Riittääkö joillain pelkkä työmarkkinatuki+asumistuki elämiseen?
Sitä en ymmärrä miksei tuo työmarkkinatuki voi olla riittäävn iso ettei tarvitsisi hakea toimeentulotukea?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.
Pois alkoholi, tupakka, sokeri ja netflixit ja muut turhuudet.
Mites laskut ja lääkket
Ja lapset (jo olemassa olevat), lasketaanko ne turhakkeiden joukkoon?
Kyllähän niistä lapsilisät maksetaan, vai käytätkö rahat johonkin muuhun? Töihin vaan. :-)
Tiedät varmaan hyvin, että niitä maksetaan vain yhdelle vanhemmalle. Mitä töitä sinulla olisi tarjolla? Palkkaatko?
https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/etatyo-myyntineuvottelija-sdsuu-1867…;
Puhelinmyyjät ei käytännössä saa palkkaa että tuo ei ole työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Pärjään pelkällä työmarkkinatuella, kun asumistukea en saa. Ainakin pysyn hengissä, vaikka ei tämä nyt elämää olekaan. Siitä on vaan maksettava auto, asuminen ja eläminen ja lääkkeetkin.
Eikö se oo 595? maksat siitä vuorankin muka?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjään pelkällä työmarkkinatuella, kun asumistukea en saa. Ainakin pysyn hengissä, vaikka ei tämä nyt elämää olekaan. Siitä on vaan maksettava auto, asuminen ja eläminen ja lääkkeetkin.
Missä vuokra mainittiin?
Vierailija kirjoitti:
Tiedät varmaan hyvin, että niitä maksetaan vain yhdelle vanhemmalle. Mitä töitä sinulla olisi tarjolla? Palkkaatko?
Vassarit haukkuvat työnantajat riistäjiksi. Siksi otan asiakkailta vastaan vain sen verran töitä kuin kykenen itse tekemään.
Telemarkkinointi ei näköjään kiinnosta työtöntä herrasväkeä. Taitavat tukiaiset olla liian isot.
Vierailija kirjoitti:
Hietsuun pääsee nukkumaan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites laskut ja lääkket
Kyllähän niistä lapsilisät maksetaan, vai käytätkö rahat johonkin muuhun? Töihin vaan. :-)
"Myyjät toimivat kevytyrittäjinä". Aurinkoa päivään vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflixin halvin versio maksa alle kympin kuussa.
Eli 120€/ vuosi. Mitä tekisit tuolla sumalla jos antaisin sen sinulle nyt? Telkkarista tulee ilmaista katsottavaa enemmän kuin tarpeeksi. Ei ole mitään järkeä maksaa turhasta. 120€ saa aika monta purkkia lääkkeitä.
Tilaisin pari käymisastiaa, mallasta ja humalaa ja tekisin 50 litraa olutta. Yli jäävillä rahoilla ostaisin VIIMEISEN kerran olutta kaupasta
Vierailija kirjoitti:
Palkka jopa 3500 euroa! Tästä on noloa lapamatojen kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites laskut ja lääkket
Lapsella on pääsääntöisesti kaksi huoltajaa.
Mä elän noin ja eihän se riitä. Tällä hetkellä elän veronpalautusten turvin, kohta pitää taas lainata jostain tai keksiä jotain työkeikkaa. Alle 200 euroa jää elämiseen mulla kuussa ja kohta hallitus leikkaa tuosta toisen satasen.
Vierailija kirjoitti:
Mä elän noin ja eihän se riitä. Tällä hetkellä elän veronpalautusten turvin, kohta pitää taas lainata jostain tai keksiä jotain työkeikkaa. Alle 200 euroa jää elämiseen mulla kuussa ja kohta hallitus leikkaa tuosta toisen satasen.
En ymmärtä miksi hallitus on halunnut rankaista juuri niitä, jotka eivät saa toimeentulotukea. Tt asiakkaillaan leikkaukset vaan kompensoidaan tt tuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites laskut ja lääkket
Kyllä sunkin turhakkeesi saavat lapsilisät ja elarit.
Riittää se ruokaan ja perus laskuihin mutta ei mihinkään muuhun. Vaatteita pitäisi välillä myös ostaa uusia eikä se riitä joten teen pimeitä töitä. Harrastuksiin ei työmarkkinatuki riitä joten senkin takia teen pimeitä töitä. Myyn esimerkiksi kalaa ja kalastan keväästä syksyyn aina kun on hyvä saa. Sain tänä vuonna 1000 euroa kalaa myymällä. Huono vuosi koska olen saanut joskus 4000 euroakin. Merimetsot verottaa kalakantaa kuten ahvenen saamista. Teen lähes mitä vaan että tienaan edes 50 euroa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan sähkön, kiinteistöveron, jätemaksun. Ei ole vakuusta ja nuohoan itse. Puita kerään mistä saan kasaan, etupäässä poltan kuormalavoja. Asumiseen menee satasen verran kuussa. Autoon toinen ja lääkkeisiin 120€. Ruokaan ja talousmenoihin menee reilu satanen ja lisäksi kalastan ja perunatkin kasvatan itse. Jos mitä jää, se menee lastenlasten joululahjoihin ja sellaiseen.
En ole asumistukea hakenut, pärjään ilmankin.
On ihmisiä jotka eivät saa työmarkkinatukea tai työttömyysturvaa. Ja näin. Se kannattaa muistaa.
Olisi riittänyt ennen asumistuen leikkausta, nyt pitää hakea toimeentulotukea lisäksi.