Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo herätttiin taas tuossa esikoisen (2v.7kk) klo 6.45. Vaavi alkoi hetki pötkistelemaan.Nukkumiset ovat menneet kyllä huonoiksi. Vaavi potkii koko yön tiettyyn tahtiin. Esikoisen kanssa ei ollut mitään ongelmaa nukkumisessa. Mutta kivahan se on et potkii. Eilen olin anopin kanssa rautakaupassa ostamassa maalia, kaupassa ollessa alkoi yhtäkkiä kauhea alakselkäsärky. Voisin jopa sanoa, että samanlainen tunne kuin silloin kun esikoista lähdin synnyttämään.Meni kuitenkin ohi, mutta alaosastoon alkoi sitten sattumaan, piti mennä oikein istumaan. Mitäköhän tuokin on. Viime viikon äitipkl käynnillä kanavaa enää reilu 2 cm jäljellä ja kohdunsuu pehmeä, sanoi, että nyt pitää muutama viikko ottaa rauhallisesti. 36 rvk kun tulee täyteen saa täällä synnyttää, ettei tarvitse ouluun lähteä. NYt onneksi menossa 33 rvk.

Onko teilä muilla ollut selkäsärkyä ja niska- ja hartiasärkyä?Joudun käymään 1,5 vk:n välein hierojalla, joka hieroo nuo hartiat, on muuten niin vaikea olla. Kyllä se auttaa, saa pari yötä nukkua kunnolla,ainakin hartioiden puolesta.

Pitää käydä tänään ostamassa tiimarista esikoiselle jotain mielenkiitoista puuhaa, haluaa kovasti värittää ja maalata. Puuvärit ja vesivärit voisi ostaa.Palapelin teko on nyt meidän yhteinen juttu.

Hyvää päiväjatkoa kaikille.

Jennuli81 ja vaavi 33+3

Vierailija
42/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko alkaa pikkuhiljaa paistaa ja pakkanen paukkuu.

Kahvipannun poristessa vastaillaanpas kyselyihin.

G:Supisteluja ei ole tullut vielä lainkaan,ei edes maha oo mennyt kovaksi vielä kertaakaan.

G:Isäntä ei lueskele vauvakirjoja eikä ole mukana neuvola käynneillä,ei siis " odota" minun kanssa yhdessä.Kyselee kyllä neuvola kuulumiset ja yrittää muistuttaa lepäileen välillä.Synnytykseen tulee kyllä mukaan ja hiukan jo häntäkin tuleva rutistus taas mietityttää :)

G:Mielialat vaihtelee reilusti.Välillä telkkaria ei voi kattoo ollenkaan kun pikkuasiat saa itkemään vuolaasti.Naurankin tosi " tyhmillekkin" jutuille ja omat ajatukset saa välillä hihittelemään.Myös pinna palaa liian helposti,jos vaikka sukat on väärässä paikassa niin saatan siitäkin nykyään pimahtaa ja naputtaa vaikka kuinka kauan :S sitten podenkin huonoa omaatuntoa kun en saa itteeni hillittyä.

G:Maitoa on tihkunut jo kauan ja nyt sitä valuu kunnolla. Saunan jälkeen ei ole mitään mahdollisuutta olla ilman liivejä ja suojuksia kun tissit valuu ihan solkenaan.

G:Jos pitkät ajat joutuu seisoskelee niin alaselkä meinaa kipeytyä,mutta on mennyt ohi istuskelulla.Niskat ja hartiat on vielä kunnossa,mutta tiedän että imetyksen aikaa ne taas napsahtaa jumiin.

G:Sitten oli kyselty viimeisestä lääkäristä,meillähän ei sitä ole (lääkäri on viimeksi ollu rv 26).Eikä ole siis mitään synnytystapa arviointia joten omien tuntemusten mukaan on mentävä,myöskään kohdunsuun tilannettakaan ei enää katella joten ei mitään hajua milloinka synnytys ois ees lähenemässä.

Emppu176 ollut jännät paikat,mutta onneksi vauva pysyy vielä masussa nyt vaan sitten muistahan lepäillä.

murmutille kiitokset kun jaksat listaa päivittää.

ON: Nyt hiukan pirteämpi olo kun sai viimeyönä nukuttua jopa 2-3 h putkeen.Mullakin on käynyt mielessä että miten sitä sitten taas jaksaa jos vauva valvottaa yöt, kun koko viikon nukkunut pikkupätkiä ja tuntuu että oon aivan poikki.

Nyt kahvi tuoksuu niin hyvälle nenään että lähden aamupalalle.

Masun kasvatusta ja voimia supistusten keskelle,ei meillä enää hirmu monta viikkoa ole jälellä :D

edram ja himppu rv 33+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] vaikka muuten olenkin viettänyt hiljaiseloa ja ollut enemmän aktiivisena tuolla enskojen puolella.

Emppu176:lle siis tuosta painoarviosta. Itse kävin äippäpolilla kaksi viikkoa sitten vähäisten liikkeiden vuoksi (ei ollenkaan mukava juttu kun sitä oli huolesta hermona). Kaikki oli onneksi ok, ja ultran mukaan mukelon painoarvio oli himpun verran alle 1500g (ja viikot siis 31+2), ja lääkäri jutteli, että aika pieni vauva on kyseessä, mutta ei kuulemma vielä kuitenkaan huolestuttavan pieni, vaikka paino olikin alakäyrillä. Eli silmääni vaan pisti, että sinulla nuo viikot ja painot oli suunnilleen samat...

Mutta pääasiahan toki on, että teidän muksu siellä mahassa vielä jaksoi pysyä :D

Täällä on enää puolitoista viikkoa ennen äitiysloma alkua :D Eiköhän lomalla sitten kerkeä aktivoitumaan enemmän taas tännekin puolelle!

Coltsfoot ja Elsa 33+3 [/color]

Vierailija
44/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä taas oli katkonainen yö...mitenhän väsynyt sitä sitten on kun pitää vauvan kanssa herätä syötöille jne, toisaalta sitten ei ole enää isoa mahaa, närästystä ja ja ja...

Galluppeihin:

G1: Supistuksia siis on, muttei vielä ainakaan kivuliaita, alaselkää toisinaan juilii, mut uskon sen olevan jotain hermojuttua kun vauva alkaa painaa. Heti jos touhuaa enempi niin supistelee ja jos taas malttaa ottaa hissukseen niin ei supistele niin paljoa:).

G2: Mies on ollut mukana ultrissa ja kerran neuvolassa, ei ole kirjallisuutta ym lukenut, mut osallistuu kyselemällä ja niin pois päin.

Just sovittiin että viikonloppuna vähän jutskaillaan synnärijutuista et oltas sitten koitokseen vähän valmiimpia... Meillä mies ei hötkyile ja luottaa että kerron ja sanon kun on jotain mielessä, eihän se mies kuitenkaan voi synnyttää.

G3: Mielialat todellakin vaihtelee, saatan itkeä jotain pientä asiaa ihan kauheesti ja toisaalta käkättää hervottomasti jollekin aivan typerälle jutulle. Just oli yhtenä iltana oli miehen kans jutustelut kun olin NIIN murheen murtama kaikesta.....että hän ei tykkää ym puppua.

Empulle, hyvä että vauva pysyi masussa vielä ja toivottavasti pysyykin vielä usean viikon, että niin pikkuisena nyt syntyisi, tsemppiä, koita levätä.

Jonzkulle, mulla rinnat todellakin heruu ja ovat heruneet jo monta viikkoa, tosin ilmeisesti tokaraskaudessa se onkin tavallista. Välillä se suorastaan ärsyttää, liivejä pitää jatkuvaan pestä kun en ole niitten tippojen vuoksi vielä suojia alkanut ahtamaan liiveihin. Miehestä se on myös hassua kun pupuillessakin saattaa tippoja ilmaantua.....onneks hän ei häiriinny moisesta.

Jepulis, kohta tulossa yks kaveri kylään ja iltapäivällä ois neuvola.

Laittelen neuvolakuulumisia sitten taas toisen kerran. Mies tulee työreissusta tänään, ihanaa.

Vointeja kaikille ja koitetaan olla taasen pirteinä, hah...

Inkkarityttö 32+2

Vierailija
45/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, olen lueskellut tätä palstaa ja nyt ajattelin sitte kirjoittaa.

Mulla on kaksi tyttöa 4 ja 2½ vuotiaat. Odottelen kolmatta rv 33+1.

Tohon paino juttuun on pakko kommentoida 32+3 viikolla ultrassa painoarvio 2500g. Seuraava käynti on reilun viikon päästä ja jos kasvaa samaa tahtia kun nyt niin se kolme kiloa on lähellä mennä rikki... Mulla on la 10.4 jotenkin toivon että syntyis aikaisemmin kun noi edelliset ovat olleet tarpeeksi työläitä synnytyksiä (18h ja 17h). Vanhempi painoi syntyessään 3880g ja nuorempi 3750g.

Muutenkin tää raskaus on ollut kaikkea muuta kuin nautinnollinen. Pahoin vointia rv:lta 7 ja jatkuu edelleen... Muutenkin on olo tukala... iltaisin alkaa sellainen show masussa ettei oikei tiedä miten olisi.

Vointeja kaikille!

Kauris82 + Sulo

Vierailija
46/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nukuin taas tosi huonosti vissiin nukuin kunnolla sellaset 2 tuntii putkee sitten alko selkä särky ja en voinut nukkuu kun oikeel kyljellä ja sekin puutu aikas nopeesti joten ei sit nukuttu paljoo.

jemina alko yöllä yskii tosi pahasti ja seurailin koska tyttö oksentaa limaa mutta onneksi niin ei käynyt.

kuume on lähtenyt pois jo nyt vaivaa nuha ja yskä.

jane oli eilen luistelemassa mun siskon ja sen kahden lapsen kaa ja kun ne lähti pois sieltä niin jane kaatu jään lopussa jäähän ja satutti poskensa nyt vasen poski punanen ja naarmunen.

mulla jatkuu supistukset vielläkin ja ne on ihan jatkuvii välillä kovia ja välillä ei kivuliaita.

yöllä hieroin mahaa kun tuli sellanen poltto olo mahaan ja paine alapäähän.

onneksi jo 2.3 on neuvola ja siellä kerron uudet vaivat.

näin meillä on nyt menny taas yö ja eilinen päivä...

veytä ja mupu rv 30+5

Vierailija
47/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sitten saatiin norovirus tartunta. mies oksensi viimeyön, nyt kauhulla odotan koska tyttö ( 1v8kk) sairastuu tai jos itse saa saman pöpön. Oksentaminen tämän mahan kanssa ei varmasti ole mitään herkkua. Voikohan se olla vaarallista vauvalle...siis ei oksentaminen vaan itse virus? Onko kellään tietoa?

Yöt on mennyt täälläkin nyt hieman plöröksi. sen lisäksi että itse juoksee vessassa ja suonenvedot herättävät, niin tyttö on saamassa nyt neljä poskihammasta kerralla ja heräilee itkemään niitä välillä. kuinkahan sitä sitten jaksaa kun pitäisi herätä yöllä vielä vauvaa syöttämään.

Mies oli kyllä ihailtavan aktiivinen esikoisen synnyttyä, vaikka ei ollut ennen pieniä lapsia hoitanut. itse kun olin ommeltavana tämä innokas isä oli opetellut jo vauvan kylvettämisen ja vaipan vaihto sujui kuin leikki. Kyllä nauratti kun tämä mies joka ei vauvaa ennen mielellään edes syliin ottanut nyt hoiteli vauvaansa kuin vanha tekijä. Nyttemmin into hieman laantunut ja antaa mielellään äidin hoitaa yö heräämiset. No ehkä se into taas palaa kun vauva tulee.

Kuinka teillä isosiskot ja veljet vauvaa odottavat? Meillä neiti käy välillä halimassa äidin mahaa ja huutelee että moi vauva. Tosin välillä taputtelee isänsä mahaa ja juttelee vauvalle eli ei ihan ymmärrä että vain äidin masussa on vauva=) Kovasti tykkää myös nukkejansa hoitaa joten toivon että ottaa vauvan innolla vastaan eikä olisi mustasukkainen uudesta tulijasta.

mutta nytten täytyy lähteä ruuanlaittoon...

sinix2 31

Vierailija
48/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva, että huhtikuiset ovat alkaneet aktivoitua näin kevätauringon myötä. Alkaa kaikilla se vauvan tulo olla ajankohtaisempaa. Ensi viikolla tosiaan vaihtuu jo maaliskuu, nopeesti menee!

Yö meni taas koomassa nukkuen, kuola vaan valu. Kyseltiin maidon tihkumisesta. Mulla tulee puristaessa pieni keltainen ternitippa, muuten ei juuri tule mitään. Joskus harvoin olen huomannut rintsikoissa pienet tahrat. Tissit näyttää paisuvan edelleen, tosin hitaasti alkuun verrattuna. Nyt sais jo 3 kuppikokoa isompaa liiviä löytyä...

Huomenna synnärille tutustumaan. JÄNNITTÄÄ! Asia muuttuu taas vähän konkreettisemmaksi. Apuva. Kertokaas mitä siellä tutustumiskäynneillä on tehty? Kauanko siellä menee?

Palataas asiaan!

- Niinu ja tyttö 34+3

Vierailija
49/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että ollaan ahkeria kirjoittajia nykyään, kun on niin kiva lukea muiden samassa tilassa olevien kuulumisia...

Tääl onkin ollu jos jonkunlaista kysymystä joten yritän vastailla niihin...

Mulla ei oo tuota kohdunkaulaa paljon tutkailtu vasta alku raskauden lääkäri käynnin jälkeen eilen rv 31, no ei kyllä ollut mitään suurta muutosta alkuun tapahtunutkaan, nyt siis tilanne 2cm kohdunkaulaa ja paikat kiinteät. Mitä teidän alavärkille kuuluu, eli G: raskausviikko ja kohdunkaulantilanne?

Joku kirjoitteli jatkuvasta nälästä (sori nyt en muista kuka) ja se on löytänyt minutkin, oikeesti tunnin välein on syötävä jotain ja aamuyöllä jopa pakko nousta sängystä varhaiselle aamupalalle kun ei saa nukuttua kun nälkä on niin kova. Tää ei kyl oo mikään kiva vaiva ku ei jaksais olla koko ajan laittaas ruokaa. Sekin vielä että ei oo edes väliä mitä syö vaan ku jotain saa suuhunsa, luultavasti tiskirättiäkin järsisin jos ei muuta löytyis.

Kummeista... ei todelakaan hajua ketä laitetaan kun mun ent.hyvä kaveri on aina halunnu kummiksi mun lapselle mutta tämä naikkonen teki mulle niin törkeet oharit viime kesänä että en todellakaan pidä häntä enää kovinkaan tärkeänä, taidan sitte olla pitkä vihanen ainakin häntä kohtaan, koska muuten oon anteeksi antava ihminen.

Murmutilla oli kylki kipuilua ja sitä löytyy täältäkin, pitkään ei voi istua paikallaan kun alkaa painamaanoikeeta kylkeä ihan hulluna. Mulla tätä jatkunu melkeen alusta asti ja pahenee vaan loppua kohti.

Maitoa tai jotain sen tapaista tulee ja on tullu jo joskus 17 viikolta asti. Aluksi tipotelleen mutta nyt valuu ihan solkenaan jo. Kuppi koko ei oo kasvanu ku yhen koon, ei ihmekään ku kaikki valuu pois.

Nuhaa taitaa olla yhellä jos toisella tai ainakin tukkoisuutta jos ei muuta, myös täälä. Nukkuminen on tosi pätkitäistä ja hartioita vielä kaiken muun lisäksi särkee, niin ei montaa tuntia yössä tuu nukuttua ja nyt alkaa sitte oleen pää kipee päivisin ton huonon yöunen takia.

N11NU kyseli synnäriin tutustumisesta ja muakin kiinnostaa tää aihe. Meillä se on parin viikon päästä ja olis kiva tosiaan tietää että kauanko se kestää yms.

Nyt sitte taas syömään...

-p- rv31+1

Vierailija
50/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä jonkin aikaa seuraillut kirjoitteluanne, niinpä ajattelin itsekin ilmoitella itsestäni :) juu elikkäs meillä odotellaan " kolmosta" LA on 12.4, tänään ois viikkoja 32+6, nopeaa se aikaa menee. Tässä odotuksessa on ollut vaan jännää se, että miten kauan vauva masussa jaksaa olla...kun kuopus syntyi aikoinaan huhti -05 rv 31+6, poitsu painoi silloin 2058g ja oli 44cm pitkä, mitää syytä ei koskaan löydetty ennenaikaisuuteen, niinpä tässä raskaudessa on sitten hiukan oltu varpaillaan, että entäs jos taas kävis samalla tavalla...no nyt on jo viikolla ohitettu tuon poitsun syntymäviikot, ja luottavaisena jatketaan matkaa kohti huhtikuuta. Rv 31+5 kävin lääkärin luona, jossa vauvan painoarvio oli jo 2400g, elikkäs iso kokoinen on tulossa, jos vaan masussa kauan pysyy...kohdunsuu oli pehmeä, mutta kiinni ja kohdunkaulaa oli 3-4cm jäljellä, joten siltä osin kaikki on oli hyvin. Rv 26+5 painoarvio oli 1300g, että hyvin tuo vauva masussa on kasvanut. Kova on potkimaan ja muutenkin möngertämään mahassa. Liitoskivut on astuneet kuvioihin, välillä tuntuu niin ilkeältä...mutta eiköhän sen kestä. Supistuksia ei juuri ole ollut, ei ainakaa kivuliaita. Lepäillä yritän joka päivä, jos se vaan mahdollista on :)

Esikoinen täytti tammikuussa 4v, ja odottaa jo kovasti vauvaa, kuulemma masussa on poika, koska hän itse on tyttö =) kuopuskin ymmärtää, että äitin masussa on vauva, nostaa aina paidan ylös ja alkaa silittämään masua. Jos vauva laskettuna aikana syntyy, niin pikkasen alle 2v tulis kuopuksen ja vauvan välille ikäeroa.

Päijät-Hämessä asustellaan, joten synnyttämään olen menossa Päijät-Hämeen keskussairaalaan...olikos täällä muita samoihin aikoihin lasketulla ajalla...taidanpa mennä kurkistamaan tuolta tuon listan, jos sieltä näkyisi.

Mutta tällaista meille...tulen jatkossakin kertoilemaan kuulumisia tänne..seuraava neuvola on 27.2.07

Vierailija
51/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, miten autuas olo eilen oli se äitipoliaika ja kaikki oli ok, kohdunsuu napakasti kiinni. Painoa arvioivat n. 1800 g. Minun oma rakas toukka vaan pyörii massussa, nytkin kylen alle haluais jalkaansa työntää. Illalla tuli ihan kumma olo massuun koski ja ruoka ei maistunut paremminkin ällötti ja sit rupes oksettamaan. Voitte vaan kuvitella miltä tuntu kyyröttää tämän massun kanssa pöntöllä:(. Tänään on kuitenkin jo hyvä olla..varmaan jotain mahatautia tapaili.

Minä olen tässä mietiskellyt noita harjoitussupistuksia, minulla niitä ei ole vielä ollut tai en ainakaan ole tajunnut,eikös ne ole kivuttomia..oikeita on kylläkin ollut muutama viikko takaperin olivat säännöllisiä (8-10 min. välein)ja ne koski älyttömästi.

Viikonloppuna olis tutustuminen synnytyssairaalaan, meillä onkin jo synnytysvalmennus muuten käyty eikä paljoa jäänyt käteen. Terkkari piti NIIN kuivat kalvosulkeiset ja muutaman videon esittelyt että...eipä oo varma olo ei!

Mies on innostunut kovasti juttelemaan masun asukille ja miettii että millainenhan se on. Kummeja ollaan mietitty ja nimiä almanakasta katseltu mutta mitään ei olla lukkoon lyöty. Nimi varmaan tulee sitten kun ensitapaaminen on suoritettu..voihan se vaavi olla ihan jonkun nimen " näköinen" .

Voi kun tuntuu että ei malttas enää odottaa kun saa nyytin kainaloon. Sataan kertaan oon varmasti noi vauvan kamppeet hiplannu läpi jotta olo helpottais:)!

Tuosta syömisestä..itselläni olen huomannut että noin kerran- pari kertaa viikossa tulee sellaiset päivät jolloin tuntuu että mikään ruoka ei täytä tarpeeksi on alituiseen nälkä, oon miettinyt että oiskohan se jotenkin liitännäinen että vauva pyrähtää kasvaa juuri noina päivinä enemmän ja niin energian tarve lisääntyy. Minulla on paino noussu n. 8 kg tähän mennessä.

Onko teillä paljon tullu raskausarpia? mulla on repeilly kyllä paikat rinnoista, persuuksista ja sisäreisistä(joka tuntuu omituiselta) rasvaillu oon yrittäny paljon kun kutittavat.

Joo, no eiköhän tässä jo tullu tekstiä yhelle kertaa taas. Vointeja huhtimasuille!!

Vierailija
52/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin äityspolilla ja siellä meni niin kauan että missasin neuvola ajan. Kaikki oli supisteluista huolimatta hyvin, paitsi että vauva on nyt 8 kk päällään seisomisen jälkeen kääntynyt perätilaan :S Lääkäri ei muuta kommentoinut kuin että " no, jos se ei käänny niin sitten synnytät sen näin päin" IIK! Mietin sitten että voiko vaatia keisarinleikkausta vain perätilan vuoksi, koska mua ainakin pelottaisi synnyttää vauva nurinkurin :) Tietääkö joku?

Gallupeista:

Supistuksia on kivuttomia ja kivuliaita, mutta ei ilmeisesti ole kauheasti paikkoja kypsyttäneet kun kohdunkaulaa oli vielä 3,6 cm jäljellä. Pehmeinä paikat kuitenkin.

Mies oli kyllä paljon enemmän mukana esikoisen odotuksessa, kävi jokaisessa lääkärissä mukana (Asuttiin silloin jenkeissä niin neuvolan sijaan käytiin lääkärissä) ja luki kaikenmaailman kirjallisuutta. Tämän

toisen kanssa on ollut niin kiireinen taloremontin kanssa ettei ole ollut oikein aikaakaan.

Kysyttinköhän vauvan painoarvioita? Nyt on siis viikko 33+4 ja painoarvio oli 2200gr. Esikoinen aikanaan syntyi vk.39+0 ja painoi 2665gr joten vähän jännittää että mikäs mötikkä nyt tulee. :)

Mitäköhän muuta? Mielialat on vaihdellut ihan hirveesti. Ukko on lähdössä ensi maanantaina työmatkalle 3 viikoksi, ja vaikka yhdessä sovittiin että se menee vaikka synnytys on lähellä, niin nyt olen kuitenkin kiukustunut siitä että se tosiaan lähtee. Kävelen täällä ympäri taloa musta pilvi pään päällä.

Maitoa ei ole vielä näkynyt, mutta en ole kyllä puristellutkaan. Mulla tissit on jotenkin aristuneet sen jälkeen kun lopetin esikoisen imetyksen (vaikka se sujui todella hyvin silloin), en siedä kosketusta niissä melkein ollenkaan. Siksi vähän jännittää että miten imetys sujuu tällä kertaa.

No joo, nyt pitää lähteä kohta allekirjoittaan kauppakirjoja meidän vanhasta rivitalosta...Hauskaa viikon jatkoa!

Nyla 33+4

Vierailija
53/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Muutama tuossa kyseli, että kirjoitinko oikein. Se lääkärin antama painoarvio (33+4) oli muistaakseni tuo 1431g, vannomaan en mene, kun en kirjoittanut sitä silloin heti ylös. Ja niin se lääkäri kyllä sanoi, että iso on tulossa, jos täysiaikaiseksi ehtii. Edelliset kaksi olleet kanssa aika isoja, esikoinen 3960g päivää ennen laskettua aikaa ja toinen 4150g kolme viikkoa ennen laskettua aikaa kun käynnistivät hepatogestoosin takia.

Itse en noihin painoarvioihin juuri luota enää, sillä kakkosenkin kanssa viimeisen kuukauden aikana arvioivat osa käsillä vatsan päältä ja soa ultralla ja viimeisin veikkaus oli jotain 3200g tienoilla. Seuraavana aamuna kun poika syntyi, oli paino tuon 4150g ja katsoi kätilö pariinkin kertaan tuon lukeman, kun ei meinannut uskoa. Ne painoarviot kun heittelivät 2300g ja 3600g välillä. Itse ajattelin lopuksi, että olkoon mikä on.

Vielä olis ens viikolla kolme työpäivää jäljellä. Sitten alkaa äippäloma. Aika hyvin on kaikki jo valmiina, kun ennusteltiin itseksemme, että taitaa tämäkin muksu tulla aika vauhdilla sit kun on aika. Vieläkin supistelee, mut onneks ei enää säännöllisesti. Inhottavaa vaan välillä yöllä, kun herää ja maha on ihan kireä.

Jaksamista kaikille! ;)

Emppu-76 ja " Tii" 31+6

Vierailija
54/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla kommentoimaan Nylan huolta perätilavauvasta eli ei missään tapauksessa kukaan voi pakottaa sua synnyttämään alateitse jos et itse siihen ole valmis. Ekahan kuitenkin ehdotellaan sitä kääntämistä mihin sun ei by the way myöskään tarvitse suostua jollet itse ole siihen halukas.

Mulla esikoinen syntyi sektiolla perätilan vuoksi, kääntää ei yritetty vähäisen lapsiveden vuoksi vaikka tuskin olisin siihen suostunutkaan..

Ja mun käsityksen mukaan aika harvoin edes ensisynnyttäjälle kauheesti ehdotellaan alatiesynnytystä näissä tapauksissa. Taitaa olla aika lääkäri/paikkakunta/sairaala-kohtaista..

Älä kuitenkaan turhia murehdi, voihan olla että vauveli kiepsahtaa vielä kerran ihan itsekseenkin :)

( .) Vähän omaa napaakin. Pikkuneiti yhä poikittain, päivä päivältä mietin että kääntyyköhän ollenkaan. Ens viikon alussa neuvola ja vähän puhuttiin että vois ultralla kurkata jos tuntuu ettei asennossa ole mitään muutoksia. No nyt on viikko edellisestä neuvolakäynnistä ja mun käsityksen mukaan vauva on ollut tässä samassa asennossa jo kohta 6 vkoa... Ainakin.

En oo suuremmin kuitenkaan stressannu, mulla on kumminki yksi tosi positiivinen kokemus sektiosta joten toinen mahdollinen ei pelota juurikaan :)

Nenä ihan tukossa, pöh. On kai mentävä taas niistämään ja parkkeerata sit sohvalle kattoo telkkaria. Tekee ihan hulluna mieli kalapuikkoja joten varmaan laitetaan uuni kohta päälle..

marie 33+3

Vierailija
55/56 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kävin kättärillä tänään ja kaikki on ok kohdunsuu on auki jo sormen verran ja vauva painaa nyt noin 1540g ja istukka oli kunnossa.

supistusten syy jäi taa selvittämättä.

uudestaan kättärille jos tilanne huononee.

mulla on sitten 8.3. lääkäri ja neuvola samalla.

2.3 on vaihtunut myöhemmäksi...

lääkäri sanoi että on ompas vilkas vauva mahassa.

sanoin että niin on ja sais nukkuu joskus ja ite nukun yöllä tollaset 2-4 tuntii niin lääkäri kysy että miten sä jaksa?

sanoin että on mulla mun äiti ja siskot apuna ja mieheni.

näin meillä nyt...

veytä ja mupu 30+5

Vierailija
56/56 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nähdä näinkin paljon huhtisia liikkeellä.

Aloitetaanpa omasta navasta:elikkäs eilen oli sitten neuvola känti, hb oli raudan ansiosta noussut 129 ja sainkin luvan pitää taukoua katsotaan sitte 2 vkon päästä arvo uudestaan, sf-käyrä oli normalisoitunut sitten edellisen käynnin jälkeen eli 30, paineet oli matalat niinkuin aina, sydänääniä etittiin varmaan 20min!!!eikä ollut eka kerta kun niitä noin kauan haettiin, vauva oli mennyt istukan taakse ;)mutta löytyipä ne lopulta, herra oli kääntynyt pää alaspäin mikä oli suuri helpotus nyt kun vain pysyisikin niin, painoa on tullut nyt yht. 11kg eli vähän enemmän kuin esikoista odottaessa, mutta en ota stressiä vaikka asia ahdistaakin suunnattomasti. Tällä käynnillä oli mukana mies ja poika kun poitsulla oli 2v. neuvola tarkistus samalla. Pelkäsi kovasti kun äiti makasi pöydällä ja kuunneltiin sydänääniä...halusi mennä isin kanssa toiseen huoneeseen. Luuli ilmeisesti että kyseessä jokin pahakin juttu :)hassu poika..Pitää ensi käynnillä puhua synnytyspelosta ja kivunlievityksistä kuen millään haluaisi ottaa epiduraalia..

Sitten Galluppeja

G1: Supistelut? Tulee useasti ihan vaan levossakin, jotkut ovat jo aika napakoita mutta eivät suoranaisesti kipeitä.

G2: Miestenne aktiivisuus? Millä ei ole ekan kaa kanssa lukenut kirjoja eikä nyttenkään. Enemmän tuntuu vaan murehtivan siitä miten pärjätään rahallisesti:/ Kovin auttavaiseksi on kyllä muuttunut, monesti käskee sohvalle lepäämään ja hoitaa tiskauksen ja imuroinnin ;) mikä on kyllä ihan mukavaa.

G3: Mielialat? Mulla tuntuu olevan vitutus päiviä vähän turhankin paljon...alkaa jo kypsyttää tää kotona olo#=%¤aika herkästi pahoitan mieleni. Muuten aika tasaista menoa.

Maitoa tulee kun vähän puristaa nännistä. Synnytyssairaalaan mennään 2 vkon kuluttua tutustumaan. Hyvinkäällä on sellainen tapa että näyttävät luentosalissa kuvia osastosta eikä itse pääse paikan päälle näkemään, mikä musta aika tyhmä juttu..Synnytysvalmennusta ei ole kun toinen kyseessä mutta haluaisin kyllä päästä kätilön kanssa keskustelemaan..

Ja sitten vielä nälästä: mulla kanssa jatkuva nälän tunne ja varsinkin aittaa unia...monesti menee aamuyöt siihen kun päässä pyörii vain ruoka mutta en ole vielä ainakaan jaksanut yläkerrasta siirtyä alakertaan tekemään syötävää.

ja nyt kun tuli ruoasta puhe niin taidanpa mennä syömään ;)hetki lepoa ja sitten haen pojan tarhasta.

Voikaahan paksusti ja kaikki jalat ristiin :D

Sanna rv 31+2