Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~HEINÄHELISTIMET LIUKASLASKIAISVIIKKO 8~~

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos närästys vinkeistä. Onneksi tuo kamala vaiva pysyi ainakin tämän viikonlopun kurissa. Nyt vaan pelkään, että kohta alkaa tulla suonikohjuja tai peräpukamia. Olen kuullut että 3 raskaus aiheuttaa kaikki mahdolliset vaivat :-)

Liipe: luulen että mullakin on istukka etuseinässä. Potkuja ei juuri tunnu kun toisessa kyljessä. Tokassa ultrassa 11+ istukka oli kohdunsuulla ja siitä yleensä nousee etuseinään. Aloin olla jo huolestunut, kun mitään ei tuntunut, mutta tällä hetkellä möhkö varsinkin iltaisin potkiskelee tuohon toiseen kylkeen. Mulla lapset muutenkin viihtyy poikkitilassa/perätilassa ikävä kyllä.

Kävin esikon kanssa luistelemassa ekaa kertaa 15 vuoteen. Tasapaino oli jo mahan takia (ja muutenkin :-) huono. Kamalaa jos 4-vuotias luistelee kohta paremmin kun äitinsä. Täällä muuten ainakin kamalan liukasta. Varokaaapa ettette lennä pyllylleen.

Vompatti rv 17+3

Vierailija
2/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kiristyi tuo pakkanen.. on niin pirun liukasta ja käy sellainen viima et -10 astetta tuntuu kylmemmämältä kuin onkaan. äsken kun vein poitsun tarhaan sai koko ajan ola tarkkana ettei kaadu. Se huono puoli on tällein talvella odottamisessa, että saa pelätä noita kaatumisia.

Viime viikolla en pahemmin ethtinytkään tänne kirjoitella, mutta eipä mitään kovin kummoista tapahtunutkaan. TÄmäkin viikko pitäisi tiukasti tehdä hommia, sillä ensi viikolla on edessä kaksi tenttiä. No mutta pikaisesti pitää muutakin ehtiä tehdä.

Toivottavasti saitte jo eilen nauttia laskiaspullista. Mä söin kahdessa eri paikassa yhteensä kolme laskiaispullaa. onneksi nuo itsetehdyt pullat ei ole ihan niin isoja kuin kahviloitten ja kauppojen pullat. Mutta hyvää oli. huomennahan on varsinainen laskiaistiistai, mutta ei varmaan enää kotona tule pullia tehtyä.

mukavaa viikon alkua kaikille!

t.Jennu ja pikkuinen rv 20+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin syötiin laskiaispullia. Ostin hilloa ja tein kermavaahtoa, mutta pullat on valmiita kaupan pullia. Mäkeäkin laskettiin. Esikoisen toiveesta laskin itsekin :) Harmi että pakkanen taas kiristyi, toivottavasti lauhtuu huomiseksi että pääsevät päivähoidossa laskiaismäkeen.

Täällä oli jossain vaiheessa unigalluppia. Itselläni on ollut jo aika pitkään sellaista kummallista nukkumista että iltaisin ihan mitättömät asiat alkavat vaivaamaan mieltä ja ajatukset kiertää kehää enkä pysty nukahtamaan. Sitten välillä herään yöllä siihen että mietin silmät auki jotain mieltä vaivaavaa asiaa. Vaikea kuvata sitä tilannetta, tavallaan herään siihen että olen hereillä :) Onko kenelläkään muulla samanlaista?

VaateG: Joko olette kaivaneet äitiysvaatteita kaapista käyttöön?

Minulla ilmeni yllättävä ongelma. Normaalihousut ei enää istu ja edellisessä raskaudessa käyttämissäni äitiyshousuissa vyötärö valuu jatkuvasti alas. Housujen haarat ja lahkeet sitten lököttää ikävästi. Vatsa on jotenkin ihan eri mallinen kuin edellisessä raskaudessa. Pitääköhän lähteä kohta ostamaan henkselit :(

Mukavaa maanantaipäivän jatkoa kaikille!

vauva77 rv 18+5

Vierailija
4/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mokoma pakkanen taas tuli.. mut muuten on ihanaa ku aurinko paistaa :)

mahavaivoista: ummetusta ja närästystä täälläkin.. join muutamat Movicolit mutta en tykäny ja kakasta tuli " liisteriä" eli ei lähteny pesemälläkään takapuolesta.. se se vasta inhottavaa olikin.. kakat housussa kokoajan :( pusaaminenkin on miellyttävämpää.

laskiaista en viettäny muuten kuin yhen pullan söin.. ensvuonna sitten.. :) onhan " napsu" silloin jo puolivuotias.

omanapa: kohtu on kasvanu, nyt jo navan kohdilla... ultraan haluttais jo mennä mutta vielä pitää muutama viikko jaksaa odottaa... 7.3. on aika.. neuvolakin vasta kuukauden päästä...

anoppi lupas ostaa vaunut meille, niitä ollaan netistä katottu.. jos menis vaikka Pikkupingviiniin katteleen niitä paikan päälle ku se on täs aika lähellä.. onko kukaan käynny siellä? mimmonen paikka se on? iso/pieni liike?

