Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin se talvi vaan pääsi yllättämään eteläisen Suomen autoilijat

Vierailija
02.11.2024 |

https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/03184be6-74f1-4565-ab85-db5291a9c…

Sääennusteita voi seurata applikaatioista ja nettisivuilta pitkin viikkoa mutta niin se vaan pääkaupunkiseudulla lumi yllättää 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei etelänpellet usko. Aina talvi yllättää ja pellit paukkuu!

Pohjoisen pelleistä se alkaa ja etelänpään siirtyy. Aii mutta siellähän perukoilla osataan kaikki paremmin kuin missään muualla maailmassa. Omakehu varsinkin.

Vierailija
22/33 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii tähän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan voi ymmärtää tätä; rengasliikkeeseen jonotetaan useita tunteja ellei puolta päivää. Jos oikeasti on akuutti hätä, niin ottakaa nyt herranisä tunkki ja rengasavain ja hoitakaa homma itse puolessa tunnissa.

Ymmärrän, että jotkut haluavat maksaa tästä palvelusta, mutta en ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat jonottaa tunteja tämän takia.

Jonotin eilen 4t. Sama kai se tekeekö etänä autossa vai keittiön pöydän ääressa töitään samalla.

Okei, itse teen mielummin kotona, kuin läppäri sylissä Rasva-Roopen takapihalla.

Vierailija
24/33 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmetyttää se että siellä pohjoisessa ei ole parempaa tekemistä kuin jokaisen etelän lumimyräkän kohdalla rynnätä turuille ja toreille päivittelemään etelän vetelien peltikolareita. MElko köyhää täytyy elämän olla.

Vierailija
25/33 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelässä on niin paljon autoja,ettei niiden renkaita saa kaikkia samalla viikolla vaihdetuksi. Jos vaihtaa liian aikaisin, saa sakkoa.

Papparaisten raktoreisa pohjoisessa on telaketujut! Neki pittää laithoo talaveksih. Mutta ne laithaa ne jo elokuu-syskuu vaihteella, kunnei tiedä millon selkisiltä piäsöö poijes.

Vierailija
26/33 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi se talvi tulee, muttei vielä koskaan ole ollu sellaista, joka ei olisi yllättänyt

Vierailija
27/33 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelässä on niin paljon autoja,ettei niiden renkaita saa kaikkia samalla viikolla vaihdetuksi. Jos vaihtaa liian aikaisin, saa sakkoa.

Nyt oli kunnon aivopieru! 

Itse asiassa ihan totta. Jos on niin avuton ettei saa itse renkaita alle, pitää aika tilata tosi ajoissa. Sään mukaan ei renkaat vaihdu vaan kalenterin.

Toisaalta etelässä on niin paljon autoja että yksikin suvikumisudittelija saattaa aiheuttaa ketjukolarin.

Vierailija
28/33 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttotappioalueelle jääneet landepaukut ulisevat taas jokavuotista mantraansa.

Meillä on perheessä 5 autoa joissa neljässä nastarenkaat alla.

Keskittykääs nyt vaan siihen että asuntonne ovat kohta arvottomia koska ketään ei kiinnosta elää siellä risukossa! :D

Vierailija
29/33 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei etelänpellet usko. Aina talvi yllättää ja pellit paukkuu!

Hei Urpo! Se on etelän vetelät! Nyt mokasit. Varikset käy myös, mutta mikä tuo pellet on? Ei urpot sellaisia lainasanoja käytä.

Vierailija
30/33 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan voi ymmärtää tätä; rengasliikkeeseen jonotetaan useita tunteja ellei puolta päivää. Jos oikeasti on akuutti hätä, niin ottakaa nyt herranisä tunkki ja rengasavain ja hoitakaa homma itse puolessa tunnissa.

Ymmärrän, että jotkut haluavat maksaa tästä palvelusta, mutta en ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat jonottaa tunteja tämän takia.

Mitäs vaihdat, kun ne sun renkaat on sen rengasliikkeen varastossa? Ei pk-seudulla ole jokaisella navettaa, jonne voi varastoida kaikkien elämänsä aikana omistamiensa autojen tuplarenkaat.

😁😂😂. Just noin. 

Vierailija
31/33 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset luulevat että koko etelä on Helsinkiä ja että kehä III:lla ajelisi vain helsinkiläisiä, vaikka enemmistö helsinkiläisistä talouksista ovat autottomia. Eli kuka tälle seudulle tulee luistelemaan kesärenkailla? Espoossa ei ainakaan ole ollut lunta tai jäätä teillä.

Vierailija
32/33 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt kyllä eilisen osalta Forecan ennustus putkeen. Useaa lämpöastetta oli luvassa ja vesisadetta. Ja se samainen vesisade näkyi tuntiennusteessa vielä siinä kohtaa, kun ulkona oli tullut taivaan täydeltä valkoista jo useamman tunnin ja maassa oli 10 senttiä muhjua. Eikö meteorologien työhuoneessa ole ikkunoita, jos ei tietokoneilla keli selviä? Vasta iltaysiltä oli vaihtunut ennuste, jossa takautuvasti kerrottiin alkuillasta olleen runsasta lumisadetta. :D

Vierailija
33/33 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän pakko, kun renkaat on siellä säilössä. Ei ole muuta paikkaa säilyttää, kotiin ei mahdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan