Onko mielestänne törkeää?
Mieheni mummo kuoli ja mummon hautajaiset ovat samaan aikaan kuin minun äitini syntymäpäivät. Olen keväästä asti järjestänyt äidilleni syntymäpäiväreissua toiseen kaupunkiin, jossa menemme teatteriin ja syömään. Hotellit, liput on jo maksettu ja olen saanut töistä vapaata. Mieheni mielestä minun täytyy silti osallistua hautajaisiin ja jättää reissu väliin. Mummo on ollut muistisairas ja emme ole olleet kovin paljoa tekemisissä. Varsinkaan enää viime vuosina. Mummo eli pitkän elämän ja kuolema tietty luonnollinen. Onko kauheaa, jos en mene hautajaisiin vaan juhlimaan äitini syntymäpäiviä? Äitini joutuu menemään yksin, jos en pääse mukaan.
Kommentit (73)
Juhlitaan eläviä. Kuka ihmeessä menisi pahoittamasn syntymäpäiväsankarin mielen kuolleen takia. Kuollut on kuollut ja kannattaa muistaa, että se viimeinen päivä voi tulla kenelle tahansa milloin vain. Sitä ennen toteuttakaa hyvät suunnitelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlisin "elävää" ja varsinkin äitiä. Mitä se mummo sinun läsnäolostasi kostuu enää?
Ei hautajaisia kuolleiden takia vietetä, vaan niiden jotka jäi jäljelle. Ja miehen läheisen hautajaisiin mennään nimenomaan sen miehen tueksi hänelle vaikeana päivänä.
Juurikin tämä, AP todellakin on se pahis ja törkeä, kun ei mene miehensä tueksi hautajaisiin. Varsinainen minä minä -tyyppi. Minun äiti minun menot, jeejeejeee. P*skat siitä, että miehelleni tärkeä isoäiti on kuollut, lähden paljon mielummin pitämään hauskaa. Kuka ihan oikeasti voisi lähteä nauttimaan syntymäpäiväjuhlille, kun puolisolla on tärkeän ihmisen hautajaiset ja tarvitsee tukea surussaan. Todella kylmä tyyppi olet.
No näinhän tuo mieskin minua kylmäksi väittää. Minusta tässä tilanteessa on monta näkökulmaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on miehesi mummolta todellä törkeää mennä kuolemaan juuri ennen äitisi syntymäpäivää
Siis otsikko viittaa siihen, että mieheni mielestä on törkeää, että menisin syntymäpäiville enkä mummon hautajaisiin. Onko näin? Mummo oli miehelle läheinen, mutta toisaalta oma äitini on minulle läheinen. Ap
Mene rauhassa äitisi mukana. Se on oikein ja äitisi tuntee olevansa sinulle rakas ja tärkeä. Asiat kannattaa hoitaa niin, ettei tosiaan jää katumaan, jos jotain ikävää sattuu hänelle matkatessaan yksin. T. N63 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlisin "elävää" ja varsinkin äitiä. Mitä se mummo sinun läsnäolostasi kostuu enää?
Ei hautajaisia kuolleiden takia vietetä, vaan niiden jotka jäi jäljelle. Ja miehen läheisen hautajaisiin mennään nimenomaan sen miehen tueksi hänelle vaikeana päivänä.
Juurikin tämä, AP todellakin on se pahis ja törkeä, kun ei mene miehensä tueksi hautajaisiin. Varsinainen minä minä -tyyppi. Minun äiti minun menot, jeejeejeee. P*skat siitä, että miehelleni tärkeä isoäiti on kuollut, lähden paljon mielummin pitämään hauskaa. Kuka ihan oikeasti voisi lähteä nauttimaan syntymäpäiväjuhlille, kun puolisolla on tärkeän ihmisen hautajaiset ja tarvitsee tukea surussaan. Todella kylmä tyyppi olet.
Ei todellakaan ap ole kylmä. Elävä äiti menee kuolleen mummin edelle, ja miehellä varmasti on tukea hautajaisissa. Kyse on kuitenkin miehen iäkkäästä mummosta, ei äidistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti on läheisempi kuin mummo, eli menet synttäreille.
Äiti on sinun, mummo on miehen, eli menet synttäreille.
Äiti on elossa, mummo on kuollut, eli menet synttäreille.
Mies tuntuu yhä ajattelevan, että tottakai menen hautajaisiin. Ei käsitä, että olisin menossa synttäreille. Olen kuulemma itsekäs ihminen. Ap
Mieshän tässä on itsekäs, jos vaatii sinua laittamaan hänen sukulaisensa omiesi edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen kuolee vain kerran, synttäreitä on joka vuosi.
Olen vähän eri mieltä. Mistä tietää, että äidillä on tulossa monia syntymäpäiviä vielä? Eihän kukaan sitä tiedä. Ap
Kai nyt aikuinen ihminen osaa viettää syntymäpäivää vaikka päivän myöhemmin kuin oikea päivä on.
No olen varannut junaliput, hotellin, teatterin ja ravintolan juuri tuolle päivälle. Siksi minun olisi päästävä juuri sinä päivänä. Ap
Erikoisia lippuja olet ostanut jos mitään niistä ei pysty perumaan tai myymään eteenpäin.
Ei se kuule ihan yksinkertaista ole saak
Älä nyt suotta jää tänne jankuttamaan. Tee päätös, kumpi on sinulle tärkeämpää, ja pidä päätöksestäsi kiinni. Epäilen, ettei parisuhteenne ole kovin hyvässä hapessa, jos mies heittäytyy ihan kakaraksi. Provoltahan tämä tosin vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti on läheisempi kuin mummo, eli menet synttäreille.
Äiti on sinun, mummo on miehen, eli menet synttäreille.
Äiti on elossa, mummo on kuollut, eli menet synttäreille.
Mies tuntuu yhä ajattelevan, että tottakai menen hautajaisiin. Ei käsitä, että olisin menossa synttäreille. Olen kuulemma itsekäs ihminen. Ap
Mieshän tässä on itsekäs, jos vaatii sinua laittamaan hänen sukulaisensa omiesi edelle.
Nimenomaan, varsinkin, kun hautajaispäivän olisi voinut valita niin, että ap pääsee.
Olisi eri asia jos kyseessä esim. miehen äiti, jonka hautajaiset on. Menet äitisi syntymäpäiville ja miehesi menee mummonsa hautajaisiin. En minäkään ikävä kyllä päässyt mieheni mummon hautajaisiin muutama vuosi sitten, mutta kaikki sen ymmärsivät, eikä ketään tuntunut haittaavan kun en ole lähisukulainen...
Minun äitini ainakin taatusti suuttuisi pahasti, jos hänelle selviäisi että jätin hautajaiset väliin päästäkseni viihteelle hänen kanssaan. Hän kun kasvatti minut huomioimaan myös muut ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen kuolee vain kerran, synttäreitä on joka vuosi.
Olen vähän eri mieltä. Mistä tietää, että äidillä on tulossa monia syntymäpäiviä vielä? Eihän kukaan sitä tiedä. Ap
Kai nyt aikuinen ihminen osaa viettää syntymäpäivää vaikka päivän myöhemmin kuin oikea päivä on.
No olen varannut junaliput, hotellin, teatterin ja ravintolan juuri tuolle päivälle. Siksi minun olisi päästävä juuri sinä päivänä. Ap
Erikoisia lippuja olet ostanut jos mitään niistä ei pysty perumaan tai myymään eteenpäin.
Ei se kuule ihan yksinkertaista ole saak
Ja synttäreitähän voi juhlia ainoastaan sen yhden tietyn teatteriesityksen merkeissä. Jep.
Olen miehesi kannalla. Hautajaiset ovat vain kerran. Viimeinen hyvästijättö ja sit se on ohi.
miehesi todennäköisesti tarvitsee tukea. Mutta ei osaa sanoa sitä. Ja kimmastuu kun asetat äitisi kanssa juhlimisen mummon viimeisen kunnioittamisen ja hänen tukemisensa edelle. Ymmärrän miestäsi. Olisin myös loukkaantunut.
ja vielä- hautajaisia ei yleensä noin vain tilailla mihin aikaan vain. Se aika otetaan mikä kirkolta saadaan.
ja mitä niihin hotellien ja lippujen perumiseen tulee- kai sulla on matkavakuutus? Ja aika usein firmat antavat perua jos esim kuolemantapauksen johdosta joutuu perumaan. Se ettet edes yrittänyt varmaan korpeaa miestä..
Älä nyt suotta jää tänne jankuttamaan. Tee päätös, kumpi on sinulle tärkeämpää, ja pidä päätöksestäsi kiinni. Epäilen, ettei parisuhteenne ole kovin hyvässä hapessa, jos mies heittäytyy ihan kakaraksi. Provoltahan tämä tosin vaikuttaa.
Suhde tosiaan on heikoilla kantimilla jos edes kuolemantapauksen sattuessa kohdalle ei olla valmiita tukemaan puolisoa saati uhraamaan omaa hauskaa iltaa sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi törkeää jättää äiti viettämään syntymäpäiviään yksin. Et tietenkään tee niin, jos tämä nyt edes on totta.
Mies tuskin on niin itsekeskeinen että yrittäisi saada sinut pilaamaan äitisi syntymäpäivät.
Mies raivostui minulle, kun edes mainitsin, että syntymäpäivät ovat samaan aikaan ja menisin sinne... Ap
Jos miehelle olisi ollut tärkeää, hän olisi huolehtinut, että hautajaiset on eri päivänä. Kyllä meidän suvussa on etsitty sopiva hautajaispäivä, eikä vaadittu ihmisiä perumaan menojaan.
Eiköhän mummulla ollut pari muutakin lastenlasta, jospa niille ei sopinut vaikka seuraava viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi törkeää jättää äiti viettämään syntymäpäiviään yksin. Et tietenkään tee niin, jos tämä nyt edes on totta.
Mies tuskin on niin itsekeskeinen että yrittäisi saada sinut pilaamaan äitisi syntymäpäivät.
Mies raivostui minulle, kun edes mainitsin, että syntymäpäivät ovat samaan aikaan ja menisin sinne... Ap
Jos miehelle olisi ollut tärkeää, hän olisi huolehtinut, että hautajaiset on eri päivänä. Kyllä meidän suvussa on etsitty sopiva hautajaispäivä, eikä vaadittu ihmisiä perumaan menojaan.
Eiköhän mummulla ollut pari muutakin lastenlasta, jospa niille ei sopinut vaikka seuraava viikonloppu.
Niin, lastenlasta, ei lapsenlapsen puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi varmaankin tiesi, milloin äitisi syntymäpäivät ovat. Miksei hän vaikuttanut hautajaisten ajankohtaan, jotta ne eivät olisi samana päivänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N
Ja miten monta puolisoa tällä kyseisellä lapsenlapsella on, jotka hän voi pyytää tuekseen?
En ollut mieheni mummon hautajaisissa. Olin kotona lastenvahtina. Miehen mielestä tämä oli fiksumpaa, kuin usean tunnin lennot edestakaisin pikkulasten kanssa.
Itsekin olen sitä mieltä, että mies tässä on itsekäs. Kukaan ei estä miestä menemästä hautajaisiin, mutta hän itsekkäästi vaatii ap:n sinne mukaan. Miksi?!
Menisin hautajaisiin, koska synttärit voi pitää toisenakin päivänä. Jos mies niin haluaisi. Tietysti jos liput on jo ostettu ja hotellit jo varattu, ellei pysty perumaan? Synttäreitä tulee joka vuosi.