~~Alkuviikkoon MAALIS05~~
Minä taas aloittelemassa.
Meillä kaamea pakkanen, joten voipahan olla, etteivät lapset pääse huomenna laskiaisrientoihin. Harmi. Onneksi eilen sen verran ulkoilimme, että tuossa lähellä muutamat mäet laskivat. Illalla sää muuttui hieman suopeammaksi, nyt taas reilusti yli -20 paukkuu.
Lähtivät ja jättivät minut yksin kotiin ;). Tänään en kyllä kotosalla kovin kauan itsekseni ihmettele, sillä vieraita on tulossa.
Suositelkaas muuten mulle luettavaa: ihan käy laidasta laitaan. Luin Kiannon, nyt menossa Rakel Liehun Helene... molemmista olen pitänyt kovasti.
Korvapuustin viestistä kiitän - ehkä olen taas hieman lähempänä päämäärääni valokuvien suhteen. Joku yllyke pitää nimittäin tuohon hommaan olla.
Harmi Nasulina, että tapaamisenne Lehtovin kanssa peruuntui.
Näihin tunnelmiin, hetkeksi vielä kirjan kanssa käperryn.
Kommentit (22)
Ja pakkaseen herättiin meilläkin, tosin vain 14,5 astetta. Silti shokki, kun eilen oli +1,9 astetta...
Viikonloppu meni rauhallisesti loppuunkin asti, eli eilen oltiin ihan kotosalla, mitä nyt ulkoiltiin ennätykselliset kaksi kertaa... Yleensä ollaan miehen kanssa niin laiskoja, että jaksetaan ulkoilla lasten kanssa vain kerran (siis näin talvisin, kesällähän sitä tietysti tulee oltua ulkona paljon enemmän). Mutta eilen siis käytiin kertaalleen puistossa ja oltiin toiseen kertaan sitten vielä omalla pihalla.
Nasulinan vinkki valokuvien laittamisesta numeroituihin kuoriin oli hyvä. Täytyypä kokeilla. Jospa vaikka saisi jossain vaiheessa valmista...
Kävin muuten lauantaina ekaa kertaa kolmeen viikkoon juoksulenkillä. Nyt on sitten toinen polvi ihan sikakipeä, samoin saman puolen peffalihas on kipeänä. En tiedä, miten olen niin toispuoleisesti juossut. Muuten teki kyllä juokseminen hyvää, vaikka oli aika tuskaista välillä...
Tämä viikko menee tiiviisti töissä. Vein juuri kaksi käsikirjoitusta taittajille taitettaviksi, tällä viikolla pitäisi sitten urakoida ko. kirjojen oikolukuvedokset valmiiksi, ts. lukea ihan vaan pikkutarkkaa pilkunviilausta... No, perjantaina ajattelin pitää vapaapäivän, eli urakoin nyt alkuviikon ja sitten saan pidemmän vapaan. Kivaa!
Semmottis. Ei siis mitään asiaa...
Mukavaa viikon jatkoa!
Terhi&muksut
Töissä puolikuntoisena. Mua on vaivannut jo kaksi viikkoa kaamea flunssa, johon liittyy kurkunpääntulehdus. Ääni ei oikein kulje, nenä valuu ja kurkku on kipeä. Tuolla pakkasessa on vaikea hengittää, kun yskittää kokoajan...Olin jo puolitoista viikkoa pois töistä ja tänään tulin, mutta voi olla, että on lähdettävä kotiin. Sorry tämä alun valitusvirsi, mutta alkaa jo ärsyttää, kun ei tule terveeksi.
Raskaus sujuu hyvin ja alun pahoinvointi on hävinnyt melkein kokonaan. Kohta se jo puoliväli siintää ja toinen ultra. Nopeasti on aika mennyt.
Maaliskuinen Ässämme on onneksi kunnossa. Mitä nyt pientä nenän valumista, mutta muuten terve. Ensimmäinen pahempi uhka on pojalla alkanut jokin aika sitten. Kaikista asioista käydään vääntöä. Ennen hampaidenpesu ja pukeminen ym on sujunut ongelmitta ja nyt taistellaan vastaan huutaen ja melskaten. Olen myös huomannut, että poika testailee vanhmpien hermoja ja tekee tahallaan asioita, jotka tietää kielletyiksi. Mutta tämä on varmaan tuttua teille, joten ei siitä sen enempää...
Eilen olimme katsomassa ihanaa asuntoa pohjois-Helsingissä ja tänään pitäis tarjousta laittaa, jos meinaamme sen ottaa. Tosi iso asia tämä asunnonhankinta ja sitten päätökset pitää tehdä hetkessä, muuten saa jäädä nuolemaan näppejään. Vähän peloottaa ja jännittää ison lainan otto, mutta toisaalta se on niin paljon järkevämpää, kuin maksaa vieraalle suuria vuokria.
Tällaista tänään. Aurinkoista talvipäivää kaikille
Vuokko, Ässä ja pikkuinen rv 18+5
Mitä, minullako tylsää?!? Hih, kaikkea muuta.
Ensimmäiset vieraat kävivät: ihana 8kk pikkumies vieraili äitinsä kanssa. Aamupäivä on hurahtanut ihan lentämällä.
Tuulian viestin aamulla huomasinkin heti kirjoittamisen jälkeen, mutta siinä vaiheessa etsin epätoivoisena kännykkääni (joka " löytyi" kaikkien salapoliisivaiheiden jälkeen mieheni taskusta työpaikalta! ja on siis siellä edelleen) enkä ennättänyt enää kommentoida... Tulehan Tuulia vielä kirjoittamaan kuulumisenne - joko muuttorumba antaa myöten?
Vuokolle peukut pystyssä asuntokauppojen suhteen! Ja hyvää vointia odottavalle äipälle muutenkin! ;)
Niin että asiaa ei oikeastaan ole, höpöttelen omiani. Taidan mennä taas lukemaan. Niitä kirjavinkkauksia otan mielelläni vastaan.
Pippandii
Aamulla käytiin neuvolassa, kaikki hyvin. Kuluneen viikon aikana tapahtunut se muutos, että vauva on nyt jo hyvin kiinnittynyt. Tämä viikko olisi oikein hyvä viikko syntyä, niin saatais synttärit helmikuulle (mies ja Aleksanteri maaliskuussa). Ja vauvalla oli viime viikon ultrassa kokoa jo 3040g eli ei huolta vaikka jo tulisi maailmaan. Mutta ootellaan, tulee, kun itse haluaa:)
Meilläkin kova pakkasaamu, mutta eiköhän tuo aurinko lämmitä, että iltapäivällä päästään ulos. Pojat meneekin sitten illalla jumppaan. Minäkin taidan vielä lihaskuntoliikkeitä tehdä ja vähän ulkoilla illalla, ihan itsekseni.
Tämä onkin oikea laiskottelupäivä. Ruuan kun teen, niin siinäpä tarpeeksi. Ihanaa, kun ei ole mitään " pakollista" . Valokuvatkin laitettu!!! Niistä ollut paljon puhetta. Meillä mies kuvaa ihan harrastusmielessä, mutta kuvien laitto näyttää olevan mun vastuulla... Arvatkaapa teinkö toissa viikolla muutaman tunnin homman, että sain kuvat kansioihin. Mutta onpa hyvä mieli, kun siellä ovat. Suosittelen.... kirpaisee vain hetken!
Ei mitään fiksua asiaa, joten poistun lörpöttelemästä!
T: Tuula, Aleksanteri ja Muru rv 39+0 (niin, ja sairaalakassikin tuli pakattua torstaina)
Voi että meille tuli ihania uutisia perjantaina!!! Miehen veli vaimokkeineen odottaa vauvaa jo rv 17!!! Ja kertoivat vasta nyt! No pääasia, että kertoivat (ymmärrettävää tietysti kun ovat olleet ilman ehkäisyä jo 5 vuotta, että vähän varovaisia ovat ilossaan). Olen ollut jo itse asiassa vähän harmissani, ettei Topille tule lainkaan saman ikäisiä serkkuja, kun mun veli on vielä sen verran nuorempi. Ja tosiaan, kun tuo miehen veljen tilanne on ollut tiedossa jo meidän odotusajasta lähtien (kertoivat, kun eivät halunneet, että ihmetellään jos he ei aina ole niin täysillä mukana meidän odotuksessa...) Nyt on vaan itsellä vahvistunut vauvakuume, olisihan se ihanaa saada saman ikäiset serkukset, ja olla yhtä aikaa äippälomalla (koska vauvojahan tulee heti kun vaan päättää ruveta hankkimaan...)
Nyt pitää lähteä hakemaan poitsua tarhasta. Voi että, kuka mainitsi ne valokuvat? Olin ihan ehtinyt jo autuaasti unohtaa koko projektin. Meillä kun väliaikaismuuttokin on edessä keväällä, niin pitäisi vaan laittaa kuvat kansioihin, niin olisivat helpommin liikuteltavia, ja ainakin tallessa.
No niin nyt tulee kiire...
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!
Popi + äiti (ihan täpinöissä)
No meillä tää arki edelleen menee samaa rataa:) Kotona nyhjätessä.
Emiliallekkin syntyi lauantaina uusi serkkupoika:) Veljeni vaimoineen saivat he myös pitkän odotuksen jälkeen ja vasta lokakuussa asiasta sain kuulla. Hyvä näin:) Heillekkin varsinkin veljen vaimolle oli vaikeaa aluksi Emiliaa nähdä vauvana mutta se sit tasottu.
Veljeni kanssa oltiin kaupungilla ostelemassa vähän juttuja vauvalle:)
Ei sitä vaan muista kuinka pieniä ne vauvat. Eilen käytiin vauvaa katsomassa:)
T.Satu Ja Emilia
Olen vaihteeksi ihan pihalla kaikista kuulumisista, mutta yritän taas päivittää tilanteen. Aloitin uuden työn viime viikolla ja lisäksi päällä on ollut paha talokuume, joten illatkin ovat menneet niissä merkeissä. Mutta eiköhän tämä tästä rauhoitu.
TERHILLE piti kommentoida, että oletteko käyttäneet Mannerheimin lastensuojeluliiton hoitajaa tms? Tuli vain mieleen, että kun asutaan suht lähellä, niin ruvetaanko käymään " vaihtokauppaa" noiden lasten kanssa? Järjestyisi vähän vanhemmillekin vapaailtoja ja lapsille ohjelmaa. Ja molemmissa talouksissa on totuttu koiriin. Ilmoittele, jos yhtään innostut. Voisi kokeilla ensin, että viihtyvätkö lapset keskenään vai meneekö kaaokseksi =)
Nyt ei ehdi enempää kirjoitella. Koira lenkittämättä ja työvaatteet laittamatta.
Hurtta
Töissä ollaan, mutta hiihtolomaviikko aiheuttaa hiljaisuuden. Joka puolestaan aiheuttaa sen, etten saa aikaiseksi mitään. Joka aiheuttaa sen, että hetken kuluttua mulla on taas armoton kiire. Näin se menee, ei auta vaikka kuinka koittaa tsempata.
Alle kolme viikkoa lomaan ja Kaisalle on passi hankkimatta edelleen. Eilen piti mennä poliisilaitokselle, mutta eihän meillä ollut miehen kirjallista suostumusta passihakemukseen. Ja tänään ei ehdi, kun on palaveri, josta ei pääse livahtamaan ennen neljää. Huomenna sitten. Mahtaako sitä edes ehtiä saamaan enää?
Olispa ihanaa, kun joskus joku muu (=mies) huolehtisi kaikki arkipäivän asiat. Tuntuu toisinaan raskaalta huolehtia sekä töissä että kotona, että kaikki luistaa. Mies on taas reissussa koko viikon, sekin ärsyttää. Ja auton lämppäri ei edelleenkään toimi. Grr.
Kaisalla meni aamulla pasmat sekaisin, kun oltiin myöhässä tarhassa, eikä hän päässytkään toiselle puolelle. Eikun heittäytymään lattialle ja huutamaan " väärin, väärin" . Huoh. Sain houkuteltua viimein ruokapöytään, mutta hiki ehti taas tulla.
Nyt pitää mennä töihin, kuulumisiin.
kua
Kualle ja toki muillekin! Kuan kirjoitus aamukiukuttelusta on aivan kuin meidän tämänaamuisesta, kun lähdin yhtäaikaa miehen ja lasten kanssa (taas labrassa verinäytteitä antamassa, suonista kuulemma tunsi, että piikitetty on...). Ensinnäkin jätkät riiteli keskenään dinosauruksista, ja sitten Topilla meni hermot, kun minä laitoin omat! hanskani hänen mielestään väärällä hetkellä käteen enkä tarjonnut pihalla hänelle kättäni oikealla hetkellä... Oli niin reppana että ihan hymyilytti. Asiat pitää todellakin tapahtua niin miten aina ennenkin.
Onneksi perheen miehetkin saavat kohta hengähtää, kun viikko 10 on meidän lomaviikko.
Kun kerran olin terveyskeskuksessä äsken, hommasin pojalle neuvola-ajan ensi kuulle. Hurjaa, pian jo 2v.!
Tuulalle viime metreille vielä voimia! Pian odotus palkitaan.
Jep, aloitan nyt Mankellin kirjan Kennedyn aivot. Taidan ihan vetäytyä vielä peiton alle, jos unikin tulisi. En ole iltaisin mennyt turhan aikaisin nukkumaan. Väsynyt olen ollut, mutta kun kotosalla rauhassa vain on, niin ei sellaista totaaliväsymystä ole tullut. Enkä ole malttanut lopettaa lukemista, kun talo on muuten hiljentynyt.
Välillä vääntäydyn tännekin pinoon asti, kun on olevinaan rauhaa ja aikaa.. Keskimmäinen ja maalisneiti " katsoo" Karhuveljeni Kodaa, eli riitelee leluista ja siitä kumpi saa seistä nenä kiinni telkkarissa..
Noita vauvantuoksuja olen minäkin käynyt nuuhkuttelemassa, (=lue nostamassa kuumetta..) ystävälläni on torstaina 4vkoa täyttävä pikkunetokainen.. <3 Kummaa kyllä, vaikka olen tässä vannonut etten aio korvaani vauvakuumeelle lotkauttaa saati että miestä riskaisin toteutukseen, niin huomaan haaveilevani tuon tuostakin massun kasvatuksesta ja pienestä nyytistä.. Kyllä huomaa että olo/mieli alkaa kohentua, vaikka hitaasti se käy. Mieli on jännä juttu!
Terapiassa käyn edelleen.
Maalisneiti selvisi hengissä tuttivieroituksesta, ja nyt mennään jo kolmatta viikkoa ilman sitä vekotinta. Seuraavana urakkana olis saada se pullo pois, mutta kuten jo aiemminkin kerroin ei neiti juo maitoa sellaisia määriä mistään muusta.. Pottatouhuihinkin kaipais helpotusta, kun se ei vois neitiä vähempää kiinnostaa. Vastasinkin tuohon ketjuun, missä kyseltiin neuvoja kun taapero kakkaa ja käsi sujahtaa perässä vaippaan tuotoksia kaivelemaan.. YH!! Xp Sitä harrastetaan siis meilläkin, ja kun neiti osaa riisua housut ja sukkikset ei sekään auta.. Potalla ollaan sen verran, että siitä päästään karkuun ja sit pissataan mihin sattuu. *huoh*
Muutapa ei ihmeellisiä täällä tapahdu, eräs muutos kyllä meidän kaikkien elämässä, mutten tahdo siitä puhua kun minut voi siitä tunnistaa.. Iso asia joka kyllä mieltä painaa, mutta aika auttanee!
Iltaruuan tekoon täytynee tästä rynniä, jotenka heipat tältä erää!
-Ädä+Veera 10.3.-
Täällä sitä taas ollaan. Ulkona on kylmää, mutta ihanan aurinkoista. Lapsilla on ollut tänään laskiaisriehaa, saas nähdä, ovatko päässeet mäkeen tässä pakkasessa (aamulla -17,5 astetta). Toivottavasti.
Mitään ihmeempiä tänne ei kuulu. Huomasin tässä, että maaliskuulle on tullut ikävästi parille viikolle sekä minulle että miehelle iltamenoja (tai minulla oikeastaan luennot), joten täytyy koettaa järkkäillä lapsenvahtia... Muuten vahteja varmaan saisi, mutta kun meillä on tuo iso koira, niin ihan ketä vaan ei voi ottaa, kun ei tiedä, miten sen kanssa pärjäisivät. Niinpä pitää vähän sumplia. No, toivotaan, että järjestyy.
Meidänkin tuttavapiiriin tuli taas yksi vauva, ja n. kuukausi sitten toinen. En ole onneksi vauvoja vielä nähnyt, joten paha kuumekaan ei ole... Tosin pienen haikeuden iski, kun kuulin nämä uusimmat uutiset ja mietin sitä hetkeä, kun Saana syntyi... Kauankohan nämä haikeuden tunteet oikein kestävät, ts. milloinkahan sitä pääsee yli näistä " josko sittenkin" -ajatuksista? Järjen tasolla asian jo tajuaa ja hyväksyy (siis ettei enää vauvoja), mutta jokohan sitä sitten vaihdevuosien aikana tajuaa tunteenkin tasolla? ;-)
No joo. Mulla ei siis mitään asiaa. Ai niin, sen verran Pippandiille, että aloitin itse juuri Kjell Westön Missä kuljimme kerran (siis se Finlandia-palkittu). Vaikuttaa varsin hyvältä kirjalta (tosin olen lukenut vasta n. 60 ensimmäistä sivua).
No niin. Nyt menen taas tekemään töitä!
Terhi&Saana, s. 24.3.
Omanapaista valitusta. Mukava talviloma meillä juu...nyt kun mies ja maalismussukka saatiin jotakuinkin terveeksi niin tietysti itse olen nyt kipeänä. Aivan järetön lentsu iski sunnuntai-iltana, nenä vuotaa kuin niagara ja olo on kuin jyrän alle jääny. Tänään yritin käydä alennusmyynneissä niin pari tuntia jaksoin olla ja äkkiä takas petiin. Tarvii mennä aamulla lääkäriin hakemaan lääkkeet kun tuntuu olevan poskiontelotulehdus :(
Jaahans, ja takas petiin. Heippa!
Meidän toisesta pojasta tuli siis Jesse Henrik. Ristiäiset menivät hvyin ja sankarikin jaksoi itkemättä. Isoveikka touhusi serkkujensa kanssa niin että simahti hyvin petiin illalla.
Muuten arki rullaa jo mukavammin. Yöt on tasoittuneet ja isoveikan mustis helpottanut :) Pikkumiehen mitat 6vkon neuvolassa olivat 5020g ja 55 cm.
Mukavaa hiihtolomaviikkoa kaikille maaliksille !
T: vupii, Joel 24.305 ja Jesse 29.12.06
Vupiin pikkupoitsulle ensimmäiseksi onnea Jesse-nimen johdosta! Meilläkin kuumeisesti jo mietitään nimeä vaikka vauva ei vielä pitkään aikaan synny. meillä oli tytölle nimi valmiina mutta pojalle ei oikein hyviä ehdokkaita niin pakkohan sitä on hiukan miettiä...
Me käytiin Henrin kanssa jo 2v neuvolassa. Oli mukamas kasvanut vaan sentin viime ekrrasta mutta painoa oli tullut kilo. En kyllä usko tuohon senttiin. Viimeksi pää otti juuri ja juuri kiinni siihen mittaan ja nyt painoin kunnolla kiinni. Siihenkin menee helposti sentti tai kaksi hukkaan. No joka tapauksessa meiän pikkuherra on nyt 91 cm ja
12 200g. Edelleen pitkä ja hoikka mutta nyt oli tosiaan painoa tullut enemmän suhteessa pituuteen niin saatiin neuvolakorttiin teksti " kasvu parantunut" mutta kuitenkin meillä on kasvukontrolli puolen vuoden päästä kun sitä pituutta oli tullut niin vähän...
Mä täällä hehkutin viikko sitten kun Henri jaksoi viimein istua potalla niin että saatiin pissat siihen. Nyt on sen jälkeen saatu joka ilta pissat ja tänään on itse pyytänyt kolme kertaa illan aikana potalle ja joka kerta on pissat tullu! Ihanaa, vihdoin on kaveri hoksannut potan merkityksen ja selvästi pystyy jo vähän pidättämään kun vaippa on tänään ollut kuiva!!! Tästä on hyvä jatkaa. kakat haluaa kuitenkin tehdä edelleen vaippaan.
Ollaan myös annettu tähän asti aamuisin maitopullo kun ollaan saatu sen avulla annettua paljon maitoa (=yli 2 dl) kun muuten juo mukista vaan muutaman hörpyn. Ajattelin jo kauhuissani, et nyt ei juo ollenkaan enää maitoa mut tarhassa oli juonu mukillisen maitoa ja illalla pyysi itse maitoa. Ihmeiden aika ei ole ohi!
Itselläni alkoi tänään 24. raskausviikko. Vielä pitäis 4 kk jaksaa ja on jo aika elefantti olo vaikka ei painoa nyt ihan mahdottomasti ole tullut (=5 kg). Yhtä paljon oikeastaan kuin Henriä odottaessa ja lopputulos oli silloin 10 kg. Toivon pääseväni samaan niin pääsee sit nopeasti kiloista eroon : )
Tuulialle tsemppiä muuttoon! On varmaan ihana sisustaa sitä uutta asuntoa ja tehdä remppaa. Saa sit omannäköisen. Mäkin niin haluaisin sisustaa mutta ei ole rahaa ja toiseks, me muutetaan tästä pois kun valmistun niin ei viitti liikaa tähän satsata. Tyydyin nyt ostamaan makuuhuoneeseen uudet verhot ja päiväpeitteen. Vielä pitäis saada seinälle jotain uutta kun vanha taulu ei sovi näiden uusien värien kanssa : )
Oletko Tuulia jatkanut vielä painonvartijoissa? Onko sama hyvä tahti jatkunut? Olet kyllä saanut paljon pudotettua pienessä ajassa.
Pippandiille tsemppiä kotona oleiluun ja toipumiseen. Nauti nyt kun saat lueskella hyviä kirjoja. Mäkin tykkään lukea mutta ei aina jaksa noiden koulukirjojen ohella. Mutta nyt kun alkaa harjoittelu, luen taas enemmän ja sit äitiyslomalla...
Onkos kukaan tilannut koskaan tollasesta pikasta kuin Linus ja Lotta? Mulle tuli niiden mainos ja pari juttua voisin Henrille tilata mutta ovatko koot kuinka reiluja? Vaihtoehtona 90 cm tai 100 cm. Epäilen kyllä et se satanen on liikaa. Kerran olen serkulleni tilannut sieltä paidan ja pistin sen takaisin kun oli valtavan suuri. Mahtui melkein mulle vaikka oli 150 cm ja mä oon sentään 172 cm...
Nasulinalle pikaista paranemista!
Olikohan vielä jotain muuta??? Nyt en muista, joten poistun takavasemmalle.
Huomenna nautin vapaapäivästä! Torstaina taas töihin ja sit on loppuviikko vapaata. Hiihtoloma...
Kalamami, Henri ja masuasukki rv 23
Laitoimme asunnosta tarjouksen ja se meni läpi, joten ensi viikolla kauppoja tekemään ja vappuna päästään muuttamaan. Ihanaa saada lisää tilaa ja oma pieni piha. Asumme vain kaksiossa ja tää alkaa pikku hiljaa käydä ahtaaksi, varsinkin sitten kun vauva kesällä syntyy.
Kipeä olen edelleen ja sain tänään tämänkin viikon saikkua. Sitten olen ollut yhteensä 2,5 viikkoa saikulla flunssan takia. En ole aikaisemmin tällaista kokenut. Lääkäri sanoi, että raskaus alentaa immunniteettisuojaa ja siksi flunssat kestävät kauemmin kuin tavallisesti.
Kualle: (toivottavasti muistin oikein). Haimme juuri alkuvuodesta passin Ässälle ja muistaakseni toimitusaika oli norm. hintaisessa passissa 2 vkoa. Nopeamminkin saa, mutta sitten se maksaa enemmän ja vaikutti myös passin voimassaoloaikaan.
Mitäs muuta. Eipä tule mieleen, joten hyvät yöt kaikille ja kuulemisiin.
vuokko, Ässä ja pikkuinen
Huomenta teille!
Heti alkuun onnitteluja: Vupiin Jesse-pojalle hienosta nimestä ja vuokolle uudesta kodista.
Miten tuntuukin siltä, että jos onnitella haluaa, niin maalispinosta löytää lähes joka päivä jotain onniteltavaa ;)) Eikö olekin näin. Olemme onnitelleet toisiamme vauvauutisista, hääsuunnitteluista, uusista kodeista ja kaikesta muustakin mahdollisesta. Pian alkavatkin päivittäiset onnittelut, kun lapset täyttävät vuosia. Eli jos päivä on muuten harmaa, niin ilouutisia löytää maaliskuussa maalisten palstalta. Se, mitä tässä pohdiskelen, taitaa tarkoittaa sitä, että aika kivalla mallilla on elämäntilanteet maalisten perheissä.
Kiva Ädä kun kirjoitit taas pienen tauon jälkeen!
Mies pakkasi lapsukaiset matkaansa reilu puoli tuntia sitten. Eiliseen aamuun verrattuna tämänpäiväinen lähtö oli taas eri planeetalta. Homma sujui hienosti, ja pojat kilpaa vilkuttivat mulle hymy huulilla. Mikä lie eilen suututti?
Minä join jo aamukahvit ja luen taas. Tel: Westö luettu alkuvuodesta. Pidin siitä. Mankellin luin eilen ja nyt aloitin Coelhoa. Pian aamukävelylle ja kauppaan. Pitää laittaa pari onnittelukorttia (kappas!) kavereille, joilla vuosia tulee täyteen.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Uhallani istahdan tähän, Mimmi kitisee jaloissa. Mimmin takertuminen senkuista pahenee..
Jesse-pojalle onnea nimestä!
Nasulinalle parantamissäteitä!!
Kiva kuulla vuokosta ja ädästä!!
Tuulalle jaksuja loppurutistukseen! Oih, ihan sydänalasta ottaa muistot =)
Tämä elämä on nyt sellasta rumbaa, kaaosta, hermojen kiristystä, että oksat pois!! Tällä hetkellä ajatus, että lauantaina talo ollaan saatu jossain vaiheessa tyhjäksi, tuntuu kovin kaukaiselta. Sitä hetkeä odotellessa =)
Kyllä tämä pakkaaminen kahden lapsen kanssa on aika haastavaa puuhaa, etenkin kun Mimmi on nyt todella takertuva, syö todella huonosti, on todella mustasukkanen yms yms. Siis kova uhma meneillään. Mies on töissä, joten kaikki hommat on minun harteilla. Muuttoauto tulee la klo 12, siihen asti on aikaa. Tosin perjantaipäivä menee Helsingissä. Veljeni saa maiseterin paperit vihdoin ja viimein. Joten tämä ja huominen on tehokasta peli aikaa jälellä.
Remppaa olisi kiva tehdä enemmänkin, mutta ei aika anna periksi. Maalattiin makkarit ja pintapuolinen keittiöremppa. Se toivottavasti valmistuu tänään, tuli pieniä putkihommia eteen.
Ja jotta ei todellakaan päästä helpolla, pakkanen paukkuu taas tuolla päälle -25 astetta. Lämmitystä ja lämmitystä viimeiseen asti.
Kalamami kyseli painonpudotuksesta. Kyllä käyn pv vielä. Nyt tuli vain -600g, johtuen ihan siitä etten kiireen vuoksi ole kerennyt niin kirjaamaan ja syömää oikeeseen aikaan. Yhtään mitään repsahdusta ei ole käynyt.Nyt kokonaispudotus on 7.5kg tänä vuonna. Vielä tasan 3kg pitää saaha pois 6.4. mennessä. =) Sitten vaaka täräyttää toivottavasti 58kg. Tosin nämä vika kilot on aina tiukimmassa..
Paljon olisi vielä asiaa, mutta nyt poistun taka vasemmalle pakkaamaan likkojen lelut. Jos en muuten kerkiä enään, niin sitten palaamisiin, kun uudessa kodissa netti saahaan päälle.
Mimmi on muuten tosi innossaan uudesta kodista. Puhutaan hänelle niin, " ne lelut yms on jo uudessa kodissa, mennään uuteen kotiin yms"
Nyt tosiaan lopetettava. Ihan ensin hellyyttä Mimmille!!
Sori kaikki virheet, mutta kirjoitusvauhti on nopeempi mihin sormet pystyy =) =)
Tuulia, Mimmi ja Moona jolla jo kaksi hammasta!!
Täällä mummolassa vietetään talvilomaa. Pikaseen kerkiän jotain kirjoittaa, kun on nuita lapsenlikkoja muitakin, ettei itse täydy kokoajan olla kärppänä vahtimassa.
Pakkasta pitelee täälläkin. Eilen oltiin Joutsenossa " papan" luonna laskiaistiistaita viettämässä. Oli kyllä niin kylmä ja tuuli vielä lisäsi pakkasen purevuutta, että ei kovin kauaa viitsitty mäkeä laskea. Sisällä sitten odottikin hernerokka ja lätyt. Nam! Myös sunnuntaian käytiin tuossa lähikodalla laskemassa ja sielläkin oli lättyä tarjolla.
Niin meillä sitten ne treffit tosiaan Nasulinan kanssa peruuntuivat. Harmi! Mutta kyllähän me tänne itään tullaa tulevaisuudessa vielä monen monituista kertaa, että josko sitten joku toinen kerta saataisiin tapaaminen toteutettua. Ei välttämättä tosiaan ihan väen vängällä haluttaiskaan sitä lentsua saada, että varmaan ihan fiksua peruuttaa treffit. Helmi kun juuri söikin yhden antibioottikuurin reilu viikko sitten. Yskä yltyi niin pahan kuuloiseksi, että näin parhaaksi viedä toisen lääkäriin. Mutta onhan tää talvi sellasta aikaa, että tuntuu taudit tarttuvan, vaikka kuinka niitä karttelisi.
Vauvat ovat ajankohtainen aihe meidänkin lähipiirissä. Vaikka itsellämme ei ole suunnitelmia kakkosen varalta, niin ihan ansioikkaasti niitä nyyttejä tutuille ja sukulaisille tulevaisuudessa putkahtelee. Siskolla on laskettu aika toukokuussa, yhdellä tuttavapariskunnalla heinäkuussa ja sunnuntaina sain kuulla, että toinen tuttavapariskunta on juuri saanut tietää raskautumisestaan. Rv n. 6 tällä hetkellä. Pitää toivoa, että kaikki sujuu hyvin loppuun asti! Valitettavsti miehen siskolla ja hänen meihellään on hieman vastatuulta lisääntymisrintamalla. Molemmilla on todettu pieniä estäviä/hidastavia tekijöitä ja ovatkin nyt käyneet kokeissa ym. ja sisko aloittaa clomit lähipäivinä. Tosi surullista, kun tämä pariskunta on toivonut lasta jo monta vuottaa, ovat tosi lapsirakkaita ym. vieläpä nuoria, niin sitten tällanen tulee...Toivomme heillekin onnea jatkossa!
Jaa-a. Mitähän sitä keksis tekemistä? Pakkanen on niin kova, että varmaan ulkoilut jää tältä päivältä. Eilen helmi nukkui tosi lyhyet päikkärit, kun ei ulkoiltu. Sitten olikin ilta yhtä kiukkuilua.
Eipä kai tässä tämän ihmeempiä. Moi!
lehtovi ja Helmi
olipahan aamu. Päätin eilen, että hoidetaan se passiasia nyt aamusta, ettei tarvi väsyneenä töiden/tarhan jälkeen sinne raahustaa. En laittanut edes kelloa soimaanm, mutta totta kai Kaisa heräsi sitten jo kuuden jälkeen eikä nukahtanut uudelleen. Normaaleina aamuina meillä nukutaan melkein puoli kahdeksaan..
Passikuvan ottaminen olikin melkoinen rumba. Kun suu ei saisi olla auki ja molemmat korvat pitää näkyä jne jne. Sata sääntöä ja venkoileva lapsi, joka päätti tuhannen yrityksen jälkeen kieltäytyä lopullisesti yhteistyöstä. EN EN EN EN EN EN EN.. Pyysin lopulta laittamaan parhaan mahdollisen kuvan mukaan, ja sovittiin että mennään uudellleen, jos ei kelpaa. Ja kelpashan se, virkailija sanoi vaan, ettei noin pienellä ole niin tarkkaa! (ja toimitusaikakin on vain viikko)
Seuraava kiukkukohtaus alkoi parkkihallissa ja jouduin sullomaan tytsyn väkisin autoon. Tosi kivaa. Parkuminen jatkui tarhaan asti ja siellä saatiin uusi kohtaus jo eilen tutuksi käyneestä aiheesta. Ja taas raikasi VÄÄRIN, VÄÄRIN, VÄÄRIN. Huoh. Sinne Kaisa jäi selkä kaarella kiljumaan ja mä poden sikahuonoa omatuntoa, kun olen niin helpottunut, että sain jättää lapseni toisten hoidettavaksi.
Nyt on lopettettava, kuulumisiin taas.
kua ja Kaisa
Tuulia ja Pippandii, kun molemmat aloittivat... Jatketaanko tätä Pippandiin pinoa, kun oli " ihan kunnon viestikin" ??
Jatkan kohta lisää, nostan siis tämän pinon ylimmäiseksi...