Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat ihmiset ei käy syömässä pizzoja, hampurilaisia, kebabbeja ja siipiä?

Vierailija
03.11.2024 |

Vanhemmat ihmiset ostaa perunoita ja syövät niitä melkein jokaisella aterialla. Sen huomaa kaupassa kun vain vanhat ihmiset laittaa perunoita pussiin eikä juuri koskaan nuoret.

Miksi vanhemmat ihmiset syö perunoita ja nuoret roskaruokaa?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin sinä et syö läskisoosia tai kukkakaalikeittoa. He eivät pidä pizzasta, hampurilaisista yms. vaan perinteisestä suomalaisesta kotiruoasta.

Puhu vain omasta puolestasi. Itse inhoan läskisoossia eikä kukkakaalikeittokaan mielesäni hyvää ole. Pizzasta pidän etenkin, jos se on itsetehtyä. Hampurilaisia käyn välillä syömässä lastenlasten kanssa Hesburgerissa. Ihan hyviä nekin, kun ei kovin usein syö. 

t. 77v mummo

Niin puhuinkin. Tuo oli vastaus siihen miksi moni vanhus syö mieluummin perinteistä kotiruokaa kuin pizzaa. Samalla tavalla kuin moni nuori syö mieluummin pizzaa kuin perinteistä kotiruokaa.

Puhut ilmeisesti ikäluokasta 90+. Sinä nuoremmissahan pizza on ihan normaalia kotiruokaa siinä missä makaroonilaatikko, lohisoppa ja kanakastikekin. 

Vierailija
42/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään ruoat yleensä itse, myös ne pizzat, hampparit ja siivet, ja haetaan muualta vasta jos ei ehdi, viitsi tai jaksa, ja sellaista tapahtuu harvoin. Mikään noista ei myöskään kuulu suosikkeihin, joten ei tehdä usein.

- 45 ja 46 v vanhemmat ihmiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ikäisistä vanhemmista ihmisistä tässä puhutaan? Mä ainakin näen vaikka minkä ikäisiä noissakin paikoissa. Ja osa nuorista ei vaan osaa tehdä kotiruokaa.

Vierailija
44/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin sinä et syö läskisoosia tai kukkakaalikeittoa. He eivät pidä pizzasta, hampurilaisista yms. vaan perinteisestä suomalaisesta kotiruoasta.

Puhu vain omasta puolestasi. Itse inhoan läskisoossia eikä kukkakaalikeittokaan mielesäni hyvää ole. Pizzasta pidän etenkin, jos se on itsetehtyä. Hampurilaisia käyn välillä syömässä lastenlasten kanssa Hesburgerissa. Ihan hyviä nekin, kun ei kovin usein syö. 

t. 77v mummo

Niin puhuinkin. Tuo oli vastaus siihen miksi moni vanhus syö mieluummin perinteistä kotiruokaa kuin pizzaa. Samalla tavalla kuin moni nuori syö mieluummin pizzaa kuin perinteistä kotiruokaa.

Pizza on Suomessa jo hyvinkin perinteistä kotiruokaa. Kuulunut perheiden ruokalistoille vähintään 40-50 vuotta. Sen sijaan mainitsemasi läskisoossi on hyvin harvan perheen listalla edes 1990-lukua tarkasteltaessa. Puhumattakaan 2020-luvulla jauhelihakastikkeen ja hunajamarinoitujen kanasuikaleiden kulta-ajalla. 

Vierailija
45/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän ikäisistä vanhemmista ihmisistä tässä puhutaan? Mä ainakin näen vaikka minkä ikäisiä noissakin paikoissa. Ja osa nuorista ei vaan osaa tehdä kotiruokaa.

Mistä kumpuaa ajatus, että peruna on kotiruokaa, mutta pizza ei? Aika moni kuitenkin tekee kotona pizzaa ihan säännöllisesti. 

Vierailija
46/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo söi varmasti noita kaikkia. Kuoli 95 vuotiaana ja vielä viimeisinä vuosina kävin hänen luonaan syömässä kebabia/pizzaaja colaa ja pelattiin pelikonsolilla. Mummo oli hyvä pelaamaan sillä harmaalla Nintendolla Super Mariota.

Vierailija
47/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaa ja hampurilaisia syön, mutta minulle riittää kaupan "halpaversiot". Kebabit ovat aina ällöttäneet ja kanojen siivet vielä enemmän. Mieluummin syön hernekeittoa, kuin niitä.

Vierailija
48/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 77v mummo

Puhut ilmeisesti ikäluokasta 90+. Sinä nuoremmissahan pizza on ihan normaalia kotir

En tunne 70+ ihmisiä jotka pitäisivät pizzaa normaalina kotiruokana.

Vierailija
49/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kumpuaa ajatus, että peruna on kotiruokaa, mutta pizza ei? Aika moni kuitenkin tekee kotona pizzaa ihan säännöllisesti. 

Puhutaan perinteisestä kotiruoasta. Siihen ei kuulu pizza vaan peruna.

Vierailija
50/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 77v mummo

Puhut ilmeisesti ikäluokasta 90+

Ok, mutta eihän tuo todista yhtään mitään. Suomessa on 70+ ikäisi paljon enemmän kuin sinun tuttavapiirisi verran. 

Vierailija
51/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään burgerit itse ja hyvin maistuu myös mun yli 80v vanhemmille. On paljon parempia, kuin jotkut pikaruokaburgerit. 

Vierailija
52/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä sikamaiset aloitukset voisi oitis poistaa. Osa rääkyy nälissään kun on 20 senttiä tilillä ja osa kyylää mitä mummo ostaa ja mitä kassahihnalle laittaa. Pitäkää huoli omista syömisistänne ja ostoksistanne🤬Minä en kerjää, maksan itse kaiken! Sopiiko?

Vierailija
53/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan perinteisestä kotiruoasta. Siihen ei kuulu pizza vaan peruna.

Perinteinen on suhteellinen käsite. Jos perheessä on syöty pizzaa kotiruokana vaikkapa vuodesta 1978 lähtien, kyllä se aika perinteinen kotiruoka silloin jo on. Mikäli taas haluat puhua jostain muinaisperinteistä, kannattaa muistaa, että peruna on aika tuore tulokas Suomessa. Nauris ja lanttu ovat huomattavasti perinteisempi siitä näkökulmasta katsottuna. 

Vierailija
54/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaari kävi joskus Hesburgerissa tai haki pizzan. Ei siis edes kuukausittain, ja enemmän se oli yksi hampurilainen (ei siis ateriaa) ja pizzaa söi iltapalaksi pari iltaa. Muuten eli nuukasti ja itse tehdyllä kotiruoalla. 

Vierailija
55/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaruoka kannattaa jättää vanhemalla iällä väliin.

https://www.experthomecare.com/elder-care-unhealthy-foods-seniors-shoul…

Vierailija
56/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 77v mummo

<

Ok, mutta eihän tuo todista yhtään mitään. Suomessa on 70+ ikäisi paljon enemmän kuin sinun tuttavapiirisi verran. 

Ei se todista kumpaankaan puoleen. Jos sinä tunnet kymmenen pizzan syöjää ja minä tunnen kymmenen jotka eivät syö, niin se ei kerro mitään kokonaisuudesta.

Vierailija
57/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Perinteiseen kotiruokaan kuuluu lanttu ja nauris. Peruna ei ole mitenkään perinteinen kasvi Suomessa, vaan tuotitavaraa, joka on ollut käytössä suhteellisen vähän aikaa. 

Vierailija
58/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa syöminen ei itseasiassa perinteisesti ole kuulunut kovinkaan monen suomalaisen kulttuuriin. Ja kun itse tekee niin tietää mitä siihen tulee. Aterian koostumus on pizza ja hampurilaispaikoissa erilainen eikä välttämättä vatsalle sopiva.

Vierailija
59/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne 70+ ihmisiä jotka pitäisivät pizzaa normaalina kotiruokana.

--

En tunne yhtään norjalaista eli norjalaisia ei ole olemassa. Näinkö?

Vierailija
60/120 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin, pizza on perinteinen italialainen kotiruoka. Suomalaisilla ei ole varaa haukkua muiden maiden keittiöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi