Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...taikka päivä kait se alkaa jo olla. Niin karseaa kuin tuo valvominen onkin, niin nyt pitää sanoa et ihanaa lukea et on kohtalotovereita...

Meni täälläkin yö taas aivan poskelleen. Oltiin viikonloppuna maalla anoppilassa ja iski flunssa. Muutenkin olen öisin heräilly närästykseen, selkäkipuihin ym, mutta nyt kun alko kurkkukivut ja yskänoireet niin nukkumisesta ei vaan tule mitään:(. Nyt jo on helpompi hengittää mut silti yöllä valvoin ja olo oli kurja....imeskelen yölläkin rennieitä ja silti närästää....sitte on noustava pystyyn kun tuntuu et kaikki tulee ylös. Olen koittanut myös nukkua pystyssä, mutta eipä auta ei. Alkaa olla sellanen olo pikkuhiljaa et sitä synnärille pääsyä odottaa, koska esikone kanssakin närästys jäi kyllä jo saliin.....

Esikoinen on onneks nyt hiihtolomalla mummolassa, niin saan ottaa rennosti ja ei oo tehtävä mitään jos ei tunnu sille.

Kauhistus kun porukalla tuntuu jo olevan nuo nimet ja kummit ja kaikki.

Meillä miehen kans vielä nimivääntöä ja kummeja ei olla ees pohdittu.

Mutta, taidampa lähtee huilaamaan hetkeks.

Voikaa kaikki kanssasisaret hyvin ja koitetaan jaksella:).

Inkkarityttö 32+1

Vierailija
22/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs meillä on nimet tytölle ja pojalle valmiina mutta saa nähä käykö niin kun esikoisen kanssa eli nimi oli vamiina mutta kun tyttö synty niin se nimi ei vaan sopinut tytölle ja piti alkaa miettii uutta nimee...

kummit on valittu.

mieheni on sri lankalainen ja niillä ei pidetä mitää ristiäisiä niin meijän tilanne on nyt niin että mä olen kummit päättänyt ja päätin että ristiäisetkin pidetään.

onneksi mieheni ei oo nyt mitään sanonut siitä että ristiäiseet pidetään!!

mä nukun taas yöllä huiomat 2tuntii vauva valvotti mua mahassa ja kuopus heräs ja itki kun on edelleen kipeenä kuume 38 nuhaa ja yskä on.

saa nähä tuleeko tauti meille muille

veytä ja mupu rv30+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne sit talvi tuli lopultakin. Lunta on valtavasti ja pakkastakin yli omien tarpeiden. Ihanan näköinen ilma, ku aurinko paistaa, mut aamulla oli -27 ja edelleen -20, joten eipä tonne viihti lähtee ulkoileen. Poika parka ihan ylienerginen, ku kaks päivää ollut ulkoilut tosi olemattomia pakkasen takia. Saa nähdä ehditäänkö tänään ollenkaan ulos, ku iltapäivisin lauhinta ja ollaan menossa miehen kanssa pankkiin lainapapereita just silloin allekirjoittaan. Huomenna ois sit talopapereiden kirjoittelu, IIK! Aivan ihanaa, et löydettiin mieleisemme talo sieltä mistä haluttiin, mut toisaalta kuitenkin hirvittää. Onhan se outoa lähteä kotoaan ja toisekseen muutto on ihan oikeesti niiiin kovin likellä laskettua-aikaa, et huh-huh. No, kait asioilla on tapana järjestyä.

( . ) Viime yö oli taas ankee. Valvomista ja pyörimistä. Valvoin 2.30-5. Ei paljoa naurata:(. Nyt sit pää kipee. Sen takia joutunut joka päivä Panadolin ottaan. Oon yrittänyt eilisen ja tän päivän soittaa neuvolaan, mut sieltä ei vastata. Viime käynnillä oli puhetta, et soitan mikäli yöt jatkuu yhtä risasina, niin laittaa ajan neuvolalääkärille. Kaveri massussa on ihanan aktiivinen:). Väliin kyllä möngertelee niin, et kipeetä ottaa. Maha heiluu puolelta toiselle:). Olo on kuin valaskalalla, mut ei auta. Sais kyllä vielä pari kuukautta masussa pysyä!

Ihanaa muuten, et ollaan kaikki pysytty 2in1 tähän asti! Kohtahan onkin maaliskuu ja monilla jo viikkoja tosi paljon kasassa. Toivottavasti ei kuitenkaan ensimmäiset ihan vielä synny.

Nyt pitää lähteä laittaan itselle ja pojalle jotain ruokaa. Olin suunnitellut leipovani aamulla pullaa, mut tulikin sit soitettua kaverille ja juoruttua ½tuntia puhelimessa, sit pitikin leikkiä pojan kanssa hetki ja hänen uppouduttua jälleen omiin leikkeihin päädyin itse tänne:). Tais leipominen siirtyä huomiselle!

Hyvää laskiaistiistain jatkoa huhtimassuille!

Senny ja Lilliputti rv 31+3

Vierailija
24/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mäkin olen kipeä..

eilen oli nukkumaan mennessä semmonen aavistus kurkkukipua ja tukkoista nenää, mutta mullahan on muutenkin jatkuvasti nenä tukossa. viime yönä sit poika nukku ihan hyvin mutta mä änkesin sängystä ylös montamonta kertaa..

kuka tietää saako strepsils' ä syödä? ehkä kannattais varmistaa neuvolasta kun siinä paketissa lukee että täytyy neuvotella lääkärin kanssa.

( .) vauva on niin vinossa että viime yönä heräsin (muunmuassa) siihen että oli oikea kylki ihan kipeä ja painoi hulluna. laitoin oman käden alle ja ' kannattelin' vähän aikaa ja sit sain taas uudelleen unta.. esikoinenkin hengaili aina oikealla puolella mutta en muista että olis ihan näin jännässä asennossa kumminkaan.

poikittain siis ollaan. onko muilla huhtimasuilla vauvat jo kääntyneet?? mulla herää epäilys että tämä neiti ei varmaan käännykkään...

pakko mennä niistämään nenä itseltä ja pojalta *sniif*

marie 33+2

Vierailija
25/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta piisaa. Laskiaispullat taitaa illalla tulla täräytettyä naamariin, kaloreista viis ;)

( . ) Yö meni hyvin, sain nukuttua. Toinen nivunen alkoi vaan tänään kipuilla, ja kävely on aikamoista vaappumista. Vaavi on myllännyt aika kivasti eilisestä, mukava tietää että kaikki OK. Välillä on noita hiljaisempia jaksoja nimittäin. Toppahousut menee vielä nippanappa kiinni. Saas nähdä millä vaatteilla sitä kohta kuljetaan... Auton penkin ja ratin väliin onneksi aika hyvin menen, kun uudessa autossa saa rattia työnnettyä eteenpäin kivasti. Tänä aamuna oli onneksi turvotus jo laskenut viikonlopusta. Menee siinä monta päivää herkkujen jälkeen, että palautuu. Painoa on nyt tullut 10.5kg (meinas tulla eka kirjoitettua että 105 kg mikä on kyllä fiilis ;-)) Ei tarttis enää tulla grammaakaan.

Jotenki päässä pyörii tyhjää.... Laitetaas muutama galluppi päivän ratoksi:

G1: Supistelut? Onko jo kipeitä vai vieläkö mennään kivuttomilla kovetteluilla? Minulla kävellessä tulee kovettuminen johon liittyy kipeää nipistelyä ihan tuolla alhaalla.

G2: Miestenne aktiivisuus? Meillä on alkanut lukea kirjoja mm. synnytykseen liittyen. Myöskin kiinnostus masua kohtaan on alkanut lisääntyä :)

G3: Mielialat? Mulla tällä hetkellä ihan positiiviset fiilikset. Muutama viikko sitten olin jotenkin itkuinen ja alamaissa. Oli tosi yksinäinen olo, jotenkin sellainen ettei mies ymmärrä eikä halua minua enää. Nyt parempi mieli, saatiin juteltua.

Juuh, aurinkoista laskiaistiistaita kaikille. Ja pullat nassuun tänään, kerrankos se laskiainen on vuodessa ;)

- Niinu ja tyllerö 34+2

Vierailija
26/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli äippäpolilla aika ja kaikki näytti olevan kunnossa. Eniten ihmetyttää tuo verenpaine ku se on nykyään tosi hyvä vaikka välillä oli pitkään tosi korkeella, mut hyvä näin. Painoa on tullu 15kg alusta, eikä tunnu missään, ihmettelen välillä että minne lie kaikki tuo tullu, turvotuskin on minimaalista...

Gallupeihin... Mielialat on kyllä tosi vaihtelevat, useimmiten vituttaa tosi kovaa lähes kaikki mikä ei mee niinku on ite suunnitellu.

Supistukset on ollu niitä vatsan kovettumisia eli ei mitään kipeitä.

Pitää vissii hakee laskiaispullia tänään, vaikka oon kyllä syöny niitä jo kuukauden etukäteen suurinpiirtein kaksin käsin, mutta mitä sitte mä oon selvästi harjotellu tätä päivää varten.

Ei kai sen kummempia ku herkuttelu hetkiä kaikille!

