~~MARRASmurut ma ja ti~~
Kommentit (26)
Alankin heti miettimään pohjaratkaisua :)
Jos mä laitan vaikka alkuun syntymämitta/paino/pipo ja sitten siitä lähtisin rakentamaan 1kk, 2kk, 3kk, 4kk, 5kk jne. mittoja. Ja tietenkin siihen tulee vanhemmistakin jokin lyhyt esittely tai vastaava. Katsotaan mitä saan aikaiseksi.
Lueskelin tuossa teidän galluppivastauksianne ja eipä muistunut mieleen (kun en jaksanut kahlata edellisiä pinoja), mitä ja milloin itse olen kirjoittanut :-O Niin se maito hapertaa pään...
Ihan juu olen samaa mieltä, että meillä muruilla on täällä kiva henki! Pidetään vaan sama linja :-)
KIRSIKKA: Kuten tuossa Kanelisokeri(ko se oli...?!?) jo kirjoittikin, pientä pitää seurata aika tarkkaan. Suppoa tai oraalinestettä vaan ja tosiaan, jos menee epänormaaliksi, veltoksi, liian uneliaaksi tms. niin lääkäriin. Soita vaikka nyt heti ja kysele ohjeita. Meillä neiti oli jokin aika sitten päivän kuumeessa (39) ja annoin kerran suppoa. Söi kuitenkin koko ajan. Sen jälkeen on ollut pientä nuhaa ja ikävää yskää, jotka nekin ovat nyt taakse jääneitä. Yskä tuntui kurjalta, muttei kuumetta nostanut kuitenkaan. Ja yskikin satunnaisesti, vaikka kyllä se sieluun koski... :-(
Meillä saatiin eilen toinen rotarokote ja se *normaali*rokote. Pikkaisen vinkaistiin, kun tuhtiin reiteen iskettiin piikki, mutta varmaan äitiinsä tullut, kun ei niin hurjasti asiasta stressannut. Heti auttoi hieno sammakkolaastari ;-P Illan oli ihan pikkuisen itkuisempi.
Meillä myös halutaan olla aika istuvassa asennosa sylissä. Näkisin asian niin, että kun meillä vauvat nyt sen ikäisiä, että haluavat osallistua ja nähdä kaikkea, niin eihän sitä kukaan silloin kattoon halua katsella ;-P Kun vauvan tukee ja katsoo, että se selkä vielä menee pepusta pikkuisen kaarelle (on rentona), niin ei siitä mitään haittaa vauvalle ole. Kyllä nuo aika hyvin osaavat itse ilmaista, mihin kykenevät. Tokko meistä kukaan näitä vauvoja kuitenkaan muuten kuin sylissä vielä *istuttaa* ;-P
Täällä myös yksi seurallinen tyttönen :-) Veljet rakastavat siskonsa lyttyyn ja pieni on siitä vaan onnellinen! Niin ihanaa katsella, kun pienet miehet hellästi siskoaan hoitavat (no... pitäähän sitä vähän sivusta seurata) ja sisko puolestaan on yhtä aurinkoa, kun saa jutella veljilleen :-) Mutta liikkeellee tämä neiti tuskin kovin nopeasti lähtee. Ja toisaalta vaan ihan hyvä, sillä olen kaksi turhan nopeaa *kehittyjää* vahdannut ja meinasi hermot loppua kesken :-O Ja kun nämä veljekset edelleen menevät minkä seinät antavat myöten, niin parempi, kun Tiiti liikkuu vasta, kun hiukan vahvemmalla ja järkevämmällä pohjalla. Kyljeltä kyljelle ja navan ympäri mennään, mutta ei vielä ihan selältä masulleen pääse. Eikä neitiä näytä se haittaavan yhtään. Pojat kun jo kaksikuisina kääntyivät ympäri ja huusivat raivona, jos eivät heti päässeet, kun halusivat... Tiiti vain sitten katselee ja näpertelee leluja :-) Jalat ovat sen verran löytyneet, että peppu nousee jo korkealle ja liikutaan selällään, kun pusketaan jaloilla. Vaipanvaihdossa saa olla nopea ;-P
Ihmeellinen hetki! Isompikin tuossa katosi tunti sitten ja kun menin ihmettelemään, mitä touhuaa, niin oli painunut nukkumaan :-O Yleensä kun ei enää päikkäreitä vetele. No, vähän taitaa olla pojalle taas lenssua tulossa ja ollaan niin paljon touhuttu kylässä olleiden isompien serkkutyttöjen kanssa, että pitää vähän ladata :-)
Aurinkoista laskiaista Muruille!
TalviSalama + nukkuva puolue...
Nyt sitten värimaailmaa vielä ja muuta hauskaa :)
Sitten vähän koodataan ;) ja alkaakin olemaan julkaisukunnossa.
Hih! Meillä on ne hurjat kaksi autoa. Toinen seisonnassa. Muutenkin on meillä enää siksi, ettei käy kaupaksi. Kulutetaan siis loppuun. Sellainen kaksiovinen yli 20v Opel Corsa... ;-P Meidän *edustusauto* on VW Vento (ja sekin jo yli 10v). Mutta sinne ei sitten mahdu taakse hyvin istuimia :-( Vöitä saa aina kaivella ja mies ei sinne mahdu hartioineen kuin sullomalla :-P Vaikka muuten kyllä ihana auto ajaa. Jos olisi rahaa, niin autot olisi toisenlaisia... Ei meillä ole laittaa edes tähän ykkösautoon kymppitonnia...
Mutta sitikan Berlingo on vallan kiva! Siitä on vanhempieni kautta kokemusta ja käytetyt menee siihen 10 000 luokkaan. Molemmin puolin liukuovet ja takanakin kaikilla paikoilla ne kolmipistevyöt (niitä kun kaipaan meidän vanhoissa autoissa). Juuri sitä lainasin ja kaikki kolme lasta istui takana. Hyvin mahtui. Lisäksi jalkatilaa on ja samoin korkeutta. Tavallaan iso auto. Ja takakonttiin on helppo laitta vaikka rattaat... Toki vielä, jos ovia takana kaksi ja aukeavat *sivuille* eikä yksi, joka aukeaa ylös... Että sellaista suosittelen! Muista ei kokemusta.
Kiitos jo etukäteen Swehinalle=)! Mä oon niin avuton näitten ATK-juttujen kanssa ja on ollut muittenkin Murujen kans puhetta ko.sivusta niin tulee kyllä " tarpeeseen" =)!
Autosta vielä...meilläkin siis tosiaan farmari...unohdin mainita...=)!
Mutta nyt sumpille ennen ku pikkumies heräilee=)!
Tiitiäinen78
Juuri hetki sitten tultiin neuvolasta. Piikki tuli ja tietenkin hirveä parku. Nukahti kyllä onneks vaunuihin, kun oli aika väsynyt. Painoa oli huikeat 7100g ja pituutta 62,6cm. Pipo kiristää 41cm mitalta.
AUTOISTA: meillä tällä hetkellä vaan yksi auto, mutta sitäkin mukavampi! Eli -02 Ford Mondeo farmari ja diesel. Takapenkki on siinä kyllä tosi tilava. Sinne mahtuu helposti kolme aikuistakin ja kaikille on hyvin tilaa, etenkin jalkatilaa löytyy! Farmarissa toi peräosasto on kanssa hyvänkokonen. Ennen joulua käytiin Ideaparkissa ostoksilla ja mukana oli vaunut, ja silti peräkonttiin mahtu vielä vaikka mitä. Tietty osa piti tukkia vaunuihin ja niiden alle, mut kuitenkin!
Huomaa kyllä et aurinko jo lämmittää, kun talon toisella puolen, minne ei paista mittari näyttää -17 ja tähän mihin paistaa, niin " vaan" -12. Et kaippa ton jätkän antaa uskaltaa nukkua tuolla. Harso on kuitenkin luukun edessä ja jätkä syvällä makuupussissa. :)
Mutta nyt tarvii kirjotella muutama sähköposti!
joelaa ja Niklas 3kk (nukkumassa ulkosalla)