Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?
Menee hermot! Olin pienessä toimenpiteessä eilen (suunniteltu, ei vaarallinen) ja tämä oli kalenterissa jo pitkään. Muuten olen ihan kunnossa mutta pari päivää pitää ottaa rauhallisesti eikä esim saa kummarrella tai kantaa mitään painavaa tms.
Kun on viikonloppu niin ajattelin että mies hoitaa kauppaostokset eilen tai tänään. Ei hoida; yhden auton talvirenkaiden vaihto oli tänään ohjelmassa ja sen lisäksi ei ehdi käydä kaupassa. Mitään ruokaa ei ole jääkissa joten mies tilaa kotiinkuljetuksella -johon meillä EI ole varaa- !!!!! Ja ihmettelee miksi kiukuttelen!
Sama juttu pyykin kanssa: ei voi laittaa pyykkikonetta pyörimään. Hänellä kuulemma on tarpeeksi puhtaita kaapissa. *****#ttu. Sama tapahtui kun olin keväällä oikeasti kipeä useamman viikon; mies ei tehnyt mitään.
Arjessa minä hoidan pyykit, siivouksen, kaupassakäynnin, koiran ulkoilutuksen jne. Mies hoitaa oman autonsa ja harrastuksensa mutta kodinarkiaskareet väistää aina ja kaikissa tilanteissa. Argh!!!Ja tienaan meistä enemmän ennenkuin joku heittää mene töihin kommentin pöytään
Kommentit (621)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka teki kotityöt äijän kämpässä siinä vaiheessa, kun ette vielä asuneet yhdessä?
Et sitten silloin tajunnut, mitä tuleman pitää..
En osaa ap:n tilanteeseen vastata mutta ei ole ihan harvinaista että avioitumisen/yhteenmuuton/lasten syntymän jälkeen mies heittäytyy passattavaksi. Sitä ei voi aina etukäteen tietää.
MIstä päättelit ettei se
En tiedä miksi vertaat sairaanhoitajiin, meitä paljon pienempipalkkaisiakin ja paljon fyysisempää työtä tekeviä naisia löytyy julkkarilta ihan pilvin pimein. Ei mulla ole tarvetta väittää, että naiset olisivat hyviä palohenkilöitä, eivät ole. Kunhan vaan totean, että läheskään kaikki julkisen sektorin naiset sen enempää kuin miehetkään eivät näe terveenä eläkeikää, jos pääsevät hommissaan sinne saakka, eivätkä heiluttele käsiä minitunneilla ja maksipalkoilla. Jostain syystä pidät aina niistä esimerkeistä. Lähden nyt suihkuun, öitä.
Suihku lienee siivousaikaa teidän kirjanpidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas on maailma. Ap kertoo, että mies ei saa edes kaupasta ruokaa haettua, vaan soittaa palvelua, ja heti mennään seksiin, pihtaamiseen ja "pildellä lahjomiseen". Huudellaan miesvihaa, ihan kuin miehillä ei olisi mitään velvollisuuksia EDES omia jälkiään korjata.
Tällä kertaa sairas ap odotti, että mies hakisi jotain syömistä yhteiseen ruokapöytään. Autolla lähikauppaan, puolen tunnin homma korkeintaan. Mutta ei.
Ei tässä nyt ollut kyse kuin ihan vain siitä, että kotityöt kuuluvat jokaiselle meistä, jossain muodossa. Lapsille ikään katsoen myös pikku hiljaa aloitellaan opettamaan niitä, esim. lautasen vieminen tiskikoneeseen. Miesviha on aivan täysin jotain muuta, ei liity kot
``En kyllä näihin teidän juhliin tällä palstalla haluaisi osallistua sun roolissa, kärpäsenä.``
- - -
Voi herranen aika, onko tämä palstailu todella sinusta niin hienoa, että ihan juhlaksi voi kutsua? Täällä voit kokea komeilevasi kukkona tunkiolla, kun missään muualla ei oikein huomiota heru? Surulliseltahan tuo kyllä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan minun poikamiestaloudessani ole sellaisia puuhia, jotka täytyisi tehdä joka päivä, Kertokaa siis, mitä ne voisivat muka olla?
Ruokailu ja siihen liittyvät toimet useamman kerran nyt ainakin. Sängyn petaamisesta et ole varmaan kuullut. Wc pesu, jos se lukaantuu, akuuttien tahrojen tms pyyhintä, usein roskat ulos. Tavaroiden paikoilleen laittaminen.
Sillai sivusta pitäskö nyt kuitenkin alkaa puhua ennemmin puolisoista kun sukupuolesta. Ei tää ole yksin naisten ongelma. Miesten ero listalla oli kotitöiden epätasaisesti jakautuminen..
Minä esim henkilökohtaisesti jätin naislapsen. Ärsytti niin paljon hänen tyylinsä olla ja elää. Edes astioita ei saanut koneeseen ilman erillistä käskyä..
Vaihtamalla parani. Nyt on nainen joka tekee sen 20-30% kotitöistä ja arvostaa sitä mitä mä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas on maailma. Ap kertoo, että mies ei saa edes kaupasta ruokaa haettua, vaan soittaa palvelua, ja heti mennään seksiin, pihtaamiseen ja "pildellä lahjomiseen". Huudellaan miesvihaa, ihan kuin miehillä ei olisi mitään velvollisuuksia EDES omia jälkiään korjata.
Tällä kertaa sairas ap odotti, että mies hakisi jotain syömistä yhteiseen ruokapöytään. Autolla lähikauppaan, puolen tunnin homma korkeintaan. Mutta ei.
Ei tässä nyt ollut kyse kuin ihan vain siitä, että kotityöt kuuluvat jokaiselle meistä, jossain muodossa. Lapsille ikään katsoen myös pikku hiljaa aloitellaan opettamaan niitä, esim. lautasen vieminen tiskikoneeseen.
Kertoo kyllä paljon elämästäsi ja sen tapahtumaköyhyydestä, jos tosiaan miellät anonyymillä nettipalstalla hengailun juhlaksi. Ilamnkos täällä jatkuvasti roikut, ilmeisesti voittaa kotiolot mennen tullen. Ihan juhlaa sulle suorastaan tämä..
Teille naisille tämä on juhlaa. Miksi ihmeessä muuten viettäisitte elämänne täällä miehiä haukkuen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan minun poikamiestaloudessani ole sellaisia puuhia, jotka täytyisi tehdä joka päivä, Kertokaa siis, mitä ne voisivat muka olla?
Ruokailu ja siihen liittyvät toimet useamman kerran nyt ainakin. Sängyn petaamisesta et ole varmaan kuullut. Wc pesu, jos se lukaantuu, akuuttien tahrojen tms pyyhintä, usein roskat ulos. Tavaroiden paikoilleen laittaminen.
Sängyn petaamisen oppii armeijassa. Se on kyettävä tekemään 30 sekunnissa.
Kuin paljon teillä tulee roskia? Mä ainakin vien ne ulos kun kävelen muutenkin roskiksen ohi, ei niitä tarvi ikinä varta vasten lähteä viemään. Pintoja pyyyhin päivittäin ja siinäkään ei montaa minuuttia mene.
Kuka niitä tavaroita siirtelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan ne on lueteltu!
Vessan ja saunan siivous. Pyykinpesu.
Joo! Tosimies ei siivoa kuin kerran pari vuodessa vaan, se on nääs akkojen hommaa. Ja vessaa me ei pestä ikinä! Ruokaakin laitetaan niin, että vettä keitetään kattilassa ja sitä kattilasta suoraan lusikoidaan, siihen sitten jääkaapista lenkkimakkaraa kylkeen kyrsän päästä haukkailen, niin ei lautaset likaanu! Ja kuka neiti muka pyykkiä pesee, kyllä miehinen mies heittämällä menee sen puoli vuotta ainakin samoilla kalsareilla ja sukilla, mitä sitä konetta pyörittämään jatkuvasti, sähköä vain menee turhaan. Kyä jämpti o näi!
Jos vedät hetken happea, huomaat että siinä kysyttiin puuhia jotka täytyy tehdä joka päivä.
Aika kova olet jos pyöräytät tiskikoneen joka lautasellisen jälkeen ja peset sukat isossa koneessa yksinään.
Kyllä mulla joka päivä tiskikone pyörähtää, vaikkei se joka kerta ihan täysi oliskaan. Ruokaa laittelen niin kyllähän sitä tiskiä tulee. Kahvi maistuu paremmalta puhtaasta kupista, joten kuppeja kertyy päivän mittaan muutamakin. Pyykkiä en pese päivittäin mutta aina kun on kone riittävän täysi niin sitten pyöritetään. Naisystävä jos on useamman päivän putkeen yökylässä niin sitten vähän nopeammin koneetkin täyttyy. Ikävästi alkaa tiskit haista ja pyykkeihin lika pinttyä, jos niitä likaisina hautoo päiväkausia.
M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä nyt ollut kyse kuin ihan vain siitä, että kotityöt kuuluvat jokaiselle meistä, jossain muodossa. Lapsille ikään katsoen myös pikku hiljaa aloitellaan opettam
Teille naisille tämä on juhlaa. Miksi ihmeessä muuten viettäisitte elämänne täällä miehiä haukkuen?
Aina unohdat, että meitä naisia on täällä monta - tuhansia, muistelen sinun jossain kohtaa tätäkin ketjua kertoneen. Me emme roiku täällä kaiken aikaa vaan käymme vain silloin tällöin kurkkaamassa, mikä sulla milloinkin on meininki. Mutta kun meitä on monta, sulla lienee illuusio että täällä joku kollektiivinen the palstamamma kanssasi viettää aikaa. No, kuule ei. Ei vietä. Ihan olet ainoana jatkuvasti paikalla. Kertoohan tuosta jo sekin, että ketju kuin ketju, niin vähintään puolet viesteistä on sulta. Mieti nyt joskus sitä: sä kirjoitat yksinäs yhtä monta viestiä kuin kolmetuhatta mammaa yhteensä. Aika hurjaa, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin paljon teillä tulee roskia? Mä ainakin vien ne ulos kun kävelen muutenkin roskiksen ohi, ei niitä tarvi ikinä varta vasten lähteä viemään. Pintoja pyyyhin päivittäin ja siinäkään ei montaa minuuttia mene.
No, itsekin sanoit päivittäin petaavasi ja pyyhkiväsi pölyt. Kysyit, mitä hommia tehdään päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan ne on lueteltu!
Joo! Tosimies ei siivoa kuin kerran pari vuodessa vaan, se on nääs akkojen hommaa. Ja vessaa me ei pestä ikinä! Ruokaakin laitetaan niin, että vettä keitetään kattilassa ja sitä kattilasta suoraan lusikoidaan, siihen sitten jääkaapista lenkkimakkaraa kylkeen kyrsän päästä haukkailen, niin ei lautaset likaanu! Ja kuka neiti muka pyykkiä pesee, kyllä miehinen mies heittämällä menee sen puoli vuotta ainakin samoilla kalsareilla ja sukilla, mitä sitä konetta pyörittämään jatkuvasti, sähköä vain m
Kyllä mulla joka päivä tiskikone pyörähtää, vaikkei se joka kerta ihan täysi oliskaan. Ruokaa laittelen niin kyllähän sitä tiskiä tulee. Kahvi maistuu paremmalta puhtaasta kupista, joten kuppeja kertyy päivän mittaan muutamakin. Pyykkiä en pese päivittäin mutta aina kun on kone riittävän täysi niin sitten pyöritetään. Naisystävä jos on useamman päivän putkeen yökylässä niin sitten vähän nopeammin koneetkin täyttyy. Ikävästi alkaa tiskit haista ja pyykkeihin lika pinttyä, jos niitä likaisina hautoo päiväkausia.
M37
Edelleen: mitä noista teet joka jumalan päivä. Tiskikone sen kahden kupin kanssa?
Olet tollo, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itsekin sanoit päivittäin petaava
Olen eri. Kommentoin sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan ne on lueteltu!