-p- rv31

Vierailija
27/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Hyvää laskiaistiistaita! Meillä pakkasta lähes -20 astetta, joten aamu-ulkoilu jäi väliin. Tehtiin vuoden hyvä työ ja käytiin anoppilassa syömässä. Tätä nyt ei kovin usein tapahdu. Kaikki vieläpä käyttäytyi erittäin sopuisasta, sanoisinko peräti ystävällisesti ja meidän esikoinen viihtyi ja hurmasi. Tähän kerrottakoon, että meillä siis ei mitkään läheiset välit miehen puolen sukulaisiin ollenkaan.. tekemisissä ei pahemmin olla. On todella suuria mielipide-eroja elämästä yleensä. Uskonto sucks.

Muuten kuuluu ihan hyvää. Yöt menee edelleen niin, että jos joudun ylös nousemaan, en unta saa tuntiin-pariin. Mies hoitaa onneksi esikoisen yökukkumiset, mutta vessaan on pakko nousta ja kun se on alakerrassa, häviää unihiekat silmistä ja pissatkin melkein ehtii tulla housuun kun portaita kuljen. Tää ehkä johtuu siitä, että vedätän vessassa käyntiä aamu 04-05 asti, joten on jo aikamoinen hätä. Minun ei siis tarvitse juosta vessassa vielä kahden tunnin välein. Onneksi. Harkitsen pottaa yläkertaan! harmi vaan, että niitä ei taida olla aikuisten koossa. heh.

Eilen oli neuvola. MInun kanssa ei edelleenkään siellä puhuta mitään. Aikaa menee n.15min ja heippa. Eipä siellä kummempaa. Ei turvotuksia. Painoa tullut reilut 200g/vk ja hb 120 (syön raskaana oleville tarkoitettua monivitamiinia jatkuvasti. Siinä myös rautaa). Sf-mitta oli 28, eli alakäyrillä lähes mennään. Painoa on nyt tullut ensimmäisen neuvolakäynnin ja tämän käynnin välillä 7,5kg. Viimeeksi tuli n.10kg yhteensä, samaa odotan tässäkin. Muuten ensisynnyttäjät: älkää vaan luottako tohon sf-mittaan vauvan koon suhteen! Sillä ei ole mitään väliä mitä se näyttää. Pääasia, että kulkee tasaisesti. Minulla oli edellisessä raskaudessa jatkuvasti alle keskikäyrän, alakäyrilläkin välillä ja maha tosi pieni. Kukaan ei tajunnut, että pian synnytän. Poika oli 4kg. Itse en ota esikoista mukaan neuvolaan, vaan yritän sopia ajat ma tai ti, jotka on esikoisen päiväkotipäiviä.

ja sitten gallupit..

Gallup 1. Supistelee, mutta ei kivuliaasti. Supistuksen tunnen kyllä ihan alaselässä ja lisäksi maha kovettuu. Mutta ei nämä siis kivuliaita ole. Seksin jälkeen supistelee eniten. Samoin jos teen jotain kävelylenkkiä, seisoskelen pitkiä aikoja tai imuroin.

Gallup 2. Mies ei ole mitenkään erityisen aktiivinen. Ei lue mitään vauvakirjoja eikä hirveästi huomioi minua tai mahaa erityisesti. (=kyllä pitäisi!!! Namia ja silityksiä päivittäin tälle mammalle kiitos!!). Yhdessä ollaan pohdittu vaunuasioita ja on mies tietysti kasannut pinnasängyn ja siirrellyt huonekaluja että vauvan tavarat mahtuu.

Gallup 2. Mieliala aika hyvä. Välillä masentaa, mutta ei mitään esikoisen odotukseen verrattuna. Pääsääntöisesti kaikki ok. Mielialaa laskee kyllä eniten tämä hirveä Norovirus epidemia, joka pyörii jokapuolella. Tekee mieli linnottautua kotiin!!! VAuvaa odottelen taas samalla lailla kuin viimeeksi, kauhun ja ilon sekaisin tuntein. Ja koko ajan toivon, että älä synny vielä!!! (Minullahan on laskettu aika jo 31.3...)

sellaista tänne! Päivänjatkoja sinne muille!

t.Hannah81 rv 34+3

Vierailija
28/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta soiteltiin, että mun viimeinen lääkärikäynti (synnytystapa-arvio) jouduttaisiin siirtämään lääkärin poissaolon vuoksi niin, että olisi vasta viikoilla 38+1. Siis noin myöhään! Eihän siinä muuta, mutta jos vauva sattuis olemaan vaikka perätilassa, niin ehtiikö sitä vielä sairaalassa käymään? Sinnekin joutuu aina odottelemaan monta viikkoa. Huoh... muutenkin tuo meidän terveysaseman toiminta on ihan ONNETONTA! Ei ollut muuten eka soitto neuvolasta, että piti sählätä noiden sovittujen aikojen takia kun lääkärilistat tursuaa ylimääräisiä. Mistä sitä veroja maksaa (mäkin maksan PALJON)... julkinen terveydenhuoltosysteemi alkaa vetelemään kyllä viimeisiään lähivuosina. Voivoi. Mietittiin jo miehen kanssa, että varattaisko yksityiselle gynelle aika arvioon ja ultraan. En toisaalta haluais antaa periksi ja maksaa toista sataa euroa. Julkisten palveluiden pitäis riittää. No, jospa se terkka katsoo mut kerran viikossa (tosin kohdunsuun tilanne jää sitten ihan mysteeriksi kyllä kun ei tunnustele). Milloin teillä muilla ensisynnyttäjillä on tuo viimeinen lääkärikäynti??

Ärsyttää jotenki tollanen...

Vierailija
29/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutenkin näköjään heilun tässä koneella kun poika kattoo tomi traktoria eikä tällä hetkellä vaadi äidiltä mitään ;)

gallup 1 mä oon ihan noviisi noiden supistusten kanssa vaikka toista odotankin. esikoisesta ei kyllä ollu yhtään oikeeta supistusta ja ne harkkaritkin tais mennä multa ohi.. tällä kertaa tapahtuu hyvin vähän vatsan kovettumista harvoin ja ehkä just imuroinnin yhteydessä ym. mistään oikeista tuntuvista suppareista ei siis tietoakaan.

ja hyvä niin, vähän aikaa maltan odottaakin vielä =)

gallup 2 mies ei todellakaan lue mitään kirjallisuutta aiheesta, yritin ekalla kerralla jättämällä ' sopivasti esille' vaikka minkälaisia lehtijuttuja mutta lopulta sit vaan lueskelin itse ja kerroin eteenpäin. muuten on kyllä ihan mukana, neuvoloissa olen tällä kertaa käyny yksin kun ei tunnu mustakaan niin tärkeeltä miehen olla mukana mutta sit ultrat ym on ilman muuta mukana. paljon ollaan juteltu kaikesta ja toki mies kokoaa pinniksen ja lipaston ja muut ' vaativat' hommat;)

gallup 3 mielialat oikeen tasaset, ei siis mitään heittelyitä puoleen eikä toiseen. huomattavasti tasaisemmin mennyt tällä kertaa verrattuna viime kertaan.. ainut mikä vähän tietysti laskee mielialoja on väsymys ja nyt tämä tylsä nuhailu.

eli kaikenkaikkiaan näköjään aika tylsää menoa.. ei suurta draamaa millään saralla ;)

nyt on mentävä taas laittamaan nuhatippoja..

marie 33+2

Vierailija
30/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viimeinen kokonainen työviikko menossa, ensi viikon keskiviikkona alkaa sitten äitiysloma! Fiilikset vähän ristiriitaiset: toisaalta kiva jäädä kotiin, toisaalta viihtyisin töissä vielä hiukan pidempäänkin.

Olo on raskausviikkoihin nähden hyvä: monien muiden tavoin minäkin valvon lähes joka yö jossakin välissä ja vatsa alkaa olla iso, myös kipeähköjä potkuja vauvan taholta on välillä. Eipä sitten oikeastaan muita oireita eli pirteä ja energinen on vielä olo ja vointi. Oli ihanasti ajateltu mitä joku täällä kirjoitti, että ajattelee öisin, että jossakin päin Suomea joku muukin huhtimasu parhaillaan valvoo. Noin alan varmaan itsekin ajatella jatkossa, kuulostaa jotenkin niin sympaattiselta ajatukselta! Muutenkin se, että on samoilla viikoilla olevia odottavia äitejä on tosi kivaa. Odotan itse asiassa sitä, että tutustun uusiin mukaviin äiteihin ja vauvoihin sitten, kun vauvat ovat maailmassa. Meillä on lähipiirissä pieniä lapsia, mutta asuinalueeltamme emme tunne ketään ihmisiä, joten jospa sitten tutustuisi lähialueen ihmisiinkin vauvan kautta!

Meillä mies on aktiivinen ja uskon, että tulee hurahtamaan vauvaan ihan täysin, sillä puhuu jo nyt vauvasta ihan jatkuvasti.

Tuo lääkäriaika viikoilla 38+1 kuulostaa kyllä tosi myöhäiseltä, ymmärrän miksi olet vihainen! Meillä taas perhevalmennukset - peräti kaksi kertaa - on mun mielestä tosi myöhään: silloin, kun olen jo raskausviikoilla 36-37. Onko muillakin noin myöhään noi valmennukset?

Onko muilla ruokahalu kasvanut raskauden edetessä? Mulla ihan selkeästi on, varsinkin eilen oli nälkä ihan joka välissä. Sekä ruoka että herkut maistuu lähes pelottavan hyvin. Painonnousu toisaalta pysynyt kohtuudessa (7,5 kg tähän mennessä), joten en tiedä onko syytä huoleen. Kieltämättä kyllä odotan synnytyksen jälkeisessä elämässä kuitenkin jo aika paljon sitä, että pääsee taas normaalihkoon vartaloon ja käyttämään omia, tavallisia vaatteita.

Meillä on nimi jo päätetty (sukupuoli tiedetään) ja vauvaa kutsutaan jo oikealla nimellään. Kummiasiat vielä hiukan auki, tuntuu vähän hankalalta löytää sopivia kummeja.

Hyvää viikonjatkoa!

LiinaMeri 33+6

Vierailija
31/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin minäkin sitten osallistua keskusteluun. tuossa tutkin esikoisen neuvolakorttia ja 38 viikolla mullakin silloin näytti olleen lääkärintarkastus neuvolassa, kun kaikki oli ihan normaalisti siihen asti sujunut. Nyt kauhistuttaa kun synnytystapa on sektio ja sen suunnittelu sairaalassa on vasta 37-38rv:lla ja jo nyt koko ajan supistelee niin että saikulle nyt jouduin.

G1:Eli supistellut on ja kivuljaastikin. varsinkin kun liikkuu hieman vauhdikkaammin, mikä on omalla kohdalla outoa kun esikoisen kanssa ei supistellut yhtään vaikka teki mitä. Aluksi juuri siksi en vissiin osannut hidastaakaan tahtia kun vaan ajattelin ettei se viimeksikään haitannut vaikka tein näin, mutta nyt olen sitten melkein sänkylevossa.

G2: mies ei ole ollut millään lailla aktiivinen, toki nyt ollut avuliaampi kun supistuksia ollut enemmän ja tietysti pinna sängyn taas kokoaa kun sen aika tulee mutta muuten ei ole vielä mitään hötkyillyt.

G3: Mielialat on taas hieman vaihdellut ja itku pääsee herkemmin kun normaalisti, mutta huomattavasti rauhallisemmin on mennyt kuin edellis kerralla.

Rauhallista laskiais iltaa kaikille=)

Sinix2 30+6 rv

Vierailija
32/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitinkin tossa jo pitkästi, mutta tuli lisättävää. Minulle soitettiin juuri sairaalasta ja synnytystapa-arvio on myös rv 38+2. MInustakin tosi myöhään. Menen siis arvioon neuvolan lähetteestä, koska viimeeksi vauva oli yllättävän iso mahan kokoon ja arvioon nähden ja meni 2vk vielä yli. Ja minä edelleen pieni ihminen. Jännää! Eniten jännään sitä, että saanko sitten tossa jo jäädä käynnistykseen, vai laitetaanko minut vielä kotiin? Hoitaja joka soitti ei tiennyt varmaksi. Riippuu varmaan vauvan koosta ja kohdunsuun kypsyydestä... Neuvolasta sanottiin, että menen sairaalaan vk 36, joten eipä ollut tietoa sielläkään. VArmaan nyt toivovat, että synnytän jo aiemmin, niin jää koko reissu käymättä. MInä sen sijaan aion viimoisen viikon ennen tota siivota, saunoa ja sekstailla, että jotain olisi edes kohdunsuulla tapahtunut!

Ainiin, eilen tuli jo kahdet onnittelut vauvan syntymästä. Olin työpalaverissa (vaikka siis jo lomalla olenkin), jossa olevat ihmiset tiesivät raskaudesta, mutta eivät tarkkaan lasketusta ajasta tms. Nauratti aika paljon, kun vauva on vielä mahassa. Toisella kerralla olin talvitakki päällä, niin eivät siksi huomanneet ja toisella kerralla istuin, joten maha näytti kuulemma niin pieneltä. Heh!! Mutta kaksi eri naispuolista ihmistä ei siis kyllä raskautta tajunneet, VAan luulivat, että homma hoidettu jo. hehee. Ja minä tunnen itseni niin isoksi ja lihavaksi!

t.hannah81

Vierailija
33/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin ihan, että piti olla tänään aamulla toi neuvola, mutta se onkin huomenna aamulla. Olisin voinut vaikka vannoa. Yritin soittaa aamulla sinne, mutta ei kukaan vastannut, joten kai se on sitten vaan pakko olla huomenna. Muutenkin on kyllä päivät ihan sekaisin.

Lähdettiin sitten miehen kyydillä Helsingin keskustaan kauppoja kiertelemään pariksi tunniksi. Onneksi on noi kauppakeskukset, ei siellä ulkona pystynyt olemaan. Poikakin alkoi itkeä kun käveltiin 500m autolle. Täällä ainakin tuulee mereltä, joten kylmempää kuin toi mittarin näyttämä -14 astetta. Etsiskelin imetyspaitoja, viimekerrasta viisastuneena, ettei tarvitse alasti nukkua ja päivälläkin ovat kätevämpiä kuin tavalliset paidat. olihan niitä jos jonkinlaista ja oikeen koko yöpaitojakin löytyi -siis sellaisia puolipitkiä hamosia- mutta hinta tuppas olemaan kaikissa yläkanttiin. Se nätti trikoinen yöpaitakin 60 euroa. Taidan tyytyä H&M:n kietaisuleikkaus-mallisiin imetyspuseroihin, edullisia ja ihan kivan näköisiä. Sieltä mä olen raskausajan vaatteenikin suurimmaksi osaksi ostanut... Sitten vaan jotkut olohousut lisäksi niin on ihan hyvä yöpuku imetystä varten. Olen näin ajoissa asialla kun haluan jo sinne sairaalaankin oman yöasun mukaan, on ne vaan niin hirveitä ja hiostavia ne sairaalan vaatteet.

Gallupeista:

G1: Supistelut? Ei kivuliaita, mutta kireäksi vetää mahan jos äkkinäisiä liikkeitä tekee, kuten nopean nousun sohvalta. Enemmänkin on nyt noi liitoskivut tms. vaivanneet pari viikkoa eli siitä asti kun kaveri kääntyi pää alaspäin masussa. Tänään tuntui kävelyn jälkeen siltä, että se tulee sieltä jo ulos. Tosi alas on valahtanut koko maha.

G2: Miestenne aktiivisuus? No ei kyllä edelleenkään perehdy alan oppaisiin. Mutta muuten on seurannut tätä raskautta enemmän kuin ensimmäistä. Laittaa jopa kättä vatsalle välillä ihan omatoimisesti. Selvää edistystä. Tämä on varmaan nyt konkreettisempaa miehellekin kun on jo toi yksi lapsi olemassa. Neuvolaan en jaksa raahata, tuntuu noi käynnit niin turhilta munkin osalta. Silloin oli mukana kun kuunneltiin sydänäänet 1. kertaa. Ja molemmissa ultrissa myös. Poikakin olisi halunnut nähdä vauvan, mutta Kättärillä on sääntö, ettei lapsia saa ottaa mukaan ultraushuoneeseen: lääkäri voi vaikka mitata väärin tai jotain... Joo. Meillä oli vielä pojan mummi sitä varten mukana, että jos saisivat kurkata vaikka vaan ovelta, kun poikaa niin kiinnosti, mutta ei! Mummi sai kyllä sitten tulla yksin katsomaan! Ihan naurettavaa. Kuvia sitten tuijotettiin senkin edestä.

G3: Mielialat? Vähän taas tasaisempi kausi menossa. Olen normaalistikin aika tempperamenttinen, joten siihen kun lisää voimakkaat hormonimuutokset, väsymyksen, stressin ja esikoisen uhmaiän niin eihän siitä aina hyvää seuraa, mutta yritän hallita ja hillitä itseäni parhaani mukaan. Onneksi toi pahin uhmakausi tuli nyt eikä sitten kun vauva syntyy. Ja toivottavasti laantuu siihen mennessä.

Nyt välipalaa laittamaan pojalle.

crisantemo 31+5

Vierailija
34/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä sitten kävi. Maanantaina illalla alkoi tulemaan noita suppareita ihan tiiviiseen tahtiin. En ollut päivän aikana mitään ihmeempää tehnyt, mutta lepokaan ei auttanut. Ensin oli väli 8min sitten 6 ja kun oli säännöllisesti 4min, soitin sairaalaan. Käskivät tulla äkkiä, kun kakkosen synnytyskin kesti vaan 3,5h. Ottivat kaikenlaisia kokeita ja katsoivat ultralla. Alkoi olla aika kypsä tilanne, jonkin verran auki jo ja vauvan painoarvio nyt 1430g eli kuulemma vähän normaalia isompi. Veikkasi reilusti nelikiloista, jos ehtii täysiaikaiseksi.

No ottivat sisälle sairaalaan yöksi tarkkailuun ja sydänkäyräkoneessa sitten pötköteltiin. Vaan ei nukkumisesta tullut mitään. :( Koko ajan oli jotain vaivaa, liitos, nenä tukossa, kylki puuduksissa tms. Vauvakin innostui jumppaamaan sitten yöllä ihan kunnolla, kun supparit alkoi laantua. Vaan olipa ankeaa siellä ypöyksin ilman miestä ja lapsia. Toivottavasti tässä raskaudessa ei noista sairaalakeikoista tule tapa. Veilä kun jaksaisi vähintään pari viikkoa niitä suppareita vastustella. Alle 36 viikkoiselle kuulemma annetaan niitä keuhkonkysytyspistoksia. Sitten saa syntyä vapaasti, eli vielä noin kuukausi.

Itse kyllä hätäännyin vähän, kun en ollut yhtään vielä varautunut lähtemään synnyttämään. :o

Koitetaanhan vielä kaikki jaksaa, loppusuora jo häämöttää :)

~Emppu-76 ja " Tii" 31+5

Vierailija
35/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla on jo rv 16 alkaen ollut suppareita ja rv 20 on tullut kivulisita suppareita olen joutunut juokee labrassa kaikki kokeet on otettu ja kaikki hyvin siis.

syy suppareihin ei ole selvinnyt ja nyt rv 30+4 ja vielläkin tulee kipeitä suppareita ja 2.3. on neuvola ja samalla lääkärille menen tarkistukseen.

esikoisen synnytys kesti 18h 35min ja pnnistus kesti 24min ja kuopuksen synnytys kesti 3h50min ponnistus kesti 2min ja saa nyt nähä miten nopeesti tää vauva on tulossa sih ulos.

isä on ruvennut lukee lehtiä ja kirjoja vauvasta itse luen aina välillä ennen nukkumaan menoa jos vauvalla on sillon omat touhunsa menossa.

veytä ja mupu 30+4

Vierailija
36/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa taas pitkästä aikaa kirjoittelisin tänne jotain. Viimeinen työviikko menossa, ihanaa! Odotan jo todella kotiin jäämistä ja olen kaikki " vauvahommatkin" jättänyt äippälomaan. Sitten alkaa vaatteiden pesu ja silitys, sängyn laittaminen ja muut jutut. Ensin mulla on ensi viikko hiihtolomaa ja kesken hiihtiksen alkaa äitiysloma.

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki ok. Terkka katseli mun mahaa ja sanoi arvelevansa, että mahan perusteella vauva on tyttö. No, saa nähdä, onko vanha kansa oikeassa.. Hehän tuon mahan perusteella sukupuolta ovat veikkailleet. Muuten ei mitään ihmeellistä. Tähän mennessä painoa mulle on tullut 8 kg. Tuon enempää ei tullutkaan esikoisen raskaudessa. Kuulostaa muuten ihmeelliseltä, että lapsi ei voisi olla mukana tavallisella terkkakäynnillä neuvolassa. Meillä terkka jopa itse ehdotti, että tultaisiin ensi kerralla yhdessä tytön kanssa, kun mulla on normaali terkkakäynti ja tytöllä 4-vuotisneuvola. Oikein sanoi, että saa sitten tyttökin kuulla vauvan sydänäänet ja nähdä, mitä kaikkea tehdään.

Minä saan iltaisin helposti unen, mutta nykyään heräilen tosi helposti miehen tuhinaan :)) Nyt hän on vielä ruennut kuorsaamaan, jippii! Kun sitten herään, en meinaa millään saada uudestaan unta. Saatan olla hereillä pari tuntia, käydä haukkaamassa jotain tai lukea. Nyt mies sanoi itse, että hän menee alakertaan nukkumaan, niin minä saan kunnon yöunet. Tyttö sitten tuumasi tähän, että teillä on omat makuuhuoneet! Nauroin vain, että kertoo varmaan tarhassa, että äiti ja isä nukkuvat eri kerroksissa! Kahden kerroksen väkeä ollaan :))

Meillä vauva on pää alaspäin, terkka tunnusteli sen tänään. Itse olin varma, että se on joko perätilassa tai sitten ihan vinossa. Olen luullut tuntevani jalan punkevan mahan yläosaa, mutta ilmeisesti vauva onkin yrittänyt suoristaa itseään ja punkee mua pepullaan tuonne ylös!

Hyvää viikon jatkoa kaikille!

Myy, rv 34

Vierailija
37/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan aktiivista porukkaa! Minustakin tuo oli hyvin sanottu, kun joku tuumas, että on helpottavaa tietää, että muuallakin suomessa valvoo joku muu painiskellen samojen asioiden kanssa!

G: Supistelee mielestäni reilustikin, mutta on sellasta kovettamista vielä, ettei ole mitään hätää. Välillä " urheillessa" kiristää jo kivuliaastikin, mutta en usko sen olevan vielä " oikeaa" supistusta. Välillä on (ennenkaikkea iltaisin) menkkamaista juilintaa myös. Paikat on kuitenkin kiinni (ainakin olivat pari viikkoa sitten), joten en huolestu vielä.

G: Isäntä alkaa omaan verkkaiseen tyyliinsä innostua, eli hän ei muutenkaan ole " räiskyvä" persoona, niin pikkuhiljaa... On ollut mukana ultrissa, neuvoloissa en nähnyt sitä niin tarpeelliseks, kun meillä se on lähinnä minun terveyteen liittyvää seurantaa. Nyt on jo hyvinkin paljon keskustellu kavereidensa kanssa, ja " pätee" aina asiantuntemuksellaan... :)

G: Mielialat ovat vaihdelleet ihan reilustikin, itku ja nauru herkässä. myös alakuloisuutta on vaihtelevasti. Olen itse " räiskyvä" persoona ja olen huomannut, että otan herkemmin itteeni asiat ja pahotan mieleni herkemmin, vaikka välillä tiedän itsekin kuinka naurettavasta asiasta...

Neuvolakuulumisia: tähän asti onkin mennyt kaikki hyvin, ei mitään erikoista arvoissa. Tänään olikin sitten monissa... verenpaineet koholla 138/77 (norm.115/65), pissassa plussalla valkuaiset ja sokerit (!!) heh, terkkari kysy multa et olenko syönyt makeaa viimeaikoina ;) ai, olenko... viikonloppuna en tainnu kunnon ruokaa syödäkkään, vienetta ajaa ihan hyvin sen asian.. kaiken muun lisäks eilen tuotin miehellä karkkipussin kaupasta tullessaan... Huomenna saakin sitten viedä uuden näytteen labraan.

Kyllä tuntee ittensä hehkeeks, turvotusta on aamuisin niin paljon, et silmät on kuin lusikkaleivät (hilloviiva välissä...) nenästä vuotaa verta (molemmissa sieraimissa tupot...) rintojen kohdalla maitoläiskät. Siinä ei paljon miestä seksiin houkutella ;)

Mulla on synnytystapa-arvio 37+1, ellei sitten virtsa-arvot ole miten sattuu, sitten aikaistetaan viikolla. ens viikolla alkaa perhevalmennus, ja eka kerta onkin sairaalassa, synnytysosastoon tutustuen.

Mutta siinäpäs tärkeimmät!

Miksu 33+1

Vierailija
38/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

emppu176:

...vauvan painoarvio nyt 1430g eli kuulemma vähän normaalia isompi. Veikkasi reilusti nelikiloista, jos ehtii täysiaikaiseksi.

Millä viikoilla sulle annettiin toi arvio...? Mä kävin ultrassa tossa viikko takaperin, silloin viikot 31+3 ja vauvan painoarvio oli 2200g. Käyrien yläviivoilla menee ja samaan tahtiin jos kasvaa, niin on lähempänä 5kg kuin 4kg... =/ Kääks...!

[b]ON[/b] kylkeen sattuu niin ettei koneella istuminen houkuttele... Joten...

Palataan taas. Käyn kyllä lukemassa aina ohimennen... =)

~Murmutti ja Jätkis 32+5

Vierailija
39/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLA aktiivista porukkaa, mikä meitä vaivaa?? Siis hyvä näin =)

emppu176:

...vauvan painoarvio nyt 1430g eli kuulemma vähän normaalia isompi. Veikkasi reilusti nelikiloista, jos ehtii täysiaikaiseksi.

Oox sä varma et kirjoitit oikein??

Mä kävin painoarviossa rv 27+4 ja silloin vauva oli jo 1410g ja kuulema isokokoinen noille viikoille... Saatikka mitä hän nyt painais. Neuvolatädin mukaan ollaan kyllä siinä 2kg kohdalla menossa. Tosin mulla kyllä tuo sf-mitta yläkäyrillä kokoajan, rv 30+ se oli 32cm.

Mummolaan tultiin alkuillasta ja huomaa selässä että autossa on tullut istuttua yli 5h.. Pakko kohta heittäytyä pitkälleen. Illalla käytiin saunassa ja huomasin että tuli " ensimaitopisaroita" kun puristeli nännejä. Muita??????

Lunta on metrikaupalla ja pakkanen paukkuu tossa -23´paikkeilla. Katotaan uskalletaax ulos ollenkaan huomenna.

G: Mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Mulla menee 1000x useammin hermot kun esim mitä Isännällä menee (yleinsä se siis on toistepäin!), etenkin jos hommat ei mee niin kun minä oon suunnitellu..

G: Isäntä nyt ei oo mitään kirjallisuutta lukenu mutta meille siis kolmas muxu tulossa, reilun 3,5v sisään, joten uskon että kaikki vauva jutut on suht tuoreessa muistissa. Ja mä kyllä yritän pitää hänet ajantasalla..

Nyt on pakko heittäytyä kun noita suppareitakin näköjään tulee..

Voimia kaikille!

t. jonzku80 rv 31+0

Vierailija
40/56 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kiitokset huhtikuun masukkaiden esittelyt, LA:t ja synnärit-listan päivittämisestä. Mukava katsella kuka mistäkin jne.

Itse olen muuten kotoisin siitä sun naapurikunnastasi.

crisantemo