( . ) HUHTIKUISET ma-ke ( . )
viikonlopun linkki
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=9623149&p=1&tmo…
Kommentit (56)
Niin se eilinen sitten vierähti ettei koneelle enää illalla kerenny.
Ulkoiltiin urakalla,ja kyllä huomaa että kunto on romahtanut.Muutaman kerran nousin pulkkamäkeä ylös niin kylläpä pisti mamman puuskuttamaan. No sitten olikin ihana seisoskelun jälkeen juoda kuumaa kaakaota ja syödä laskiaispullaa...ai että oli hyvää!No urheilu sai sitten sen aikaan että olikin sitten nivuset illalla hellänä.
Just kun oon ollu tyytyväinen siihen että himppu antanut nyt yöt nukkua niin eipäs anna enää.Pari yötä kun tuli kuopuksen oksentelun takia valvottua niin heti on himpunkin rytmi mahassa sekasi.Vaikka luulis ettei se tuommoisesta välitä mutta silti...Eilen päivän oli ihan hissukseen että sai jo mahaa töniä että sai jotain eloa,mutta illalla yhentoista jälkeen alkoikin sitten sellainen jumppa että ei ite saanu nukuttua ollenkaan.Sitä sitten kestikin pitkälle aamuyön puolelle. No jospa " oikea" rytmi löytyis taas jossain välissä.
Kummi asiaa oli tuolla palstalla mietitty ja minua mietityttää se kanssa,kun meillä parhaat kummiehdokkaat ei kuulu lainkaan kirkkoon,mutta me kyllä kuulutaan,että mitenkähän pappi suhtautuu asiaan jos kirkollisia kummeja ei ole lainkaan?! Antaa kai se ristiäiset pitää vai pitääkö ne muuttaa nimiäisiksi?
Oisko kellään viisaammalla tietoa?
Tulipas omanapaista tekstiä,mutta nyt lähden kahville.
edram ja himppu rv 33+2
Miten teillä neuvola suhtautuu siihen jos joutuu pienemmät lapset ottamaan mukaan,kun ei ole hoitajia saatavilla?
Meillä oli neuvolantäti vähän nyreissään kun sanoin että ensi kerralla tulen sitten nuorimmaisen kanssa.Totesi silloin että voisko poitsu olla odotushuoneessa leikkimässä tutkimuksien ajan?!Ja tutkimuksiin ei kuulu sisätutkimuksia vaan ihan perusmittailut ja sydänäänten kuuntelu Minä en kyllä suostu jättämään 3v.yksin käytävään leikkimään.
e
Edram, kyselit tosta kummiasiasta:
Kyllä se menee niin, että jos ei kummi kuulu kirkkoon niin ei ole kirkon silmissä kummi ollenkaan. Kummin tehtävä kun on kirkon mukaan opettaa lapselle kristillistä vakaumusta. Eli kaksi kummia pitää olla, jotka kuuluu kirkkoon ja sitten jos haluaa muita kummeja niin se riippuu papista/seurakunnasta, että miten suhtautuvat asiaan. Parhaassa tapauksessa saa seistä " oikeiden" kummien vierellä ristiäisissä (siis sylikummi ei voi olla missään tapauksessa...), ja tiukin katsontakanta on, että muut kummit ei ole kummeja ollenkaan.
Itsestäni tuli tällainen kirkon silmissä ei oikea kummi viime joulun aikoihin. Olen myös veljeni tytön sylikummi 12 vuoden takaa, mutta silloin kuuluin vielä kirkkoon. Ero oli melkoinen. Nyt oli tosi tiukkis nuori naispappi, joka ei siis missään nimessä suvainnut minua edes riviin seisomaan muiden kummien kanssa. Ja lapsen vanhemmat kun olisivat halunneet minusta sylikummin... Miettivät kauan myös nimiäisiä, mutta suvun painostuksella ristiäiset saatiin. Ei se minua haitannut, ajatus on tärkein ja heille olen se sylikummi kuitenkin. Kuvasin sitten ristiäiset, kuvaaja kun olen. Näin olin ehkä enemmänkin läsnä ja sain välittää herkän tunnelmani kaikille, myös vauvalle, kuvien kautta. Ihana muisto jäi.
Erosin kirkosta noin vuosi sitten kun se kirkkoon kuuluminen nyt ei ole oikeen mun juttuni ja päätöksen vahvisti poikani ristiäiset. Silloin jo päätin että nyt riittää! Pappi oli suht ok, mutta ei kyllä ottanut lasta huomioon eli tosi kivaa kun puhuu asioista, jotka ei oikeesti edes kuulu mun elämänkatsomukseen ja pikkuinen huutaa täysillä niin eikun pappi vaan korottaa myös ääntänsä ja me oltiin siis meillä kotona, että naapuritkin sitten kuuli. Muutenkin toi kirkon toiminta on mielestäni kankeeta ja vanhoillista.
Nämä siis mun kokemuksia ja näkemyksiä. Meillä järjestetään nyt sitten nimiäiset ja se tuntuukin mukavammalta vaihtoehdolta. Sukukin on suht vapaamielistä porukkaa, joten ei ole senkään suhteen ongelmaa. Me juhlitaan nimiäisiä kaksi kuukautta syntymän jälkeen, eli samaan tyyliin kuin ristiäisiä. Kahvitellaan ja kaikki pääsevät näkemään vauvan, mutta mennään täysin hänen ehdoillaan eli syödään kun on nälkä ja laitan nukkumaan jos nukuttaa. Kummit on jo valittu, heille teen pienet kauniit kortit, joihin kirjoitan, että toivon heidän tukevan pienokaista tämän kasvamisessa jne. eli oman versiomme kummien " tehtävästä" . Muuten olen vielä suunnitteluasteella, katsotaan mitä keksitään. Tulee kuitenkin tosi paljon henkilökohtaisemmat juhlat kuin pojan ristiäiset oli, sen voin jo luvata.
Neuvolasta:
Meillä poika (3v.) saa ilman muuta tulla aina mukaan, huoneessa on kyniä ja leluja ihan lapsia varten, joten se on siis täysin normaalia täälläpäin. Lääkäritutkimuksen ajankin joku terkkari pitää oveaan auki ja katsoo lapsen perään joka voi leikkiä käytävällä tutkimuksen ajan. Ihme toimintaa teillä siellä on...
crisantemo 31+4
30+6
Ihana ilma oli viikonloppuna ulkoilla, kävin koiran kanssa hiljuksiin kävelemässä..eikä niin paljo ollu kipuiluakaan. Vauveli potkii jo aika napakoita potkuja viime yönä, ihan koski! Olikohan sillä viime yönä hikka kun massu nytkähteli 5-10 min. ajan pikkuisesti, aivan kuin pienenpieniä potkuja olisi ollu mutta tasaisin välein?
Huomenna olisi äitipoli käynti, tarkistavat kohdunsuun tilanteen kun pari viikkoa sitten jouduin supistusten takia sairaalassa käymään:( syyksi löytyi streptokokki:(( ja sitä tässä on sitten murehdittu ja muutamaan otteeseen itkeä tirautettu. Voinkun kaikki menisi vaan hyvin!
No mutta kuulumisiin taas...
Viikonalkua : )
Meillä alkaa viikon päästä synnytysvalmennus. Jänskää. Olen kovasti sitä odottanut. On sitten neljänä maanantaina peräkkäin ja maaliskuun lopulla synnytyssairaalaan tutustuminen. Keskiviikkona on neuvola ja vähän jännitää miten mun paineet. Verenpaine kun oli hieman koholla pari viikkoa sitten.
Edram: Mekään emme kuulu kirkkoon. Ollaan valittu pojalle kummeiksi minun paras ystäväni ja mieheni paras ystävä, jotka tätä virkaa sitten toimittavat. Eli meillä on nimiäiset ja olen tilannut sinne puhujan puhujapalvelusta. Ajattelin tehdä hauskat kutsut nimiäisiin vieraille ja lisäksi näytämme vieraille videotykillä seinään heijastettuna kuvia raskausajalta ja sitten sairaalasta ja pikkuherran elämän ensihetkistä. En tiedä onko vapaampaa kuin ristiäisissä,kun ristiäisissä en ole koskaan ollut. Meillä on niin pieni suku ja vähän perhejuhlia,että kovasti olen juhlia jo suunnitellut : )
Kovasti kaikkia jo supistelee. Mua ei ole vielä kertaakaan supistanut,joten kaikki tuo vielä edessä. Tottakai siis niitä kivuttomia,jossa kohtu kovettuu hetkeksi.
Tuntuu, ettei vauva potki enää niin kauheasti vaan liikkuminen alkaa olla sellaista mourintaa ja koko kehon liikkumista. Toki potkujakin satelee ihan kiitettävästi.
Hauskaa viikkoa : )
T:Magdalena ja poika rv. 32
Tänäänpä ei ole vielä ehtinyt suurempia kuulumisia kertyä. Yön sain nukkua OK. Aika hissukseen on vauva eilisestä ollut. Potkuja tulee, tai enemmän sellaista jalkojen asettelua ajoittain. Muutenkin on ollut kautta linjan rauhallinen asukki. Mulla ei sellasia kipeitä potkuja tule ollenkaan, vaan tosiaan tuota möyryämistä enemmän. Illalla nipisteli pikkuisen kipeästi nukkumaan mennessä tuolta alhaalta. Toivottavasti paikat kypsyy!
Jees, pakkaspäivän jatkoja!
-Niinu ja tyttö 34+1
Ihanaa kun on kotona rauha maassa..poika oli koko edellisen viikon kotona (lomaa piti hoidosta) ja meno oli kyllä sellaista ettei ryhävalasäiti oikein jaksa aina pysyä mukana mutta tänään veinkin jo sitten hoitoon. Pakko saada vähän levätä.
( . ) mulla menee nykyään yöt ihan pipariksd ei oikein saa nukuttua kun asiat pyörii päässä lähinnä synnytys ja siinä sivussa vaavi ilmoittaa olemassa olostaan aika napakoilla potkuilla ja myllerryksillä. Mua on alkanut pelottamaan koko ajan enemmän tuleva synnytys, pitää varmaan puhua keskiviikkona neuvolassa asiasta. Mietin jatkuvasti asioita jotka voi mennä pieleen synnytyksessä mikä on kyllä aika tyhmää mutta minkäs mielelleen mahtaa. Ahdistusta aiheuttaa myöskin tämä painon nousu kun mitään ei voi tehdä kun tulee supistuksia...ja kotona kun on koko ajan niin pitäähän sitä vähän väliä olla mukamas syömässäkin :/
meillä mietitään kanssa kuumeisesti kummeja, paria ollaan jo pyydettykin mutta eivät kuulu kirkkoon joten se on jäänyt sitten siihen. Itse meinaan vauvan ristiäisten jälkeen erota kirkosta..Täytyy vain jatkaa etsimistä :)
Esikois poika täyttää viikonloppuna 2v. ja olis tarkoitus synttäreitä ruveta vähän suunnittelemaan, käydä ostamassa lahja ja leivonta tarvikkeet kunhan saa vähän voimaa..
Nyt saa loppua tämä valittaminen ja taidanpa mennä vähän syömään ;D
Palaan keskiviikkona neuvolan jälkeen kertomaan taas kuulumisia.
Hauskaa pakkasviikkoa masukeille!!
Sanna rv 30+6
Pakko tulla valittaan tänne, ku ei jatkuvasti viitsi kotona miehelle narista. Poika parkakin saa kyllä osansa äidin pahasta olosta ja väsystä:(.
Mulla menee hermot ja järki lähtee öiden kanssa!! En saa nukuttua, muutaku jotain pätkiä. Viime yönäkin vietin sängyssä melkein 9t, mut nukuttua tuli vajaa 5t. Tosi hienoo!! Yritän yöllä väliin lohduttautua sillä ajatukselle, että jossainpäin Suomen maata valvoo joku muukin raskaana oleva huhtimasu. Pahinta on se, et päivät on sit ihan tokkurassa ja pinna ei yksinkertaisesti meinaa riittää 2v pojan touhuhin, tohinaan, uhmaan ja kiukkuun. Sit on kamalan paha mieli, ku hälle tiuskii ja huutaa:(. Väliin pelottaa, et miten jaksan sit, ku vauva syntyy?!? Vielä, jos on kovin itkunen ja valvotaa. APUA!!
No niin, tulikohan siinä nyt edes vähän purettua... Pitäs lähteä käymään kaupungilla asioilla ja sit taas pakkaan vähäsen, et homma etenis silläkin saralla.
Senny ja Lilliputti rv 31+2
Kyllä vaan tuntuu, että aika matelee ja hienointa kaikessa on se, että pakkanen päätti taas pamahtaa oikein kunnon lukemiin ja ilmeisesti koko täksi viikoksi. Minua ainakin alkaa turhauttamaan toppavaatteisiin ahtautuminen ja pingviinin lailla vaappuminen lumihangessa....#@¤%!
Minulla on ollut kivuttomia mutta kunnon napakoita supistuksia päivittäin ja välillä melkoisen tiheäänkin...toivottavasti kypsentävät paikkoja...selviää sitten viikon päästä viimeisellä lääkärineuvolakäynnillä.
Tylsä viikko tulossa, minut on määrätty lepäämään päivittäin ja kieltämättä tekee hyvää torkkua 1-2 tuntia. Odotan jo viimeistä lääkärillä käyntiä ihan jo pelkästään senkin vuoksi, että en voi sietää ko lääkäriä ja toivottavasti ensi viikon jälkeen ei ihan heti tarvitse häntä tavata!
Huomenna vaihtuu JO rv 36, vaikka tällä hetkellä sekin tuntuu liian vähältä, alkaa kerta kaikkiaan kärsivällisyys loppumaan raskaana olemiseen...
Edram taisi kysellä kummiasiasta ja minun mielestä on tylsää, että lapsella on oltava 2 kummit. Itse haluaisin tälle kakkoselle vain yhden kummin mutta kai se on vaan alettava vakavasti puntaroimaan, ketä toiseksi kummiksi pyytäisi....ristiäiset pidetään tällä kertaa kotona ja todellakin pienellä porukalla.
Jospa tämä mieliala tästä kohenisi loppuviikkoa kohti, vaikka sillä ajatuksella, että ensi viikolla on jo MAALISKUU!!!!
Beatitude & Eemeli rv 34+6
Kuopus nukkuu ulkona ja esikoinen puhuu pälpättää, taukoamatta tossa korvan juuressa!
Illalla käydään hakemassa kerrossängyt pojille ja olis vielä jopa tarkoitus kasata se heti niin että eikoinen sais nukkua ens yön yläsängyssä! Siis näin Isäntä suunnittelee, itse en oikeen uskalla uskoa tohon mutta pian nähdään... Kuopus nukkuu viel pinnasängyssä meidän makkarissa ja tark. olis sirtää hänet esikoisen huoneeseen nukkumaan alasänkyyn, heti kun tää mamma vaan saa aikaiseksi..
Vauva on siis potkinut hiusmurtuman vasempaan alimpaan kylkiluuhun ja voitte uskoa että potkut sattuu.. Pää on mun mielestä edelleen alaspäin (ollu jo 3vkoo neuvolatädin mielestä) ja kantapää osuu koko ajan siihn kylkiluuhun. Yöt menee ihan reisilleen kun selällään ei pysty nukkuu ja vas. kyljellä ei pysty nukkuu niin eipä jää hireesti enään vaihtoehtoja nukuma-asennoille...!
Meillä nimet on iso ? vielä mutta kummit on päätetty jo. Ja itseasiassa kaikki kummit on jo sanoneet että tulevat mielellään kummeix..
Huomenna olis ehkä tarkoitus lähteä viimeisen kerran mummolaan kahden lapsen kanssa. Ajomatkaa on 500km suunta, se on ainoa asia mikä vähän pelottaa.. Mutta meidän lähdöt on yleinsäkin aika extempore..
Nyt pyykit koneesta ja seuraava kone päälle.
Päivänjatkoja!
t. jonzku80 rv 30+6
Täällä sairasloma jatkuu.. Vielä on olo vähän " orpo" kotosalla, en oikein ymmärrä että on tosiaan vapaata, enkä osaa oikein mihinkään toimeen tarttua.
Esikoinen (tyttö 3v7kk) on tarhassa tänään, könkkäsin sinne kävellen rattaita työnnellen, ja huh mitä mummovauhtia menin. Ei ehkä ihan viisasta moinen, kun olen sairaslomalla juuri supistelujen takia :/ Mutta toisaalta tekeehän se pieni liikunta hyvääkin, kun mulla ei mitään muutoksia ollut kohdunsuulla kuitenkaan..
Tästä tulee nyt valitusvirsi ;) Mutta tosiaan täälläkin nukkuminen tuottaa tuskaa, aivan kamala viime yö!! :( En osannut kuvitellakaan tällaista, esikoista odottaessa kun ei ollut juuri mitään kremppoja, kunhan muutaman kerran sai käydä vessassa..
Vauvan potkiminen ei ole ongelma, liikkuu aika hissukseen minusta, mutta pahin on selkä joka kremppaa :( En tiedä enää mitä tämä on, mulla on ennen esikoista tutkittu selkärankareumankin mahdollisuus, jota ei ainakaan silloin löytynyt.
Selkä ei ole kipeä päivisin, vaan nimenomaan öisin, muutama tunti nukkumaanmenon jälkeen alkaa.. Tuntuu että selkä on aivan kireä ja krampissa, eikä mikään asento auta. Ainoastaan sängystä nouseminen, kävely ja liikkuminen auttaa. Kun yrittää taas saada unenpäästä kiinni, jo taas hetken päästä kramppaa, ja siinä samalla menee vatsapuolikin ihan kivikovaksi. Huhheijaa. Toivottavasti helpottaa vielä, muuten en jaksa..
Mutta nyt syömään, jatkan toisen kerran :)
T. P.L. rv 32+
Miten teillä neuvola suhtautuu siihen jos joutuu pienemmät lapset ottamaan mukaan,kun ei ole hoitajia saatavilla?
mulla on aina mukana tyttöni 5v ja kohta 3v ja neuvolan täti on tykännyt kun lapset on mukana ja lapset kyselee aina kaiken näköstä tulevasta vauvasta ja täti vastaa kaikkiin kysymyksiin.
viimeksi kuopus 2v11kk sanoi tätille että älä vaan ota vauvaa pois äitin masusta kun meillä ei ole vaatteita eikä vaunuja mukana, niin täti hymyillen sano että nyt vaan kuunnellaan sydänäänet...
niin se käynti meni helposti ja kun on lääkäriin niin sillon lapset on mummollassa tai tätin luona siis mun siskon luona!!
veytä ja mupu 30+3
uskomatonta että viikkoja on kertynyt jo 30. Alkuun kun tuntui niin hitaalta. Nyt rupee jo pieni aikapaniikki iskemään ;)
Vaatteet on vauvalle jo pesty ja viikattu kaappiin. Esikoinen 1,5v niitä sitten onnellisena kantelee kaapista pois. Ja muutaman kerran päivässä.
Pikaisesti lueskelin ettei muutkaan tunnu saavan nukuttua. Itse herään neljän maissa odottelemaan koska möyriminen alkaa. Pelästytti kans viime viikolla kun oli niin hipi hiljaa kun vaan olla voi. Tunnin odottelin ja jännäsin mut kyllä se käyntiin lähti kun söin banaanin.
Liikkeet ei täälläkään ole enää niin kauhean voimakkaita kun 23 ja plus viikoilla. Välillä sitä ihmettelen mut sit tajusin ettei siellä kait enää mitään kuperkeikkoja tehdä. Selkä on välillä aika finaalissa, varsinkin imuroinnin jälkeen. Taitaa se jäädäkin jatkossa vähemmälle. Yhtenä yönä kärsin ja yritin vaan nukkua ja vasta viiden maissa hoksasin ottaa panadolin. kiittelin tästäkin viisaudesta itseäni kun sain aamuun asti kunnolla nukutuksi.
Tuleva synnytys jännittää lähinnä mahdollisen nopeuden puolesta. Esikoinen syntyi 5h17min. Käynnistettiin tipalla. Ja sit kun sain ikiihanan epiduraalin eikä mikään tuntunu missään niin pidän itseäni ensisynnyttäjänä. Noh, toivotaan ettei sentään autoon synny missään pikkutiellä :)
hermot paukkuu välillä kireällä kun selkää särkee ja tuntuu et koko " hitusvinkula" putoaa pois. (vissiin niitä liitoskipuja)
Äsken just miehen veli ilmoittautui vapaaehtoiséksi poikansa kanssa kun puita kaadetaan tontilla. Korvat sauhuten täältä sihisin ettei yhtään ylimääräistä talkoolaista tartte tulla. Ihan tarpeaksi perunoiden ja kahvin keittämistä pienemmällekin porukalle. Eivät vissiin ajattele et miltä musta tuntuu tän mahan kanssa touhuta vaikka keittiöapua saankin... ARGH!!!
Tulipa sekin purettua!!!
Mutta eipä tässä sen enempiä
Papaija rv30
Tänään oli neuvola. Kaikki hyvin! Ehdittiin jo huolestua ku turposin lähes muodottomaks vaan yhdessä yössä. Johtu sit onneks vaan autoreissusta ja reissueväästä. (Grilliruokaa... NAM!) Vauvakin on jo asettunut " lähtökuoppiin" Potkii äitinsä rintalastan tohjoks.
Muillakin on yöt mennyt mielenkiintoisesti. Täällä sama homma. Tosin mä ravaan vaan vessassa. Olis ihana ku sais yhden yön nukkua ilman heräilyjä. Ei siitä paljon virkistävää unta kerry ku nukkuu n. 2 tunnin pätkissä. Välillä kans pelottaa et miten tätä yöelämää kestää sit ku vauva on tullut.
Ei olla edes koko kummi asiaa vielä mietitty. KÄÄK! Sekin vielä! Mut hoidan eka yhen pikku jutun synnytyssalissa ennen ku otan paineita ristiäisistä. : )
Hauskaa ulkoiluviikkoa huhtimasuille!
Mykyrä ja nyytti 33+1
taisi olla kaikki kirjoituksen kahteen kertaan ja ihan eri järjestyksessä vielä..
esikoinen kuorsaa sohvalla mun vieressä kun on ihan nuhanen ja räkänen ja väsy joten annan nukkua vaikka ei sit taas ens yöstä oo mitään takeita. viime yö ainakin oli tosi katkonainen, heräsin melkeen tunnin välein joko pojan itkuihin tai sit omiin vessakäynteihin ja janoon.. loputon kierre ;)
tänään ollaan siis oltu ihan sisällä ja podettu nuhaa ja väsymystä, kuumetta on onneks vaan ihan ministi.
( . ) vilkas on tämä neiti ja kylkiluut on koetuksella kun niin poikittain makoilee. välillä puskee päätä niin ylös ja sivulle että ei uskois että sinne asti edes tilaa riittää. ja mun maha on ihan toispuoleinen samasta syystä =)
siitä kirkko ja kummijutusta sen verran että minä olen ortodoksi, samoin esikoinen ja tästä kakkosestakin tulee. mies ei kuulu kirkkoon. kummiksi tulee mun sisko ja sen mies niinkun esikoisellakin kun mun sisko on siis myös ortodoksi ja lapsella täytyy olla ainakin yksi ortodoksikummi. lisäksi pyydettiin yhtä ystäväpariskuntaa jotka iloksemme suostuivat. kaste tapahtuu kirkossa ja sit kahvitellaan meillä kotona, sen suuremmin en ole vielä suunnitellut ;)
akku loppuu tästä vehkeestä...
marie 33+1
Saatiin se kerrossänky kasattua ja siellä yläsängyssä esikoinen nyt nukkuu. Hirmu hyvin nukahti vaikka mä vähän pelkäsinkin et mitenköhän mahtaa mennä.. Alasänky on vielä tyhjä.
Aamulla auton nokka suuntaa kohti Itä-Suomea, kotiin tullaan la tai su. Sen jälkeen olis tarkoitus siirtää kuopus nukkuu siihen kerrossängyn alasänkyyn.
Mulla on lapset mukana neuvolassa ellei isäni (eläkkeellä) voi ottaa niitä hoitoon. Meillä neuvolatäti kattoo enemmän " kieroon" jos mulla Ei oo lapset mukana. Eli ihan hyvin neuvola suhtautuu sisaruxiin. Huoneesta löytyy pelejä, leluja, piirustustarvikkeet ym.
Lääkärikäyntiin muksuja EN ota mukaan..
Palailen astialle taas joku pvä!
t. jonzku80 rv 30+6
Tulipas sitten taas yö valvottua kun keskimmäinen alkoi oksentaan.On se kumma että tuokin tauti iskee aina yöllä,kun ei voi heti haisevia petivaatteita laittaa koneeseen.Taas ois sitten maton pesua tällepäivää tiedossa,loppuu vaan jo kuivaustila :(
Viikonloppuna ois mummon 80v synttärit ja eilen kattelin kaapista " juhla" vaatteita niin eipä oikeen tahdo mitkään mahtua päälle.Oli kun ois makkarankuori vedetty päälle ja kroppa ei oo sen mallinen että mitään ihonmyötäistä vois julkisella paikalla pitää,näyttäisin lähinnä mishelinukkelilta. No ei kai se haittaa jos yksi vieras on pukeutunut hieman rennommin :D
Tulipas taas pelkkää omanapaista turinaa.
Jaahas josko sitä lähtis aamupalalle.
Pakkaspäivän jatkoja!
edram ja hilluva himppu rv 33+3
Me kotiuduttiin eilen sukulaisista,ja kivahan noita oli nähdä kun harvoin näkee=)On kyllä raskasta tuo autossa istuminen,ja aurinko paisto silmiin koko 350km..
Olo on ihan jees ollu,lauantaina piti taas kokeilla toimiiko petihommat viellä,ja siitähän seurasi taas sellaset supistukset,että sairaalaan piti melkein lähteä..ois ollukkin ihan kiva olla keskosen kanssa toisella puolella suomea sairaalassa,kun kaikki tarvikkeet yms.kotona..MUlla nuo edellisetkin muksut saatu synnytys käytiin kun pöllytelty vällyjä,ja näyttää toimivan tälläkin kertaa..mutta jos muutaman viikon vielä oottelisi=)
Tukala olo on kun vaavi möyrii edelleen kamalasti,ja yöt katkonaisia,mutta nehän kuuluu asiaan=)
Meillä kanssa esikoinen nuhanen ja yskänen,mutta meni kouluun,kun ei kuumetta.Huomenna ulkoliikuntaa,niin sitten katottava jaksaako mennä.
Tämä talvi säästytty ainakin tähän asti suurimmilta sairauksilta.Viime talvena olikin koko ajan joku lääkekuurilla yms,niin hyvä että saatu vähän vastustuskykyä.
Pyykkiä pestessä menee tämä päivä,kammottaa jo etukäteen pyykin määrä vauvan synnyttyä,kun nytkin kone tuntuu aina pyörivän.Huomenna käydään synnytys-sairaalassa tutustumassa,ja to aamu neuvola,sitten enemmän kuulumisia=)
Huiskutin 33+0
Esittelylistan päivittelin aikani kuluksi. Sit heräs typy ja alkoi äidin työpäivä. =)
Nyt syömään ja paremmalla ajalla kirjoittamaan kuulumisia.
~Murmutti ja Jätkis 32+5
Viikonloppu meni nopeaa. Sisko ja sen lapset olivat yötä lauantaina ja on se jännä miten talo on yhtä hullunmyllyä kun sinne lisätään kaksi lasta :)Väsytti sunnuntaina...
Lauantain yönä heräsin sellaisiin supistuksiin jotka kestikin niin kauan että oli jo lähellä etten lähtenyt sairaalaan tarkistaan tilannetta. Ne loppui kuitenki parin tunnin jälkeen ja koska vauva edelleen liikkuu normaalisti niin päätin odottaa keskiviikkoon kun silloin on muutenkin äitiyspoli aika.
Ajatukset liikku kyl synnytyksessä välillä liikaakin, ei malttais odottaa enää. Vaikka saa tämä vaavi kyl vielä pysyä masussa kun isukkikin nyt sit lähtee ens maanantaina kolmen viikon työmatkalle.
Oli vissiin autosta kyselyjä, meillä Toyota Corolla verso. Ja hyvin on tilaa, se on seitsemälle rekisteröity.
Olen myös ottanut esikon vaatteita esiin ja yhden koneen jo pessyt, pitäis vain vielä silittää, ajattelin tehdä sen tänään. Nyt pitää mennä, esikoinen on kärsimätön...
Nyla 33+2