnossa pidempään, olisimme ehkä jo laittaneet omaan huoneeseen. Mutta koska kohta on asunnossa myynnissä saa tämä huone ole työhuoneena loppuun saakka. Vuokra-asunto pitäisi jostain löytää, kaksiokin kelpaisi eli voi olla että poika nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa liki 2v saakka. Mahtaa olla jo vaikeampaa siirto omaan huoneeseen uudessa talossa....

GERDA: Itsellä tekisi myös jo kovasti mieli saada pojalla pikkusisko tai -veli. Mutta olemme kuitenkin realistisia asian suhteen, lapsettomuusvuosien jälkeen ymmärrämme että poika voi hyvinkin jäädä ainokaiseksi. Uusia hoitoja emme halua aloittaa samaan aikaan rakentamisen kanssa. Ehkäisyä emme käytä, joten pieni ihme saa tulla jos on tullakseen. Pojan syntymä (=hätäsektio) oli myös vaikea, välillä tuntuu etten vapaaehtoisesti haluaisi enää ottaa toista kertaa samaa riskiä ja joutua pelkäämään niin oman ja vauvan hengen puolesta.

TINTTA: täältä lähtee teille paljon suojasäteitä noroa vastaan. Me tosissaan oltiin siinä joulun alla koko perhe yhtä aikaa ja oli jotain aivan kamalaa. Toivottavasti säästyisitte! Samaa toivon muillekin!

AATUN ÄIPPÄ: Ihanalta kuulosti tuo teidän kylpyläreissu. Voi kun meidänkin poika tervehtyisi ja päästäisiin pian kokeilemaan polskuttelua mekin...

ÄITYKKÄ: Pikaista paranemista teillekin ja tsemppiä passikuvaukseen, ei varmasti helpoin urakka 1v touhuajan kanssa=)

OLLIN ÄITI: vastailen uni-kysymykseesi, vaikka meidän poika kuuluukin päiväkotilaisten joukkoon. Eli hän herää aamuisin n. klo7 menee päiväunille n.klo 11 ja nukkuu yleensä 1,5-2h. Yöunille menee n. 19.30 ja jaksaa ihan hyvin illan sinne saakka.

Ja sitten omaa napaa... mulla on ollut koko aamun pinna lievästi sanottuna kireällä. Poikakin tuntuu aivan mahdottomalta, koko ajan tekemässä jotain kiellettyä. Ja kun kieltää niin alkaa aina kopsuttamaan suuttuneena päätään seinään=( Syöminen oli yhtä kiukuttelua jne. jne. Pitäisi saada poika pian ulkoilukuntoon purkamaan energiaansa, ei tästä tule muuten mitään.

Tämä tältä erää.

Manna