Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haahut *viikkoon 8*

19.02.2007 |

[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]

[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]

[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]

[color=blue][size=1][b]72oinas[/b] Olen 34 v ja mieheni on saman ikäinen. Meillä on lapset 02/00 ja 12/02. Kolmatta ollaan yritetty 05/06. Viimmein onnistuikin mutta ikävä kyllä päättyi km marraskuun lopulla 7+3. Alku oli lakannut kasvamasta vk.6.

[b]Adette[/b] Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.

[b]bambiino[/b] 25 v. mies 27 v. Meillä on tyttö 04/05, ja keskenmeno 12/06 (rv 11+5).

[b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.

[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.

[b]fairytales77[/b] olen kohta 30v, ensimmäinen raskaus jouduttiin keskeyttämään marraskuussa rv19+3, vauva oli menehtynyt kohtuun. uusi vauva haaveissa...jos rohkenisi vielä yrittää:(

[b]-Ida-[/b] itse 27/mies 28. Esikoispoika vm 04/04. Toinen raskaus alkoi 09/06 ja keskeytyi 11/06 rv:lla 11. Asutaan pääkaupunkiseudulla. Yritys jatkuu..

[b]-Idaliini-[/b] Kaksi km takana ensimmäinen 12/05 (rv 5) ja toinen 2/06 (rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys) Minä kohta 20 v ja mies pari vuotta vanhempi ja oulun seudulla asustellaan. Vauva ois todella tervetullut.

[b]Irmeli72[/b] Ikä 34 ja mies 38. Lapsia kaksi 99 ja 02. Kolmatta kuumeillaan. Raskaudet alkaneet clomifenilla joka käytössä myös nyt. Kaksi tuulimuna raskautta 96 ja 08/06.

[b]Isotikru[/b] olen 37-v lähihoitsu pääkaupunkiseudulta ja mies on kahta vuotta vanhempi.

Lapsia on 4, poika vm-93, tytär-vm-96 ja kaksostytöt vm-00.

[b]Jellonamami[/b] Ikää 40. Neljä km välillä tammikuu - marraskuu 2006 (viikoilla 2 - 8). Onneksi lohtunani on 2,5 vuotias pieni prinsessamme. Häntä ennen ei yhtään km, joten tämä on ihan uusi tilanne.

[b]Leijonanhymy[/b] Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.

[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.

[b]lumipyry70[/b] Olen 26 vuotias ja marraskuussa keskenmenon saanut 1,5 vuotiaan neitin äiti. Edellinenkin raskaus päättyi onnettomasti vuosi sitten uutena vuonna.

[b]Menier[/b] eka km rv5-6 1/06. Uutta yritystä ekojen kuukautisten jälkeen, plussa 6/06 joka meni kesken nyt 10/06 rv 19+6. Luultavasti yritystä jatketaan...

[b]miukkeli75[/b] Olen 31-vuotias ja ensimmäistä lasta odottamassa yhdessä miehensä kanssa. Koin keskenmenon 12/2006.

[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.

[b]Nannu81[/b] Olen 25 vuotias, mies 39 ja yksi poika vm-04. Aloitimme yrityksen .10.06 toiveena saada pikku sisarus pojalle. Raskaaksi tulin heti, mutta valitettavasti raskaus todettiin tuulimunaksi rv 11+3.

[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.

[b]Rouvavauva[/b] 2.11.2006 rv. 7+0 alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, mahdollinen tuulimunaepäily. Uusi käynti 9.11.2006 rv. 8+0 oli selkeää kehitystä tapahtunut sikiöpusseissa ja sikiöissä ja kaksi viikkoa myöhäisempi hedelmöitymisaika nähtiin myös vahvaksi mahdollisuudeksi. Kolmas ultra määrättiin 23.11.2006 ja siellä tuli tuomio, sikiö(ide)n kehitys on pysähtynyt, lähete naistentautien poliklinikalle. 24.11.2006 rv 10+1 tehtiin kaavinta.

[b]Tari[/b] Eli itse olen (2kk päästä) 34 vuotias ja mies on 36. Kolmatta lasta kuumeillaan kovasti poika 6/03 ja tyttö 8/04, yritys ollaan aloitettu 1/05 ja takana keskenmeno epäily keväällä 05, spontaani keskenmeno rv9 10/05 ja keskeytynyt keskenmeno/tuulimuna rv 9 8/06.

[b]toivoilmari[/b] Olemme molemmat 38 ja yritämme neljättä. Minulla on 17,14 ja meillä 3v lapset. Sain km 04 vkolla 11 ja 05 viikolla 15 (Np ultrassa kaikki oli hyvin).

[b]Trappa[/b] Olen 33 vuotias pojan (05/05) äiti. Km kaavinta 5.1.07 rv 12+5, sikiön kehitys oli loppunut rv 8+5. Nyt täällä vielä odotellaan tädin tuloa ja miehen lopullista päätöstä yritetäänkö pientä sisarusta pojallemme.

[b]villiina83[/b] Aviomieheni kanssa olemme molemmat 23-vuotiaita, ja esikoista kovasti haaveillaan. Yritys alkoi 06/06, mutta ensimmäinen raskaus oli tuulimuna, joka keskeytettiin 08/06. Uutta raskautta nyt yritellään paremmalla onnella.

[b]vm69[/b] Minä -69, mies -65. Kolme lasta ja keskenmenot 03/2006 vk 20+5 ja 11/2006 vk 8+2.

[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]

[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]

[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007

[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007

[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007

[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007

[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007

[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?

[b]limetti1[/b] plussa 25.8.2006, la 1.5.2007

[b]Pirpaliina[/b] plussa 8.9.2006, la 17.5.2007

[b]Juuliar74[/b] plussa 6.10.2006, la 12.6.2007

[b]ÄIPPÄ_80[/b] plussa ?, la 17.6.2007

[b]sani-74[/b] plussa 17.10.2006, la 26.6.2007

[b]Koala-72[/b] plussa 19.10.2006, la 28.6.2007

[b]Pikkutiikeri76[/b] plussa ?, la ?

[b]DreamOne[/b] plussa 13.11.2006, la 25.7.2007

[b]Moment[/b] plussa 20.11.2006, la 29.7.2007

[b]pumpsu[/b] plussa 1.12.2006, la 3.8.2007

[b]Helga76[/b] plussa 2.12.2006, la 13.8.2007

[b]kaisuli79[/b] plussa 5.12.2006, la 13.8.2007

[b]77mm[/b] plussa 10.12.2006, la 24.8.2007

[b]nipsu-79[/b] plussa 11.12.2006, la ?

[b]Joululahja[/b] plussa ?, la 1.9.2007

[b]Ultsi75[/b] plussa 7.1.2007, la 13.9.2007

[b]levinia[/b] plussa 9.1.2007, la 16.9.2007

[b]Tuutupii[/b] plussa 12.1.2007, la 23.9.2007

[b]katri72[/b] plussa ?, la ?

[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]

[b]Nimimerkki:[/b]

[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b]

[b]Ongelmakohdat:[/b]

[b]Keinot:[/b]

[b]Tavoite:[/b]

[/quote]

[/quote]

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään sinutkin listaan, niin ensi viikolla näyt jo sitten Haahu-listassa :)

Kiva kuulla sinusta Oinas pitkästä aikaa :) Pidetään kovasti peukkuja, josko se täti jättäisi sinutkin jo rauhaan vihdoin...

Nyt telkun ääreen...Hyviä öitä haahuille :)

Vierailija
22/43 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut taustalla jonkun aikaa. Ei oikeen ollut mitään kirjotettavaa. Tunteissa ollut vaan pohjatonta surua. Tuulimuna vielä muistissa... Yhden puoli tutun kanssa juttelin ja huomasin hänen olevan raskaana. Kertoi olevansa viikolla 22 ja la kesäkuussa... Aika samoissa mäkin menisin nyt, jos ei olis ollut tuulimuna.

Mulla täti tuli tasan 30 päivää kaavinnan jälkeen ja jälkitarkastuksessa kaikki näytti olevan kunnossa. Painoa pudonnut ihan itsestään joku 10 kiloa, joten ihme jos ei pian tärppäis, kun puitteet pitäis olla kunnossa.

Oviksen olin tunnistavani tuossa pari päivää sitten ja kovasti pöllytettiin vilttejä. ;) Miehelle en puhu kp:stä mitään, ettei tule suorituspaineita.

Tervetuloa uusille mukaan. Ikävää, että olette tänne päätyneet!

Jaksuja jokaiselle!

Oliko täällä ketään piinailijoita?

Itellä menossa kp 17/30. Vaikka ei mun pitänyt niitä laskea...

-Nannu-ja ERITTÄIN uhmakas pikkumies vm-04

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarille varovainen onnittelu haamuilevasta plussasta. Toivotaan nyt parasta!!

Menierille toivotan negan vääntymistä plussaksi. Testiä en tunne lainkaan.

Jontulle tervetuloa ja paljon voimia! Tärppionnea sinne oikein olan takaa viskaan...

Visakoivulla onkin visaista. Hehe, olipa kuiva vitsi. Hmmm, voisko koulun aloitusta siirtää, jos vauva ilmoittaisi tulostaan? En tiedä mitä tekisin itsekään tuossa tilanteessa mutta asioilla on kyllä tapana ratketa ihan parhain päin.

ON: Ovis taitaa olla käsillä tai ehkä ohikin jo. Tänään tuntui vihlonta ja limaa tullut pari päivää. Nyt onkin hyvä laskeskella koska täti tulee. Mulla on ilmeiseti aina ollut lyhyt luteaalivaihe ja viime kierrossakin taisi olla 12pv. Tuhruilu loppui vasta juuri siinä samassa kun limat ilmaantui. Ja tässä kierrossa ainakaan ei edes yritystä. Jotenkin ei nyt jaksanut yhtään innostua tuhrun ja kaiken takia. Ehkä jo tulevassa kierrossa kuitenkin. Hmmm

Nyt jäi teille juttelu kesken, kun kipeä poika heräsi yhtäkkiä ja kampesi ylös..

villiinalle onnea tädin vierailusta - onnea tähän kiertoon!

Ja Pakkastaivaalle tervetuloa ja pahoitteluni!

Vierailija
24/43 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun tuli noinkin kumma ilmaisu kuin onnea tädin vierailusta... :S Anteeksi! Ei ole kyllä tarkoitus sirottaa suolaa haavoihin. Meinasin, että hyvä että tulee sieltä, jos ei kerta plussaa suotu niin että pääsette uuden kierron alkuun. Onnea paljon matkaan uuteen kiertoon. Huh, en tiedä miten tsemppaisin... Muuten kuin että täällä riittää uskoa kaikkien haahujen vauvoihin. Joku päivä!

Nyt mentävä taas...

Vierailija
25/43 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villiina: En oikein itsekään välillä tiedä mistä voima ja usko tulevat.. =] silloin tällöin ne ovat kyllä todella pahasti hukassa, mutta tällä hetkellä uskon että tutkimuksista jotain selviäisi, ja joku " lääke" löydetään jolla seuraava raskaus menisi loppuunasti. =] mutta sitten en kyllä tiiä mitä tapahtuu, jos mitään syytä ei löydykään, ja sanotaan vaan että " yritäppä edelleen" .. =] nyt kun ajattelen niin neljäs keskenmeno olisi jo liikaa.

Nää mun raskaudet on ollu ihan kaip normaaleja raskauksia. Yhdestäkään en ole käynyt alkuraskauden ultrassa, joten niin ei ole sykettä todettu. Ensimmäisellä kerralla alkoi vähäinen vuoto viikoilla 9+6, ja ultrassa todettiin sikiön kuolleen ja vastanneen viikkoja 8+. Ja sillon sain lääkkeellisen tyhjennyksen. Toisella kerralla alkoi viikolla 8+0 kunnon keskenmenovuoto, joten silloin en käynyt sit enää ultrattavanakaan, kun totesin että tässä tää nyt taas vuotaa. Ja niin se vuosi pois itsekseen. Nyt kolmannella kerralla menin muissa asioissa käymään lekurilla (papa-koe, np-ultra ois ollut seuraavalla viikolla) ja lääkäri oli kiltti ja sanoi että voi ultratakin samalla. Viikkoja piti olla 11+1, sykettä ei näkynyt ja lääkäri totesi sikiön vastaavan jotain 8+ viikkoja. tällä viimeisellä kerralla ei ollut siis mitään vuotojakaan koko aikana. ja kun se kuollut olio todettiin torstaina, niin koko viikonlopun olin " iloisena ja pirteänä" yhden sukulaisen syntymäpäiväjuhlilla, ja vasta maanantaina otin pillerin, joka aloitti vuodon.. =] oli kyllä aika rankka viikonloppu, kun tiesi että kannoin kuollutta oliota sisällä, mutta mielestäni selvisin siitä kiitettävin arvosanoin! =] ja silloin tuli kyllä booliakin kipattua muutama lasillinen normaalia enemmän! mutta enpä vahingoittanut sillä kuin itseäni seuraavan päivän pahaa oloa ajatellen! =]

Että sellainen on näiden keskenmenojen tarina. ensimmäinen ja viimeinen keskenmeno ovat olleet vielä molemmat tammikuun alkupäivinä (2004 ja 2007) joten ei ne vuodet ainakaan ole lupaavasti alkaneet. mutta näkee nyt mitä tämä kuluva vuosi tuo tulleessaan. testituloksia odotan kuin kuuta nousevaa.... =]

Visakoivu: Valitettavasti en ole kerennyt vielä tutustumaan taustoihisi ja menneisyyteesi paremmin, mutta oman kokemukseni mukaan mielipiteeni on se, että lapsen " yritystä" ei kannata siirtää opiskelun tai työn vuoksi. Itse opiskelin aina vuoteen 2006 asti, ja vaikka me miehen kanssa esikoista toivoimme (vuodesta 2003), niin sitä ei silti yrityksestä huolimatta meille annettu. Nyt olen " vain" osa-aikatyössä, joka ei vastaa edes koulutustani, ja haen koko ajan itselleni kunnon työpaikkaa (joka olisi edes kokopäivätyötä). Lisäksi ajattelin kevään yhteishaussa hakea vielä opiskelupaikkaakin toiselta alalta, ja jos kunnollista työtä ei löydy niin menisin vielä muutamia opintoviikkoja lukemaan... =] En silti ole ajatellut siirtää vauvahaaveita tuonnemmaksi, vaan heti kun saan testitulokset (olivat ne mitä tahansa), niin tiedän että uusi yritys alkaa. Eli minä en ainakaan enää jaksa uskoa siihen, että " vasta sitten lapsia kun on kunnon työ ja asunto" .. =] tällä hetkellä oma arvojärjestykseni on se, että ensin esikoinen (ei tiedä jääkö ainoaksi?! toivottavasti ei) ja sitten joskus työ tai opiskelu... =] töitä ehdin kuitenkin vielä (ainakin luultavasti) monia vuosia tekemään.. =] että tälläinen on minun mielipiteeni oman kokemukseni pohjalta. Ja koska siihenkin että olen tullut raskaaksi on joka kerta mennyt muutamia kuukausia ainakin, niin sitäkään ei heti tiedä että koska seuraavan kerran tärppää.. =]

Tottakai on silti ihmisiä, joilla lapsen teko (voidaan monessakin tapauksessa puhua " teosta" ) on osoittautunut helpoksi, ja heidän arvojärjestyksensä on ollut erilainen. Esimerkkinä kummityttöni perhe, joille oli alusta asti selvää, että ensin ammatit, sitten kaksi lasta ja lapsilla pieni ikäero. Ja kun ei vastoinkäymisiä sattunut, niin siinä se oli! =] mutta omalla kohdalla se ensimmäisenkin lapsen " teko" on osoittautunut yllättävän vaikeaksi.. ja kaiken lisäksi kummityttöni isä on päästänyt suustaan toisen keskenmenon jälkeen sellaisen kommentin jota en ikinä unohda.. mutta sellaisia päästävät ihmiset, jotka eivät ole keskenmenoa kokeneet tai sitä läheltä seuranneet.

Onko täällä muuten muita kirjoittajia, jotka olisivat käyneet noissa tutkimuksissa (kromosomijutuissa yms)? Selvisikö niistä mitään, ja jos niin mitä?

Mutta nyt on kiire saunomaan.. =] mukavia pakkaspäiviä kaikille! =] ja plussaonnea! =]

jonttu

Vierailija
26/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon osanotoista ja tervetuloa-toivotuksista kaikille. Odottelen tässä muskariin lähtöä kahden vauhtihirmun kanssa.

Jonttu82: Olen pahoillani keskenmenojesi takia ja myös ymmärtämättömien kommenttien. Miten ihmeessä ihmisillä ei tunnu olevan edes pientä hienotunteisuuden poikasta näissä asioissa (no totuuden nimessä, onneksi joskus sellaisiakin ihmisiä tapaa). Onneksi on tällainen " paikka" , jossa on muita asian kokeneita.

ON: Kp on varmaan jotain 13/26-28 ja ovis ei ole vielä ollut, lähenee kyllä kovaa vauhtia. Olen siitä onnellinen että tunnistan melko tarkkaan omat tärppipäiväni olostani. En vaan nyt tiedä pitäisikö yrittää vai ehkäistä tässä kierrossa...edellinen vuoto oli km mutta toisaalta niin alussa että menkat kerkesi olla vaan kolme päivää myöhässä. Oon ajatellut että jos en ehkäsis mutten toisaalta kauheesti yrittäiskään, hmm...

Kaikille kuitenkin aurinkoista talvipäivää ja paljon tsemppiä.

