Sossu oletti että teen paljon "heräteostoksia" sen takia kun käyn kaupassa usein...Hallintokantelun paikka?
Sosiaalityöntekijäni oletti että teen paljon "heräteostoksia", eli ostan turhaa. Syy oli se että käyn usein kaupassa. Prisma kun nyt sattuu olemaan alle 100m päässä, enkä halua ostaa ruokaa pilaantumaan. Kysyin häneltä että saako sitä ruokaa halvemmalla jos osta enemmän kerralla vai? Kun minä en ainakaan ole tällaista alennusta bongannut. Ostan kyllä järkevän kokoisia pakkauksia, ja vertailen kilohintaa.
Täysin nöyryyttävältä ja asiattomalta tuntui tuo puhelu. Kantelun paikka?
Kommentit (81)
Ikinä ei ole sossusta soitettu. Toimeentulotuki tulee hakemuksen jälkeen joka kuukausi tilille. Kelahan tuon nykyään maksaa. Miksi joudut olemaan tekemisissä sosiaalityöntekijän kanssa?
Jotainhan sun rahankäytössä on vialla, kun ei Kelan tuet riitä, vaan joudut käymään sossun luona vinkumassa lisärahaa.
Eipä sossu koskaan minun ostoksiini puuttunut kun olin toimeentulotuella. Tän täytyy olla trolli.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sossu koskaan minun ostoksiini puuttunut kun olin toimeentulotuella. Tän täytyy olla trolli.
Mulla sossu kehotti ostamaan enemmän punalaputettuja ruokia, kun huomasi että olen ostanut vaan pakastepizzaa ja kokusta...
Mikset pyytänyt sopeutusrahaa ja kansalaispalkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota vielä hetki niin kuntakokeilun täti yrittää heittäytyä empaattiseksi ja kyselee sulta oletko allapäin työttömyydestä ja miltä tuntuu saada hylkäys työhakemukseen. Eikö olisi hyvä keskustella ammattilaisen kanssa? = susta halutaan tehdä väkisin masennuspotilas ->TYP:iin.
No kun ei ole palkattu, niin laitetaan TYP;iin. Varmasti on alkoholisti ja tarvitsee sosiaalityötekijän tukea. Ihan melkein varmasti on uskottu haistettavan vanha alkoholi.
Juuri noinhan kuntakokeilu toimii. Jos asiakasta ei saada psykologin kautta masennuspotilaaksi alkaa yritys sosiaalityön tarpeesta keksityllä alkoholiongelmalla.
Ottakaa masennusdiagnoosit ja alkoholiongelmat vaan kiltisti vastaan jos niitä tarjoavat, pääsette eläkkeelle pois tuosta kurimuksesta. Eläke on parempi kuin työttömyysturva.
Käsittämätöntä mistä uusavuton suuttuu ja muuttuu hyökkääväksi. Että ihan kantelu. Voi jlauta mitä porukkaa oikein olette. Rahaa saa ilmaiseksi tekemättä mitään ja jostain kysymyksestä pitää sitten verisesti loukkaantua. Naurettavaa.
Mä hakeuduin itse 2kymppisenä velkaneuvotteluun, kun oli tullut elettyä liikaa yli varojen.
Hän melkein huusi samasta asiasta, että miten ihmeessä tiliotteet noin pitkiä, ettei ikinä saisi olla että järkyttävää
Kun käy kerran päivässä kaupassa niin ilman muuta menee rahat puolet enemmän kuin jos kävisi vain kerran viikossa kaupassa.
Mikset peitä niitä kauppapaikkoja? Riittää että summat näkyvät.
Olisit sanonut sille akalle, että lopetat sitten kokonaan kaupassa asioinnin ja vastedes tilaat kotiin kaikki ruuat, pizzoista alkaen, joten hänen sopii laittaa tilille riittävästi rahaa.
Jos kerran Prismassa käy ostoksilla, niin ne kuitithan löytyy kätevästi S-mobiilista, kunhan on asetukset kohdillaan. Sieltähän niitä on helppo näyttää sosiaalityöntekijälle, jos haluaa.
Kyllä minuakin loukkaisi tuollainen, jos epäillään jostain, mihin ei ole syyllistynyt. Sosiaalitekijä tosin työssään näkee enimmäkseen niitä ihmisiä, joilla ei rahankäyttö ole hallussa. On ihan ymmärrettävää, vaikkei missään tapauksessa hyväksyttävää, että hän suhtautuu tietyllä tavalla varauksella tai jopa ennakkoluuloisesti.
Se on vähän niin kuin tämän yhden kansaosan kanssa, että sitä on aina varuillaan aiempien kokemustensa perusteella ja jokainen yksilö joutuu omalta osaltaan ansaitsemaan sen luottamuksen.
Kyllä multa ainakin kuluisi enemmän rahaa kaupassa, jos kävisin siellä joka päivä. Kun näkee niitä tavaroita hyllyssä, niin on aina kiusaus laittaa ostoskoriin, vaikkei juuri sitä tarvitsikaan.
Ihan hyvin voisi kokeilla elämistä vähän pidemmäll tähtäimella, vaikka aluksi kahden päivän.
Vierailija kirjoitti:
No jopas nyt. Mä käyn arkisin joka päivä kaupassa. En pysty kantamaan kotiin monen päivän ruokia. Ei ole autoa.
Eikö sulla ole ostoskärryä vai mikä se sellainen perässä vedettävä juttu on? Meillä oli sellainen, kun oltiin lapsiperhe ilman autoa. Ja onneksi asuttiin sellaisella alueella, ettei kaupasta tarvinnut tulla ylämäkeä kotiin. Se oli kunnollinen ja tukeva, Made in Sweden, ja siihen mahtui helpolla viikonlopun isot ruokaostokset. Eikä tarvinnu kantaa!
Vierailija kirjoitti:
Mä hakeuduin itse 2kymppisenä velkaneuvotteluun, kun oli tullut elettyä liikaa yli varojen.
Hän melkein huusi samasta asiasta, että miten ihmeessä tiliotteet noin pitkiä, ettei ikinä saisi olla että järkyttävää
Juuri tuon takia me maksetaan kaikki ostokset luottokortilla. En todellakaan haluaisi tiliotteelle kaikkea sitä pikkusälää, mitä luottokortin lasku on täynnä.
Tiliotteenhan saa pankista kätevästi CSV-muotoisina, jolloin niitä on helppo käsitellä Excelissä. Kela varmaan haluaa myös sen printin, mutta jos on joku sossu joka haluaa käpistellä niitä tilitietoja, niin hänelle voi varmaan toimittaa lisäksi sen CSV-tiedoston, josta saa pivotilla aika helposti tehtyä koosteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä multa ainakin kuluisi enemmän rahaa kaupassa, jos kävisin siellä joka päivä. Kun näkee niitä tavaroita hyllyssä, niin on aina kiusaus laittaa ostoskoriin, vaikkei juuri sitä tarvitsikaan.
Ihan hyvin voisi kokeilla elämistä vähän pidemmäll tähtäimella, vaikka aluksi kahden päivän.
Kiusaus on merkityksetön jos budjetti on sen euro per päivä.
Eiköhän sinusta ole veronmaksajille ihan riittävästi kuluja ihan ilman turhien kanteluidenkin selvittämiseen kuluvia resursseja. Ihan oikeasti, vaikka tylyltä tämä kuulostaakin. Ainakin itseltäni alkaa veronmaksuhalut vähetä, sillä terveyskeskukseen ei pääse, lapsi ei saa ehjiä koulukirjoja, päiväkoti on toisella puolella kaupunkia jne. Ja sitten ne, jotka on 100 % saamapuolella, niin jaksaa vinkua tyhjästä ja pitää muiden töissä raatamista itsestään selvyytenä.