Kuinka eroon viskeraalirasvasta?
En ole mahdottoman ylipainoinen (170 cm ja 67 kg) mutta vyötärönympärykseni huolestuttaa minua. Se on se, joka on kasvanut. En syö mahdottomia määriä enkä edes herkuttele koko ajan. 50-vuoden iän häämöttäessä vartaloni malli vain muuuttuu. Mikä olisi paras keino naiselle pienentää vyötärölihavuutta kun tuntuu, että vain tällainen ihan terveellinen säännöllinen ruokailu ei asiassa auta?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto auttaa tuohon. EI kannata syödä koko ajan.
Paastoaminen on vihoviimeinen asia mitä kannattaa tehdä. Paastotessa nälkävelka kasvaa liian suureksi, mikä altistaa holtittomalle ahminnalle. Järkevintä on syödä noin 3-4 tunnin välein hereilläoloaikana, toki yksilöllisen tarpeen mukaisesti.
Höpsis. Pätkäpaasto vaikuttaa hormoneihin, jotka säätelevät näläntunnetta vähentäen sitä. Samaten aineenvaihdunta tehostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paastoaminen on vihoviimeinen asia mitä kannattaa tehdä. Paastotessa nälkävelka kasvaa liian suureksi, mikä altistaa holtittomalle ahminnalle. Järkevintä on syödä noin 3-4 tunnin välein hereilläoloaikana, toki yksilöllisen tarpeen mukaisesti.
Höpsis. Pätkäpaasto vaikuttaa hormoneihin, jotka säätelevät näläntunnetta vähentäen sitä. Samaten aineenvaihdunta tehostuu.
Kasvuhormoonit nousee kattoon. Keho korjaa itseään ja sielu laulaa. Näytät todella nuorelta. Ihmiset tulee aina juttelemaan (lähinnä vanhemmat ihmiset) 3 päivän paaston jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns pätkäpaastolla ei ole mitään tekemistä paastoamisen kanssa sillä.
Joo, olen 55 v. Aina ollut hoikka ja olen edelleen. Mutta se rasva kertyi kyllä nanosekunnissa vyötärölle vaihdevuosien keskellä, vaikka olen liikunnallinen ja syön terveellisesti. Käyn salilla, kävelen ja kotijumppailen. Se vaan on tämä ikä, kun kaikki lihaskin muuttuu rasvasoluiksi. Vaatteet on osiltaan mennyt uusiksi, kun ei vaan mahdu. Olen siis lihonut vain 2 kg, mutta se riitti noihin vähän tyköistuvimpiin vaatteisiin. En jaksa enää asiaa murehtia, koitan nyt pitää painon siinä, missä se on. Ja jatkan näitä terveellisiä elämäntapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vyötärölihavuuden syy löytyy sieltä ruokalautaselta ja myös vartalon mallista. Valitettavasti meillä omppuvartaloisilla kertyy läskit helposti vyötärölle. Olen itse omppu ja jouduin pudottamaan painoani tämän ikäluokan suositusten alarajalle ennen kuin kaikki viskeraalirasva oli häädetty vyötäröltä pois, senttejä vyötäröltä lähti 1 sentti per pudotettu kilo. Reipastahtinen kävely, hulavanteen pyöritys ja kuntosalilla vatsalihaksiin kohdistuvat liikkeet kiinteyttävät vyötärön seudun ja tämäkin voi osaltaan vähentää hieman viskeraalirasvaa. Vyötärölihavuuteen taipuvaisten on tärkeää syödä oikealla ruokarytmillä eli useita kertoja päivässä kerrallaan kohtuullisen kokoisia ruoka-annoksia. Oikea annoskoko löytty helposti opettelemalla kokoamaan pääateriat lautasmallin mukaan jolloin tulee myös syötyä riittävästi kasviksia, proteiinia ja kuituja. Omppuvartaloisen on syyt
Varsalihasliikkeet kiinteyttävät keskivartaloa ja kyllä kiinteä vyötärön seutu näyttää myös hoikemmalta kuin löysä. Vatsalihastreeni polttaa myös sisältä päin sitä vyötärörasvaa.
Läskistä pääsee, ku liikkuu ja syö ravinteikasta safkaa.
Harrastukseni ovat kutominen ja lukeminen.