Vierailija
27/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nannu: Minulla myös km-raskauden LA lähestyy, se olisi ollut n.kuukauden päästä :`( En tajua miten selviän ensi kuusta, kun vieläkään tärppiä ei kuulu. Jotenkin syksyllä ajatteli, että kyllä tästä selviää ja uusi plussa tulee pian. Turha luulo oli se ja nyt LA:kin menee ohi ilman uutta raskautta :( Plussatuulia sinne päin...;)

Trappa: Kiitos onnitteluista, eikä ilmaisusi haittaa, hih :) Ihan hyvä itseasiassa että täti tuli, kun tämä kierto oli se terolut-kierto ja kierto tosiaan lyheni viikolla. Tänään vuoto siis jo ihan vuotoa, ei mitään tuhrua enää onneksi. Katotaan ensi kierrossa miten keltarauhashormoni on auttanut...Plussapuhureita ;)

Jonttu: Kiitos kun jaksoit kertoa tarinasi! Meillä on tosiaan sellainen tilanne, että oikeastaan kukaan ei tiedä keskenmenosta, ja ne jotka tietävät, eivät tiedä yritksen jatkuvan koko ajan... Eli täälläkin noita ihania kommentteja lasten tekemisestä ja muusta saa kuulla koko ajan. Lähipiiriin on tullut juuri pikkuinen, ja sieltä tulevat kommentit " me tehdään lapsia niin kauan että tulee poikia" (heillä vain tyttöjä) tai " ei me nyt ihan heti toista tehdä" ... Siinä vaiheessa mun tekis mieli ottaa rinnuksista kiinni ja ravistella vähän. Eritoten ihmetyttää nuo ilmaisut minun aikana, kun osa totuuden kuitenkin tietää meidän keskenmenosta. Puhukoot mitä puhuvat kun minä en ole paikalla, mutta minun aikanani voisi vähän varoa, koska olen edelleen niin herkillä tuon asian takia. Mutta eiväthän ihmiset osaa ajatella, kun oma elämä menee just oman käsikirjoituksen mukaan.

Heh, huomaatte varmaan, että kitkerääkin kitkerämpi katkeruus on tämän päivän valtti :D Hyi mua...

Voimia tutkimuksiin Jonttu vielä. Mä en tiedä noista kromosomitutkimuksista mitään, valitettavasti. Ainoa asia minkä tiedän on se, että jokin " vika" kromosomeissa on todella, todella harvinaista. Mutta toivotaan, että löytyisi jokin helposti parannettavissa oleva ongelma, ja seuraava raskaus menisi mallikkaasti loppuun saakka. Ja niinhän se meneekin :)

(.): Kiitos kaikille tsempityksistä, itkun kanssa luin taas tekstinne. Olette korvaamattomia! Eilisilta meni jälleen itkien. Puhuin äitinikin kanssa puhelimessa ja hän yritti taas kerran lohduttaa. Äitikään vaan ei tiedä, että yritämme koko ajan uutta raskautta, joten ei hän täysin ymmärrä pelkoani lapsettomuudesta. Elämä tuntuu yhdentekevältä tällä hetkellä. Haluaisin vaan hautautua kotiin sänkyyn peiton alle ja psystellä siellä elämäni loppuun saakka...

Minun piti vielä jotain kommentoida, mutta en enää muista mitä :( Parempaa päivää teille muille!

Äh, en enää muista mitä piti vielä kommentoida...

Vierailija
28/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkastaivaalle piti vielä komentoida, että mäkin tunnistan ovikseni tosi selvästi ja on todella rasittavaa sitten kytätä oireita tädin tuloon saakka :( Mutta plussatuulia myös sinne, toivotaan pikaista tärppiä :)

Vierailija
29/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutakun yrittämään! km jälkeen ei tartte pitää väliä vaan saa heti jatkaa yritystä. Mulle lääkäri sanoi että raskaaksi voi tulla vaikka heti, kyllä kroppa tietää onko jo valmis uuteen raskauteen. Mulla oli km 11/06 . Meillä ei ole uusi raskaus alkanut vieläkään. Alkaa usko pikkuhiljaa hiipua. Toivon että teillä on paljon parempi onni ja tulet heti uudelleen raskaaksi!

Ei muutakun peittoja pöllyyttelemään!

Vierailija
30/43 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikea päättää mitä tekee,mullahan on siis 3 lasta 4,6 ja 7 vuotiaat,ekaluokkaiselle ei ois aamu hoitoa tiedossa,toiset sais mennä hoitoon ja sieltä eskariin eskarilainen.

En tiijä,täytyy varmaan listata miehen ka plussat ja miinukset.

Mulla oli nyt viimeinen km Joulukuussa,oli kait tullimuna kun ei nähty ikinä mitään elämää,kesken meni n.7-8 viikolla, eka km sattui 2004 jouluna,sen jälkeen niitä on tullut 5 peräkkäin,kolme niistä on keskiraskauden km,jotka olen synyttänyt,niistä tulis pitkä juttu,mistään vikaa ei ole löydetty,edes miehestä tai vauvoista.

Eli minäkin olen kypsä saamaan taas uutta km,eli pelotta hiivatisti raskaaksi tulo,mutta jos tietäs että vuotaa itsestään ulos niin se vois mentellä.....ei sekään todellakaan ole helppoa ole :(

En tiijä mitä teen.

Minua on ronkittu niin paljon että.........pahimmillan tehty 2 kaavintaa peräkkäin,kohtu ollut lujilla,sanoin justa miehelle että aivan sama mitä mulle tehtäis ei tunnu missään niin paljon olen ollut just ronkittavana....

En tiijä rupiaako nyt vasta elimistö ja mieli todella tajuamaan mitä on tapahtunut viimeisten vuosien jälkeen?????? No tulipas teksti....

JAKSUJA kaikille :) Nautitaan auringosta kaikesta huolimatta :)

Vierailija
31/43 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visakoivu, sua on koeteltu kyllä paljon enemmän kun laki sallii!

En osaa ajatella mitään niin raskasta kun joutua synnyttämään kuollut vauva. Km on kyllä raskas vaikka menisi alussa mutta tuo kyllä koittelee naista ja vielä noin monta.

Mitkään sanat ei riitä kertomaan kuinka pahoillani olen puolestasi. Lähetän sinulle monta lämmintä halausta!!!

Vierailija
32/43 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi päivää on nyt tuhrutellut/tullut hieman runsaampaa vuotoa, mutta täti ei vaan tule. Tämä terolut oli sitten vihoviimeinen virhe ilmeisesti...Ottaa päähän, ottaa päähän ja ottaa päähän niin pirskatisti :`(

Vierailija
33/43 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visakoivu: Olen todella pahoillani sun puolesta. Ei ole kyllä reilua että ihmisen täytyy kestää tuollaista. Toivon sydämestäni onekkampia aikoja nykyhetkeen ja tulevaisuuteen.

Villiina: Voimia sulle paljon tädin odotukseen. Kuulostaa niin ärsyttävältä että itselläkin ihan nousee niskavillat pystyyn...

72Oinas: Kiitos tsempistä. Eilen illalla olin pikkuisen maassa ja mietiskelin että jaksaisiko tuota miestä houkutella ollenkaan vällyihin, mutta hänpä olikin itse niin touhukkaalla tuulella että ihan yllätti minut =) no ovis onkin varmaan tänään, joten toivoa ja piinaviikkoja on siis tiedossa.

Ulkona vielä paistaa ihanasti vähän aurinko. Jos lähtisi vielä rauhalliselle kävelylenkille kun mies tulee...hmmm...suosittelen myös kaikille jotka kykenee =)

Vierailija
34/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä kurkkaamassa nykyistä haahulistaa ja ilokseni totesin, että ei tainnut olla yhtään tuttua nimeä. Vuoden verran minulla täällä vierähti, matkaan mahtui kaksi kohdunulkoista ja yksi keskenmeno, mutta nyt ilonamme on 10 kk ikäinen tytöntyllerö. Tsemppiä kaikille haahuille!

Vierailija
35/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minä olin täällä jo silloinkin, tosin vain eri nimimerkillä.. =] ensimmäinen keskenmeno tammikuussa 2004, ja nyt kolme takana.. =] mutta kyllä täältä vielä noustaan..

Vierailija
36/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonttu: Kovasti voimahaleja sinulle. Olen varma että onnistutte vielä pikkuisen saamaan. Olet sinäkin vaan joutunut paljon kokemaan nuoresta iästäsi huolimatta. Miten muuten lääkärit/muut ihmiset ovat suhtautuneet sinuun ja keskenmenoihisi?

Itsestä kun tuntuu, että koska tulin helposti raskaaksi ja olin 23, kun km tuli, niin ei kukaan oikeen " ole huolissaan" . Tai hyvähän se toisaalta onkin, eikä periaatteessa mitään syytä pitäisi ollakaan huolestua, koska km:t ovat niinniin yleisiä, mutta eipä tukeakaan lääkäreiltä oikeen ole tullut :( Yksikin raskaana oleva naisgyne polilta sanoi vain:" Eihän sinulla mitään hätää ole, kun kuitenkin heti tulit raskaaksi. Nyt vaan uuden raskauden alkaminen voi vähän kestää..." Vähättelyn tunne on siis tullut usein :(. Ja toisaalta tunnen itseni tosi poikkeukselliseksi nuoreksi, kun on keskenmeno takana. Näistä asioista pitäisi puhua enemmän, mutta eihän me suomalaiset puhuta. Keskenmeno on kyllä ihan tabu edelleen tässä yhteiskunnassa, ja se harmittaa.

Meillä ei km:sta oikeen kukaan sukulaisista/ystävistä sitten tiedäkään. Ihan lähipiiri vain. Ollaan koettu, että näin olikin paras. Tehtiin siis oikea ratkaisu, kun ei kerrottukaan laajemmalti.

(.): Tuhruvuotelu jatkuu...tai tuhru ja tuhru, on vuoto jo reilumpaa ja ihan tampooniinkin jotain tulee, mutta hyvin vähän verrattuna normimenkkoihini. Mietin vain, että keskenmenon jälkeenkin ekat menkat kestivät kauemmin (3vkoa!) ja olivat niukemmat, seuraavat tulivat kuitenkin oviksen kera ihan normaalisti. Terolutiahan käytetään apuna myös runsaiden kuukautisten, kuukautiskipujen jne. hoidossa. Voihan olla, että nämä nyt ovat tämän kierron menkat ja piste. Ei ehtinyt kertyä limakalvoa, kun jo kp15 alkoi se kuuri.

Oho, tulipas taas tekstia :) Voi pojat, jaksaakohan kukaan edes lukea, hih :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
37/43 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villiina: Eipä ne lääkärit mitenkään erikoisemmin ole suhtautuneet. Tai mielestäni ne on suhtautuneet ihan hyvin (ainakin suurimmaks osaks). Jokaisessa keskenmenossa on ollut aina eri lääkäri.

Ensimmäisellä kerralla olin vasta 22-vuotias (tai oikeestaan 21w, kun km tuli muutamia päiviä ennen synttäreitä), mut päivystyksestä kuskasivat mut oikeen sängyllä lääkärin vastaanotolle... =] ja aina ne lääkärit kyllä sanoivat että " valitettavasti keskenmeno, mutta nämä ovat niin yleisiä" .. mutta ei se pahalta tuntunut minusta, koska kai ne keskenmenot sitten ovat niin yleisiä..?! uudelleen kun yritti, niin tulos oli sama keskenmeno. Ja nyt viimeisellä kerralla jälkitarkastuksessa lääkäri yritti lohduttaa, että " välttämättä syytä keskenmenoille ei löydy, mutta kyllä on keinoja joilla teitä voidaan auttaa" ...

Ennemmin minua on harmittaneet niiden ystävien ja tuttujen kommentit, jotka keskenmenoista tietävät... esimerkiksi kummilapsen isä sanoi toisen keskenmenon jälkeen että " adoptoikaa tumma poika" .. ei se tässä kirjoitettuna pahalta tunnu, mutta silloin kun toinen keskenmeno oli juuri päällänsä, niin kommentti tuntui tosi pahalta. Ja se isä tarkoitti sen vain vitsiksi, mielestäni oli todella huono vitsi tuossa kohtaa. Ja miehen veljen " vaimoke" sanoo vaan että " kyllä teillekin vielä se oma lapsi tulee ja kyllä teitä vielä onnistaa" .. kolmannen keskenmenon jälkeen sekin tuntui pahalta, kun sen sanoo ihminen, joka ei eläissään ole vielä ollut raskaana, eivätkä he ole vielä edes miettineet perheen lisäystä.. =/ itse kuitenkin kun jo muutaman vuoden on vauvasta haaveillut (4 vuotta), ja erään entisen hyvän ystävän kanssa oli joskus puhetta, että molemmista tulee äiti ennenkuin täytetään 25w. no, meidän tiemme erosivat jo muutamia vuosia sitten, mutta tänäpäivänä hänellä on esikoinen ja hän itse täyttää keväällä vasta 25 vuotta. Minä taas olen jo 25, eikä vielä esikoisesta tietoakaan. Mutta toiveissa se edelleen on! =] uskon vieläkin vahvasti että jo huhtikuussa pääsemme yrittämään uutta raskautta! =] riippuu tietenkin siitä jos tutkimuksissa selviää jotain joka vaatii jatkotutkimuksia, mutta uskon että lääkäri osaa jotenkin meitä auttaa.. =]

ja kyllä parisuhdekin on ollut koetuksella tässä vuosien saatossa.. yhden kesän asuimmekin eri osoitteissa, ja mietimme tahoillamme mikä on meille tärkeää. En ole silti vieläkään varma, että jos tutkimuksissa selviää jotain " vakavaa" , kestäisikö suhteemme sen. Kumpikin kuitenkin haaveilee siitä omasta lapsesta.. mutta eipä ole ollut kotitöistä riitaa, kun tuntuu että niillä on ihan toissijainen osa elämässämme.. =]

Mutta tämä runoilu tällä erää.. =] mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
38/43 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti parisuhdetta rasittaa nuo teidän koettelemukset. Tuntuu, että näin on meilläkin, vaikka takana " vasta" yksi keskenmennyt raskaus, joka sekin alkoi tosi helposti. Nyt sitten kun uutta raskautta ei kuulu, minä hermostun ja mies yrittää rauhoitella. Riitahan siitä aina välillä syntyy :(

Mä yritän kuitenkin ajatella, että tämä koettelemus lähentää meidät entisestään ja tiivistää välit niin, ettei pienet vastoinkäymiset tunnu enää missään. En mä ennen keskenmenoakaan voinut kuvitella elämää kenenkään muun miehen kanssa, mutta en varsinkaan enää tämän keskenmenon jälkeen, kun toinen pitää kainalossa ja tukee verta vuotavaa ja oksentavaa vaimoaan. Voisiko ihminen haavoittuvaisempi olla toisen edessä.

Mä olen ihan varma, että te Jonttu onnistutte vielä. Jostain ihme syystä teitä vaan koetellaan. Ja tottahan ne lääkärin sanat ovat: keskenmenot ovat älyttömän yleisiä.Saatte varmasti vielä sen oman pienen nyytin syliinne :) Halauksia sinulle ja voimia kovasti!

(.): Tätikivut vaivaavat....toivottavasti se ryökäle iskisi nyt kunnolla, eikä vain piinailisi taustalla tuhrutellen. Hiivatulehduskin iski hetki sitten olleen antibioottikuurin takia ilmeisesti, argh :( En muista koska olisi hiiva ollut...:/ Ensi kierto katsotaan mitä kroppa tekee, terolutia en enää ota. Ei auttanut mua kyllä pätkän vertaa.

Leppoista lauantaita :)

Vierailija
39/43 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan kunnon menkkakivut ja runsaampaa vuotoakin, ihan jees tämän tuhruttelun jälkeen. Voipi olla, että koska on niin kauan tuhrutellut, niin ei enää paljoa vuotelekaan, mutta pääasia, että saa paikat puhtaaksi ja uuden yrityksen alulle.

Eilen tuli tasan 6kk keskenmenosta :`( Tän kierron kp:t ihan hukassa näiden tuhrujen takia, mutta oikeen hyvä niin, eipähän tartte laskeskella päiviä, hih :D Ja luultavasti kierto on muutenkin ihan sekasin noiden terojen takia...raivostuttava tämä naisen elimistö :(

Vierailija
40/43 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinkin sain aikaiseksi aloittaa vähän kirjoittelemaan, koko ajan olen kyllä käynyt lukemassa kuulumiset.

ensimmäisenä kaikille uusille tervetuloa ja pahoitteluni kaikesta kamalasta jota olette joutuneet kokemaan! Hurjasti voimaa jaksaa eteenpäin!

Villiinalle: Onnea listaemolle ja tietty tosi ihanaa kun täti viimein saapui. Alankin sitten lähetellä sinulle plussasäteitä ihan hurjasti jo näin ajoissa, jos ne sitten paremmin tehoaisivat seuraavaan kiertoon ;-)

Parisuhdejutuista puhuttiin, meille myös tuttua tuo kaikkien ongelmien kanssa painiminen ja molempien osapuolien paha mieli keskenmenojen jälkeen on kyllä rasittanut suhdetta. En ikinä vaihtaisi ihanaa kultaani kehenkään, enkä kenenkään muun kanssa haluaisi tätä raskauden iloa jakaa kuin hänen. Kyllä ne hankaluudet lujittaa, vaikka mekin ollaan välillä ihan erossakin oltu... Aina on takasin palattu :-)

Sofiaa kovasti kaipailen... Voimia ja halauksia sinulle, jos käyt täällä juttuja lukemassa!

Sitten omaan napaan. Lienee aika siirtää minutkin plussanneiden listaan... Keskiviikkona kävin ultrassa ja pieni sydän teki jo kovasti töitä, kädet ja jalat liikkuivat. Oli ihanaa! Eli plussaus oli 22.1 ja LA näillä näkymin 30.9. Mutta älkää luulkokaan että pääsette minusta, ei ollenkaan! Aion jatkaa teidän mukana pyörimistä ainakin tuonne 15 rv:n tietämille jos vain sallitte. Minulla kun perussairauden vuoksi keskenmenon riski on suurempi jopa tuonne 15-20 rv:n tietämille. Ei ole vielä ollenkaan taattua että plussanneissa pysyn, mutta täytyy nyt kuitenkin koittaa.

Kaikille mukavaa viikonloppua ja jaksuja!