Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~HEINÄHELISTIMET LIUKASLASKIAISVIIKKO 8~~

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti noista vaunuista sanoa, että musta parhaat on ollut nuo meijän emmaljungat ja kun ei ole sitä rahaa laittaa tonni kaupalla niin ostettiin tosiaan kuomurattaat ja niihin kevytyhdistelmien kassi joka toosi hyvä. ja ne toimi oikein hyvin talvivauvallakin kun oli jalkasuojuskin mukana.

mut yleisesti jousitus ja työntöaisan korkeudensäätö aika hyvä olla...silloin kiva työntää. halpamerkitkin kokeiltu... carena ja emma. carena toimi kyl ihan hyvin olivat kuomarit myös mutta rengas irtos eikä uutta saanut laitettua kun joku vipu rikki. emmat (kevyt yhditelmä) kesti 2kk ja runko taipui kasaan... mutta olivat tosi huono työntää.

painosta piti lisätä. mulla myös (joku muukin sanoi) rinnat kasvaneet niin paljon että siitä kahden kilon painon noususta toinen on varmaan rinnoissa.. ihan järjetöntä kun tuntuu (näin normaalisti kun olen pienirintainen) että saa etumustaan raahata perässä. painavat hirveesti.. pitää lähteä uusien liivien ostoon. vaikka nää on hyvät imetysliivit mutta nyt eivät vaan ole tarpeeksi hyvä enää.

omaa napaa.

tänään masu jotenkin painanut. ikävä tunne. mitä lie onkaan. 3kk niin alkaa äitiysloma... odotan jo kovatsi sitä. ;)

Ihmettelen kun en tunne niitä liikkeitä. luulisi että tuntuisi jossain vaikka tuo istukka onkin tuossa edessä, mutta ehkä se vaavi potkii vaan eteen. muutenkin mulla on niiin tosi erilainen raskaus kun edelliset.. maha tuntuu jotenkin veltommalta ja siskoni just sanoi että mulla on saman kokoinen maha nyt kun esikoista odottaessa viimeisillä viikoilla. tiedä sitten...2v6pv ultraan.

liipe ja ötökkä rv19+6

Vierailija
22/28 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupit: painoa on tullut ihan liikaa (tosin lähtölukemat olivat samat kuin ennen ensimmäistäkään lasta),

äitiysvaatteet on olleet käytössä iät ajat,

sukunimi on sama kuin muulla perheellä (naimisissa ollaan siis),

olen nukkunut viime aikoina hyvin (alussa oli paljon yövalvomista), vaunuista..

meillä on 3 lapsella olleet Brion yhdistelmät (vaunukoppa ja ratasistuin erikseen), ovat olleet todella hyvät, miksikään eivät ole menneet, kankaat edelleen siistit, vaikka kuraisia leikki-ikäisiä niissä työnnelty, pienen vauvan kanssa säästää selkää kun ei tarvitse kumartua niin matalalle ja sitten ratasistuimen saa taas matalalle, jos tulisi tarve uusia, valitsisin Brion, en luota mihinkään trendikkäisiin uutuksiin..

Oma napa: päätä särkee edelleen, varmaan stressin aiheuttamaa, samasta syystä supistelee edelleen kipeästi ja menen tästä vaivasta lääkäriin tarkistukseen.. neuvolassa kävin ja kaikki oli ok, hemoglobiini oli tosin laskenut 138:sta 118:sta, ei ihme että vähän väsyttää.. Olen pari päivää pitänyt ruokapäiväkirjaa, että loppuu tää herkuttelu, paino ei saa enää nousta (oma mielipiteeni..) Pahoinvointi vaivaa edelleen, jotenkin tuntuu, että ei ole tietoakaan energisestä keskiraskaudest tällä kertaa :0(

Mukavaa viikonjatkoa kaikille ja oli kiva lukea kaikkien hyviä uutisia!

KolmenEmo rv 20 ja jotain..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina kävin ultrassa, kaikki oli kunnossa ja painoa vauvalla jo huimat 327g. Viikkoja oli silloin 20 tasan ja lääkäri veikkasi tyttöä, vaikka itselläni on ollut poikaolo koko ajan. Ennestään on poika ja tyttö.

PainoG: Painoa on tullut n.7kg ja ihan kun joku tuossa aiemmin mainitsikin niin itselläni ollut myös aina niin että painoa tulee alussa reilusti ja lopussa se tasoittuu. Esikoiselta painoa tuli kaikenkaikkiaan 11kg ja toiselta 15kg, puoleen väliin mennessä oli tullut saman verran kuin nyt. Nyt ei ole varmaan kuukauteen tullut kun jotain 1/2kg vaikka olen syönyt joka päivä karkkia ja muuta herkkua enkä tosiaan mitnkään rajoittanut syömisiäni. Tuo on niin henkilökohtaista missä vaiheessa se paino nousee. Omat farkut menee vielä jalkaan, vaikka vatsa on iso, mutta kun on matalavyötäröiset housut niin mahtuvat vielä jalkaan vaikka suht tiukkaa mallia ovatkin. Äitiysvaatteet kuitenkin rinnalla käytössä, yritän pitää mahdollisimman paljon paitoja etten venytä kaikkia " normaali" paitoja pilalle ison vatsan kanssa.

SukunimiG: Lapsi saa isänsä sukunimen, meillä on uusperhe, siis kaksi lasta ovat aiemmasta suhteestani ja meillä muilla ex:äni sukunimi. Tarkoitus olisi kuitenkin että naimisiin mennään jossain vaiheessa ja silloin siirryn itsekin miehen kanssa samaan sukunimeen.

Vaunut on esikoisen vanhat Brio Kombit (5v vanhat) ja toistaiseksi olen ajatellut että niillä pärjätään, on kyllä välillä käyty ihastelemassa uusiakin vaunuja, mutta periaatteessa noissa entisissäkään ei ole mitään vikaa, paitsi että ovat jo vähän vanhat.

Olikohan vielä muuta, eipä kai

Vierailija
24/28 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vuotaa tiputellaan edelleen viidettä viikkoa.Ensiviikolla on neuvola.Nyt on rekisteröity muutamia kovempia potkuja,siitä ne voimistuu kokoajan.

G:Vaunuina meillä on vanhemmat emmaljungan yhdistelmät

ja ihan hyvät oli esikoisen kanssa.On meillä sellaiset ilmakumi matkarattaatkin.Mä taidan jostain hommata tuolle esikois tytärelle seisomalaudan,sillä on painoa lähes 20kg(ja tosi pitkäkin), joten sisaristuimet on pois luettu.Ja kaksoten rattaita en enää osta kun tuo esikoinen käveleekin paljon.

Sukunimi G:lapset kastetaan mieheni nimellä eli emme ole aviossa vielä,aikeissa on joskus mennä.

Huomenna on esikoisen 3-vuotis synttärit ja niitä on odotettu kauan ja hartaasti,miehellä on siis siivouspäivä kun kotiutuu töisä(mä oon kiellossa),ilmapalloja puhalletaan ja leipomuksia tehdään illalla valmiiksi.

Sitten oli noi äitiyshousu kyselyt vielä eli varmaan 6-7 rv joutunut käyttämään,mulla toi maha pomppaa näkyviin heti ja tällä hetkellä alkaa äitiyshaalaritkin olla jo pienet.

Kasvatelkaahan masuja!

Nekkis rv 21+5

Vierailija
25/28 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin sitten rekisteröityä ja tulla tänne teidän joukkoon. :). Olen siis 28v neljän äippä ja viidennen laskettuaika olis 28.7. Nuorin on 5, joten tässä ollaan kun ekakertalaisia, kaikki on unohtunut.

Historiaa: Sairastin ekassa raskaudessa raskausdiabeteksen jota hoidettiin ruokavaliolla, samoin seuraavassa. Mutta kolmannella jouduin insuliinihoidolle, ja siitä sitten olen sairastanut aikuisiän diabetesta... suvussa ei ole ole kellään, joten en tiedä miten se jäi päälle. Ultrassa käyn kuukauden välein ja 25 viikostä lähtien sitten 2 viikon välein. Paino noussut huimat 2kiloa.:)

Ajattelin heti alkajaisiksi kysellä liikkeistä, että kuinka paljon tai kuinka usein olette tässä vaiheessa tunteneet liikkeitä? Onks tarpeeksi jos tuntee kerran päivässä? Huoli siksi koska olen menettänyt vauvan viikolla 25...(en tuntenut liikkeitä). Ultrassa kuitenkin kaikki oli ok... En pelkää kauheasti mutta huomi kuitenkin on.

Hyvää torstaita ja tulevaa viikonloppua kaikille!

Janina28 & Poju 17+5

Vierailija
26/28 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

janina: tervetuloa.

Tässä vaiheessa ei kai tarvikaan tuntea liikkeitä koko ajan. Mulla huoli myös vaavista kun en oikein lainkaan tunne liikkeitä.. välillä kyl tuntuu että ehkä se oli liike mutta mitään selkeetä ei ole. ja vaikka ultrassa kaikki hyvin niin ei jaksa uskoa että seuraavalla viikollakin vielä oisi. no reilu 2 viikkoa vielä niin on seuraava ultra.

mulla on tänään ollut huono olo koko päivän ja eilen illal tosi kova lonkkasärky josta siis kärsin jo edellisen kanssa ja nyt se alkoi taas. tänään töissä särki ala selkää iltapäivästä jo kovasti.. ei oikein tiennyt miten olisi. saa nähdä mitenkä tää selkä raukkani nyt jaksaa jos nyt jo rupeaa kipuilemaan.

eipä täällä sen kummempia.

liipe ja ötökkä rv 20+1

Vierailija
27/28 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, sepäs lipsahti matkaan ennen aikojaan.

Mukava lueskella täällä kaikkien hyviä uutisia. Meilläkin on pian rakenneultra.

KolmenEmo: Suosittelen käymään lääkärissä puhumassa supisteluista.

Mulla tuli aamuyöllä kipeitä suppareita ja ne vaan jatku ja jatku monta tuntia. Säikähdin ihan tosissani, että nytkö tämä meidän vauva sitten päättikin yhtäkkiä alkaa syntymään. Tuntemukset oli samanlaisia kuin esikoisen synnytyksen alkaessa. Onneksi supistukset kuitenkin lopulta sitten laantui. Nyt olen sitten saikulla. Episodia edeltävänä päivänä/iltana olin tosi väsynyt ja stressaantunut.

Mutta äänistä päätellen täytyy lähteä katsomaan, mitä esikoinen on saanut kylppärissä aikaan. Leikkii " läträämis" -leikkiä siellä altaan äärellä eli täyttää kippoja ja kuppeja vedellä. Saas nähdä onko koko kylppäri ihan veden vallassa...

Vauva77

Vierailija
28/28 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas mukavasti pakkasta -30C. Onneksi päiväksi laskee. Eilen päivällä vain -7C ja ihana, keväinen auringon paiste.

Janina: tervetuloa joukkoon. Olin jännä kuulla sun diabeteksestä, joka alkoi raskausajan diabeteksenä ja jäi sitten päälle. Minullakin on raskausajan diabetes. Esikoinen: pelkkä ruokavalio. 2. insuliinnit rv 23 alkaen. Nyt sitten odotetaan miten tällä kertaa. Toistaiseksi arvot vielä kunnossa. Sain muuten 2. kerralla jättää insuliinit pois jo rv 38+2 eli ennen synnytystä. Tuo on kai aika harvinaista? Yleensä häviää pari päivää synnytyksen jälkeen. Sun tapaus todistaa, ettei aina häviä ollenkaan. Minulle painoa tulut jo +7kg kääk!

VaunuG: Meillä esikon Quinnyt 2003 (3-pyöräiset), joissa vaunukoppa ja rattaat erikseen. Viime kerralla ongelmana oli kiihkeryys. 2,5 v esikko kaatoi vauvan vaunut 2 kertaa tahallaan. Toivottavasti nyt ei käy samoin. 4-pyöräisiä on takuulla vaikeampi kaataa. Koska 2. ja 3. ikäeroksi tulee 2v 2kk ja 2. poika ei ole reipas kävelijä saan lainaksi syksyksi, ennen pulkkakelejä, kaksosten rattaat. 4-v esikko pyöräili jo 2,5v joka paikkaan enkä kaksosten rattaita tarvinut.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vompatti ja Möhköfantti rv 18