Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT*** vk 8

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin malttamaton ja vaihdoin ultra-ajan jo 20.2. eli eilen käytiin. On se kyllä hieno kokemus. Kaikki on niinkuin pitääkin (mistä pitää olla kiitollinen, kun on jo entuudestaan ne kaksi tervettä lasta) ja sukupuoleksi varmistui tyttö. Eli meillä akkavalta lisääntyy ja mies jää auttamattomasti alakynteen. Eli kesäkuussa meillä on sitten 4 tyttöä vastaan mies ; D

Vielä olisi n. 30 työpäivää ja aikalailla tasan 2kk työssäoloa. Sitten pääsen taasen kotiin, odotan sitä innolla.

Meillä vanhempi tyttö on enemmän minun näköiseni ja luonteiseni ja nuorempi taasen isänsä näköinen ja luonteinen. Eli tasan on mennyt tähän asti, mihin kolmas sijoittuu, sitä en tiedä. Mahassa on ainakin ollut kaikkein aktiivisin, jo todella aikaisin (vkolla 16) alkoi möyryämään niin, että usein tulee vallan huono olo.

Tytöt tietävät kumpi tulee ja vanhempi, joka toivoi pikkuveljeä, totesi siskon hyväksyneenä, että " Niin, ne pojat kuitenkin aina vähän riehuu" .

Hermoja viimehetkiä viettäville ja alkutaipaleella oleville!

E ja tyttötripla : ) (23+4)

Vierailija
22/38 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaipa se tästä pikkuhiljaa. Tänään menen vielä työterveyshoitajalle näyttämään kurkkuani kun ei kurkkukipu hellitä ollenkaan, inhottavaa tämä 24 h vuorokaudessa oleva kurkkukipu ja ei siinä mitään mut kun ei uskalla yskiä kun mahaan sattuu niin paljon. Mahasta on varmaan yhdestä kohdasta joku lihas revähtänyt tai jotain kun samasta kohdasta sattuu tosi paljon yskiessä ja se kohta on välillä ihan kosketusarkakin.

Luna: Hui kauheeta, et kai sä nyt vielä synnyttämään ajatellut lähteä??? No mä olisin kyllä ihan valmis siihen hommaan. Ennustajien mukaan olis sitten se 2 viikkoa jäljellä, hui.

Niin ja tosiaan vajaa 2 viikkoa siihen ylimääräiseen ultraan ja huomenna alkais sitten se äippäloma. Olen kyllä luvannut olla tän kuun loppuun joka päivä töissä, jos jaksan. Ja tällä hetkellä kunto ainakin ihan hyvä, et varmaan jaksan vielä muutaman päivän.

Sitten gallub: Eli meillä esikoinen on enemmän isänsä näköinen ja luonteeltaan myös samanlainen rauhallinen. Ja kuopus on sitten taas saanut näkönsä mun suvusta, eniten muistuttaa mun pikkuveljeä ja luonne on myös ihan erilainen, paljon rajumpi, joka myös tulee mun pikkuveljeltä, mä olen ollut itse rauhalinen. Tosin jotain samaakin näköä pojissa hiukan on eli aika sekasikiöitä taitaa loppujen lopuksi olla. Jännää todella et millainen tapaus sieltä nyt mahtaa ulos tulla, no toivottavasti ei enää kovin kauaa jouduta jännäämään.

Leekolasselle jaksamista sokerien kanssa, ymmärrän tuskasi. Itsellä oli sama pelko et joudun mittailemaan niitä ym. mut en onneksi joutunut kun meninkin siihen kokeeseen vasta niin myöhään.

Mikäs mammutin tilanne, joko on lähtö tullut???

LapaLepa rv 34+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että pää on täynnä räkää. Lapset sairastaa edelleen, mies jo vähän paremmassa kunnossa. Itse roikun tässä rajamailla, kipeäkö vai en?! Eilen kävin neuvolassa ja tuntu, että voimat loppuu kesken että ei kai sitä sitten ihan kunnossa olla. Neuvolassa ei sinällään mitään uutta. Kerroin siellä viime lauantaisesta " raskausmyrkytysolosta" ja täti antoi mulle niitä pissatikkuja kotiin mukaan, jos sattus vielä semmonen olo tulemaan.

Mammutti: eiköhän se kuitenkin mene niin, että sinä pääset ihan ekana sinne synnytyshommiin. Minulla ei ole merkkiäkään mistään synnytyksen alkamisesta vaikka niin kovasti toivoisinkin olevan. Iltaisin aina vähän suppailee, mutta ei mitään kunnollista. Jännätään nyt sinut ensin ja jos sitten olis mun vuoro :)

Leekolassella oli ollut mukava ultrareissu, onnittelut siitä.

Ja lasten ulkonäköG: Tyttö enempi minun näköiseni ja poika isänsä, taitaa luonteetkin mennä vähän samaan malliin. Jännityksellä nyt sitten odotellaan millainen versio tästä vauvasta tulee.

Eipä tänne tosiaan sen kummempaa kuulu. Poju liikkuu kovasti ja hyvä niin, eipähän tarvitse siitä huolehtia.

Rouvar Rv 38+2 *atshii*

Vierailija
24/38 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää on edelleen...hrrrrr. Onneksi tekemistä riittää sisälläkin kun suunnitellaan ja valmistellaan kakkosen 2 v juhlatarjoilua. Flunssaisia ja köhäisiä lapsia kun ei oikein viitsi viedä tuonne parinkymmenen asteen pakkaseen jäätymään.

Minulla on jotenkin kamala " stressi" siitä miten päin tämä mukula on. Selkeästi kun en osaa sanoa kun en osaa tunnustella ja liikkeetkin ovat enemmän sellaista epämääräistä möyrimistä kuin selkeitä potkuja. Ylimääräisestä ultrasta en kuitenkaan viitsisi maksaa, joten ei auta muu kuin odotella seuraavaa neuvolakäyntiä jos vaikka saisi jotain lisävalaistusta asiaan.

Lasten ulkonäöstä; meillä tytöissä on paljon samaa, mutta ovat myös selkeästi ihan omannäköisiään. Molemmissa on piirteitä kummastakin meistä. Syntyessään olivat kyllä aivan samannäköisiä, olisivat voineet olla identtiset kaksoset, mutta n. puolivuotiaina alkoi kuvista päätellen erottua enemmän omannäköisiä piirteitä. Sisarusnäkö on kuitenkin niin vahva, että selkeästi nuo tunnistaa saman perheen lapsiksi. Jännityksellä odotetaan tuleeko tästä kolmosestakin samaa sarjaa siskojen kanssa; kuinka monta samannäköinen/omannäköinen yhdistelmää näistäkin geeneistä tulee.

Kohdunsuugalluppiin; minullahan ei sinäänsä ole vertailukohtaa kun esikoinen syntyi sektiolla ja ainakin kaikissa neuvolalääkäreissä kohdunkaula oli visusti kiinni ja pitkä. Kakkosen kohdalla oli muutoin sama tilanne, mutta synnytystapa-arviossa vk 36+ kohdunkaula oli yhdelle sormelle auki, pehmentynyt ja jonkin verran lyhentynyt. Silti mentiin 10 päivää yli ja käynnistettiin. Nyt kolmosessa puolenvälin lääkärissä kohdunsuu oli kiinni, mutta kuulemma hieman pehmeä ja arviolta 2 cm mittainen. Tulipa vähän sekavasti mutta kuitenkin...

adalat rv 35 tasan

Vierailija
25/38 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetaan jo täällä ruveta tervehtymään. Poskiontelot taitaa ruveta olemaan kunnossa, kun naamaa ei särje enää ja kuopuksenkin kuuri korvatulehdukseen tässä loppui. Kiitos tuon antibiootin neidin alapää meni jatkuvasta ripuloinnista ihan rakoille ja sitä nyt sitten hoidetaan viikko jos toinenkin :(

Mammutin synnytystä tässä odotellaan mielenkiinnolla! Ja tietysti teidän muidenkin. Omaan kun on vielä aikaa. Näin ainakin lääkäri lupaili, kun kävin kontrollissa noiden supistusten takia. Piru vie, että ottaa päähän tää kurja olo. Ehdottomasti rankin raskaus tämä kolmas. Vatsa kovana monta kertaa päivässä ja siihen kipeitä suppareita päälle. Liitoskivut alkaneet tuntua oikein kunnolla ja taas saa nauttia olotilasta kävelenkö, vaapunko vai enkö liiku mihinkään, kun koskee selkään, lonkkiin ja alapäähän :(

No tänään sitten lääkäri katsoi paikat ja ultrasi vauvan. Paikat pehmeät + ulkosuu sormelle auki (eli normaali tilanne) ja vauva voi hyvin. 908g oli paino. Syke 148. Ja lapsivesi normaali ja rakenteet kaikki ok. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei tämä lapsi synny ennenaikaisena. Eli supparit kiusaa ja se siitä sitten. Jatkot normaalisti neuvolassa ja iisisti ottaa kotona minkä pystyy. Niin onhan se helppoa kun tytöt 2v4kk ja 11kk ja ens viikolla muutto vielä.

Muksujen ulkönäöstä oli galluppia. Meillä tytöissä kyllä selkeitä samoja piirteitä. 1v kuvasti varmasti näkee, että on siskokset. Mun nenä ja isin silmät molemmilla. Esikoisella vielä hauskasti silmät eri sinisen sävyä. Erottaa kyllä helposti. Molemmilla vaaleat hiukset (joskin esikoisen nyt ruvennut tummenemaan) ja mä olin pentuna blondi, mienen hiukset sellaset keskiruskeet. Luonteista nyt on vielä vähän hankala sanoa.

Hyviä vointeja kaikille alkutaipaleella oleville, meille keskivaiheilla oleville ja teille loppusuoralaisille!

AIHA ja Nea Rv 26+1

Vierailija
26/38 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varovasti huhuilee Mammuttia...jos vaikka sittenkin olisit päässyt tositoimiin?

Ihanaa kun on kunnon talvi, hanki hohtaa ja aurinko paistaa...tietty pakkasta voisi olla hieman vähemmän -22 tuntuu aika hurjalta. Onneksi muksut on niin terveitä että voivat olla tarhassa, siellä touhua riittää vaikka ovatkin sisätiloissa. Esikoiselle tuli flunssan jälkitautina korvatulehdus molempiin korviin, mutta antibiotilla siitä selvitään. Oma nenäkin alkaa pikkuhiljaa kuivumaan =)

Masu on pullahtanut häiritsevästi eteen, kenkien laittaminen ja lasten auttaminen pukemisessa on varsin hankalaa, mitähän se on sitten loppuaikana kun nyt jo ahdistaa?

Gallupit; Meillä lapset ovat kuin yö ja päivä, esikoisella (tyttö) on aivan selkeä sukunäkö miehen puolelle ja toisella (pojalla) on aivan selkeä sukunäkö minun puolelle, eniten muistuttaa vaariaan. Se on jännää että pojalla on samanlaisia piirteitä kuin miehen veljen pojalla, enemmän serkukset muistuttavat toisiaan kuin sisarukset, eli kyllä ne piirteet taitaa kuitenkin molempien puolelta tulla =) Luonteet ovatkin sitten yhtä sekamelskaa. Kun Alma ilmoitti tulostaan, mies huokasi päätään pidellen, " voi luoja se on kuitenkin tyttö" (esikoisella oli siihen väliin aivan hireä uhmakausi). Jännityksellä jäämme odottamaan tätä kolmatta, mitä ihmettä sitä onkaan saatu aikaiseksi.

Tuo kohdunsuun juttu on minulle edelleen täysi mysteeri, esikoisesta pysyi napakasti kiinni ihan viime metreille, sitten aukenikin rytinällä

kolmessa tunnissa 7cm...no ei sitten tarvittu enempää kun esikoinen syntyi hätäsektiolla. Kakkosen äitiyskortin merkinnät olivat tosi sekavia, mutta tulkitsin ne niin että jotain tapahtui ainakin pehmeämistä, mutta poika kuitenkin syntyi 39+5 sekään synnytys ei sitten kestänyt kuin sen vajaa 4h. Katsotaan miten tässä sitten käy,

ainakin supistelee enemmän kuin kummastakaan aikaisemmasta.

No nyt työt kutsuu, jaksamisia kaikille =)

JB72 & Alma 25+2

Vierailija
27/38 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta täälläkin,synnytyssairaalassa kävin tutustumassa eilen,kun aivan uusi paikka tiedossa.Kiva tietää etukäteen mistä ovesta pääsee sisään yms.ettei tarvii supistuksissa kiertää koko sairaalaa..Alko kylla hieman ahdistamaan kun näin synnytyssalin,tuli sellanen olo,että voisko joku muu mennä mun sijaan sinne...

Neuvolassa kaikki ok,painonnousukin oli vähän hellittäny,mutta 9,5kg oon jo sitä keränny...hyi minua.Ja hoitaja kyseli vielä pystynkö syömään.Mä en muuta tekiskään=)

G:Mulla tuo kakkonen,poika ihan mun näköinen,ja ykkönen sekoitus mua ja isäänsä..ei oikein kummankaan näköinen.Huulet on kummallakin lapsella isukilta ja pitkät silmäripset.Nythän tää kolmonen on mun ja uuden miehen eka,niin sitten näkee minkä näköinen tulee.Mies meillä miettii iltaisin,että kummanhan näköinen se sitten onkaan.Mun mies herkkä ja tunteelinen luonne,ja meinasi purskahtaa itkuun,kun näki sen vaavin sängyn siellä synnärillä=)Oottaa kuulema innolla että pääsee työntelemään omaa pikkusta.

Mä lähden nyt petiin hetkeksi,kun tuli aikaisin neuvolaan raahauduttua=)

Huiskutin 33+2

Vierailija
28/38 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt jo ihan varmana siitä että käynnistys on edessä, kun ei itellään käynnisty, ei sitten millään!

Eilen olin menossa koko päivän..vein lapsia uimaan, kävin kaupassa, kyläilin ym. ja tänään ajattelin sitten ottaa levon kannalta ja kuunnella vaikka sen -vauvan esisävelet- cd:n, mikä tuli vau`kirja paketissa.

Jos synnytys käynnistys ennemmin vaikka rentoutumalla..?!

Miehen kanssa naureskeltiin jo, että kun nyt syntyis joskus..

Meillä on taloasia taas jäissä niin kauan että tämä lapsi syntyy ja menee suunnitelmat ihan uusiks jos pian ei ala tapahtuun!

koira pyytää ulos, täytyy mennä

mammutti ja vilppu rv 40+6

Vierailija
29/38 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousinnon lomassa pakko välillä koittaa istua ja levätäkin. (Ja syödä!)

Eilen illalla silmissä alkoi pyöriä ja oli heikko olo. Verensokeri oli 5.9 joten sitä se ei ainakaan ollu. Tänään meen tarkistuttaa onko 2vkoa sitten mitattu hb noussu 104 yhtään... Vähän tuntuu siltä, että saattais olla sit laskenu, vaikka en kyllä koe mitenkään väsyneeks itteäni. Oon pörränny töissä ja nyt kun on vapaita, niin siivonnu hullun lailla katosta lattiaan kaikki. Jynssänny jopa sohvakankaatkin puhtaammaks. (Puhtaikshan niitä ei saa kun talossa kaks tahmatossua.)

AIHA: Sulla on kyllä urakkaa lähiviikoille, kun ootte sairastellu ja sit vielä muuttokin edessä. :O

Nää pakkaset sais kyllä lauhtua, mut tänään heitin kyllä petivaatteet pihalle vielä raikastumaan pakkaseen, joten jos huoomisesta lauhtuis ja alkais kevät. En panis pahakseni yhtään... Tänä vuonna muutenkin oottelen normaalia enemmän kevättä. :D

Hulda 24+0

Vierailija
30/38 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Tuli äkkiseltään nettipimento, kun ensiksi tietokone reistaili, ja sitten olikin unohtunut joku lasku maksaa, niin en päässyt nettiin... No, nyt pelittää taas, on pelittänyt tämän viikon, mutta olen tähän asti vain ehtinyt lukaisemaan =)

Mulla onneksi huonovointisuus hellittänyt, ja onneksi, myös verenpaine taas ihan aisoissa! Alapaine oli viimeksi neuvolassa 86, kun se pahimmillaan oli jo 95. Luulen, että huonovointisuutta ja verenpaineen nousua aiheutti esikoisen 4-v synttärit, vaikka vain tein kakut itse, niin aika homma siivoilussa ja y.m. Stressiä pukkas vaikka lunkisti yritin ottaa! Kuitenkin piti miettiä, että mitä sitä sitten ostaa, kun kerta ostaa kaikki valmiina... Pojalla jo paljon kavereita, niin pidimme eri kutsut sukulaisille ja pojan omille kavereille. Sitten siinä sen verran väliä, että piti tietty siivota kahteen kertaan. Olis vaan pitänyt pitää ne peräkkäisinä päivinä. No, joka tapauksessa ohi on, ja lapsi itse oli kuin naantalin aurinko omista juhlistaan :o) Siinä palkintoa kerrakseen...

Lasten ulkonäöstä oli jonkun näköistä galluppia. Meillä esikoinen, poika, on aivan ilmettyä meidän sukua, eli poika on ihan serkkunsa eli mun siskonpojan näköinen. Ja jotkut ilmeet ovat ihan kuin mun isällä. Anoppi jaksaa ihmetellä kun poika voikin olla niin äitinsä näköinen, en tiedä sitten että sanooko edes niin hyvällä sitä kun jaksaa sitä niin jankata ;o) Lisäksi poika on perinyt luonteensa aivan mun suvun puolelta, on iloinen ja nauravainen sekä kauhian sosiaalinen, eikä ole kuuna päivänä vierastanut ketään. Nyt yritetään hienovaraisesti opettaa, että kaikkia ihmisiä ei ole hyvä lähestyä varauksetta. Tosi mukautuvainen luonne, eikä juurikaan ole uhmaiät vaivanneet. Ja kuopus taas, tyttö, on aivan ilmetty isänsä, ja ihan kateeksi käy, kun on perinyt kaikki isänsä piirteet, tosin hienon naisellisesti. On tummat kauniit hiukset, ollut syntymästä asti, tummat kulmat, suora kaunis nenä, upeat tummansiniset silmät (en tiedä mistä silmien väri on peräisin, mulla hailakan siniharmaat ja miehellä vihreät), korkeat poskipäät... Ja luonnekin kuin isällään tai isänäidillä tai isänäidinäidillä. Vähän varauksellinen ja pidättyväinen tyyppi, eikä niinkään nauravainen ja iloinen kuin veljensä. Ollut aina kova vierastamaan. Mutta kun näyttää tunteensa niin oksat pois, osaa olla tosi ihana ja viehättävä tyttönen ;o) Ja paljon löytyy tulisuutta neidistä, ihan hyvä vaan, eipä sitten aikanaan naista " viedä kuin pässiä liekanarussa" ... Siis aivan ihania lapsia, ja tosi jännää nähdä, että mitä on luvassa tämän kolmosen kanssa. Jotenkin helposti ajattelee, että on tietenkin enempi siskonsa näköinen kun kerta on tyttö, mutta ei voi tietää. Kohta sen näkee =)

Huiskutin: me mennään ihan samoilla rv:lla! Mä antaisin mitä vaan, että mulla olis tullut noin vähän painoa kuin sulla. Mä kun olen saanut painoa jo 18kg, ja masentaa!!! Olen yrittänyt tosiaan vahtia mitä syön, mutta noita kiloja vaan tulee. Nyt olen syönytkin jo suklaatakin, kun kerta tulee painoa, niin voin kai sitten syödä herkkujakin. Onkin jännä seurata, kumpi meistä sitten saa vauvan ensimmäisenä ;o)

