Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?
Menee hermot! Olin pienessä toimenpiteessä eilen (suunniteltu, ei vaarallinen) ja tämä oli kalenterissa jo pitkään. Muuten olen ihan kunnossa mutta pari päivää pitää ottaa rauhallisesti eikä esim saa kummarrella tai kantaa mitään painavaa tms.
Kun on viikonloppu niin ajattelin että mies hoitaa kauppaostokset eilen tai tänään. Ei hoida; yhden auton talvirenkaiden vaihto oli tänään ohjelmassa ja sen lisäksi ei ehdi käydä kaupassa. Mitään ruokaa ei ole jääkissa joten mies tilaa kotiinkuljetuksella -johon meillä EI ole varaa- !!!!! Ja ihmettelee miksi kiukuttelen!
Sama juttu pyykin kanssa: ei voi laittaa pyykkikonetta pyörimään. Hänellä kuulemma on tarpeeksi puhtaita kaapissa. *****#ttu. Sama tapahtui kun olin keväällä oikeasti kipeä useamman viikon; mies ei tehnyt mitään.
Arjessa minä hoidan pyykit, siivouksen, kaupassakäynnin, koiran ulkoilutuksen jne. Mies hoitaa oman autonsa ja harrastuksensa mutta kodinarkiaskareet väistää aina ja kaikissa tilanteissa. Argh!!!Ja tienaan meistä enemmän ennenkuin joku heittää mene töihin kommentin pöytään
Kommentit (621)
Miten saada naiset ymmärtämään että miehet on keksinyt, rakentanut ja ylläpitänyt tämän meidän turvallisen maailman armottoman luonnon keskelle ja naiset sekä lapset elävät sen sisällä. Ei miehet tarvi käskyjä tai neuvoja oikeasti teiltä naisilta, yrittäkää nyt jo itse pärjätä edes täällä jo valmiissa maailmassa.
Yt. Mies
Vierailija kirjoitti:
Siis teidän mielestä on ok että toinen hoitaa kaiken tylsän, toistuvan arkihomman oli sitten terveenä ja sairaana?
on ok asua yksin niin ei tarvitse ihmetellä
Jätä se sika! Sinä ja marttyrinkruunusi ansaitsette parempaa.
Ihan mielenkiinnosta, jos niitä puhtaita vaatteita on niin miksi pitäisi pyykätä? Saako siitä jotain ekstra marttapisteitä?
Pyykkikorit pestään tyhjiksi viikonloppuisin ettei tarvitse viikolla pestä ja kuivattaa. Viikonloppuisin hoidetaan myös jätepaperit, kierrätys ja milloin mikäkin pikkujuttu
Ruokakaupassa käyn kun jääkaappi on tyhjä; yleensä perjantaisin tai lauantaisin. (Ja ennen operaatiota viikolla oli joka ilta jotain, olin kotona vasta klo22 aikaan kolmena iltana) ap
Mä nykyään teen ruokaa vain itselleni, pyykkään vain omat pyykkini, siivoan vain sen mitä en kertakaikkiaan pysty siivoamattomana katselemaan. Miehen mielestä kun kaikki tuommoinen on ihan turhaa hössötystä, niin mitäpä mä sitten turhaan hössöttäisin hänen juttujaan.
Joo ihan totta, asunnon myynti on työn alla (mun asunto) ja seuraavaan tuo tyyppi ei ole mun kanssani muuttamassa. Se ei vain vielä tiedä tätä, kun ei jaksa kuunnella mun ``nalkutusta``. Elämä on. 🤷
Vierailija kirjoitti:
Siis teidän mielestä on ok että toinen hoitaa kaiken tylsän, toistuvan arkihomman oli sitten terveenä ja sairaana?
Yksi ja sama naisia vihaava palstamies on kirjoittanut nuo ap:ta syyttävät kommentit.
Tietenkin on selvää,että molempien pitäisi tehdä kotitöitä yhtä paljon ja kun toinen on kipeä, toisen pitäisi auttaa tekemällä enemmän. Normaaleilla ihmisillä menee niin. Ap:n mies vaikuttaa olevan itsekeskeinen, naista alistava sovinisti. Vahva suositus erolle.
Vierailija kirjoitti:
Lisätään listalle:
#miesvihanäkyväksi
- Miehet eivät yhtään tajua eivätkä välitä miten iso stressi ehkäisy ja raskauden pelko naisille on!
- Mitä vanhemmaksi miehet tulee, sitä huonommin
- Itsekäs ja laiska perheenisä
- ovatko kaikki parisuhteet naisille nettotappiollisia?
- Miksi miehet ei tajua tehdä aloitetta tapaamiseen?
- Ajatteleeko miehet muita naisia?
- Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!
- Miksi miehiä ei kiinnosta naisen nautinto seksissä?
- Minkä vuoksi miehet eivät pärjää yksinään?
- Kylmiön syys talkoiden karpalo kermahyydekaakku oli menty ikävällä tavalla rääppimään syyillan hämärissä
- Miesten kainalokarvat kesällä?
- Puetteko miehen fiksusti, ennen kuin viette näytille töihin. Vai tuleeko niillä, mitkä satuu olleen päällä?
- Miesten "liikunnallinen nainen" pyynnöt
- Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?
- Mies ei suunnittele mitään
- Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?
Voi jessus, TÄTÄKÖ on se nyt sit on se miehen maailmantaloudellisesti ensiarvoisen tärkeä ja vaativa työ? Keräillä vauvapalstan ketjujen otsikoita ja käydä paskomassa keskustelut naisvihallaan ennen kuin liputtaa ne poistoon?
Semmoinen luomakunnan kruunu siellä sitten taas nii.
Vierailija kirjoitti:
Mä nykyään teen ruokaa vain itselleni, pyykkään vain omat pyykkini, siivoan vain sen mitä en kertakaikkiaan pysty siivoamattomana katselemaan. Miehen mielestä kun kaikki tuommoinen on ihan turhaa hössötystä, niin mitäpä mä sitten turhaan hössöttäisin hänen juttujaan.
Joo ihan totta, asunnon myynti on työn alla (mun asunto) ja seuraavaan tuo tyyppi ei ole mun kanssani muuttamassa. Se ei vain vielä tiedä tätä, kun ei jaksa kuunnella mun ``nalkutusta``. Elämä on. 🤷
Ihan samat ajatukset täällä. Kun mies vaan toistaa lapsuudenkotinsa mallia niin se on ihan kohta adios. Olkoonkin sitten että silloinkin joudun tekemään kaiken itse ja yksin. Mutta vain itselleni. Ap
No ei tarvitse. Useampiakin päiviä viikossa kun ei tarvitse tehdä mitään kotitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin pessy pyykit pois alta. Kyllä nyt pari päivää pärjää, ettei kone pyöri. Muutenkin ennakoin, esim ennen joulua pesen ja viikkaan pyykit pois. Jouluna en pyykkäile enkä imuroi. Tiskit ja roskat hoidan. Miksi teillä ei ennakoitu vaikka kaupassa käyntiä?
Miksi aloittajan pitäisi pestä pyykit pois alta, kun taloudessa on toinen aikuinen, joka voi ihan hyvin tehdä pari päivää aloittajan hommat? Tuolla lailla sika oppii vaan entistä huonommille tavoille.
No en mäkään tee kotitöitä joka päivä ja olen nainen. Asun omakotitalossa kahdestaan kissan kanssa eikä meillä epäsiistiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika! Sinä ja marttyrinkruunusi ansaitsette parempaa.
Ihan mielenkiinnosta, jos niitä puhtaita vaatteita on niin miksi pitäisi pyykätä? Saako siitä jotain ekstra marttapisteitä?
Miehellä on. Entä aloittajalla? Ja huonostihan siinä käy, jos ensin käyttää kaikki vaatteet likaisiksi ja vasta sitten alkaa pestä. Ei yhdessä päivässä pese montaa koneellista. Jos viikonloppuna ei ole vaatteita pestäväksi, kannattaa pestä pyyhkeet tai lakanat.
Olisit vaihtanut ne renkaat ennen operaatiotasi, niin miehesi olisi mielellään käynyt kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisätään listalle:
#miesvihanäkyväksi
- Miehet eivät yhtään tajua eivätkä välitä miten iso stressi ehkäisy ja raskauden pelko naisille on!
- Mitä vanhemmaksi miehet tulee, sitä huonommin
- Itsekäs ja laiska perheenisä
- ovatko kaikki parisuhteet naisille nettotappiollisia?
- Miksi miehet ei tajua tehdä aloitetta tapaamiseen?
- Ajatteleeko miehet muita naisia?
- Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!
- Miksi miehiä ei kiinnosta naisen nautinto seksissä?
- Minkä vuoksi miehet eivät pärjää yksinään?
- Kylmiön syys talkoiden karpalo kermahyydekaakku oli menty ikävällä tavalla rääppimään syyillan hämärissä
- Miesten kainalokarvat kesällä?
- Puetteko miehen fiksusti, ennen kuin viette näytille töihin. Vai tuleeko niillä, mitkä satuu olleen päällä?
- Miesten "liikunnallinen naVoi jessus, TÄTÄKÖ on se nyt sit on se miehen maailmantaloudellisesti ensiarvoisen tärkeä ja vaativa työ? Keräillä vauvapalstan ketjujen otsikoita ja käydä paskomassa keskustelut naisvihallaan ennen kuin liputtaa ne poistoon?
Semmoinen luomakunnan kruunu siellä sitten taas nii.
Pyhä Vulva ei taida käydä töissä. Sillä on elämäntehtävä.
Aika vakava juttu. Jos olet ollut toimenpiteessäkin. Pitäisikö äitisi auttaa sinua joskus. Mies ei tunnu tajuavan mitään? Mitä jos olisi ollut vielä pahempi tilanne? Ehkä töistä väsynyt, mutta olisiko hän voinut tullessa käydä kaupassa ja apteekissa. Koneen laitto ei paljoa vaadi. Vai mikä selitys on tähän kaikkeen? Onko hän liian nuori tai ei jaksa vastuuta. Mitä tilaamalla saa sitten..? Saako kauppakassin, mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Olisit vaihtanut ne renkaat ennen operaatiotasi, niin miehesi olisi mielellään käynyt kaupassa.
En vaihda miehen auton renkaita, omani hoitaa rengasliike.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin pessy pyykit pois alta. Kyllä nyt pari päivää pärjää, ettei kone pyöri. Muutenkin ennakoin, esim ennen joulua pesen ja viikkaan pyykit pois. Jouluna en pyykkäile enkä imuroi. Tiskit ja roskat hoidan. Miksi teillä ei ennakoitu vaikka kaupassa käyntiä?
Miksi kotityöt ovat vain ap. vastuulla?
Vai onko nykymiehet perheessä yksi lapsi lisää ja puoliso äidin korvike. Eikö tuollaisen miehen pitäisi asua äidin helmoissa ja lakanoissa.
Vierailija kirjoitti:
No en mäkään tee kotitöitä joka päivä ja olen nainen. Asun omakotitalossa kahdestaan kissan kanssa eikä meillä epäsiistiä ole.
Meilläkin olisi AINA siistiä, jos asuisin kissan kanssa kahdestaan. Oletko sinä jotenkin älyllisesti rajoittunut?
minkä kevään perusteella, miten kevät vaikuttaa kotitöihin ja niiden tekemisiin