Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat ihmiset ei käy syömässä pizzoja, hampurilaisia, kebabbeja ja siipiä?

Vierailija
03.11.2024 |

Vanhemmat ihmiset ostaa perunoita ja syövät niitä melkein jokaisella aterialla. Sen huomaa kaupassa kun vain vanhat ihmiset laittaa perunoita pussiin eikä juuri koskaan nuoret.

Miksi vanhemmat ihmiset syö perunoita ja nuoret roskaruokaa?

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan perinteisestä kotiruoasta. Siihen ei kuulu pizza vaan peruna.

Perinteinen on suhteellinen käsite. Jos perheessä on syöty pizzaa kotiruokana vaikkapa vuodesta 1978 lähtien, kyllä se aika perinteinen kotiruoka silloin jo on. Mikäli taas haluat puhua jostain muinaisperinteistä, kannattaa muistaa, että peruna on aika tuore tulokas Suomessa. Nauris ja lanttu ovat huomattavasti perinteisempi siitä näkökulmasta katsottuna. 

Perinteinen kotiruoka on yleiskäsite jota ei yleensä ymmärretä väärin. Ellei niin halua tarkoituksella tehdä kuten sinä teet.

No luettelepa sitten vaikkapa 10 ruokalajia, jotka sinun näkemyksesi mukaan ovat perinteisiä suomalaisia kotir

Yleensä ne vanhemmat ihmiset lurauttavat ihan kivasti kermaa, juustoa, suolaa ja sokeria ns. kotiruokiin. Ovat usein pahempia terveyspommeja kuin jokin pizza.

Vierailija
102/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiruokahullu taas vauhdissa. Ihan kuin se lisäainemarinadissa uitettu teurasjäte valkoisen riisin ja kurkun kera olisi yhtään sen ravinnerikkaampaa kuin mäkkärin hampurilainen. 

Moni näistä lihavista kotiäideistä laihtuisi ja saisi terveitä elinvuosia lisää jos vaihtaisi sen kotiruoan sydänmerkkisiin valmisruokiin kasvisten kera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sen 1 pizzan hinnalla ruokaa kahdelle pariksi päiväksi ainakin. Sama pätee kaikkeen ns.ulkona syömiseen. Olen liian pihi. Netto eläke 2300.

Vierailija
104/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen sen 1 pizzan hinnalla ruokaa kahdelle pariksi päiväksi ainakin. Sama pätee kaikkeen ns.ulkona syömiseen. Olen liian pihi. Netto eläke 2300.

Eihän nyt puhuta ulkonasyömisestä, vaan kauppaostoksista. Etkö muuten tiennyt, että pizzaakin voi tehdä itse?

Vierailija
105/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäillä ei ole monasti varaa.

Vierailija
106/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiruokahullu taas vauhdissa. Ihan kuin se lisäainemarinadissa uitettu teurasjäte valkoisen riisin ja kurkun kera olisi yhtään sen ravinnerikkaampaa kuin mäkkärin hampurilainen. 

Moni näistä lihavista kotiäideistä laihtuisi ja saisi terveitä elinvuosia lisää jos vaihtaisi sen kotiruoan sydänmerkkisiin valmisruokiin kasvisten kera.

Sydänmerkki ei tarkoita, että tuote on terveellinen. Sydänmerkki on ostettavissa oleva merkki. 

Vierailija
107/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasta saa kaikkea herkkua vaikka sisäfileelle ja muille herkuille. Ite tykkään hyvästä ruuasta ja siihen ei pizzat ja hampparit kuulu. Toki ymmärrän apn näkökulman, samoin ajattelin itse nuorena mut nykyään olen ennemmin syömättä ku menisin hampurilaispaikkaan.

Vierailija
108/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa ostaa vehnäjauhoja, öljyä ja täytteitä pizzaan, mutta on varaa ostaa aitoa voita, aitoa kermaa ja täysmaitoa "terveelliseen" kotiruokaan. Just joo. 

Vierailija
109/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunasta saa kaikkea herkkua vaikka sisäfileelle ja muille herkuille. Ite tykkään hyvästä ruuasta ja siihen ei pizzat ja hampparit kuulu. Toki ymmärrän apn näkökulman, samoin ajattelin itse nuorena mut nykyään olen ennemmin syömättä ku menisin hampurilaispaikkaan.

Harmi, ettet osaa laittaa ruokaa muuten kuin paistamalla pihviä. Itse teen erittäin maukkaita hampurilaisia. Väliin voi laittaa vaikka sen sisäfileepihvin, jos haluaa. 

Vierailija
110/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuossa nyt kysyttiin? Kebabia ja pizzaa kävin syömässä ulkona ihan tarpeeksi jo 90-luvulla, ei ole sen jälkeen tehnyt mieli yhtään. Intialaiset ja muut aasialaiset kävin syömässä 2000-luvun alussa. Kiitos sekin riitti. 

Syön perunaa, pastaa, riisiä, vihanneksia, kalaa ja joskus lihaa. Ihan kotona teen itse ruuan. En enää tykkää käydä ulkona syömässä, kun epäilen kokkeja ja hygienian tasoa.

Vierailija
111/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa tehdä ruokaa, joka on Italiassa kehitetty "sitä mitä kaapista löytyy" periaatteella. Taikinaan ei mene muuta kuin jauhoja, hiivaa ja öljyä. 

Vierailija
112/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nyt puhuta ulkonasyömisestä, vaan kauppaostoksista. Etkö muuten tiennyt, että pizzaakin voi tehdä itse?

Joo tiedän . Olen tehnyt useastikin niillä kyllä ole ollut mitään tekemistä oikean pizzan kanssa .. Luulin, että puhuttiin ulkona syömisestä , koska miten ap muuten tietäisi etteivät kylän mummot syö kebabia . Mä muuten kyllä syön ja tykkään bratwursteista mitä ei listalla ollut.

Vierailija
113/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tuossa nyt kysyttiin? Kebabia ja pizzaa kävin syömässä ulkona ihan tarpeeksi jo 90-luvulla, ei ole sen jälkeen tehnyt mieli yhtään. Intialaiset ja muut aasialaiset kävin syömässä 2000-luvun alussa. Kiitos sekin riitti. 

Syön perunaa, pastaa, riisiä, vihanneksia, kalaa ja joskus lihaa. Ihan kotona teen itse ruuan. En enää tykkää käydä ulkona syömässä, kun epäilen kokkeja ja hygienian tasoa.

Kysyttiin KAUPPAOSTOKSISTA, kuten aloituksessa lukee. Ei kysytty ulkonasyömisestä. 

Vierailija
114/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, ettet osaa laittaa ruokaa muuten kuin paistamalla pihviä. Itse teen erittäin maukkaita hampurilaisia. Väliin voi laittaa vaikka sen sisäfileepihvin, jos haluaa. 

Pihvi pilaantuu jos sen laittaa leivän väliin. Samoin käy ilmeisesti salaatin.

Vierailija
115/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tiedän . Olen tehnyt useastikin niillä kyllä ole ollut mitään tekemistä oikean pizzan kanssa .. Luulin, että puhuttiin ulkona syömisestä , koska miten ap muuten tietäisi etteivät kylän mummot syö kebabia . Mä muuten kyllä syön ja tykkään bratwursteista mitä ei listalla ollut.

Onko karvakäsipizza mielestäsi jotenkin autenttista pizzaa :D Kotona tehty pizzahan on tasan niin oikeaa kuin siitä itse tekee. Aloituksessa puhutaan selkokielellä kaupassa käymisestä, ei ravintoloista. Aika harva sanoo menevänsä "ulos syömään", jos käy Hesessä ja kebulassa. 

Vierailija
116/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan noista aineksista laittaa ihmiskelvollista ruokaa kotona.

Vierailija
117/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään syö kuin pizzaa ja sitäkin vain kotipizzassa. En tykkää hampurilaisista, kebabista enkä siivistä. Tosin olen kai jo vanha, kun olen 45v.

Vierailija
118/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa Heseen pitkästä aikaan syömään. Mutta käännyin ovelta ratkaisin, kun näin be lihavat aikuiset ja lihavat lapset mättämässä posket pullollaan hampurilaisia. Huh huh. Alkoi kuvottaa se meininkin. Miksi ylilihavat vanhemmat haluavat tehdä lapsistaankin lihavia? 

Roskaruoka näköjään lihottaa. 

Vierailija
119/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme mieluummin kunnon ruokaa. 

Tänään mureketta, uunijuureksia, kanttarellikastiketta.Salaattia.Jälkkäriksi sitruunakakkua.

Kaikki tietty itsetehtynä

Vierailija
120/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-vuotias ja osittain kyllästynyt jo noihin ruokiin. Niitä on syöty niin paljon elämäni aikana ja siksi nykyään kotiruokaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi