Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heräsin yöllä poikani itkuun. Kiusaaminen on niin syvältä.

Vierailija
03.11.2024 |

Tai nyyhkytystä se ensin oli. Sitten vasta kun huomasi minut niin alkoi kunnolla itkemään. Ilmeisesti jo useamman päivän hän on ollut ihan yksin. Ennen oli pienessä porukassa, mutta jotain on tapahtunut ja entiset kaverit ovat alkaneet kaveraamaan poikani kiusaajien kanssa. Yöllä hän näytti mulle snäppiä, kun kukaan ei enää edes snäppää hänelle. Muutama viesti oli avattu, mutta ei edes kaikkia. Koulusaa kuulema kävelevät vain ohi eivätkä sano mitään. Nyt lapseni mielestä hän on ihan turha ihminen josta kukaan ei tykkää...

Kommentit (204)

Vierailija
181/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry näppäilyvirheet edellisessä.

Vierailija
182/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viherpunikkien ja muslimien lapset ovat aina niitä tyypillisiä kiusaajia. 

Ei kyllä niitä löytyy myös niistä perussuomalaisista holistivanhempien perheistä jossa kännipäissään lasta vedetään pataan ja pitkin seiniä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys kouluun ja tieto tilanteesta kiusaajien perheille. 

Tukekaa poikaa ja vahvistavaa hänen vahvuuksiaan. Menestys on paras kosto. 

Vierailija
184/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aikoinaan uutisoidun tapauksen, missä kiusatun pojan isä kävi koululla kiinni kiusaajaan. Oliko teko oikein? Välttämättä ei mutta täysin ymmärrettävää. Sympatiat kyllä isän puolella. 

Noin voi siis lopulta käydä. Lirahtiko kiusaajalla housuun? Tuli varmaan sosiaalitapaukselle paha mieli? 

Vierailija
185/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhemmat oikeen pysty tekemään mitään asialle jos jotain kiusataan. Muuta kuin antaa tukea ja "perhettä" siellä kotona.

Tuntuu että vähän kaikkia kiusataan jossain kohtaa elämässä, mutta tommoinen että ihan selvästi ignorataan niin on jätetty kaveriporukasta ulos. Eipä sille mitään voi, ei sitä voi rueta pakottamaan olemaan kaveri. On itselläni (miehenä) kokemuksia tommosesta, niin siitä että ite jäänyt ulos kaveriporukasta, kuin jättänyt toisen kaveriporukasta ulos ja myös jätetty ulos.

"Ilmeisesti useamman päivän hän on ollut yksin", oma veikkaus että tämä on jo kestänyt kuukausia, mutta niin kuin sanoin niin ei vanhemmat voi asialle muuta kuin antaa sitä turvaa kotona. Jossain kohtaa lapsesi löytää uusia kavereita. Tämmöinenkin asia opettaa ja kovetuttaa lasta, itselle oli aikoinaan tärkeää että oli kotona vanhemmat, eikä ollut yksin, vaikka en todellakaan sanonut asiasta mitään ikinä.

Mitä voi tehdä niin lapsesi voi kertoa mistä tämä kiusaaminen on alkanut tai miksi? Oletettavasti tehnyt jotain mikä ei ollut "siistiä" tms. Tai sitten on vaan niin erilainen että ei sopeutunut joukkoon. Meitä on erilaisia.

Vierailija
186/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Ompas tänne tullut viestejä. Pahoittelen, etten ole lukenut kaikkia. Tänään kuraattori soitti mulle jo heti aamusta. Ottaa kuulemma pojat yksitellen juttelemaan kanssaan. Mun poika on ainakin niin kauan kotona kun asian selvittely on kesken.

"Hyvä" uutinen oli se, että yksi kaveri oli laittanut pojalle tänään snäpin. Poika oli siitä selvästi ilahtunut, koska kertoi siitä heti kun tulin kotiin. En kyllä tiedä oliko se snäppi sitten niin kiva, mutta toivottavasti ylitulkitsin itse vain asian. Mutta jos viikkoon ketään ei kiinnostanut, että lapsi oli koulussa ja nyt kun ei ollut, niin sai heti snäpin "miks et oo koulus". Toivottavasti oli ihan vilpitön kysymys. Haluan uskoa. Ainakin se oli mun poikaa ilahduttanut tänään.

Ap

Vierailija
187/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Ompas tänne tullut viestejä. Pahoittelen, etten ole lukenut kaikkia. Tänään kuraattori soitti mulle jo heti aamusta. Ottaa kuulemma pojat yksitellen juttelemaan kanssaan. Mun poika on ainakin niin kauan kotona kun asian selvittely on kesken.

"Hyvä" uutinen oli se, että yksi kaveri oli laittanut pojalle tänään snäpin. Poika oli siitä selvästi ilahtunut, koska kertoi siitä heti kun tulin kotiin. En kyllä tiedä oliko se snäppi sitten niin kiva, mutta toivottavasti ylitulkitsin itse vain asian. Mutta jos viikkoon ketään ei kiinnostanut, että lapsi oli koulussa ja nyt kun ei ollut, niin sai heti snäpin "miks et oo koulus". Toivottavasti oli ihan vilpitön kysymys. Haluan uskoa. Ainakin se oli mun poikaa ilahduttanut tänään.