Liulau Laskiaista Kaikille!!!

' millaste 17+6

Vierailija
5/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakohan meitä enää kukaan? En ole jaksanut/ehtinyt kirjoittaa aikoihin, lukea yritän kyllä muiden heinäkuisten kuulumisia päivittäin. On se vain niin, että ei tässä toisessa raskaudessa ehdi raskauteen keskittyä, kun esikoinen 1v3kk vie kaiken huomion. Ja nyt kun on kaikinpuolin seesteinen aika menossa, niin ei sitä edes muista raskaana olevansa kuin silloin, jos jostain vähän vihlaisee pojua nostaessa tai riehuessa. Noh, kyllä tuo kumpu siinä määrin iso jo on, että peiliin katsoessa ei voi erehtyä :o) Painosta taisi olla puhetta jossain vaiheessa. Mulla paino noussut jo 9kg :o( No eivät ole neuvolassa kommentoineet, kun en ole käynyt siellä kuin kahdesti, eka käynti oli sijais th ja toka kerta lääkäri, ens viikolla eka oma käynti omalla th:lla. Tänään oli rakenneultra ja kaikki vaikutti olevan ok. Kysyimme tulokkaan sukupuolta ja näyttäisi siltä, ettei tässä tarvitse mekkokauppaan lähteä, vaan isoveljen säästetyt vaatteet pääsevät käyttöön, jos nyt kokonsa/vuodenajan puolesta käyvät :o)

Uniasioista taisi olla myös puhetta. Mä nukun todella huonosti. Iltaisin en meinaa saada unta (paitsi telkkaria katsoessa) ja yöt nukun rauhattomasti, jos ei poju herättele, niin sitten heräilen itse. Aamulla aina olo kuin ei olisi nukkunut yhtään. olen opetellut nukkumaan päiväunia pojun päikkäreiden aikaan, mutta aina ei malta. No ehkä sitä sit joskus saa nukkua...

Hyvin omanapaisia kuulumisia, pahoittelut. Hyviä vointeja kaikille heinähelistimille!

terkuin marrasfantti rv 20 ja poju 1v3kk

Vierailija
6/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut kirjoiteltua moneen viikkoon tännekään. Nytkin jää viesti vähän omanapaiseksi ja lyhyeksi, jännittelen juuri josko sitä päästäisiinkin jo tänään rakenneultraan kattomaan pikkuista. Samalla kiroilen itsekseni tuon ultrauspaikan vastaanottoapulaista, joka näpäkästi ilmoitti, että ultran hinta on 74 TAI 101 euroa. Mies yritti tentata että miten yhden lääkärin rakenneultrapalkkioissa voi olla eroa noin paljon, johtuuko se laitteista vai mistä, mutta täti vaan jupisi että hinta on minkä lääkäri määrää. Huoh mikä eukko, ja vielä yksityisessä firmassa. Huomaatte varmaan, että täällä käydään vähän kuumana ;)

Voinnissa kaikki alkaa olemaan ihan ok, oksentelen edelleen n. kahden päivän välein ja joka päivä on huono olo, mutta selvästi on pahoinvointi helpottanut verraten ensimmäiseen kolmeen kuukauteen. Ja kirkasta maitoa lirisee :D yöpaidan rinnukset on yön jälkeen monesti aivan läikillä, ihan hassua!

Vauva alkoi potkimaan rv 17 loppupuoliskolla, nykyään tuntuu lähes joka päivä jotain möyrimistä. Välillä tuntuu, että mikä Ronaldinho sieltä on tulossa, välillä taas kopauttelee kärsimättömänä vatsanahkaa ja hokee vauvalle, että " liikkeelle siitä" . On tämä hullua ja ihanaa aikaa :)

Nyt jään odottelemaan tietoa siitä rakenteesta, tulen varmaan illemmalla jutskaileen enemmän..

-Weatherby 19+2

Vierailija
7/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viikko Puerto Ricossa Kanarialla löhöilemässä. Oli tosi mahtava loma. Joka pv oli yli +25C ja aurinko paistoi. Alkuun otti kunnonpäälle ne lukuisat mäet, mut loppuviikosta en enäää tehnyt kuolemaan hotellille kiivetessä :)

G: mä pidän jo osittain äippävaatteita. Lähinnä näillä pakkasilla kun pitkikset ei mahdu normaalien housujen alle. Myös äippäpaidat on ollut jonkun verran käytössä. Lomalla pidin ihan normaaleja hameita ja toppeja.

Mulla on seuraava neuvola perjantaina. En vielä tunne liikkeitä, niin ihan kiva edes kuulla sydänäänet. Ultra on vasta 13.3. Jos sitten saisi tietää sukupuolenkin. Kiva kun moni on täällä jo saanut tietääkin. Onnea kaikille:)

oasis 16+5

Vierailija
8/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tänne kuuluu?

oasis74: Ai kun ihanaa...miekin haluisin lähteä ulkomaille löhöilemään, palmun alle! JA alkomahooliton drinksu käteen..aijai!!!

Miekin pidän jo äippävaatteita osittain. On sen verran iso maha jo! 4kg tullut painoa lisää raskausaikana!

weatherby: Toivottavasti pääsitte rakenne ultraan.. On se ihanaa päästä pientä katsomaan... Näittekö jo sukupuolen? Me ajateltiin ens viikon rakenne ultrassa kysyä sitä!

marrasfantti: Kyllä mie muistan siut tuolta alkuajoilta. Vai on tullut painoa 9kg. Mulla on tullut se 4kg, mutta kyllä on niin hyvä ruokahalu tällä hetkellä että varmaan alkaa nousemaan ja vauhdilla tästä! Poitsu tulossa...miulla on semmoinen tunne että tyttö tulee...mut jospa se sit ens viikolla selviää...

Millaste: Millaisia vaunuja olette ajatelleet?minkä merkkisiä? Meillä oli esikoisella semmoiset halpis vaunut, mut hyvin toimivat käytössä joten ajateltiin tyytyä niihin vanhoihin.

vauva77: Vaategalluppiin... Olen jo siirtynyt housuissa äitiyshousuihin ja miehen toppiksiin...Eilen nauratti kun lähdettiin pulkkamäkeen että hyvä että mahdun enää edes mieheni housuihin...vaikka mies on 20kg painavampi minua...

Jennu:Tuli itselläkin eilen leivottua aamusta laskiais pullia ja lähdettin sitten naapureitten kanssa laskiaismäkeen ja sit tultiin meille päiväkaffeille pullien kera!Namia!!!!

Vompatti2: Itsellä on ne liikkeet tuntuneet jo tosi varhaisesta vaiheesta asti. Luulen että johtuu siitä että kohtu etiäpäin kallellaan ja istukka takaseinässä. Tulee jo päivittäin paljonkin potkuja ja möyrimistä masussa.

Aksu20:Kuinka sinun tilanteesi kehittyi, mikä oli tulos? Pidän peukkuja että kaikki oli hyvin!!! d ( . ) b

On: Soitin tänä aamuna neukkaan koska tuo kohtu vaan suppailee...eilenkin vaan makoilin soffalla ja tuli kaksi peräkkäistä supparia.. Neuvolassa sanoi ettei ole hätää, mutta jos tulee verta tai muuttuvat kivuliaiksi niin sitten äkkiä lääkärille. Käski levätä ja ensiviikolla rakenneultran yhteydessä katsotaan kohdunsuun tilanne.

Tosiaan tämänviikon to äippäneuvola ja ensiviikon to rakenneultra.

Kaveri potkii masussa nyt tätä tietsikkaa kun on kannettava sylissä...Hitsi kun sitä tympii kun vissiin hiukan painaa sitä! :0)

Ihanaa on seurata hänen liikkeitään... Tekee kaiken todelliseksi!

Mutta Hyvää viikon jatkoa kaikille masuille ja masuasukkaille.

t.sadetar, eppu 18+4 ja tytteli03

Vierailija
9/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli - 27 astetta pakkasta joten ei oikeen tehny mieli lähteä töihin :(

Närästystä ei ole ollu VIELÄ mutt jalat on tuvoksissa ja kipeät viel kummassakin jalassa penikkatauti ja tukisukat painaa mukavasti, pitäis vain muistaa pitää jalkoja ylhäällä väillä.

Kävin ystäväni luona Lauantaina ja sain siltä hirveästi vauvan vaatteita jotka oli tosi hyvässä kunnossa joten eipä tarvi ostaa juuri mitään :)

Eiks äityyspakkauksen pitäis vaihtua kohta kiinostais tämän vuoden sisältö

:)

Huomenna olis rakenneultra saa nähdä jos ne osaa sanoa onko meille tulossa prinssi vai prinsessa hui hui tosi jännää :)

Laskiais pullan söin eilen kun avopuoliso toi kun kävi kaupassa ja hyvää oli mutt pulkkamäkeen ei mennä vielä tänä vuonna.

Puhuitte uni ongelmista niitä ei ole esiintyny vielä nukahdan kun kello on 22-23 joka ilta ja nukkun vaikk kl 11

Aurinkoisia terkkuja kaikkille

Sanna ja baby 18+6

Vierailija
10/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä taasen kirjoitella...

Viikon 20 ultraa odottelen, meillä sitä nimitetään tosiaan viikon 20 ultraksi, ja se on tullut yleiseksi, siis vakuutuksen maksamaksi ultraksi joskus viime vuoden puolella. Ultrapaikoissa on aika kiirettä, kun ultrauskapasiteetti ei ole lisääntynyt, mutta ultrausten määrä on tuplaantunut, kun kaikki odottojat käyvät nyt kahdesti entisen yhden sijaan. Ja sitten toiset käy vielä niskapoimu-ultrassa omalla kustannuksella, ja lisäksi raskauden lopussa voi saada ylimääräisiä ultria. No, meidän aika on kuitenkin jo torstaina, ehkäpä se sukupuoli (poika) siellä varmistuu.

Vompatti: Monesti lapset on parempia luistelemaan, koska lapset ei pelkää kaatumista. Jostain syystä pyllähdys ei tunnu lapsista olleskaan niin pahalta kuin meistä aikuisista. Joko se, että ne kaatuu matalammalta vaikuttaa, tai sitten lasten vartalo on vielä niin paljon joustavampi. Joka tapauksessa, kannattaa olla varovainen, sekä luistellessa että liukastellessa. Ja hiihtäessä kanssa, sielläkin voi pyllähtää, jos ei ole tekniikka hallussa.

Oasis: Olen pikkusen kade... voi hitsi, kun ei ole ylimääräisiä lomia, vaikka Kreikkaan haluttaisi. No, ei siellä ihan noin lämmintä ole =)

Jennu: Tsemppiä tentteihin! Toivottavasti voit valmistautua kunnolla, eikä esim. raskaus aiheuta kipuja, huonoa oloa jne...

Aksu: Tuliko soitto? Toivottavasti uutiset olivat hyviä...

Millaste: sulla on ihana anoppi. Tarkista muuten huuto.net kanssa, koska sieltä voi saada käytetyt edullisesti (jos sattuu sopivaan aikaan sinne ja asuu sopivassa paikassa). Mä katselin niitä kanssa, vaikka ostettiin miehen serkun vaunut (joita en ole nähnyt, ja joiden malliakaan en tiedä, vain merkin ja värin ja hinnan. Toivottavasti löydät sopivat vaunut, ostit ne sitten mistä vaan.

Marrasfantti: Onnittelut toisesta pojusta. Eipähän tarvi ostella paljoa uusia vaatteita ja tavaroita ellei halua. Tähän tulikin hyvä kysymys, leikkiikö pojat nukeilla tms. " tyttömäisillä" leluilla? Entä jos on leikkimökki, millaisia poikien leikit siellä on? Meidän mökillä on kolmen jo kouluikäisen tytön leikkimökki, meidän jantteri, jos pojaksi varmistuu, mahtunee sinnekin leikkimään, mutta mitä on poikien leikit?

PainoG: Jee, mun paino on sama kuin raskauden alussa, joten raskaus ei ole vielä, puoliväliin mennessä, tuonut lisäkiloja. Tosin raskauden alussa pahoinvointi toimi erityisen tehokkaana laihiksena ja paino tippui 5 kiloa, mutta nyt se on tullut hiljakseen takaisin. Eli periaatteessa painoa on tullut, mutta ei virallisesti. Olen kumminkin tyytyväinen, kun en tarkkaile syömisiä, ja sitä mun pitäisi ehkä tehdä, kun BMI on ollut punaisella jo vuosia, reilusti yli 30. Mutta sitten raskauden jälkeen aion kiinnittää asiaan enemmän huomiota, ehkä pääsisin pois punaiselta ja jopa normaaliin. Kyllä se onnistuu, kun on tarkkana. Vaikeintahan se on aina se tasapainotteluvaihe, ei niinkään se tiputus (nimim. kokemusta on). Mutta nyt ei tarvi huolehtia, pääasia on että ruoka on terveellistä (lauantain sipsipussikin oli terveellinen, kun sipsit muisti dipata tomaattidippiin =) ja sitä syö sopivasti. Niin joo, ja suklaa on lähes kokonaan maitotuote...

Sadetar: Mullakin on outoja kipuja, mutta äiti ja miehen vaimo ja oma sisko rauhottelee, että kaikki on aika normaalia niin kauan kuin verta ei ole mukana, ja jos verta olis mukana, niin sitä pitäs olla aika paljon. Täällä kun olen kielimuurin takia hiukan eristyksissä, eikä tule jokaisesta kolotuksesta kysyttä. Tosin sairaslomaa otan omalla luvalla, ilmoitan pomolle olevani sairas, ja pomo ilmoittaa jonnekin vakuutuspaikkaan ja firma saa sieltä korvauksen mun palkasta jokaiselta yksittäiseltäkin päivältä, ja sitten firma maksaa mulle normaalin palkan. Eli itse asiassa firman kannalta olis parempi, jos oisin paljon poissa. Lääkärintodistuksia ei kukaan kysele, joten en ole niitä hankkinut. Toivottavasti sulla on kaikki hyvin neuvolassa ja ultrassa.

Weatherby: Toivottavasti pahoinvointi jo pikkuhiljaa loppuu. Itsekin oksentelin viime viikolla, nyt on vaan pyörrytysolo ja hiukan jänskättää autoilu, kun onhan se aika vaarallista, jos taju menee. Yleensä se ei kyllä istualtaan mene, vaikka istuessakin pyörryttää. Toivotaan, että teidän ultra on se edullisempi =) Muillakin taisi olla vielä/taas pahoinvointia, ainakin Kolmenemolla...

Liipe: Sunkin teksti sattu vielä silmään... Sähän olet ahkera. Kumpa joku siivoaisi meilläkin, ettei kaikki jäisi miehelle. Mutta työpäivän ja työmatkojen jälkeen mulla on yleensä edessä sohvakuolema. Illatkin on täällä lyhyempiä, kun työpäivä loppuu vasta viideltä tai puoli kuudelta.

Sanna: onnittelut kaverilta saaduista vauvanvaatteista. Kierrätys on loistava juttu!

Lauantaina kävimme samoilemassa metsässä. Ajoimme jonkun 50 km, jotta pääsimme tasaiselta, peltoja täynnä olevalta rannikolta metsään. Metsässä oli pikkuisia mäkiäkin, tai no sanotaanko vaikka kuoppia. Ja ihan oikeita mäntyjä ja kuusia. Oli tosi siistiä käveleskellä siellä, vaikka jotain puuttui. Pientä aluskasvillisuutta siellä oli, mutta ei mustikan ja puolukan varpuja, saniaisia tai pensasmaisia katajia yms kohtuu pientä kasvullisuutta. Puiden taimet puuttuivat... Tässä metsässä oli ilmeisesti myrskyn jäljiltä aika paljon puita kaatunut, ja siellä oli käynnissä kunnon metsätyöt, joten pääsimme myös aistimaan vastahakatun puun tuoksun.

Tunnen jonkun verran potkuja, mutta meille ei näytä tulevan mitään jalkapalloilijaa. Epäilen, että mullakin vois olla istukka etuseinässä, kun en ole ihan varma liikkeistä, ja mies ei todellakaan tunne mitään. Tosin mies ei uskalla painaa, laittaa vaan käden masun päälle hellästi. Pitäiskö sitä vähän painaa, että tuntisi liikkeet? Ei anna mun edes taputella Tarzanmaisesti massuun (rinnan sijaan), jotta jantteri heräisi ja alkaisi hiukan liikkumaan.

No, tällaiset terkut tämän päivän pilvisestä, mutta lämpimästä (+10) Hollannista. Krookukset kukkii ja kohta kai tulppaanitkit.

Ijsje 20 tasan

Vierailija
11/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mää oikein sekoilen.. Miehen vaimolla yritän tietty tarkoittaa veljen vaimoa. Sen siitä saa, kun ei lue omaa tekstiään läpi kirjoittamisen jälkeen =)

SukunimiG: Kuinka monella vauva on saamassa isän sukunimen ja kuinka monella äidin sukunimen? Millaste taisi mietiskellä isyyden tunnustamisia, joten kaikki ei taida olla naimisissa. Me ollaan naimisissa, mutta mulla on oma sukunimi, en halunnut ottaa miehen nimeä käytännön syistä, nimiyhdistelmä kun olisi aika hauska. Lapset saa kumminkin isän nimen. Toivottavasti lasten nimistä ei tule liian hassuja =)

Ijsje, edelleen rv 20

Vierailija
12/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin avioeron jälkeen ex-miehen sukunimen ihan sen takia, et olin ensinnäkin tottunut siihen kun oltiin yli 6v naimisissa ja sitten, että pojan kanssa on sama sukunimi. Nyt kun olen eronnut exästä, mutta hän on tulevan lapsen isä, niin lapselle tulee isän sukunimi. Ainoa ongelma tietty voi olla, että isä ei varmaankaan tule tunnustamaan lastaan. Mutta kai minulla on oikeus antaa nykyinen sukunimeni lapselle?

Meitä on saman sukunimisiä Suomessa vain 2. On Jenkeissäkin sen verran harvinainen sukunimi, etten siihen koskaan törmännyt. On kai alkujaan Ranskasta. Exässä on vähän ranskalaista, ainakin sukunimen verran. Amerikassa kun kukaan ei oikein ole puhtaasti vain jotain tiettyä. Pojassa on sitten irlantilaista, skotlantilaista, puolalaista, saksalaista, ranskalaista, intiaania ja mustaa. Ja tietty 50% suomalaista :D Juuri tämän takia vähän mietityttääkin, et minkä näköinen lapsi masusta tulee. Onko valkoinen vai tummempi iholtaan. Vielä joutuu hetken odottamaan.

oasis 16+5

Vierailija
13/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ku ootte muistanu minun soittoajan :)

Elämäni paras päivä, soitin hoitajalle (jonka kyllä piti soittaa minulle)

jolla oli iloisia uutisia. Kromosomi- ja rakenne poikkeavuudet suljettiin nyt pois, ja pienen pieni terve poitsu on tulollaan!!! :)

Käytiin tuossa ukon kans syömässä ihan sen kunniaksi ja nyt sulatellaan vähän joka asiaa.

On kyllä niin mahtava fiilis kummallakin että oksat pois!

Nyt pittää lähteä ootteleen salkkareita, mutta kirjottelen taas pian.

T: Annemari ja poikanen 17+6

P.S. Kiljuin puhelimessa hoitajalta tärykalvot rikki :)

Vierailija
14/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko alkoi. tosi hiljaista töissä kun on hiihtoloma ja paljon lapsia lomalla.

vaateG. mä olen käyttänyt äitiyshousuja jo monta viikkoa. ei omat vaan mahtunut ja nyt tarvitsee isommat tuulihousut kun koiraharrastuksissa pakko olla sellaisetkin kun ei viiti siisteillä housuilla niiden kanssa viilettää. niin ja lauantaina kun tungin tuulihousut päälle niin puristivat ikävästi just keskeltä mahaa. paitoja pitäs ostaa lisää kun kaikki rupee olee pieniä... mull on liian tyköituvia vaatteita kun eivät yhtään sovi kun maha kasvaa.

painoG. mulla paino noussut 2kg eli ei hirveesti mutta olen vähän yrittänytkattoa ettei nousisi kun lähtöpaino oli isompi kun kahen edellisen kanssa.

sukunimiG. meillä kakki lapset.. myös tuleva on minun sukunimellä, koska heti kun saamme tilaisuuden niin rekisteröimme suhteemme ja haemme puolisolleni saman sukunimen kun minulla ja sitten on kaikilla sama nimi.

vaunut. oli tuossa jotkut puhuneet vaunuista ja niiden ostosta. mulla hinku ostaa uudet mutta meillä on hyvät kuopukselle ostetut emmaljungan kuomarit ja niihin kantokassi jotenka pärjäillään niillä hyvin. mutta kolmipyöräset haluaisin ostaa vielä lisäksi.. sellaiset jotkut kevyet ja siis käytetyt.

uniG. mulla kans mahdottomia unia... kksi synnytys unta oeln nähnyt joissa molemmissa sain tytön. mutta hirveesti on noita unia joissa puuhailen ties mitä ties kenen kanssa, lastenkorville sopimatonta. mistä lie nuo unet tulee. :)

Mitähän muuta tuossa vielä oli. en kirjoittanut ylös niin en muista. nyt lähden iltapalalle ja nukkumaan...huomenna pulkkamäkeen.

liipe ja ötökkä rv19+5

Vierailija
15/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aksu:

Happy for you! Meille myös poika tulossa, nyt ei tarvi enää jännätä tuloksia- onnellinen odotuss voi alkaa!

tibi79

Vierailija
16/28 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrassa ollaan nyt käyty, ja kaikki näytti olevan ok. Me ei olla käyty seulonnoissa/lapsivesipunktiossa tms., eikä kunta ole tarjonnut myöskään sitä niskaturvotusultraa, joten ei tietenkään ole varmaa, että tulisi terve vauva. Rakenteellisesti oli kuitenkin oikein hienosti kaikki, kaikki sormet ja varpaat oli ainakin paikallaan ja kuulemma sopusuhtainen vauva :) Lääkäri mainitsi, että kannattaa olla onnellinen kun kaikki todella on näinkin ok- hän oli juuri tänä päivänä ultrannut 19+5 viikoilla olevan äipän, ja vauvalla ei ollutkaan ollut mitään kulmakarvojen yläpuolella.. eli aivot olivat puuttuneet kokonaan. Olin ihan järkyttynyt kun tuo lääkäri kertoi tuon jutun.

Missä kohta muuten noissa ultrakuvissa näkyy se nenäluu, jonka kehittymättömyys saattaisi olla downin syndrooman merkki? Onko se siis luu, joka lähtee tuolta kulmakarvojen välistä alaspäin ja näkyy valkoisena ultrakuvassa? Jäi vaivaamaan kun en muistanut kysyä.

Ja viimeiseksi, tottahan toki me nyt sukupuolikin kysyttiin ;) ei kuulemma jäänyt epäselväksi millään tavalla, jalkovälissä kun oli jotain ihan muuta kuin käsi tai napanuora. Eli poitsu siellä pärisyttää meikäläisen vatsamakkaroita!

Iloisin terkuin

Weatherby ja minihippo 19+2

Vierailija
17/28 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pakkanen paukkuu -30C, joten tuskin mäkeen on asiaa. Aurinko sentään paistaa kauniisti ja se on paljon kaamoksen jälkeen!

SukunimiG: on aika jännä. Kylläpä meillä on erilaisia elämän tilanteita ja olosuhteita. Meillä on kaikilla tylsästi sama miehen sukunimi. Ts. ollaan naimisissa ja valitisn miehen sukunimen ihan siitä syystä, että väestörekisterikeskuksen mukaan se on harvinaisempi, kun oma tyttönimeni oli (kuuluu top 10).

VaateG: käytän äitiyshousuja. Viime raskaudessa aloitin rv 9. Nyt housujen käyttöön siirtyminen tapahtui niin automaattisestri, että olen jo unohtanut koska se tapahtui. Äitiyspaidat odottaa vielä kaapissa. Ne on niin ohuita, että saavat siellä pysyäkin mahdollisimman pitkään. Suuret villapaidat on nyt parhaita.

Marrasfantti: kiva kuulla, että jollekin toisellekin tulee painoa jo näin alussa paljon. Mulle +7kg. Onneksi tuo painontulo on ainakin aiemmin tasoittunut puolen välin jälkeen. Mulla tuo mahan kasvukin tasoittuu pikku hiljaa alkuspurtin jälkeen. Viime raskaudessa menin rv 23 äpl ja kätilö kysyi minulta ystävällisesti, joko olet tulossa synnättämään :-)

S.D.: minäkin odotan innolla uutta pakkausta. Eikös sen kuva julkaista joskus maaliskuussa. Meillä on 2003 pakkaus ja haluaisin uudemman version, jos on kiva.

Aksu: Olipa ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin. Meillä rakenneultra kahden viikon kuluttua ja sinne asti pitäisi vielä jaksaa odottaa.

Ijsje: Kiitos luistelulohdutuksesta :-) Meillä 2 poikaa 03/05 (ja taitaa olla poika myös mahassa ?) ja melkoista menoa täällä välillä on. Nukeista ei meidän pojat piittaa pätkääkään (vaikka olen niitä kyllä yrittänyt tyrkyttää). Autot ovat pop kaikissa muodoissa. Eilen leikkivät koko illan yhdessä pahvilaatikkolla. Sitä käytettiin piilopaikkana, liukumäkenä, autona...Lopuksi se revittiin palasiksi ja meteli oli kamalaa. En tiedä onko minusta edes tytön äidiksi?

Oasis: Sinullapa on super jännää, kun odottelet vauvan syntymää ja ulkonäkö. Vaikka ollaan molemmat vaaleita ja sinisilmäisiä niin etukäteen ei ole yhtään osannut arvailla vauvan ulkonäköä. ;Minua on eniten yllättänyt se, että molemmilla pojilla on hiuksia ollut niin paljon (eikä ne ole edes lähteneet pois). Itse olin pienenä ihan kalju. Olen 100% varma, että jos kalju pää syntyy niin sitten vauva on tyttö, eikä yhtään hiusta kasva ennen 2v syntymäpäivää.

Pitkiä pellavia koko joukolle!

Vompatti ja Möhköfantti rv 17+4

Vierailija
18/28 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunuista: nii anoppi taitaa tehdä sen valinnan, merkistä .. mulla on toi vauvantarvike 2007-katalogi nii siitä se merkkas semmoset ku Filuu m100 evolution-yhdistelmävaunut tai sitte Babywelt Oregon GTS myös yhdistelmät (3-pyörä) mutta mun mielestä nii pitäis " koeajaa" että tietäis mikä tuntuu hyvältä.. ja anoppihan ne maksaa.. joten uutena ja hienoin mahdollinen ekalle ja kauan toivotulle lapsenlapselle :D

sen verran oon sanonu et kombi tai duo-vaunut ois hyvät et käyttöaika ois pidempi.. en mä kyl itekään niistä juuri ymmärrä mitään.. mitäs konkarit sanois hyvän vaunun tuntomerkeiksi?

sukunimiG: joo en ole naimisissa.. mutta todennäköisesti lapselle tulee isukin sukunimi, vaikka se onkin yksi suomen yleisemmistä mut ite oon joutunut kärsimään omasta ruotsinkielisestä sukunimestä niin paljon etten halua samaa lapselleni. ja enköhän mäkin joskus ota saman sukunimen kunhan naimisiin keritään :)

uniG: taas on pari yötä nukuttu huonosti.. ja töissä silmät luppaa.. en tiiä mikä pitää hereillä..

weatherby: onnittelut terveestä pojasta.. hurja juttu toi aivojen puuttuminen.. yksi kauhuskenaario lisää..

Millaste ja " napsu" rv18

Vierailija
19/28 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt vois kirjoitella vähän pitempää tarinaa..

Ensimmäisenä voisin kuitenkin vastailla noihin gallupeihin:

UniG: Täällä myös ihan mielettömän villejä unia! Unissani saatan jopa " luvata" itselleni, että huomenna kyllä sitten miehen kanssa kokeilet vaikka sun mitä. Aamulla herätessäni naurattaa hirveästi kun ei edes haluta pätkän vertaa! Itse nukkuminen on tullut hankalemmaksi öisten pissalla ravaamisten vuoksi. Oon käyttänyt nyt korvatulppia, ne helpottaa vähän rauhoittumaan taas unten maille vessareissun jälkeen. Kamalinta on herätä uudelleen nukahtamisen kannalta 3-5 aikaan yöllä, siihen aikaan käyn jotenkin ihan ylikierroksilla?

VaateG: Mun pitäis lähtä todellakin ostamaan jo äippävaatteita, tai ainakin housut. Mitkään farkut ei mene enää jalkaan edes nappi auki, köpöttelen sitten koulussa collegehousut jalassa. Paidoista onneksi löytyy myös pari pitempää mallia, joten masu peittyy hyvin.

SukunimiG: Ollaan naimisissa ja minulla on mieheni sukunimi. Joten vauvallekin tulee sitten sama.

PainoG: Tittidii.. en ole ihan varma mun lähtöpainosta, sillä meillä ei ole puntaria kotona. Neuvolan mukaan paino on noussut hintsun verran yli 300g/vko. Mutta mun ilmoittaman painon mukaan mä oon lihonu jo 6kg. Neljä kiloa noista on ainakin ihan varmasti tullut, mutta on kasvanut nimittäin kuppikokokin jo kahdella " kirjaimella" :D

Vaunut:

Ainoat meidän kukkarolle sopivan hintaiset ja tarpeeksi hyvät on mun mielestä Oran Jovi Airit. Ainakin siis sen mukaan, mitä niistä on kuullut, nähnyt ja kokeillut. Käytettyjä en jaksa alkaa etsimään, huuto.netistäkin on mennyt jotenkin niin maku, kun porukka pyytää 3-4v vanhoista vaunuista viittäsataa.

--

Ijsje:

Huih, yritähän pysyä tajuissas automatkoilla! Ja kiitos toivotuksista, mutta se ultra sitten oli kuitenkin 110e. Jotenkin ihan käsittämätöntä, että varattiin tuo paikka, kun sieltä ilmoitettiin halvin hinta. Sitten yhtäkkiä kun oltiinkin menossa niin hinta nousikin korkeammalle, monen muun yksityisen hinnan yli. :(

Aksulle ja tibille ONNEA hirmuisesti pojista! :o)

--

Ja sitten vielä vähän omaa napaa:

Tänään oli neuvola. Tällaisia merkintöjä tuli korttiin (jos jollakulla nyt kiinnostaa):Pissa puhdas, verenpaine 140/74, hemppa 117 (rautakuurille),syke +150, liikkeet + (tuleeko yleensäkin tässä vaiheessa vain yks plussa?vauva kyllä potkasi sitä doppleriakin :D), sf-mitta 19.5cm.

Tänään on ollut oksentelu- ja nukkumispäivä, en mennyt edes kouluun neuvolan jälkeen. Ehkä huomenna jo parempi!

-Weatherby 19+3

Vierailija
20/28 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli ok vauva oli 18cm pitkä ja painoi 290g niin mistäköhän mun kilot on sitt tullu jos ei vaavi tuon enempää paina ;)

Kätilö oli meidän tuttu ja sanoi ett kyll meille on tulossa tyttö mutt ei voinu olla 100% varma. No ei muuta kun paluu matkalla H&M :stä vaaleen punainen body ja potkuhousuja :) mulla on kyll ollu semmoine tunne ett on tulossa poika mutt isäntä sanoi tänä aamuna ett kyll se tyttö on mutt terve ja peukkua imevä tyttö vauva sil mun mahassa on :)

Huomenna teen viimisen yövuoron saa nähdä miten jaksaa valvoa aamu 7 asti.

Katsoin ett muillakin oli iloisia uutisia onnea vaan teille kaikkille

No nyt olis iltapalan aika kuulemisiin

sanna ja tyttö rv 19