Naurattaa miten tosissaan jotkut ottaa pyhäinpäivän
Eivät millään ymmärrä, että kaikki eivät vietä sitä samalla tavalla kuin he itse.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle pyhäinpäivä on ihan tavallinen lauantai.
Sulta ei sitten ole vielä kuollut ketään läheistä.
Minulta on ja tänään on tavallinen päivä. Ehkä sytytän kynttilän läheiselleni. Miten erityisesti pitäisi viettää tämmöinen päivä?
En mäkään oikeastaan ymmärrä pyhäinpäivää, miksi pitää joukolla mennä tiettynä päivänä ja haudoille, kun on joulukin pimeänä vuodenaikana sitä varten.
Tulee käytyä muulloinkin haudoilla kuin juhlapyhinä.
Vaikkakin kävin tänään ja viikko sitten eri läheisteni haudoilla eri paikkakunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa ne jotka ei vie kynttilöitä haudoille.
Tokihan tästä ajetaan 300km yhdelle haudalle ja 500km toiselle. Luuletko että kaikilla on ne haudat lähellä?
Ei siitä ole kuin 20 vuotta kun pääsiäistrulleja junttipiireissä kauhisteltiin.
Kaikki muutoksethan huonontaa ammattivalittajien elämänlaatua.
Eivät ne vainajat välitä, minä päivinä heitä muistellaan, tai että pitääkö haudalle viedä muoviroskaa tiettynä päivänä vuodesta.
Haluaisin nähdä sen raamatunkohdan, jossa on määrätty vietettäväksi tällaista pyhää.
Vierailija kirjoitti:
Luetellaanko kaikki asiat mitkä naurattaa?
Minä aloitan:
Naurattaa, kun jotkut ottaa niin tosissaan jääkiekon. Eivät millään ymmärrä että jotkut pitävät sitä lapsellisena.
En ole mikään lätkäfani, mutta jos kerran 10-50 miljoonan vuosipalkkojakin maksetaan, niin siihen voi jo suhtautua melko vakavasti, tai sillä on suurempi merkitys kuin sillä, viekö jonkun kynttilän haudalle vai ei, joten tämä oli aika heikko vertaus.
ps ja onhan se lätkä nytkin tuonut vaikkapa Selänteelle oikeuden äänestää usan vaaleissa, että olkoon vaan naurettavaa, mutta silti merkityksellistä
Kaikki eivät asu sukupolvesta toiseen samalla kylällä. Kaikki eivät voi käydä haudoilla saati että se kaikkia kiinnostaisi paskaakaan. Siellä haudassa ei ole se ihminen vaan multaa.
Sanon taas, että jos et osaa muistella läheistäsi muualla kuin graniittisen muistilapun äärellä, sulla on sukurasituksen tuhiamat aivot sukusi naitua omia serkkuja 500 vuotta sillä samalla peräkylällä.
Pyhäinpäivää ei kohta muista eikä vietä kukaan, se on niin ikäloppujen juttu ku olla ja voi, ketää alle 45v ei kiinnosta milliäkään.
Halloween on se joka tekee tuloaan, se on mediaseksikäs karnevaali ja siitä on pienet lapsetkin ihan innoissaan, joten tällä on tulevaisuutta!
Kynttiläsaasta on ongelmajätettä. Harva käy siivoamassa kynttilänraadot pois pyhän jälkeen. Pitäisi kieltää tuo kynttilöillä roskaaminen kokonaan.
Ei ne meidän läheiset siellä ole vaan aivoverkoissamme niin kauan kuin elämme. Päässämme voimme muistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa ajattelematon ja nolo kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä ole kuin 20 vuotta kun pääsiäistrulleja junttipiireissä kauhisteltiin.
Kaikki muutoksethan huonontaa ammattivalittajien elämänlaatua.
Olet tainnut käsittää väärin. Trullit ovat vanhaa pohjanmaalaista perinnettä. Sivistyneet ihmiset ovat kauhistelleet trulliperinteen leviämistä Pohjanmaan ulkopuolelle, ja sekoittumista Itä-Suomen virpomisperinteeseen.
Meillä Länsi-Suomessa vakiintunut nuutipukin päivä on 13.1. Olisin suonut, että se pysyisi meillä päin ainoana lasten kerjäyspäivänä. Nyt ei pääsiäisen aikaan tiedä, milloin joku päättää virpoa tai trullittaa, ja Halloween on vielä sekavampi, kun juntit suomalaiset eivät tiedä, että se on aina 31.10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulta ei taida olla kun tuollaisia huutelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden haudat lakkaa olemasta muina päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Pyhäinpäivää ei kohta muista eikä vietä kukaan, se on niin ikäloppujen juttu ku olla ja voi, ketää alle 45v ei kiinnosta milliäkään.
Halloween on se joka tekee tuloaan, se on mediaseksikäs karnevaali ja siitä on pienet lapsetkin ihan innoissaan, joten tällä on tulevaisuutta!
En vietä kumpaakaan ja olen alle 45 -vuotias. Pyhäinpäivä on ollut tärkeä heille, keiden läheisiä on kuollut erityisesti sota-aikaan. Kunnioitan muiden päivää, vaikken sitä itse vietäkään. Ei ole minulta pois ja joskus lähden iltakävelylle katsomaan kauniiksi valaistua tunnelmallista hautuumaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa on kuollut kaksi läheistä. Tänään olen ollut koiran kanssa koirapuistossa ja tallilla ratsastamassa hevoseni. En oikein tiedä, miten läheiseni kuoleminen vaikuttaa tämän päivän viettotapaan. Ihan tavallinen lauantai mulle.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään oikeastaan ymmärrä pyhäinpäivää, miksi pitää joukolla mennä tiettynä päivänä ja haudoille, kun on joulukin pimeänä vuodenaikana sitä varten.
Tulee käytyä muulloinkin haudoilla kuin juhlapyhinä.
Vaikkakin kävin tänään ja viikko sitten eri läheisteni haudoilla eri paikkakunnilla.
Kävin iltakävelyllä tunnelman vuoksi. Samaa teen jouluna. Muistan myös menehtyneitä läheisiäni aika ajoin, kun tulee mieleen ja samalla tavalla se kyynel vierähtää paatuneella ateistillakin. Kaunista on, ymmärrän kyllä hautuumaalla käynnin ja perinteet. Kyllähän ne juhlapyhät maadoittaa meitä yhteen itsellemme tärkeiden ihmisten kanssa. Jotain turvallista ja pörröistä tähän hektiseen ja nopeasti muuttuvaan arkeen.
Minusta pitäisi palauttaa suomalaiseen perinteeseen kuuluva Kekri. Satovuoden päätösjuhla, jossa kiitetään maata ja sen antimia, joista olemme riippuvaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta on kuollut äitiä lukuunottamatta kaikki minua vanhemmat sukulaiset, eikä tämä päivä eroa silti mitenkään yhdestäkään muusta lauantaista. Paitsi että tänään tulee änäriä telkkarista järkevään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pitäisi palauttaa suomalaiseen perinteeseen kuuluva Kekri. Satovuoden päätösjuhla, jossa kiitetään maata ja sen antimia, joista olemme riippuvaisia.
Sinä miinuspeukuttaja et ilmeisesti syö etkä juo mitään. Saamme kaiken ravinnon maasta. Sen muistaminen olisi paljon hyödyllisempää kuin kuolleiden muistelu.
Millä en yhtään väheksy omien kuolleiden läheisten muistelua. Mutta täytyykö siitä tehdä joku erikoispäivä?
Muistamassa voi käydä muulloinkin kuin pyhäinpäivänä ja jouluna. -eri