Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäasiallinen käytös työpaikoilla

Vierailija
01.11.2024 |

Miksi yleistä suomalaisissa työpaikoissa?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän sana on alaisosaaminen.

Vierailija
62/65 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen kohtalo maalla jos ihmiset polveutuvat nasseista sekä komuista. Mutta maahanmuuto voisi pelastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoon suuntaan mennyt maa

Vierailija
64/65 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärään aina pomolle jos joku käyttäytyy minua kohtaan epäasiallisesti tai puhuu minusta pahaa. Oon päättäny että on nolla toleranssi kaiken p4skan suhteen.

Nollatoleranssi olisi ihanteellista. Se ei kuitenkaan käytännössä toteudu. Asia erikseen, että uskalletaanko toimenpiteisiin ryhtyä ja mitkä on toimenpiteet. Näissä joutuu joku yleensä kärsimään vaikka ei pitäisi. Sepäs laittaa kapuloita rattaisiin.

Onko siis mikään hyvä? Puuttuminen, hiljaa oleminen tai vierestä katsominen?

Vaikeita juttuja. Parasta olisi yhteisten pelisääntöjen sopiminen ennen, kuin mitään kurjaa pääsee tapahtumaan 

Nollatoleranssi kiusaamiselle tulisi tehdä selväksi heti alkuun kaikille uusillekin työntekijöille ja kertauksen vuoksi vanhoille aina silloin tällöin. Sen pitäisi näkyä siten, että jokaisella on tieto, kuka on työpaikalla työsuojeluvaltuutettu ja miten toimia kiusaamistilanteissa. Ja joka kerta tulisi noudattaa selkeää linjaa siinä, että asioiden käsittelyyn varataan tarpeeksi aikaa ja asiat saadaan sovittua. Aina tulisi tulla seurauksia kiusaamisesta, mutta ei kiusatulle, vaan kiusaajalle. Hiljaa oleminen ja vierestä katsominen ei ainakaan ole hyvä asia, vaan se on kiusaamisen hyväksymistä. Valitettavasti minun viimeisellä työpaikallani kiusaaminen sallittiin ja koko yhteisö oli siinä mukana hiljaa hyväksymässä pääkiusaajan ilkeydet ja pomon käyttämän eristämisen kiusattua kohtaan. Minulla oli huono esimies, joka ei osannut hommaansa, enkä aluksi edes tiennyt, kuka esimieheni on. Oli organisaatiossa myös ainakin yksi hyvä esimies, mutta ikävä kyllä eri yksikössä. Tiedossani on kuitenkin, että organisaatiossa on ollut paljon kiusaamista ennenkin. Jotenkin siis tuntuu, että se on osa organisaation tapakulttuuria - ikävä kyllä. Pomolla on suuri rooli, sillä hän voi myös olla kiusaaja, joka pitää kiusaajaa ongelmana, joka on lakaistava äkkiä maton alle. Kiusaaminen on myös koko yhteisön ongelma, missä yksi on pääkiusaaja, muut joko hänen jees-henkilöitään, selkääntaputtelijoitaan tai sivusta seuraavia mahdollistajia. 

Vierailija
65/65 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuojeluun kannattaa olla yhteydessä eikä jäädä sivusta seuraamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi