Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~MARRASmurut ma ja ti~~

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin alottaan.. :)

Meillä onkin tänään aika DIPP-tutkimukseen Tre:lle. Halusin lähteä tähän mukaan, kun suvussa on tota diabetesta jonkin verran olemassa.

Huomenna meillä onkin neuvola. Vähän jänskättää, kun saa rokotteen ja toisekseen ne mitat.

Mä en nyt yhtään muista kirjotinko tänne vielä, et Niklas käänty mahalta selälleen?!? Taisin mä kyllä mainita.. No mainostetaan nyt vielä uudelleen! Jopa kolme kertaa käänty saman päivän aikana, mut sen jälkeen ei oo kyllä enää jaksanukaan kääntyä. :)

Omaa napaa sen verran, et kipeä toi kurkku mullakin. Muutenkin vähän semmonen flunssanen olo. Sit nivelet tahtoo kans olla vähän jäykässä kunnossa. Tiiä sitten mistä semmonenkin johtuu. Lattialla ei pysty ton poitsun kanssa oikeen mitään seurusteleen, kun polvet ei kestä.

Meillä tissitellään päivällä suunnilleen kahden tunnin välein. Kyllä sekin tahtoo välillä tuntua rasittavalta... Mutta suunnitelma olis kyllä täysimettää sinne 6kk, jos vaan suinkin onnistuu!

Vierailija
2/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätään nykyään aika tarkalleen kahdeksalta. Isompien lasten piti mennä aamuksi kerhoon, mutta auto ei lähtenytkään käyntiin, kun pakkanen hyppäsi taas -15 asteeseen.

Tytön kummi tulee kohta antamaan virtasta, niin päästään liikenteeseen!

Remi kääntyy jo mahalleen molempien kylkien kautta! Kylvyssäkin nykyään viihtyy = ). Mummin kanssa on ollut pari kertaa kotosalla ja tietysti iskän kanssa. Ensi viikonloppuna juhlitaan miehen synttäreitä ja silloin olisi tarkoitus jättää yöksi pikkumies kotiin... Hui hui! Ketään en aiemmin ole noin nuorena jättänyt... Nytkin ollaan lähellä ja aion olla selvinpäin, jos mua tarvitaan!

Mutta nyt herra hermostuu sitterissä!

Pirre, Veeti, Peppi ja Remi 3kk 13 päivää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vissiin se aika vuodesta.... Meillä kaikki enemmän tai vähemmän flunssaisia.

Imetysväleistä oli puhetta, minä en oikein tiedä kuinka usein tyttö syö... Olen tällä kertaa ottanut sen asenteen, etten liikaa kellota ja mieti, mikä on normaalia. Esikoiselta se nimittäin aiheutti vähän liikaa stressiä kun koko ajan mietin, että syökö se nyt liian tiuhaan ja onko tää normaalia jne. Yhdet pitkät unet nukkuu päivällä ulkona, silloin siis on noin 4 tuntia syömättä. Muuten syö kai noin 2h välein? Siis hereillä ollessaan. Välillä syö tiuhempaankin, siis esim. tuossa illalla ennen nukkumaan menoa. Yöllä syö 2-3 kertaa. Mua ei haittaa tiheätkään imetykset.

Alialle ja perheelle paljon voimia ison asian edessä. Toivotaan, että miehesi saa pitää työnsä. Tuollainen epävarmuus on todella raastavaa, tiedän se kokemuksesta.

Kaikille muruille mukavaa viikkoa!

Marrastoive

Vierailija
4/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vain lukemassa viime päivinä...nyt ehkä ehdin hiukan kirjoittaa.

Galluppeja:

Menkat: mulla on jo toiset. Joka raskaudessa aalkanu aina aikaisemmin.

Imetys ja kiinteät: Mulla riittää nyt hyvin maitoa, ekaa imetin 7kk, toista 6 kk ja kolmatta 5 kk. Aina olen halunnut imettää vaikka kuinka kauan mut vauvat on alkanu kertakaikkiaan huutaa rinnalla ja pureen ym niin olen katsonut parhaimmaks lopettaa kun oli ihan tuskaa. Ekasta otin myös paineita ja yritin epätoivoisesti imettää kun vauva on unessa mut sit luovutin kun maito loppui.Nyt näyttää vielä tois hyvältä, tämä neljäs on rinnalla tosi mielellään ja syöttövälit ovat melko pitkät ja painoo tulee hyvin.

yöllä ei enää syö ollenkaan ja päivisin n 4-5 h välit. Illemmalla myös tihentää, ja monesti jos ei olla ulos menossa niin nukutan rinnalla. Tutti on nyt jääny melkein pois ja peukku eksyy öisin suuhun.

Kiinteistä vielä: En myöskään minä pidä kiirettä, sit kun maito ei riitä aloitellaan. Peruna/porkkana, hedelmäsoseet.

Onkohan nyt jotain kerjoja? Bonalla tais olla joku dublo-juttu et sai kun keräili etikettejä jonlkun lego-kirahvin. Tietääkö joku?

Ja GALLUPPIA: Mitä muita vauvoille keräilykampanjoja tiedätte ja missä ootte. Me ollaan piltti ja libero-kerhossa. sit citymarketin joku lorumaa-kerho myös. Niin ja hesen ja Mac:n clubit, lapset saa aina synttärinä ilmaset ateriat ja sit on sellaanen perhekortti.

Liikkumisesta: ei merkkejä kääntyilystä kun vahingossa kellahtelee mut ei selkeää osaamista vielä.

Toivottavasti Nokialla saatais asiat kuntoon ja työpaikat säilyis. Kurjaa tuollainen epätietoisuus. Ansiosidonnainen pelastaa onneks akuutiks ajaks.

Joelaalle: mekin ollaan dipp-tutkimuksessa kolmen ekan kans ja nyt ollaan sit siinä uudessa triggerissä, missä saa ne korvikejauhotkin ilmaseks, jotka on todettu hyvin vatsaystävälliseks allergisillekin.

Olen ollut tosi tyytyväinen niihin käynteihin kunhuomioidaan niin kivasti ja on aikaa. Paremma lääkäripalvelut ja kaikki kun missään. Isommatkin on tykänny käydä kun on mukavat hoitajat ja kiva leikkipaikka!

Palilen taas kun ollaan mekin käyty neuvolassa keskiviikkona.

Vierailija
5/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoittelin pitkät pätkät mutta Veeti heräsi ja keskeytin kirjoittamisen aikomuksena jatkaa hetken päästä, katosi teksti nettiavaruuteen että niin.

Uutta yritystä jos nyt pääsisi loppuun asti. Ekaksi Alialle jaksamista rankassa tilanteessa, toivottavasti kaikki kääntyy hyväksi. Meillä oli samankaltainen tilanne muutama vuosi sitten, tosin tieto työpaikan menettämisestä oli heti varma, koko paikka suljettiin. Ansiosidonnallinen nousi lopulta loppuajan huiman palkan takia niin korkeaksi että varsinaista hätää ei sitten tullutkaan vaan olikin aikaa rakentaa uutta tulevaisuutta rauhassa ja nyt asiat ovat jälleen hyvin.

Täällä on ollut kaikenlaista galluppia, olen siis lukenut pinoa ehtimättä vastailemaan mutta joihinkin nyt sitten. Menkat eivät ole alkaneet enkä odotakkaan vielä aikaisemmin mennyt monta kk imetyksen lopetksenkin jälkeen. Imettää aion niin pitkään kun tuntuu ja tissi kelpaa. Kiinteiden aloituksesta en vielä tiedä, samaan tapaan sitten alkaa tuntumaan siltä. Imetysvälejä en päivällä huomio mitenkään ihmeellisemmin ehkä jotain 2-3 h joskus tiheämminkin, tosin tarjoan rintaa aika usein ihan varuiksikin ja joskus ottaa huikat joskus ei. Yöllä on ainakin yksi pitkä väli nykyään jopa 4-5 h.

Ystävistä ja sosiaalisesta elämästä, sen verran oikeastikin keski-ikäisiä täällä ollaan että ravintoloissa juoksut on jo aikoinaan juostu miehellä sekä minulla. Omia liikuntaharrastuksia on molemmilla kylläkin. Kahdenkeskistä aikaa meillä on oikeastaan vain illat kun lapset nukkuu, ei olla kyllä kauheasti yritettykään järjestää mitään viikonloppuja kahdestaan, kummallakin olisi vaan varmaan ikävä lapsia : ) Yleensäkin ollaan tykätty mennä ja touhuta aina koko perheen voimin ja yhteisiä harrastuksia meillä onkin.

Täällä etelässä alkoi lasten hiihtoloma ja miehelläkin on koko viikko lomaa, vaihdetaan loppuviikosta maisemaa vähäksi aikaa. Isommat kokeilivat ensi kertaa laskettelua viime talvena ja nyt siis päästään kokeilemaan uudestaan. Itsekin olin rinteessä ekaa kertaa moneen vuoteen, sitten tulinkin raskaaksi ja se jäi sitten siihen. Nytkin pysyn mielummin vauvan kanssa tasamaalla, ehkä kaivan aatamin aikaiset murtsikka sukseni varastosta mukaan

Nyt tuolla taitaa olla vaipassa jotain äidille valmiiksi saatu joten....

silvain ja kakkahousu veepu 2 ja 1/2 kk

Vierailija
6/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan oltu koneen ulottumattomissa kun oltiin viime viikosta lasten mummolassa. Tänään tultiin kotiin, ihanaa olla taas kotona vaikka kivaa oli kyläilläkin. Mummolassa kun palvelu pelaa, pääsee valmiiseen ruoka -ja kahvipöytään. Ja lapset ja isovanhemmat nauttii toistensa seurasta.

Meillä poitsu alkanut " liikkua" melkoisesti. Kääntyy selältä mahalle, sitten takas selälle, jälleen mahalle jne. eli saattaa kieriä pitkänkin matkan. Ja tosi paljon ottaa jo kontaktia, kikattelee ja hymyilee. Ja yleensä yöt nukkuu n. 10h putkeen, välillä tulee kuitenkin vielä öitä jolloin syö useita kertoja. eli mukavasti menee.

Minä ajattelin täysimettää 6kk jos suinkin mahdollista. Riippuu tietysti siitä miten tuo pelkkä maito riittää, mutta ainakin tällä hetkellä hyvin riittää kun poika kasvaa ihan silmissä. Sitten kun joskus kiinteät aloitetaan niin aloitetaan perunasta ja porkkanasta ja muista vihanneksista, makeita soseita olen aina antanut vasta vähän myöhemmässä vaiheessa.

Mitäs muita g-aiheita olikaan? Ystävät on pysyneet samoina, tietysti niitä kenellä ei ole vielä lapsia tulee nähtyä vähän harvemmin kuin ennen kun heillä vähän toisenlaisia menoja. Mutta yhtä hyviä kavereita ovat edelleen. Joitain uusiakin tuttavuuksia on lapsien myötä tullut.

Toivottavasti ei ihan paukkupakkasia tulisi, mulle on noista päivittäisistä vaunukävelyistä tullut ihan henkireikä. Tuntuu että on pakko päästä lenkille ja saada raitista ilmaa.

Nyt on pää jotenkin jumissa, taidan lähteä kahvinkeittoon, jotta järki taas kulkisi!

Alialle tsemppiä!

Ja tietysti kaikille muillekin!

onna

Vierailija
7/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä ehdi edes joka päivä lukea pinoa eikä varsinkaan juuri kirjoitella, mut jotain kommenttia täältä Turun suunnaltakin.

Meidän flikka ei vielä käänny, mutta juttelee sitäkin enemmän ja nauraa ääneen. " Osaa" myös sanoa äiti. :=) Siis jostain syystä hänen jokeltelunsa on melko laillä ää-äänteistä ja sit se välillä kuulostaa ihan kuin Inkeri sanoisi äiti. Isäänsä hän " kutsuu" äijäksi. Suomen lahjakkain 3 kk ikäinen on siis täällä meillä(kin).

G-vastauksia:

- tissimaidolla toivottavasti selvitään sinne puolen vuoden nurkille, niin pääsis kyl varsin helpolla, kun ei tarvii sählätä muiden ruokien kanssa, tuttipullo meillä kelpaa tällä hetkellä tarvittaessa, joten sen puolen pääsen kyl tarvittaessa hetkeksi tuulettumaan

- kaverit on oikeestaan samat kuin ennenkin, asuvat vaan suurin osa nykyään jossain muualla, joten aika vähän tulee nähtyä, uusia kavereita on myös lasten myötä kertynyt, kiirettä pitää, että ehtii pitää yhteyksiä

- Ei ole näkynyt menkoja, eikä mitään pysyväisluonteisempaa ehkäisyäkään ole nyt sitten hankittu, joskin ei ole kyllä vielä tarkoitus ihan lähiaikoina lisääntyä, kolmas olis kyl tarkoitus jossain vaiheessa hommata, mut ekaksi pitäis kyl pudottaa painoa 10-15 kg

Olikos muita galluppeja? Tais olla mut unohdin jo mitä...

Meidän muita kuulumisia on se, että varasin perheelle matkan Tukholmaan maaliskuun puoleen väliin. Meininki oli lähteä iltalaivalla ja olla yksi yö hotellissa ja sitten taas iltalaivalla takaisin. Pari päivää on siis aikaa perillä. Meinattiin mennä Junibackeniin ja Vasa-laivaa kattomaan ja sen sellaista. Ajateltiin nyt mennä kokeeksi tällainen pikku loma, jotta selviää miten homma sujuu kahden muksun kanssa (esikoinen 2 v 9 kk siinä vaiheessa ja vauva 4 kk). Onkos muilla matkailusuunnitelmia?

3 kk neuvolakin meni ja kovasti oli typykkä kasvanut (mitat 6,3 kg, 62 cm). Sai sen ekan rokotuksenkin, eikä tainnut edes huomata, että pistettiin. Kumma tyyppi. :=)

No taidan tästä lähteä siivoilemaan keittiötä ja taikomaan jotain sapuskaa reseptillä " kaikkea mitä kaapista löytyy" ...

T: Lempi

P.S. Joku kehuikin marrasmurujen henkeä ja olen samaa mieltä, että reilua porukkaa on tässä sakissa. Ei ole ollenkaan sellaista nokitelua mitä täällä keskusteluissa valitettavan usein näkee. Kiva juttu! Jatketaan samaa rataa.

Vierailija
8/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut enää täydellisiä naisia--mikä pettymys! Mutta onpa sitten aikaa käydä koneellakin =) Ja äkkiä sitä taas uuden koukun löytää..

Gallupeja on ollut jos mitä- vastaan mihin muistan..

Kaverit on pysyneet suht samana, toki osa on vähemmän tekemisissä- johtuen ehkä eri elämäntilanteesta tms. Paljon on tullut uusia ystäviä lasten kautta. Meillä on esikon kautta ollut sellainen mammapoppoo joka rehvasti ensi kertaa synnytysvalmennuksessa ja siitä asti on pidetty yhtä- ollaan siis ihan muissakin asioissa yhteyksissä kuin vauva ;). Meitä kun oli siellä silloin niin vähän, vain viisi paria joista me kolme sitten ollaan ihan ystävystytty. Kakkosen kohdalla mammapoppoo kerättiin tämän sivuston kautta- yhteyttä ollaan pidetty nyt jo kaksi vuotta. Ja hyvä on porukka sekin. Että paljon uusia ja paljon vanhoja.

Imetystä mennään niin kauan kun maito riittää kasvuun. Tosin olen vähän jo miettinyt kohta aloitella- ehkä. On se vaan helppoa kun ruoka on aina mukana. Ekaa kertaa näin hyvin on imetys sujunut, mistä olen tosi iloinen. Tosin tuo neiti tuntuu syövän koko yön- herää kahden maissa ja siitä sitten syö tunnin välein aamuun...että jos sitä pulloa kuitenkin...mutta tuntuu että itse on vähän opettanutkin tuohon rinnalle- viimeistä kun viedään niin saa nauttia! Imetyksen suhteen muuten en ole mitenkään fanaattinen- kaupasta saa ihen hyvää tuotetta jos niinsä. Ja joku sitä läheisyyttä mietti- olen samaa mieltä- kyllä sitä läheisyyttä saa pullollakin ruokittu vauva-ei se jää uupumaan. kiinteistä olen aina aloittanut potuilla- yleensä aika huonosti on maistunut! Mutta nyt kun on tuo hammas niin ehkä voi antaa niitä koko perunoita..ehhee!

Kääntymistä täällä ei niin kauheasti viitsitä edes yrittää- tykkää maata ja katsella. Rauhallinen neiti. Ja tuossa (en muista ikinä nimimerkkiä..) " kehui" lapsen sanovan äiti- meillä myös- ihan alusta asti on tietyn äänteen päästänyt joka kuulostaa ihan selvästi äitiltä. Että on nämä marrasmurut fiksuja :P.

Nyt menen tutiksi alakertaan- itku alkaa kuulostaa siltä että tissiä ja heti kiitos..

Palataan....................

Vierailija
9/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sitä yksin istutaan kun molemmat lapset vielä nukkuu.

Tyttö on niin IHANA ja niin AURINKOINEN että oksat pois! Näin kilttiä vauvaa saa hakemalla hakea :) Meillä vihdoin ja viimein nukutaan jo nätisti omassa pinnasängyssä, sitä ennen kelpasi sitteri ja vanhempien syli ja sänky mutta nyt nukutaan nätisti omassa sängyssä. Tyttö herättää öisin enää kerran tai korkeintaan kaksi kertaa. Viime yönä heräsi klo 5 syömään ja siitä asti sitten jatkanut uniaan.

Esikoisella on ensi viikolla taas silmäleikkaus. Nyt on oikean silmän vuoro kun vasen on jo saatu kuntoon. Vähän tuo jännittää vielä, mutta enää ei paniikkia siitä tuu kun on jo jotenkin tottunut tähän ajatukseen.

Tytön 3kk neuvolakin oli tuossa ensimmäinen päivä ja kovasti on tyttö kasvanut. 6190g/60cm ja pipo 41. Tyttökin käytettiin silmälääkärissä tässä mutta vielä on silmät ihan kunnossa. Tässä vähän pidetään peikkuja että ei saa perintönä sitten äitinsä ja veljensä sairautta. Isot on kyllä mahdollisuudet 50/50. Kauheesti tyttö ei välitä tutista, pärjätään suurin osa päivästä ilman. Peiton kulma ja " nunnu" ovat kivoja maistella. Kädet on selkeästi jo löytynyt, niitä on tosi kiva maistella. Hermostuu jos ei leikit onnistu, eli lelu karkaa kädestä. Veli on tytölle tosi rakas ja veljelle sisko erittäin rakas. Ei mustasukkaisuutta vieläkään näkyvissä. Tai sitten jos on niin äiti on sokea :D Vauvakirjaa koitan täytellä ahkerasti mutta nytkin täyttelin sinne kahden kuukauden takaisia juttuja. Pitää hieman tsempata.

En ole aikoihin pyörähtänyt täällä, tuntui että tauko tekisi hieman terää ja tekihän tuo. Nyt on oikeasti kiva taas rustailla tännekin kaikenlaista. Kun on jotain asiaa :) Ennen sitä koitti väkisin keksiä jutun juurta.

Tyttöhän on tosiaan korvikkeella, enemmänkin käytännön syistä. Se on vaan niin jotenkin helpompaa (?) Olisinhan minä halunnut imettää mutta ei oikein vain lähtenyt käyntiin, maitoa varmaan olisi riittänyt mutta...en tiedä jotenkin se vain lähti lipsumaan korvikkeiden puolelle.

Aika mukavaa viettää aamua ihan yksin :) Harvemmin kun saa.

Marrasmurujen lista on vielä tallessa mulla, onko sille vielä käyttöä?

Swehina ja tyttö 3kk19pv

Vierailija
10/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan kun sylissä on niin koittaa pungata itseään istumaan! Ja suuttuu jos ei pääse. Ollaan annettu sitten tuettuna sen vähän istuakin, vain muutamia sekuntteja. Onpas tää niin vaikea selittää, tämä pitäisi melkein teidän nähdä. Onkohan ihan normaalia...

Ollaan kuitenkin aika varovaisia vielä tuon istumisen kanssa.

Sitten kun vauva " istuu" niin hän on erittäin iloinen ja nauravainen ja seuraa innokkaasti mitä ympärillä tapahtuu.

Tätä ei tosiaan tapahdu muulloin, vain silloin kun tyttö on sylissä.

Onko muilla tämmöistä?

Mitenhän tähän pitäisi suhtautua?

Meillä taidetaan kääntymiset mahalleen jättää väliin ja lähdetään heti juoksemaan. No ei nyt ihan :D

Vierailija
11/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko kotiutui leikkauksesta jo eilen vaikka aamusta sinne eilen menikin.

Nyt on sitten hel***in kipeenä tuola sängyssä kun särkylääkkeet ei tehoa.

Itellä flunssaa ja lapsillakin kaikilla,tosin koululaisilla vain yskää johon yskänlääke auttoi niin laitoin kouluun,itellä pitää kaupoille lähtee kun mies ei saa mitään nostaa eikä edes autolla vielä ajaa...

Mutta eiköhän tämä tästä.

Lääkärissä käytin Joelin eilen ja yskänlääkettä määräsivät sillekkin jo kun yskä on niin pahana,tulehduksia ei kuitenkaan ole.

Paino oli eilen jo 6.610kg,pituuttahan ei katsottu kun oli vain lääkäri aika.

Mutta nyt Joel huutelee joten pitää mennä jo.

toivoovauvaa ja kipee sakki...

Vierailija
12/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa!

Käyn kyllä välillä lukemassa teiän juttuja, mutta monesti käy niin et tulee sit jotain muuta kun on saanut pinon luettua ja alkais ite kirjottaan.

Poika on kääntyillyt mahalleen ja takas selälleen jonkun verran, nyt noiasiat on unohduksissa, saas nähä kauanko.

Meilläkin yöt nukutaan vihdoinkin ilta yheksän ja kymmenen välillä nukkumaan ja aamulla seittemän maissa ylös, tuttia kaipailee vaihtelevasti, viime yönä kerran, joskus tiheemmin.

Meillä on menty korvikkeella alusta asti melkeinpä, maissivelliä kokeilinmaidon seassa, mut iltaisin itketti sitten, joten lopetin maissivellin, tiä sit johtuko siitä vai ei kun on muutenkin ollut ilta itkijä tää meiän poika.

Perunaa vois tässä piakkoin alkaa maisteleen.

Ystävistä, osa on pysynyt osa jäänyt...meidän kaveripiirissä tuota vauvakuumetta riittää ja yritystä, ilman tulosta kaikilla ikävä kyllä niin ainakin yhet kaverit on jäänyt ja epäilen syyksi heidän lapsettomuutta, tiä sitte...kylään on pyydelty jne ilman tulosta.

Menkoistakin oli jotain, mulla ollut jo kolmet! Joka kerralla alkanut heti viikon sisään jälkivuodon loppumisesta, esikoisestakin vaikka imetyskin onnistui täysin eikä korvikkeita mennyt.

Kierukkaa en oo vieläkään saanut aikaiseksi, jotenki ei yhtään kiinnostais sitä laitatuttaa, mut pakko kun lapsiluku kerta täynnä.

Ja taas pitää mennä...hyvää laskiaistiistaita kaikille!Ja Alialle tsempit!!

Tuuli

Vierailija
13/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava lukea Swehinan ja Tuulin kuulumisia pitkästä aikaa!

Omaan perhe-elämään ei kuulu oikeastaan mitään ihmeempiä. Hienosti vauva nukkuu ja on tosiaan niin helppo, ettei tässä välillä edes tajua olevansa kolmen lapsen äiti. Kahden vanhemman kanssa koin aikanaan hyvin epätoivoisia hetkiä kun tuntui, ettei arki suju niin kuin pitäisi, eikä se kyllä silloin sujunutkaan.

Myönnän, että minussakin oli hirveästi vikaa. En osannut oikein rentoutua, enkä silloin aikanaan pitänyt kiinni rutiineistakaan, vaan jatkoin ja jatkoin vauvantahtista elämää, vaikka olisi pitänyt muodostaan rytmi päivän sujumiseksi ja ulkoillakin enemmän. No kantapään kautta oppii...

Eilen oli sitten Ainon 3kk neuvola. Piikki tuli reiteen, josta tietenkin nousi ihan hirveä poru. Ihan itseenkin sattui sydämeen kun pieni kultani huusi kauan piikin saamisen jälkeen. Rotarokote annettiin myös ja heti illalla tuli aivan kamalat satsit kakkaa vaippaan, sitä todella oli ihan kainaloihin saakka, mikä ei ole todellakaan tyypillistä :-0. Pikkaisen ärtynytkin neiti oli myös. Ilta meni huuteluksi. Yön onneksi nukkui kuin ennenkin.

Painoa oli 6970g ja pituutta 59,3cm. Py oli 42,3cm. Pituus ei ihan mene kohdikkain painon kanssa, mutta terkan mielestä syytä huoleen ei ole. Painokäyrillä mennään +2, mutta pituudessa tuli nyt vähän takapakkia tuon huiman painonnousun vuoksi, keskikäyrää pitkin tosin kulkee siinäkin. Outoa, kun on tottunut siihen, että lapset kulkevat +2 käyrää sekä pituudessa, että painossa. Josko nyt saisi " tavallisen" kokoisen lapsen, eikä rusakkoa, joka on aina päätä pidempi ikätovereitaan :-)

Ärsyttää nämä pakkaset! Tänään en kyllä nokkaani ulos laita...mittarissa 22 astetta ja tuulikin kait käy...ovat luvanneet illaksi voimistuvaa tuulta. Eilen oli jo siinä ja siinä, pystyin kuitenkin hakemaan lapset koulusta, vaikka matkan varrella alkoi jo pipo huurtua jäähän ja poskia kirveli. Kouluun on kuitenkin kävellen 40 minuutin matka.

Minkäslaisia kakkosautoja teillä on? Meidän pitäisi hankkia minulle " kauppakassiksi" sellainen 10 000 euron auto, joten olisin mielelläni lueskellut teidän autoista, varsinkin kolmen lapsen perheiden ratkaisuja.

Sosiaalisesta elämästä: Meillä nyt ei ole onneksi tapana ollutkaan käydä baareissa, joten sellaisesta ei ole tarvinnut luopua. Sukulaisissa pyrimme käymään säännöllisesti ja minä pääsen silloin tällöin entisten työkavereiden kanssa syömään, teatteriin tai elokuviin, mitä nyt milloinkin päähämme saamme. Kahdestaankin pääsemme varmaan viimeistään kesällä jonnekin. Sähköpostia lähettelen säännöllisesti niille ystäville, joita harvemmin näen.

Varasin vihdosta viimein ensi viikolle kampaajan. Edellisestä käynnistä onkin sitten jo viitisen kuukautta, eli on jo aikakin päästä ;-) Tukka alkaa näyttää ihan variksenpelättimeltä ja väriäkin kaipaa...Pitää lypsää pulloon maitoa, jottei isukki olisi ihan pulassa täällä tytön kanssa. Onneksi noita sylejä piisaa :-)

Kiva kun ensi viikolla alkaa hiihtoloma. Mitään ihmeellisiä lomasuunnitelmia ei ole tehtynä. Pääasia, että saa nukkua univelkoja pois ja tehdä mitä huvitttaa. Luultavasti aika menee lasten kanssa ulkoillessa ja autokauppoja kierrellen, uusi sohvakin pitäisi löytää...ym ym...

Nyt pitää lopettaa ja ladata uusi satsi pyykkiä koneeseen.

kanelisokeri

Vierailija
14/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että meillä sama juttu. Koko ajan punkaa sylissä ja maatessaankin. Olen tehnyt niin, että olen pitänyt sylissä istualtaan sillain etukenossa asennossa, käsillä vatsaa tukien, hyvin vähän aikaa kerrallaan.

Eilenkin terkka neuvolassa otti tyttöä käsistä kiinni ja auttoi istumaan. Ei tukenut selkää yhtään :-0, mitä en ole itse uskaltanut tehdä lainkaan! Kaipa hän jo kokeili niitä istumisvalmiuksia. Ei kait se lyhyt aika ole mitenkään vaarallista ja ainahan selkää voi tukea tyynyillä yms.

Kanelisokeri

Vierailija
15/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut 3-v sairaana, kurkkukipua ja kuumeilua, yskää ja esikoinen myös. Nyt sit kumeeilee vauva 38 ja risat oli yöllä kun otin, mut sydäntä raastaa kun ei henki meinaa kulkea. Onko kipusiskoja paikalla?

Mitä neuvoja antaisitte? Ja koska lääkäriin?

Ikuinen ei onneksi ole vaan tosi rauhallinen niinkuin yleensäkin on. Itellä vaan on kurja olo kun vauva kärsii. Maitokin niinkun rohisee keuhkoissa, sit välillä yskäsee tosi kippeen kuulosesti.

En usko et a-virusta on kun on sen verran alhanen kuume.

Olen antanu suppoja ja nukuttanu istualleen turvaistuimeen. Onneks on tissisä ottanu normaalisti.

Help me!

Vierailija
16/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kannattaa lähteä tosi herkästi pienen kanssa lääkäriin, varsinkin jos on hengitysvaikeuksia ja rohinoita. Kuumelääkettä, Panadol suppo tai nestemäinen ruiskulla suuhun. Helpompi laittaa suppo, kun tuosta suun kautta annostelusta ei voi olla varma jos vauva pulauttelee paljon.

Jos yskä on haukkuvaa, voi olla kurkunpääntulehdus (pienellä tosi vakavaa). Tarkkaile yleistilaa ja tosiaan herkästi lääkäriin jos menee ihan apaattiseksi tai on selvää käsittelyarkuutta/kuume ei laske/hengitysvaikeuksia!

Ettei nyt vain olisi sitä A-virusta...odotan kauhulla koska tulee meille. Keskimmäisen luokalla oli eilen 9 lasta taudin kourissa ja onneksi potivat tautiaan kotonaan...yhden tautisen luona meidän poika oli juuri sunnuntaina synttäreillä!

Tämän enempää en osaa auttaa...itse varmaan lähtisin heti lääkäriin.

Kanelisokeri

Vierailija
17/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herättiin jo seitsemältä! Isot perässä ennen yhdeksää. Koirat käytin pikaisesti pissalla ekoilla päikkäreillä ja nyt on herra tokilla päikkäreillä ja lapset jo ruokapöydässä. Tylsiä nää pakkaspäivät! Autoa kävin käyntiin kokeilemassa, mutta ei lähtenyt ei! Saadaan virtasta tuossa tunnin päässä ja vien sitten esikon kerhoon ja käyn itse näyttämässä lääkärille yhtä korvapattia = ). Illalla isojen jumppa. Mummi on varannut jo Remin itselleen jumpan ajaksi, kun hällä loma.

Nyt antamaan syöjille mehua...

Vierailija
18/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiilä pojat on punkenu istumaan jo kauan. Tahtovat tulla sitteristäkin naamalleen. Mä olen pitänyt niitä sylissä istumassa ihan huoletta (tiukka ote ympäriltä toki), koska ei nämä olisi sekuntiakaan hiljaa selällään. Mullakin alkaa selkä säästymään, kun ei tarvi enää kannatella makuulla.

Alia ja pojat 4kk

Vierailija
19/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa 7460g ja pituutta 65,5cm. Painokäyrä tällä kertaa vähän nousussa, viimeksi oli pituus. Sain sekä terkan että lääkärin " siunauksen" omalle toiveelle jatkaa pelkästään tissimaidolla. Pääsee siis vielä helpolla!

Haltijapiparikos tuossa mietti sitä yösyömistä? Meillä vähän sama tilanne, siis että kun viimeinen vauva ja ei millään henno omaan sänkyyn laittaa, niin tissin saa yöllä suuhunsa pienelläkin ähinällä... Ja kyllä sen sitten huomaa, aamuisin herätessä ei mitään kiirettä ruokailla! Tänään tyttö heräsi klo 7 jo ja söi vasta klo 9.30... Edellinen ruokailu oli ollut joskus 6 kieppeillä. Eli tankkaa yöt että jaksaa aamut ;) Mutta kuten sanottu, ei tuo mua haittaa. Katsotaan sitten 6kk iän jälkeen kun on kiinteitä ruokia jo tarjolla, että pitääkö yösyöntiä vähentää. Esikoiselta lopetin pari tarpeetonta yöimetystä 8kk iässä.

Istumisesta: juu ei meillä tyttö ole kuukauteen ollut kuin istuvassa asennossa sylissä. Toki tuettuna.

Mutta eipäs nyt muuta! Oli kiva lukea Tuulin ja Swehinan kuulumiset.

Marrastoive

Vierailija
20/26 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa kun on näin kamalat pakkaset taas, kauheella " tappelulla" poika nukkuu sisällä korkeintaan puoli tuntia kerrallaan...

SWEHINA: Tekisitkös meille sellasen kasvulistan??? Se olis tosi kiva,mutta mulla ei ainakaan riitä noi taidot sen tekemiseen...kiitos...=)!

ALIA: Kamalasti tsemppiä ja pidetään peukkuja miehen työpaikan säilymisen puolesta=)!

AUTOISTA: Meillä ei muuta ookkaan ku kakkosautoja,heh heh=)! No,tällä hetkellä mulla on käytössä Volvo850 johon oon ihan " rakastunut" . On iso, tilaa istuimelle ja vaunuille, turvallinen ja tosi hyvä ajaa pitkiäkin matkoja. Tosta mahtumisesta, meillä tosin vasta yx lapsi, mutta kuitenkin...=)!

Meillä olis huomenna neuvola taasen, pääsee puntariin poitsu jälleen. Mä ootan vaan että se leikkaus olis jo ohi ja sais lopettaa noi pirun lääkkeet ja antaa pojan syödä ihan omaan tahtiin,kun nyt täytyy päivällä ruokkia noin parin tunnin välein...välillä sellasta pakkosyöttöä, että oksat pois...!

Meilläkin poitsu sylissä koittaa kovasti punnertaa pystyasentoon,en oo kyllä ees koittanu istumaan. Sitterissä toki köllöttelee puoli-istuvassa asennossa.

Kamalasti Jansku on ruvennu juttelemaan ja naureskelemaan=)! Aamulla ihana mennä poikaa hakemaan sängystä ku se siellä hekottaa,saa ihan varmasti hyvälle tuulelle ja unohtamaan kaiken väsymyksen=)!

Mutta palaillaas huomenissa,hyvää viikonalkua Murut=)!

Tiitiäinen78 ja Jansku