T:Anttuli kera " Pepin" rv32+5

Vierailija
31/38 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä nousta aamulla sängystä, kun aivan tukossa kaikki röörit ja saa rykiä ensin keuhkonsa auki ja töräytellä limat nokasta... :( Ei ainakaan vielä näytä helpottavan yhtään tämä olo. Kuumetta ei ole vaan tullut, mulle se ei kyllä ihan helpolla nousekaan. No, kunhan synnytykseen mennessä toivun niin hyvä :)

Se olis tänään sitten tasan rv 35, eli laskettuun aikaan enää 5 viikkoa tai 35 päivää!!! Ihanaa kuin vähän! Näen vauvasta unia jo lähes joka yö ja päivisinkin kuvittelen hänet niin elävästi, ettei millään jaksaisi enää odottaa...

Nyt on alkanut olla jo vähän liitoskipujakin, mistä olen ihan tyytyväinen :) Pitkään jo olin huolissani, kun ei mitään vaivaa ollut, että ollaanko tässä edes raskaana... :) Ruoka on alkanut maittaa vähän liiankin hyvin. Syön edelleen dieetin mukaan, mutta annoskoot alkaa olla aika hervottomia ja nyt pelottaa, että vieläkö tässä ehtii tulla sitä painoa kuitenkin... Tosin mitään herkkujahan mä en syö, joten kai se tavan ruoka kuitenkin vähän vähemmän lihottavaa on..kai...

Kaikenlaista pientä puuhaa ja hankittavaa olis vielä ennenkuin kaikki on valmista vauvan tulla. Kumma miten sitä on nyt rauhallisempi kuin rv 30, kun silloin tuntui että aika loppuu kesken eikä mitään ehdi tekemään. Nyt on vielä mukamas ihan hyvin aikaa... :) Vaikka onhan nää päivät aika pitkiä täällä kotona, että kaikkea ehtis kyllä jos sais vaan aikaiseksi. Tulee istuttua turhan paljon täällä netissä ja asiat jää vaan suunnittelu asteelle. Ompeluhommatkin on kaikki puolitiessä, kun tein niihin ensin kaiken mitä saumurilla voi ja nyt ei jaksa kaivaa ompelukonetta esiin, että sais ne loppuun tehtyä... Kun lankarullakin on jossain alakerrassa... Voi vitsi kuinka saamaton sitä voikaan olla!

Eilen tuotiin miehelle sänky tänne yläkerran työhuoneeseen, että ukko saa uinua yövuoron jälkeen kaikessa rauhassa sittenkin kun vauva on syntynyt. Me saadaan sitten vauvan kanssa elämöidä alakerrassa ihan normaaliin tapaan ettei tarvi sukkasillaan hiippailla ja koittaa pitää vauva hipihiljaisena... Kaikenlaista järjestelyä se vaatiikin, kun taloon tulee uusi asukas :)

Mutta nyt taas lukemaan helmikuisten pinoa... Ihana seurata kuinka sieltä porukka vähenee ja tietää, että ens kuussa alkaa kato käydä täälläkin! :D

Luna ja " Aarre" rv 35 *poks*

Vierailija
32/38 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Mammutti on päässyt jo tositoimiin!

Meillä molemmat lapset (tyttöjä) ovat melkein saman näköisiä ja ovat (valitettavasti) aika paljon miehen näköisiä.... Vauvakuvista ei kyllä heti tunnista, kummasta tytöstä on kyse. Saas nähdä, onko kolmaskin samanlainen : )

Siitäpä päästäänkin seuraavaan asiaan, että meille onkin nyt sitten tulossa kai kaksoset = D Ultrassa sykki kaksi pientä sydäntä ainakin tässä vaiheessa. Viikkoja on niin vähän, että mitä tahansa saattaa vielä tapahtua, mutta nyt kuitenkin iloitsemme kahdesta vauvasta. Saankohan mä enää täällä kirjoitellakaan...

Missähän muut samoilla viikoilla menijät luuraa?!

Rsna 8+

Vierailija
33/38 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rsna:lle onnittelut kahdesta pienestä ihmisen alusta! :) Ja onhan tää kolmas raskaus, niin etköhän sä tähänkin pinoon kuulu ;)

Lasten ulkonäöstä: Meillä lapset ovat aika paljon erinäköisiä. Esikoinen on syntymästään ollut tummahiuksinen, ja kuopus vaaleampi (ei kuitenkaan mikään blondi). Kasvon piirteet myös erilaiset, mutta saman väriset siniset silmät ja pitkät ripset on molemmilla. Esikoinen ehkä enemmän isänsä näköinen, ja moni sanoo että on paljon samaa näköä miehen isän kanssa. Kuopus taas ehkä enemmän minun näköiseni, ja näyttää aivan samalta kuin äitini pienenä :) Hyvin on kuitenkin geenit sekoittuneet :)

Esikoinen on luonteeltaan todella tulinen ja hankala, kun sille päälle sattuu ja todella itsepäinen tapaus. Kuopus taas paljon rauhallisempi, mutta myös todella omapäinen, kun jotain saa päähänsä. Luonnetta on kyllä ristiin tullut molemmilta, meistä miehen kanssa tulee vain tuollaisia super-pässejä :D Saas nähdä minkälainen tästä kolmannesta tulee, olisipa hieman helpompi luonteinen ;)

Meillä vielä flunssaillaan. Esikoista kävin tänään jo näyttämässä tk:ssakin kun on ollut niin pirun kärttyinen jo useamman päivän. Ei mitään tulehdusta tms kuitenkaan löytynyt. Taitaa vaan tukkoinen olo jo yskä ym tehdä niin väsyneeksi. Itsellä juuri yskä helpottanut niin sitten eilen illalla meni yhtäkkiä pää ihan tukkoon, ja ilma ei kulje nenän kautta juurikaan :( Kuopuksella myös alkanut nenä taas vuotaa. Ihmeen vähän ollaankin sairastettu tänä talvena. Nyt sitten senkin edestä!

PP 23+5

Vierailija
34/38 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!!

Meillä myös sairasteltu jo yli kaksi viikkoa!!! Myös mulla ollut tää hitsin flunssa jo saman verran. En käsitä miten voi ola näin sitkee. Muutaman päivän välein tuntuu, että alkaa vaan uudestaan. Nyt olen ite tois tukkoinen ja ääni meinaa lähteä. Lapset käytettiin jo viikko sitten lääkärissä, molemmat saivat jälkitauteihin antibiootit mutta ei se ainakaan kuopuksen auttanut. No, täytyy varmaan kohta mennä itekin näyttää itteään.

Niin, olen vähän hiljaiseloa pitänyt, kun maanantaina vasta se varhais uä...jotenkin sitten uskaltaa vasta niinkuin vähän paremmin " hehkuttaa" ... Ja selviää ne rv:kin. Vaikka kuopuken kanssa varhaisuä meni mönkään ja lääkäri mittasi väärin ...no asia korjaantui sitten myöhemmin. tuli heittoa meinaan melkein kaksi viikkoa la:han.

Joku odotti kaksosia!! Vau!! Ihanaa!!

No, mukavia odotuksia kaikille, toivottavasti päästään ulkoilemaan viikonloppuna, että pakkaset hellittää.

Käyn kertomasa sitten ultra kuulumisia! Pitäkää peukkuja!!

Mr rv 7-8 kait....

Vierailija
35/38 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä fiilis tuli NKL:n ultrasta. Saatiin synnytyspelkoon liittyvät asiat " sovittua" . Siis lääkäri keksi keinoja ratkaista ja ehkäistä ne mitä mä pelkään. Lsäks kasvuseuranta sikiölle, kun edelliset on kärsiny loppuvaiheessa kasvunhidastumasta. Tämä näyttää tulevansa siskojen perässä, tosin paino arvio nyt koneen mukaan 640-690g. (Tosin se on yleensä vähän alempi, kun kone arvioi sen pään mukaan joka vastaa viikkoja, hidastuma tulee muuhun vartaloon.)

Lastenlääkärien mukaan tällaiset lapset on parempi ottaa kasvamaan äidinmaidolla rv30+, mut mun kohdalla ei niin aikaisin ehkä tulla vielä käynnistämään, enkä mä itsekään sitä toivo. Se oli vaan sen lääkärin info siihen kun kysyin mitä yleisesti ajatellaan kumpi on parempi, kasvaa kituuttaa kohdussa riittäville viikoille vai synnyttää aikaisemmin äidinmaidolla kasvamaan se. Seuraava kontrolli tehdään rv 30+, mut saan kuulemma aikaisemminkin sinne mennä jos alkaa vähänkään arveluttaa joku asia. Ois kyllä hurjaa, jos ne käynnistäiskin sen jo rv 30. :O Tässähän ei ois ehtiny mitään valmistautua. Mut tosiaan en usko, että niin käy, se kai koskee niitä joiden kasvu kokonaan pysähtyy. Mut ajatus silti melko hurja.

Kaikki muuten siis ok. Kohtu on kapea ja ilmeisimmin kaksiosainen. Sikiö siellä istuu... toivotaan että mahtuu vielä kääntymään :O Ja poika se yhä oli. :D Uskalsin mennä kauppaan taas ostamaan lisää poikien vaatteita! JesperJuniorissa oli ale. :)

Hulda 24+1

Vierailija
36/38 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huldalle isot onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

Mun kaveri oli viime yönä synnyttänyt kotiin pienen pojan, oli pojalla näköjään vähän kiire maailmaan... Syntyi viikolla 37+3. Aika hurjaa varmaan.

Ei mullakaan oikein mitään asiaa ole joten kaunista talvipäivää kaikille.

LapaLepa rv 35+3

Vierailija
37/38 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kirjoittaan tollasen aloituksen vielä monta kertaa, ennen kun tää on ohi!

Ei tämä lapsi synny ilman käynnistystä..

Ensiviikon torstaina tai perjantaina saatetaan EHKÄ käynnistää..riippuu Tayssin lääkäreistä!

Pitkä viikko tulossa ja vielä pisempi, jos en saakaan käynnistysaikaa!

Rsna:lle oikein kovasti onnea kahdesta ihmisenalusta!!

Se on aina tupla-ihme tuo kaksosraskaus, kun jo yhdenkin lapsen alkuun saaminen on aikamoinen ihme!!

ei tämän enempää taas..palailen myöh.

mammutti ja Vilppu rv 41+2

Vierailija
38/38 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ainakaan vielä synnytetä=)Mulla aika kulunut tosi nopeeta,kun oon kiertäny kauppoja,ja kotona pistäny kaikkea vauvalle valmiiksi.Kauhee paniikki,että ehtii saada kaiken valmiiksi=)

G:vissiin oli joku galluppi,että miten muut lapset suhtautuu vauvaan.

Meillä tuo esikko jo 7-vee ja kakkonenkin 4,5-vee kun vaavi syntyy.Ovat kyllä olleet innoissaan,ja otettu ne odotukseen mukaan.Ultra-äänissä olleet mukana.Yms.pienempi mun kanssa neuvolassa.Ovat saaneet olla valitsemassa tarvikkeita.Ja tehneet kaikenlaista,pesseet omia vauvalelujaan valmiiksi yms.Sittenhän sen näkee miten käy,kun vaavi syntyy.Epäilen vahvasti,että tuo 4-vee voi jonkun mustasukkaisuushässäkän tänne järjestää=)On vaan sitten jätettävä vauva isälleen ja annettava isommille äiti-aikaa.

G:Mites teillä mulla,pelottaako mustasukkaisuus?

Nyt lapset hiihtolomalla isällään,mutta ke tai to kotiutuvat.Kerkeen sitten itekkin muutaman päivän touhuta rauhassa niiden kanssa.Lähinnä haluan antaa tuolle esikolle aikaa,kun kakkosen kanssa olen kuitenkin kotosalla kaksin enemmän,kun se vaan 10pv kuussa hoidossa.Oon luvannu viedä kummankin muksun uimaan,niin että otan vaan yhden mukaan.

Mutta olo ok,perusvaivat vaivaa eli supistaa jos rehkii,ja nukkuminen huonoa=)

Huiskutin 33+4