80-vuotias asuu edelleen kotona,
Kommentit (69)
Serkkuni isä on 98 ja asuu ok talossaan omatoimisesti yhä
Onko päässyt treffeille milloin viimeksi? Pesetkö vielä hänen selkänsä? Nouseeko jalka? Taittuuko jenkka? Onko kavereita?
An mä arvaan. Hän tietty pelaa tietsikalla yötä myöten. Yöt kukkuu ja päivät nukkuu.
Ei ihme että sua ottaa pattiin. Katselkaa hyvässä hengessä omaa kotia. Esim. Oikotie(uuteen kotiin vie).
Kieltämättä on korkea aika etsiä hänelle oma koti. Toiset vaan kasvaa aikuisiksi nuorempana. Taitaa olla kyseessä myöhäiskypsä tyyppi.
Minun naapurissa asuu n 92v rouva yksin kotonaan. Eikä ole ainoa, tällä kylällä on monta virkeää leskeä yli 80v iässä, sekä naisia että miehiä, jotka asuvat itsenäisesti.
Ota sillai varovasti puheeksi kotoa poismuutto. Sano vaikka, että naapurin Perttikin muutti kotoansa jo kuusvitosena. Niin ja Virtasen Veikkokin itsenäistyi sentään jo viiskymppisenä.
Josko hän siitä ymmärtäisi mennä eteenpäin elämässään.
Ap kyl sulla on mennyt kasvatuksessa jotain pieleen pahemman kerran.
Onko tullut passattua liikaa teidän kasikymppistä?
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa kasikymppisistä asuu kotona.
Mun mukulat muutti omilleen kylläkin parikymppisinä. Varhaiskypsiä kun ovat.
Kyllä kasikymmpisen lapsen isän ja äidin tulisi pistää lapsensa pihalle.
Sano että äiti ja iskä haluaa jo omaa aikaa viettää keskenään. Ei muuta kuin reppu selkään hänelle ja niska-perseotteella ovesta ulos.
Tätä se on kun nykyaikana ei saa vaatia mitään, sitten jää kehitysvaiheita välistä kun ei patisteja jos omatoimisuutta ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon myös lähes 100-vuotiaita. Terveisiä kotihoidosta.
Tilastojen mukaan vain noin 20% yli 80 v ikäisistä tarvitsee minkäänlaista kotiapua.
Ai kamalaa sentään. Ehkä ratkaisu on antaa huushollisi ennakkoperintönä teidän kasikymppiselle.
Itse muutat jonnekin muualle puolisosi kanssa. Ei taida muuten onnistua pesäero. Saavutetuista eduistahan ei kukaan halua luopua.
Enemmän ihmettelisin, jos lähes 4-kymppinen mies asuu vielä kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelisin, jos lähes 4-kymppinen mies asuu vielä kotonaan.
Miksi kitiset täällä?
Jäikö sosiaalistamisvaihe väliin? Nuorena se on vitsa väännettävä ja kiska käännettävä.
Kannustitko harrastuksiin tahi kerhotoimintaan? Sen siitä saa kun mamma tekee kaiken puolesta. Kävikö oikein kotikoulua? Saiko kaverit käydä teillä ja hän kavereilla?
No eikö se ole kiva, että auttelee 100-vuotiasta vanhempaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon myös lähes 100-vuotiaita. Terveisiä kotihoidosta.
Tilastojen mukaan vain noin 20% yli 80 v ikäisistä tarvitsee minkäänlaista kotiapua.
Ton ikäiset joutaisi kyllä muuttaa omilleen jo. 20% kuulostaa paljolta. Miten heidän vanhemmat jaksaa? Rajansa kaikella.
Ennen kaikki oli paremmin. Meidän kylällä edes parikymppisetkään ei tarttenut kotiapua.
Meidän kuusikymppinen ei mopoista piittaa, mutta on ihan lääpällään lähes ikäisiinsä autoihin, kasimoottori ja valkosivurenkaat saa silmät säihkymään.