Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mielestäsi ystävän jättää kertomatta syytä?

Vierailija
02.11.2024 |

En nyt tässä ala avaamaan tarkemmin syitä, miksi halusin katkaista välit pitkäaikaisen ystäväni.

Kun ystävä oli viimeisimmän kerran yhteydessä niin totesin, että en halua enää olla tekemisissä. Ystävä kysyi onko hän jotenkin loukannut minua, mutta en vastannut tuohon mitään. En kuitenkaan halunnut sanoa noita asioita hänelle. Minun näkemystäni hänestä ne eivät olisi muuttaneet. Enkä usko siihenkään, että olisin toiselle sanonut noista asioista ja hän olisi "yrittänyt korjata tapansa". En olisi myöskään jaksanut sitä, että hän olisi ryhtynyt mankumaan minua jatkamaan yhteydenpitoa. Ystävä laittoi vielä perään viestin ja totesi, että hän olisi kyllä ansainnut kuulla, miksi en halua enää olla tekemisissä. Minusta asian kertomisella ei ole merkitystä, enkä tuohon viestiin vastannut. Se ei muuta sitä, että en halua enää olla tekemisissä. Mutkan kautta kuulin, että hän on itkenyt paljon tämän käytökseni takia ja ihmetellyt, miksi en halua olla enää tekemisissä. Jos miettisi aidosti omia tekemisiään, niin tajuaisi kyllä, mutta kun ei mieti.

Saako mielestäsi ystävän jättää kertomatta syytä?

Vaihtoehdot

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran olit niin tökerö, että sanoit noin, olisi perustelu ollut vähintä mitä olisi pitänyt tehdä. Todella moukkamaista käytöstä.

Vierailija
2/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Ei laillisia tekemisiään tarvitse muille perustella, etenkään ihmisille joiden kanssa ei halua olla tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan (aiempina vuosina) tavannut ihmistä joka kertoo syyn, miksi lähtee. Tai miksi ei pidä yhteyttä, mutta vaatii someen ja pitää harvoin yhteyttä. Ja jotkut asiat voikin olla vaikea selittää tai asutaan liian kaukana. Jos henkilö merkitsee, sitten olisi kiva että kertoo. Vaikka voihan se olla silloin jo umpikujassa tai väärinkäsityksiä, jos lähtemässä.

Vierailija
4/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että nyt ovat naiset asialla.  Typerä aloitus, kun se kaikkein tärkein eli syy jätettiin paljastamatta. Provoko?

Vierailija
5/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos dramaattisesti katkaisee välit niin kyllä.

Toinen vaihtoehto on antaa kaveruuden vain hiipua hitaasti 

Vierailija
6/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat todella ikävältä ihmiseltä, jos olet valmis dumppaamaan ystäväsi tuolla tavalla. 

Nyt toinen on jäänyt ihmettelemään, että mistä oikein on kyse ja sinä et viitsinyt kertoa. Olisi helpottanut sitä toista kummasti tuo, että olisi kuullut syyn.

Vierailija
7/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt ystäväni kauan sitten. Ihan suoraan sanoin, että en halua pitää enää yhteyttä, koska en koe sitä kummankaan kannalta rakentavana asiana. Meillä oli ollut paljon haasteita ja asia ei ollut vuosien saatossa muuttunut. Kummankin kannalta olisi ollut turhaa jatkaa ystävyyttä, kun se ei selvästi toiminut.

Vierailija
8/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo asiat hoidetaan loukkaamatta sitä toista. Se, että yksinkertaisesti vähennät yhteydenpitoa, riittää. Jos SANOT ettet meinaa olla yhteydessä etkä sen enempää suostu asiaa avaamaan, niin kuulostaa huonoilta käytöstavoilta (sinun puolestasi). Toki jos on joku asia mistä olet monta kertaa huomauttanut ja sen takia lopetat yhteydenpidon, silloin ei mielestäni tarvitse todeta muuta kuin kiitti mulle riitti.

Vierailija
9/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ennemmin vaan lopettanut hiljalleen yhteydenpidon. Tosi typerä tapa toimia tuo, että oikein hierot toisen naamaan asiaa ja sitten jätät syyn kertomatta.

Vierailija
10/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eräs ystävä ilmoitti, ettei ystävyys jatku enää. Kysyin syytä ja kuulemma kaikki minussa ärsytti. Miten olin kerran istunut hänen sohvansa käsinojalla, taaperoni oli halunnut leikkiä esillä olleella lelulla, jolla ei saanut leikkiä (laitoin lelun heti takaisin, kun ystävä kielsi koskemasta siihen) jne. Kaikista vastaavista asioista oli kertynyt patouma ja kerran sitten sai sanottua, että nyt hän ei enää jaksa käytöstäni.

Täytyy myöntää, että en vielä tänä päivänäkään ymmärrä, miksi hän tuollaisten pienten asioiden takia katkaisi välit.

Vierailija
11/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka aikuinen on tuolla tavalla avautumassa, että "mä en sit muuten enää haluu olla sun ystäväs!" Käsittämättömän lapsellista touhua.

Vierailija
12/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle eräs ystävä ilmoitti, ettei ystävyys jatku enää. Kysyin syytä ja kuulemma kaikki minussa ärsytti. Miten olin kerran istunut hänen sohvansa käsinojalla, taaperoni oli halunnut leikkiä esillä olleella lelulla, jolla ei saanut leikkiä (laitoin lelun heti takaisin, kun ystävä kielsi koskemasta siihen) jne. Kaikista vastaavista asioista oli kertynyt patouma ja kerran sitten sai sanottua, että nyt hän ei enää jaksa käytöstäni.

Täytyy myöntää, että en vielä tänä päivänäkään ymmärrä, miksi hän tuollaisten pienten asioiden takia katkaisi välit.

Niin, ehkä tuo on vielä pientä. En silti ymmärrä miksi kosketaan muiden kodissa luvatta. Osa heittää roskiin esineen, jos joku muu koskee siihen, jos on tarpeeksi pettynyt - jos se oli henkilökohtainen esine ja halusi kunnioitusta. Koti on ainoa paikka jossa joku saa edes pienen rauhan, ellei muut häiriköi. Muiden lapsia osa ei halua ollenkaan kotiinsa, siis lainkaan, vaikka pitäisi lapsista.

Vierailija
13/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et olisi voinut sanoa? Eihän se tarkoita, että sun tarvitsisi toisen kanssa olla sen jälkeen tekemisissä.

Vierailija
14/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa jättää, mutta empaattinen ihminen kertoisi toiselle syyn. 

Vierailija
15/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teit kuitenkin reilusti että laitoit välit selvästi poikki. Minulla muutama kokemus kun ystävä vaan yhtäkkiä blokkaa, lopettaa puhumisen ja katoaa.

Vierailija
16/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi jättää. On kokemusta itselläni. Jos vaan jatkuvasti toinen käyttäytyy tökerösti ja käytös ei ole muuttunut, vaikka on pidetty pitkiäkin taukoja tapaamisissa, niin antaa olla. 

Vierailija
17/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi sanoa, että ollaan ihmisinä sillä tavalla erilaisia, ettei halua enää jatkaa ystävyyttä, hyvää loppu elämää

Vierailija
18/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi reilua, että kertoisit syyn. Itse katkaisin välit lapsuudesta lähtien tuntemaani ystävään. Ja kerroin hänelle syyn. Meillä oli niin erilaiset arvot elämässä ja erilaiset moraalikäsitykset. Hän harrastaa seksisuhteita naimisissa olevien perheellisten miesten kanssa, jota en vaan voi hyväksyä. Pisteenä i:n päälle oli se, että hän alkoi osoittaa liikaa mielenkiintoa miestäni kohtaan. Oikeat ystävät eivät tee niin.

Vierailija
19/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa brutaalilta. Itse ainakin pyrin selvittämään asiat, onko joku väärinkäsitys?

Mä olisin tosi surullinen jos ystäväksi kutsumani ihminen vaan toteaisi että sepä oli sit siinä ja katoaisi tyystin. Parisuhteita ne ystävyyssuhteetkin on ja siinä toinen jää miettimään mitä ihmettä teki väärin ja missä vika.

On joskus ollut jokunen välirikko ystävään ja vaikka surullinen olin, niin sentään tajusin miksi näin. Suhde kasvoi ja syveni taas eri elämäntilanteissa. Oon myös itse joutunut laittamaan välit poikki ystävään. Sanoin suoraan että olen itse niin heikoissa kantimissa, että mä en pysty hänen sekoiluaan katsomaan ja joka viikonloppu kuuntelemassa itkua kun hän veti oman elämänsä ojaan, voimat ei riitä edes itseä kannattamaan. Hänestä ei ole kuulunut sen jälkeen.

On se aika julmaa olla selittämättä.

Vierailija
20/37 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin vastata kysymykseen, jos selitystä pyydetään. Esimerkiksi tähän tyyliin: "Koska olet tylsää seuraa ja olet kohdellut minua kuin orjaa kaikki nämä vuodet. Et myöskään koskaan ymmärrä mitään mitä kerron sinulle." Mihinkään loputtomiin keskusteluihin en antautuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän