Miten olet päässyt sipsien ja suklaan himosta eroon? Se on nimittäin mahdollista. Eri asia, haluaako jättää ne pois kokonaan.
Kommentit (28)
Helposti. Kummatkin aiheuttavat lähinnä pahoinvointia mauillaan, etenkin Fazerin suklaa.
Eri asia ovat sitten belgialaiset ja sveitsiläiset laatusuklaat, joita tulee syötyä vain joulun alla.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Kummatkin aiheuttavat lähinnä pahoinvointia mauillaan, etenkin Fazerin suklaa.
Eri asia ovat sitten belgialaiset ja sveitsiläiset laatusuklaat, joita tulee syötyä vain joulun alla.
Fazerin resepti on sveitsiläinen. Olet varmaan niitä ihmisiä, kun joku ulkopuolinen sulle latelee mikä on laatua niin jopa belgialainen ällötunkkainen suklaa maistuu hyvältä. Ehkä fazerin sininenkin maistuisi sinusta hyvältä, jos se laitettaisiin erilaiseen kääreeseen.
Itse en siis suklaata syö, mutta Belgiassa ollessa useat maistiaiset eivät vakuuttaneet ollenkaan.
Minun kokemukseni mukaan suklaata ja sipsiä himoavat lähinnä lapset. Eivätköhän he siitä "parane" kun aikuisena tulee aikuisemmat himon kohteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazerin resepti on sveitsiläinen. Olet varmaan niitä ihmisiä, kun joku ulkopuolinen sulle latelee mikä on laatua niin jopa belgialainen ällötunkkainen suklaa maistuu hyvältä. Ehkä fazerin sininenkin maistuisi sinusta hyvältä, jos se laitettaisiin erilaiseen kääreeseen.
Itse en siis suklaata syö, mutta Belgiassa ollessa useat maistiaiset eivät vakuuttaneet ollenkaan.
Samaa mieltä, on tullut maisteltua vaikka minkämaalaisia suklaita, useimmat ovat liian makeita ja lällyjä. Fazer just hyvä.
Luonnostaan, ikä tekee, vaihdevuosien jälkeen pystyy pitämään kaapissa sulklaata ilman että aiheuttaa ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan sinulle, kun niiiiin nätisti minulle puhuit tuntematta minua lainkaan.
Fazer on ylimakeaa ja lismaista suklaata, joka joskus kauan sitten oli ihan hyvää ( 70-80-luvuilla). Pidän enemmän suklaisemmista ja pehmeämmistä, joissa maistuu muukin kuin firman vuosia jatkuneet säästötoimet ja rahanahneus laadun kustannuksella.
Joskus aikoinaan söin englantilaista suklaata ja se jos mikä oli sokerista kauheutta.
Ketä tai mitä ne sipsit ja suklaa himoitsevat? Psykiatrille ehkä sinun olisi aika varattava?
Vierailija kirjoitti:
Luonnostaan, ikä tekee, vaihdevuosien jälkeen pystyy pitämään kaapissa sulklaata ilman että aiheuttaa ahdistusta.
Hah hah, olen 56 ja mussutan edelleen päivittäin karkkia. Sipsi maistuu onneksi harvemmin koska saan suolasta karmeat silmäpussit-sen teki ikä!
Ihan vain järkevällä ruokailurytmillä, eli syön ateriat säännöllisesti, eikä tule mitään välipalojen tai makeisten tarvetta. Jos joskus tulee, niin siten ostan jonkun kevyen herkun.
En ole aikoihin syönyt esim. suklaata kuin jotain 50 grammaa vuodessa. Vaikka kyllä mä siitä mausta pidän, mutta en sitä oikeastaan tarvitse enkä kaipaa.
Vuosia tähän tilanteeseen meni ja 20 kiloa putosi paino sinä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Kummatkin aiheuttavat lähinnä pahoinvointia mauillaan, etenkin Fazerin suklaa. Eri asia ovat sitten belgialaiset ja sveitsiläiset laatusuklaat, joita tulee syötyä vain joulun alla.
Köyhä siellä Kela-kopistaan taas sepostelee Tokmannin tarjousmössöä suupielistään pursuten tupakan kellastamalle näppäimistölle. Ranskasta ja Itävallasta todelliset suklaa-aficionadot herkkunsa hakevat itse pienistä boutiquéista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, on tullut maisteltua vaikka minkämaalaisia suklaita, useimmat ovat liian makeita ja lällyjä. Fazer just hyvä.
Voisi kuvitella, että juuri toisin päin: suomalaisen ja ruotsalaisen maun mukainen suklaa olisi enemmän sokeria ja vähemmän kaakaota. No, makuasioita. Itse pidän valkosuklaasta.
Makeanhimo tulee heti kun syö huonon aamupalan tai liian kevyen lounaan.
Antanut itselleni luvan ostaa välillä suklaapatukan. Halu syödä suklaata tyydyttyy sillä, kun saa syödä sen koko patukan luvan kanssa. Nykyään ei tee koko levyllistä edes mieli ja jotenkin maistaa suklaan paremmin, kun sitä ei syö kuin leipää.
Sipsejä en yksinkertaisesti osta kotiin. Joskus seurassa voin ottaa.
Onnistuin vähentämään stressiä mm. järjestelemällä työkuvioita uudelleen, lisäsin liikkumista ja liikuskelua eli aktiivista aikaa, rupesin syömään säännöllisemmin ja tadaa! enää ei tee ole läheskään niin usein sipsi- ja karkkimielitekoja kuin ennen.
Etenkin tuo stressin hallitseminen on mulla oleellista, olen pienestä pitäen ollut lohtusyöjä ja jos pääsen stressaantumaan pahasti, alkaa heti tehdä mieli "jotain hyvää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Kummatkin aiheuttavat lähinnä pahoinvointia mauillaan, etenkin Fazerin suklaa. Eri asia ovat sitten belgialaiset ja sveitsiläiset laatusuklaat, joita tulee syötyä vain joulun alla.
Köyhä siellä Kela-kopistaan taas sepostelee Tokmannin tarjousmössöä suupielistään pursuten tupakan kellastamalle näppäimistölle. Ranskasta ja Itävallasta todelliset suklaa-aficionadot herkkunsa hakevat itse pienistä boutiquéista.
Sanopa terveisiä lapsiesi eri isille, kun lähibaarissa heitä näet metsästäessäsi uutta hölmöä haarojesi väliin.
Hikiliikunnan myötä ruokahalu on muuttunut terveempään suuntaan. Ei kertakaikkiaan tee mieli syödä tuollaista enää.