Perheen perustaminen parikymppisenä
Lasten saaminen onnistuu parhaiten ja turvallisimmin äidin ollessa parikymppinen ja isänkin ainakin suht. nuori. Ainakin ensimmäinen lapsi olisi hyvä saada melko varhain, jotta ei lopulta jää tahtomattaan ilman.
Kansamme, taloutemme, kielemme ja kulttuurimme puolestaan uhkaavat kuihtua kun väestö ei enää lisäänny, tai perheet perustetaan siinä vaiheessa kun lasten saamiseen tai lapsilukuun alkaa jo ilmaantua biologisia rajoitteita.
Nuoret opetetaan meillä kuitenkin niin, että ensin pitää hankkia koulutus ja sitten mielellään vielä vakaa työpaikkakin. Monilla aloilla tässä kestää helposti vähintään 30 vuotiaaksi asti, tai kauemminkin. Tämä ei vaan toimi ollenkaan varsinkaan naisten elämänkaarta ajatellen!
Eli miten tätä systeemiä ja kulttuuria nyt pitäisi muuttaa, jotta lasten saaminen ja kasvattaminen hedelmällisessä iässä onnistuisi? Nykymeno on tullut auttamatta tiensä päähän.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajana ei kiinnosta pätkääkään maksaa kelamasseina parikymppisten aikaansaamien panopokaalien kustannuksia. Lapsia tehdään siinä vaiheessa kun ne kyetään elättämään SATAPROSENTTISESTI itse molempien vanhempien toimesta, ei yhteiskunnan.
Veronmaksajaa alkaa kiinnostaa, kun vaikkapa sairastuu tai tulee vanhaksi ja tarvitsee hoitoa.
Ilmeisesti veronmaksajalla itsellään ei ole lapsia, joille tarvitsisi päivähoitoa tai kouluopetusta. Ihan kiva jos veroja makselet, mutta ei se vielä riitä. On tuotettava veronmaksajia myös tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajana ei kiinnosta pätkääkään maksaa kelamasseina parikymppisten aikaansaamien panopokaalien kustannuksia. Lapsia tehdään siinä vaiheessa kun ne kyetään elättämään SATAPROSENTTISESTI itse molempien vanhempien toimesta, ei yhteiskunnan.
Veronmaksajaa alkaa kiinnostaa, kun vaikkapa sairastuu tai tulee vanhaksi ja tarvitsee hoitoa.
Ilmeisesti veronmaksajalla itsellään ei ole lapsia, joille tarvitsisi päivähoitoa tai kouluopetusta. Ihan kiva jos veroja makselet, mutta ei se vielä riitä. On tuotettava veronmaksajia myös tulevaisuuteen.
Minulla on kaksi lasta jotka olen elättänyt ja kasvattanut suurimmaksi osaksi maassa jossa ei ole ilmaista päivähoitoa, lapsilisiä tai muita etuuksia joita sinä pidät ihmisoikeutena. Älä tule minulle jeesustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi lasta jotka olen elättänyt ja kasvattanut suurimmaksi osaksi maassa jossa ei ole ilmaista päivähoitoa, lapsilisiä tai muita etuuksia joita sinä pidät ihmisoikeutena. Älä tule minulle jeesustelemaan.
Mikä se maa sitten on, jossa olet ollut?
Lasten tekeminen nuorena on järkevintä. Silloin on energiaa ja tarmoa. Myös lapsesta tulee todennäköisemmin terve.
Eikä biologinen kello käy vain naisilla, vaan myös miehillä. Fakta mihin on alettu vihdoin ja viimein heräämään. Vanhalla iällä ei siemen enää idä ja erityislapsen todennäköisyyskin lähtee hurjaan nousuun jo 35v ikävuoden jälkeen. Puhumattakaan siitä kuinka moni jaksaa enää harmaahapsisena eläkeläisvaarina tapella teinin kanssa, tai hoitaa pysyvästi lapsen tasolle jäänyttä erityislasta.
Lasten teon maaninen lykkääminen aina vain myöhemmälle iälle lienee peruja mustavalkoisten suomi-filmien ajalta, jolloin varmuusvälineitä ei saanut kuin apteekista reseptillä, eikä aina edes sieltäkään. E-pillereitä ei ollut edes keksitty. Silloin lapsia syntyi paljon ihan sen kummemmin yrittämättä. Silloin oli varsinkin naisten järkevää lykätä lapsihaaveita niin kauas kuin mahdollista, keinolla millä hyvänsä, koska lapsia syntyi lähes puolivahingossa ja se merkitsi aina välitöntä ja pysyvää luopumista työurasta, koska lapsikatraan lisäksi vaimon oli pakko tehdä kaikki kotityöt, usein käsipelillä ilman nykyajan kodinkoneita. Ei siinä mihinkään palkkatöihin enää ehtinyt, eikä yhteisö olisi sellaista edes sallinut.
Se on kuitenkin ollutta ja mennyttä aikaa, eikä nykypäivän ehkäisyn, pienen lapsiluvun ja äitien työssä käyntiä suosivan kulttuurin aikana sellaiselle ole enää mitään perustetta. Tulkaa siis pois 50-luvulla ja toteuttakaa lapsihaaveenne jo tänään.
Eiköhän jokainen voisi maksaa oman elämisensä? Itseäni ei yhtään kiinnosta maksaa korkeita veroja tähän maahan kun muutenkin täällä hoidetaan asiat huonosti ja maa täynnää laiskureita joille ei työt maistu. Alan jo katsomaan muita vaihtoehtoja, onneksi etätyöt on nykyään todella helppo järjestää.
Korkeakoulujen on alettava joustaa ja kannustaa lasten hankkimiseen.
Yliopistojen alempaa tutkintoa on arvostettava samaan tapaan kuin esim. Yhdysvalloissa, jotta opintoja ei ole pakko venyttää tappiin asti. Toki voi myös tarkastella sen alemman tutkinnon sisältöä, miten se voisi nykyistä paremmin vastata työelämän tarpeisiin.
Uskaltakaa elää niiden ensirakkauksienne kanssa, koska toista sellaista ei tule.
Olen saanut lapseni vähän alle kolmekymppisenä, yliopistokoulutettuna ja naimisissa olevana. Mistään en ole ikinä saanut niin paljon kuulla arvostelua kuin tästä ilmeisesti hyvin poikkeavasta valinnasta. Henkisessä ilmapiirissä olisi kyllä paljon muutettavaa.
Itse odotin liian pitkään ja jäin lapsettomaksi. Älkää te nuoret olko yhtä hölmöjä kuin minä, vaan tarttukaa tilaisuuteen silloin kun se on! Kyllä ne työ- ja kouluasiat järjestyy.
Omat lapset jäi, mutta ainakin voin kannattaa kaikkia Suomen äitejä ja isiä tärkeässä työssään uuden sukupolven kasvattamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltakaa elää niiden ensirakkauksienne kanssa, koska toista sellaista ei tule.
Tämä.