Ap

Jospa se oli sellainen kaveri, jolle poikasi on tärkeä, mutta joka ei uskalla näyttää sitä, kun on tuossa seurassa. Ehkä hän kävelee sun poikasi ohi, vaikka oikeasti haluaisi olla sun pojan kaveri. Toivotaan. Ikävämpi vaihtoehto on utelu ja asioiden levittely muille. 

Vierailija
188/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan aikoinaan uutisoidun tapauksen, missä kiusatun pojan isä kävi koululla kiinni kiusaajaan. Oliko teko oikein? Välttämättä ei mutta täysin ymmärrettävää. Sympatiat kyllä isän puolella. 

Noin voi siis lopulta käydä. Lirahtiko kiusaajalla housuun? Tuli varmaan sosiaalitapaukselle paha mieli? 

Oli. Sehän kiskoi päihin ja kiusaaminen loppui siihen. Itse ehkä valitsisin vain istua kiusaajan vieressä koko koulupäivän ja seuraisin koulussa kaikkialle. Aamulla jo odottaisin kodin ulkopuolella. Minulla on jo hullun paperit, joten en pelkää käyttää niitä.

Vierailija
189/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli. Sehän kiskoi päihin ja kiusaaminen loppui siihen. Itse ehkä valitsisin vain istua kiusaajan vieressä koko koulupäivän ja seuraisin koulussa kaikkialle. Aamulla jo odottaisin kodin ulkopuolella. Minulla on jo hullun paperit, joten en pelkää käyttää niitä.

Kannatetaan. Tekisin tuota samaa. Voisi tehota, koska olen aika pelottava tyyppi, kun sille päälle satun.😈

Vierailija
190/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatetaan. Tekisin tuota samaa. Voisi tehota, koska olen aika pelottava tyyppi, kun sille päälle satun.😈

Juuri näin. Minullakin on lista kaikista lastani kiusanneista eikä asia jää tähän, vaikka menisi vuosia. 

Vierailija
191/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni, joihinkin kiusaajiin ei vaan auta mikään muu kuin väkivalta, ovat vaan sen verta luupäitä - selvä fyysinen seuraus teoistaan.

Mitä merkitystä jollain jälki-istunnoilla, huomautuksilla tai, hui kamala sentään, väliaikaisella erottamisella on? Ei mitään, sen istuu kuin aikuinen krapulan putkassa ja homma jatkuu sen jälkeen.

Täysin eri asia jos makaat avuttomana maassa ja toinen takoo naaman turvoksiin ja käsittelyn loputtua on pelkkää itkua, räkää ja verta tai murretaan käsivarsi. Itse aiheutin aikoinaan omalle kiusaajalleni ekan käsittelyn ja pikkuveljeni jälkimmäisen omalle kiusaajalleen. Kiusaaminen loppui siihen paikkaan.

En ole ylpeä teostani, mutta loppuipahan ainakin, kun mikään muu ei auttanut.

Vierailija
192/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Selvisikö viestin tarkoitus?

Vierailija
193/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettääkö olla beta uroksen äiti?

Vierailija
194/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, kuulostaapa ikävältä. Minkä ikäinen lapsi kyseessä? Lapset sitten osaavat olla julmia...😒

Samanlaisia, kun vauva-palstan aikuiset. Yhtä p.askasakkia.

Vierailija
195/204 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap. Osa meistä joutuu koulukiusatuksi ja elämään ilman ystäviä. Itse olin koulukiusattu yhdeksän vuotta eikä minulla vieläkään yli viisikymppisenä ole yhtään ystävää. Vain mies ja lapsi. Kaikkeen kyllä tottuu ja sopeutuu.

On kyllä käsittämätöntä? Voisitko littyä esim vaikka johonkin voimistelu tms ryhmään ja opetella olemaan ystävällinen ja toiset huomioon ottava. Ei ole vaikeaa mutta kivaa. 

Vierailija
196/204 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat pitää saada maistamaan omaa lääkettään. Muuten, eikö koulut parempaan pysty, siis suitsimaan nuo tapaukset hornan kuuseen. Ennen oli paikka tuollaisille kiusaajille, nimittäin koulukodit ja kasvatuslaitokset. Ei kiusatun tule joutua vaihtamaan esim. koulua, vaan kiusaaminen voidaan saada kuriin.

Vierailija
197/204 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Selvisikö viestin tarkoitus?

Epäilen, että se oli ihan utelua... Pojan vastaukseen ei nimittäin koskaan vastattu. Sellainen keissi sitten. Tuosta hänelle tuli arvatenkin entistä pahempi olo ja viimeinenkin luottamus entisiin kavereihin mureni. En voi ymmärtää, että mitä on voinut tapahtua viikossa, että mun lapsen kavereita ei enää haluta olla.

Ap

Vierailija
198/204 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päästä lastasi kouluun kiusattavaksi.

Vierailija
199/204 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kiusaajat on varmaan saaneet pojan kaverit käännyttettyä poikaasi vastaan. Soita kouluun ja pyydä puhuttelemaan kiusaajat uudelleen.

Vierailija
200/204 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettääkö olla beta uroksen äiti?

Sinun äitinäsi hävettäisi todella.😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän