Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla nykymaailmassa joten epätodellinen olo?

Vierailija
02.11.2024 |

Itse en jotenkin enää osaa nauttia nykymaailmassa elämisestä. Tämä on jotenkin epätodellista ja äärimmäisen epävarmaa.

Todella outo olo. Muistelen lämmöllä menneitä aikoja. Onneksi olen jo 50v niin ei tarvitse olla montaa vuosikymmentä täällä enää todistamassa tätä hulluutta.

Onko muilla nykymaailmassa outo olo?

Kommentit (219)

Vierailija
61/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona nyt sattui olemaan nykyajan ensimmäinen globaali pandemia. Ihmiset ja valtiot yritti selvitä siitä parhaansa mukaan.

Jotkut vaan ovat omasta mielestään niin ihmeellisiä ja erityisiä, että jos he joutuvat tällaista kokemaan, niin kyseessä on pakko olla järjestetty juttu ja salaliitto. Sujuvasti unohtuu, että pandemioita on ollut aina aikaisemminkin, eikä historia rajoitu omaan elinaikaan. Olivatko kaikki muutkin pandemiat järjestettyjä? 

Vierailija
62/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona nyt sattui olemaan nykyajan ensimmäinen globaali pandemia. Ihmiset ja valtiot yritti selvitä siitä parhaansa mukaan.

Jotkut vaan ovat omasta mielestään niin ihmeellisiä ja erityisiä, että jos he joutuvat tällaista kokemaan, niin kyseessä on pakko olla järjestetty juttu ja salaliitto. Sujuvasti unohtuu, että pandemioita on ollut aina aikaisemminkin, eikä historia rajoitu omaan elinaikaan. Olivatko kaikki muutkin pandemiat järjestettyjä? 

;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä on aprillipäivä. Siltä tuntuu. Toivon, että heräisin ja kaikki olisikin vain pahaa unta.

Vierailija
64/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Aiemmin oli, mutta ei enää. Lapsuuteni elin 80-90 -luvulla, jolloin kaikenlainen nälviminen ja seksuaalinen ahdistelu oli hyväksyttävämpää ja jatkuva alkoholin käyttö normi, joten silloin olo oli epätodellinen. Silloin tuntui, että oli jatkuvasti selkä seinää vasten ja piti vaan kestää mitä tulee. Nykyään ahdistelu on vähentynyt ja on ainakin huomattavasti enemmän paheksuttua. Muutenkin elämä on nykyään paljon mukavempaa. En todellakaan kaipaa mitään lapsuus- ja nuoruusvuosiltani. 

Mä olen niinikään elänyt lapsuuteni 80-luvulla ja nuoruuteni 90-luvulla, ja mulla on täysin päinvastaiset muistot siitä ajasta kuin sinulla. Joo, oli alkoholin käyttöä nuorilla, kiusaamista ja ahdistelua oli, mutta ei ollut nettiä, joka olisi tehnyt siitä ympärivuorokautista ja julmaa, kuten nykyään. Ihmiset oli yhteisöllisempiä, puolustettiin omaa perhettä ja kaveripiiriä, ihmiset välitti paljon enemmän toisistaan. Saatettiin mennä kylään soittamatta, ei ollut alkuun mitään kännyköitäkään.

Muistan laman ja Neuvostoliiton hajoamisen ym., mutta en silti kokenut kärsiväni samalla tavalla kuin nykynuoret ovat kärsineet koronasuluista, nettikiusaamisesta, ilmastonmuutospelottelusta ym. ym.

Ja noista ahdisteluista vielä: 90-luvulla ei ehkä kunnioitettu samalla tavalla naisen oikeutta omaan kehoonsa kuin nykyään, mutta r^iskaukset olivat huomattavasti harvinaisempia kuin nykyään. Syyn tietää jokainen, mutta ääneen sitä ei saa lausua.

Vierailija
65/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin, kohta varmasti meidät pakotetaan myös syömään vain otökkäproteiinia. Otahan lääkkeet!!

Vierailija
66/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä on tullut oudon kylmiä ja vihaisia ja kaikenlainen fanatismi rehottaa. Ei se mennyt maailma palaa enää koskaan.

Karl Marx nousi taas helvetistä.

Vierailija
67/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

''Tähän tekstiin tiivistyy nykyajan epätodelliselta tuntuva älyttömyys. Ollaan ihan älyttömän varmoja omasta agendasta (mistä tiedät että sinun tietolähteesi ovat jotenkin luotettavampia?) ja käytetään sellaista kieltä ja termejä, jotka jo alkuunsa torppaavat rauhallisen, kunnioittavan ja sivistyneen keskustelun eri tavalla ajattelevien ihmisten välillä.''

Kiitos kun sanoit tuon, itse ajattelin samoin mutta en jaksanut alkaa kirjoittamaan sitä. Tuollaiset tyypit ovat yksi nykyajan vitsauksista, kun kuka tahansa pääsee ääneen ja niin supervarmana omasta ''totuudestaan'' julistamaan salaliittoteorioitaan. Ennen vastentahtoisiksi uhreiksi joutuivat vain lähimmäiset, nykyään nuo kerääntyvät netissä someen ja keskustelupalstaille.

Tuo aiempi viesti oli minusta hienosti muotoiltu, kun siinä ei suoraan nostettu yhtä tahoa esille, vaan puhuttiin asiasta taitavasti kahtiajakamatta. Mutta tää että "salaliittoteoreetikot on niitä ja ne on se ongelma" on ennemminkin tuota aiemmin mainittua kahtiajakamista ja varmana omasta agendastaan olemista. Kun näitä varmana omasta agendastaan olevia on ihan joka paikassa, salaliittoteoreetikoista se vaan on helpoimmin havaittavissa.

Vierailija
68/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan. Kun olin lapsi, maailma oli vakaa mutta minun perheeni eli täydellisessä kaaoksessa ja hulluudessa. Nyt oma elämäni on vakaata, mutta maailma elää täydellisessä kaaoksessa ja hulluudessa. Tiedän miten suhtautua siihen eikä se pelota minua. Ymmärrän, että niitä pelottaa jotka ovat tottuneet että kaikki on aina hyvin, niin omassa elämässä kuin maailmassakin. Ei se vaan niin mene.

Vierailija
69/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä kaikki on ollut aina outoa. Tämä koko eksistenssi askarruttaa jatkuvasti ja joka päivä mieltäni jollakin tavalla.

Vierailija
70/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko 20-luvun ajan kyllä. Jokin on maailmassa muuttunut hyvin omituiseen suuntaan. Kun muistelee vuotta 2019, niin se tuntuu joltain toiselta todellisuudelta.

Sama. Ja muutos on ollut nopea. Vielä 2019 pidin Suomea oikeus- ja hyvinvointivaltiona.

Vierailija
71/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä on tullut oudon kylmiä ja vihaisia ja kaikenlainen fanatismi rehottaa. Ei se mennyt maailma palaa enää koskaan.

Minustakin ihmiset tuntuu jotenkin aggressiivisemmilta kuin ennen. Itsekin olen muuttunut.

Vierailija
72/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinatalous vie meidät hunningolle. Jos kuuluisimme kirkon oppien piiriin, väitän että olisimme onnellisempia. Epävarmuus ja eriarvoisuus ja jatkuva kilpailu saa aikaan pahanolon. Mikään ei riitä, aina tarvitsee lisää ärsykkeitä saadakseen tyydytyksen tunteen.

Vierailija
73/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin ihmiset tuntuu jotenkin aggressiivisemmilta kuin ennen. Itsekin olen muuttunut.

Aggressiivisia ja ehdottomia, kyllä. Ei se voi olla vaikuttamatta kaikkiin.

Vierailija
74/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korona mainitaan alla näkyvillä tavoilla, niin kyllä se venäläinen trollaus vaan paistaa läpi:

"Se oli se korona, jota käytettiin tilaisuutena ohjata ihmisiä uuteen suuntaan. Siitä ei oo paluuta siihen mitä sitä ennen oli"

"Ja mystisesti Korona katosi, kun Ukrainan sota alkoi. Sama propaganda koneisto alkoi jauhaa siitä. Koronaa eikä siitä aiheuttuneita toimia ei käyty läpi. Mitään ei saa enää kyseenalaistaa on vain yksi totuus ja toisinajattelijat hiljennetään. Faktoilla ei ole enää väliä."

No tuohon ensimmäiseen voi kai sanoa sen verran, että wef, joka täällä taidettiin jo julistaakin salaliittoteoriaksi, niin siellä ihan suoraan sanottiin miten korona on tilaisuus muuttaa suuntaa. Niin onko se sitten millä tavalla venäjälle kytkettynä, että tuon world economic forumin sivulta löytynyttä tietoa jaetaan? Vai onko tuo koko wef sitten huuhaata tai pelkkä informaatiosodankäynnin väline? Vai onko tämä vaan niin epämukava ja kaukaa haettu juttu, että se on helpompi sivuuttaa venäjän disinformaationa?

Vierailija
75/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt mikä on muuttunut sinun ja noiden muiden elämässä? Mikä on se tekijä tai vaikuttaja? Osaatko päätellä?

Vierailija
76/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko 20-luvun ajan kyllä. Jokin on maailmassa muuttunut hyvin omituiseen suuntaan. Kun muistelee vuotta 2019, niin se tuntuu joltain toiselta todellisuudelta.

Se oli se korona, jota käytettiin tilaisuutena ohjata ihmisiä uuteen suuntaan. Siitä ei oo paluuta siihen mitä sitä ennen oli

Ei, vaan korona jätti moneen aivosumun. Sen takia maailma on nyt ihan sekaisin. Katastrofielokuvissa virukset tuottavat zombeja, mutta totuus olikin se, että ihmisistä tuli jotenkin älyttömiä.

Vierailija
77/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli se korona, jota käytettiin tilaisuutena ohjata ihmisiä uuteen suuntaan. Siitä ei oo paluuta siihen mitä sitä ennen oli

Eli tämäkin oli sitten iigorien ketju.

Korona sitä ja korona tätä. Wef, eliitti ja muuta trollipaskaa.

🤢

Vai WEF. Sinähän sen toit esiin ja se ei ole salaliittoteoria. Nämä Iigoriksi haukkujat ova älyllisesti kehitysvammaisia. Heillä ei ole mitään argumentteja mihinkään.

Eikö sinua yhtään kummastuta, miten ohjatun oloisesti WEF on noissa ympyröissä korvannut aikaisemmat illuminatin ja vapaamuurarit kaiken mahdollisen pahan ruumiillistumana? Mietitkö koskaan, kuka näitä juttuja ohjailee? ;) 

Vierailija
78/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä oikeastaan. Kun olin lapsi, maailma oli vakaa mutta minun perheeni eli täydellisessä kaaoksessa ja hulluudessa. Nyt oma elämäni on vakaata, mutta maailma elää täydellisessä kaaoksessa ja hulluudessa. Tiedän miten suhtautua siihen eikä se pelota minua. Ymmärrän, että niitä pelottaa jotka ovat tottuneet että kaikki on aina hyvin, niin omassa elämässä kuin maailmassakin. Ei se vaan niin mene.

NiItÄ pElOtTaA jOtKa On ToTtUnEeT eTtÄ kAiKkI oN aInA HyVin

Vierailija
79/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tämäkin oli sitten iigorien ketju.

Korona sitä ja korona tätä. Wef, eliitti ja muuta trollipaskaa.

🤢

Vai WEF. Sinähän sen toit esiin ja se ei ole salaliittoteoria. Nämä Iigoriksi haukkujat ova älyllisesti kehitysvammaisia. Heillä ei ole mitään argumentteja mihinkään.

Eikö sinua yhtään kummastuta, miten ohjatun oloisesti WEF on noissa ympyröissä korv

Oon eri mutta WEF on pikkuisen eri asia. Kuinka moni on oikeasti lueskellut sen sivuita jotain tulevaisuuden tavoitteita ja sen jälkeen vielä pitäny lafkaa ihan jees juttuna?

Vierailija
80/219 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa olit syntynytkään 20-luvulla saati, että muistaisit sitä aikaa.