Joo! Tosimies ei siivoa kuin kerran pari vuodessa vaan, se on nääs akkojen hommaa. Ja vessaa me ei pestä ikinä! Ruokaakin laitetaan niin, että vettä keitetään kattilassa ja sitä kattilasta suoraan lusikoidaan, siihen sitten jääkaapista lenkkimakkaraa kylkeen kyrsän päästä haukkailen, niin ei lautaset likaanu! Ja kuka neiti muka pyykkiä pesee, kyllä miehinen mies heittämällä menee sen puoli vuotta ainakin samoilla kalsareilla ja sukilla, mitä sitä k
Ajattele jos tämäkin tollo oppis huuhtomasn kuppinsa heti kahvinjuonnin jälkeen. Konetta ei tarvis pyörittää ku 2* viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis teet näemmä moniakin hommia päivittäin. Tässä siis tuli vastausta säikeen aloittajalle, joka niitä päivittäisiä hommia kyseli kun hänellä ei niitä kuulemma kerry. Nyt kun hetken vielä kelailet, niin saattaapi muistua mieleen vielä monta muutakin päivittäistä puuhaa. Ne, joilla puoliso nuo hommat tekee, tietenkin väittävät ettei niitä ole tai että ainakin ne on ihan turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis teet näemmä moniakin hommia
Kuten sanoin olen eri. Mut mun mielestä on absurdia edes puhua jostain sängyn petaamisesta kotityönä. Siinä menee 30 sekuntia. Sukan jalkaan laiton verran.
Samoin kun pintojen pyyhintä. Puhutaan parista minuutista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan ne on lueteltu!
Joo! Tosimies ei siivoa kuin kerran pari vuodessa vaan, se on nääs akkojen hommaa. Ja vessaa me ei pestä ikinä! Ruokaakin laitetaan niin, että vettä keitetään kattilassa ja sitä kattilasta suoraan lusikoidaan, siihen sitten jääkaapista lenkkimakkaraa kylkeen kyrsän päästä haukkailen, niin ei lautaset likaanu! Ja kuka neiti muka pyykkiä pesee, kyllä miehinen mies heittämällä menee sen puoli vuotta ainakin samoilla kalsareilla ja sukilla, mitä sitä k
Edelleen: mitä noista teet joka jumalan päivä. Tiskikone sen kahden kupin kanssa?
Olet tollo, ei voi muuta sanoa.
Sinä ehkä laitat ruokaa ja syötkin sen ruuan kahvikupista. Mulla on kattiloita, paitinpannu ja lautasia noita hommia varten. Ruokajuoman juon mieluummin lasista kuin käytetystä kahvikupista. Että silleen. Mutta sinähän saat tehdä miten haluat, ei sitä kukaan kiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin olen eri. Mut mun mielestä on absurdia edes puhua jostain sängyn petaamisesta kotityönä. Siinä menee 30 sekuntia. Sukan jalkaan laiton verran.
Samoin kun pintojen pyyhintä. Puhutaan parista minuutista.
Ja sitten kun siellä kämpässä asuu joku, joka ei niitä sukkiaan saa pyykkikoriin asti eikä kuppejaan ja kippojaan astianpesukoneeseen, ja jolla murut unohtuu pöydälle ja roskatkin sinne tänne, niin noita parin minuutin hommia kertyy sulle aika monta per päivä. Siksihän moisista vauveleista pyritään hankkiutumaan eroon, mistä on tässäkin topicissa keskusteltu. Sitten ei tarvi kuin ne omat sukat, kupposet ja roskat huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis teet näemmä moniakin hommia
eli naiset uhriutuu kun niillä menee "siivoamiseen" eli sängyn petaamiseen minuutti päivässä. Ja jos sotkee jotain, sen pyyhkäsee pois...
On naisten elämä kovaa. Miehet voivat seurata nyt kadehtien kuinka naiset painavat niska limassa.
Listaatteko erikseen myös kun lähdette johonkin että puette päällenne? Siitähän saa muuten sitä teidän metatyötäkin listalle. Pohditte että olette lähdössä johonkin niin vaatteet pitäisi varmaan ottaa kaapista esille. Siinähän sitä painetaan jo monta tuntia kun tuota pohtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko että se 10 min päivittäinen extra homma on se syy miksi erotaan. Se syy on jossain muualla.
Me taidetaan liikkua vähän eri piireissä. Todella moni tuntemani asiantuntija matkustaa tässäkin ajassa pitkin maailmaa ja pitkin Suomea. Miehet että naiset, mutta miehet vielä naisia runsaammin. Ei tietenkään työnantaja niistä maksa kuin päivärahat, tarkoitinkin tuota laskelmaa kokonaistyöajasta, johon tulee sekä työ että kotityöt, että miten työmatkat tilastoidaan siihen.