Onko mielestänne törkeää?
Mieheni mummo kuoli ja mummon hautajaiset ovat samaan aikaan kuin minun äitini syntymäpäivät. Olen keväästä asti järjestänyt äidilleni syntymäpäiväreissua toiseen kaupunkiin, jossa menemme teatteriin ja syömään. Hotellit, liput on jo maksettu ja olen saanut töistä vapaata. Mieheni mielestä minun täytyy silti osallistua hautajaisiin ja jättää reissu väliin. Mummo on ollut muistisairas ja emme ole olleet kovin paljoa tekemisissä. Varsinkaan enää viime vuosina. Mummo eli pitkän elämän ja kuolema tietty luonnollinen. Onko kauheaa, jos en mene hautajaisiin vaan juhlimaan äitini syntymäpäiviä? Äitini joutuu menemään yksin, jos en pääse mukaan.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on miehesi mummolta todellä törkeää mennä kuolemaan juuri ennen äitisi syntymäpäivää
Siis otsikko viittaa siihen, että mieheni mielestä on törkeää, että menisin syntymäpäiville enkä mummon hautajaisiin. Onko näin? Mummo oli miehelle läheinen, mutta toisaalta oma äitini on minulle läheinen. Ap
Synttäreille vaan. Tsemppiä 👍
Todellakin menet äitisi kanssa. En ymmärrä miestäsi ollenkaan. Minä harkitsisin vakavasti suhdettani sellaisen ihmisen kanssa, joka tuollaisessa tilanteessa yrittäisi määräillä ja suuttuisi minulle.
Voi wee, miten tyhmä trolli!
Ihan perseestä.
Tahallinen täky, onkia mahdillisimman paljon kommentteja.
Ja ihan liikaa tahallaan negatiivisia kommentteja siitä, että mene synttäreille, älä hautajaisiin.
Malli esimerkki palstan bisneksestä.
Eli mitä enemmän tietynlaisa kommentteja, sitä pitempi ja suosotumpi ketjusya tulee.
Ja suosittuihin, pitkiin ketjuihin ostetaan eniten mainoksia.
Tämmösillä ketjuilla Sanoma Oy tienaa rahaa. Ja paljon!
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä.
Ja ihan liikaa tahallaan negatiivisia kommentteja siitä, että mene synttäreille, älä hautajaisiin.
Eli mitä enemmän tietynlaisa kommentteja, sitä pitempi ja suosotumpi ketjusya tulee.
Tietenkin. Vasta nytkö käsität palstan ydin pointin?
Mainos rahoilla tätä ylläpidetään. Aivan samoin kuin MTV- ja Ruutu+ kanavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä.
Tietenkin. Vasta nytkö käsität palstan ydin pointin?
Mainos rahoilla tätä ylläpidetään. Aivan samoin kuin MTV- ja Ruutu+ kanavia.
Jeps.
MTV Katsomo ja Ruutu+ eli neloskanava, ovat halvempia suioratoistoina, jos ne ostaa, siis tilaa mainoksilla.
Jos tilaat nuo kanavat suoratoistona, ilman mainoksia, maksat enemmän.
Selvää pässinlihaa.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin menet äitisi kanssa. En ymmärrä miestäsi ollenkaan. Minä harkitsisin vakavasti suhdettani sellaisen ihmisen kanssa, joka tuollaisessa tilanteessa yrittäisi määräillä ja suuttuisi minulle.
Joo en ole enää ollenkaan niin varma, että minä olisin se huono ja paha ihminen tässä mitä mies sai minut tuntemaan. Hänestä oli selvä, että minä pystyn siirtämään tuon..Ja raivostui saman tien kun edes uskalsin nostaa esille, että syntymäpäivät ovat samana päivänä. En ollut kyllä raivoamista ansainnut. Ap
Hohhoijaaa näitä porvoolaisia hautajaisia 🥱🥱🥱
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä.
Heh, tollo ap, alapeukutti ensimmäisenä, oman aloituksensa kriitistä mielipidettä.
Just tuo on tällä palstalla säälittävintä.
Osoittaa ihmisen suurinta tyhmyyttä. Kukaan älykäs ja fiksu ihminen, ei itse alapeukuta omaan aloitukseensa tulleita kriitisoivia mielipiteitä.
Never!
Älykäs ihminen hyväksyy ja käsittää monipuoliset mielipiteet mielipiteet aloitukseensa.
Äiti on läheisempi kuin mummo, eli menet synttäreille.
Äiti on sinun, mummo on miehen, eli menet synttäreille.
Äiti on elossa, mummo on kuollut, eli menet synttäreille.
Vierailija kirjoitti:
Äiti on läheisempi kuin mummo, eli menet synttäreille.
Äiti on sinun, mummo on miehen, eli menet synttäreille.
Äiti on elossa, mummo on kuollut, eli menet synttäreille.
Mies tuntuu yhä ajattelevan, että tottakai menen hautajaisiin. Ei käsitä, että olisin menossa synttäreille. Olen kuulemma itsekäs ihminen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Juhlisin "elävää" ja varsinkin äitiä. Mitä se mummo sinun läsnäolostasi kostuu enää?
Ei hautajaisia kuolleiden takia vietetä, vaan niiden jotka jäi jäljelle. Ja miehen läheisen hautajaisiin mennään nimenomaan sen miehen tueksi hänelle vaikeana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen kuolee vain kerran, synttäreitä on joka vuosi.
Olen vähän eri mieltä. Mistä tietää, että äidillä on tulossa monia syntymäpäiviä vielä? Eihän kukaan sitä tiedä. Ap
Kai nyt aikuinen ihminen osaa viettää syntymäpäivää vaikka päivän myöhemmin kuin oikea päivä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän eri mieltä. Mistä tietää, että äidillä on tulossa monia syntymäpäiviä vielä? Eihän kukaan sitä tiedä. Ap
Kai nyt aikuinen ihminen osaa viettää syntymäpäivää vaikka päivän myöhemmin kuin oikea päivä on.
No olen varannut junaliput, hotellin, teatterin ja ravintolan juuri tuolle päivälle. Siksi minun olisi päästävä juuri sinä päivänä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlisin "elävää" ja varsinkin äitiä. Mitä se mummo sinun läsnäolostasi kostuu enää?
Ei hautajaisia kuolleiden takia vietetä, vaan niiden jotka jäi jäljelle. Ja miehen läheisen hautajaisiin mennään nimenomaan sen miehen tueksi hänelle vaikeana päivänä.
No ymmärtäisin sen tukena olemisen paremmin, jos joku miehen läheinen olisi kuollut vaikka yllättäen tai tapaturmaisesti tms. Mutta mummo joka eli lähes 100 vuotiaaksi eikä ole vuosiin enää muistanut edes meitä kun on muistisairaus. Ja yhteydenpito jäänyt. Ap
Joo, luulen, että mies kokee, että et välitä hänestä, siksi reagoi vahvasti. Olisiko mahdollista yrittää siirtää hotellia ja teatteria soittamalla esim teatteriin ja kertomalla tilanne? Jos ei onnistu, niin on ainakin yrittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tämä, AP todellakin on se pahis ja törkeä, kun ei mene miehensä tueksi hautajaisiin. Varsinainen minä minä -tyyppi. Minun äiti minun menot, jeejeejeee. P*skat siitä, että miehelleni tärkeä isoäiti on kuollut, lähden paljon mielummin pitämään hauskaa. Kuka ihan oikeasti voisi lähteä nauttimaan syntymäpäiväjuhlille, kun puolisolla on tärkeän ihmisen hautajaiset ja tarvitsee tukea surussaan. Todella kylmä tyyppi olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen varannut junaliput, hotellin, teatterin ja ravintolan juuri tuolle päivälle. Siksi minun olisi päästävä juuri sinä päivänä. Ap
Erikoisia lippuja olet ostanut jos mitään niistä ei pysty perumaan tai myymään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ymmärtäisin sen tukena olemisen paremmin, jos joku miehen läheinen olisi kuollut vaikka yllättäen tai tapaturmaisesti tms. Mutta mummo joka eli lähes 100 vuotiaaksi eikä ole vuosiin enää muistanut edes meitä kun on muistisairaus. Ja yhteydenpito jäänyt. Ap
Missä iässä vaikka vanhempasi olisi ok kuolla niin että se ei enää tuntuisi sinusta pahalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisia lippuja olet ostanut jos mitään niistä ei pysty perumaan tai myymään eteenpäin.
Ei se kuule ihan yksinkertaista ole saako myytyä enää eteen päin. Ja saanko töistä vapaata. Teatteriesitys on loppuunmyyty. Eli ne synttärit meni sit siinä jos en nyt pääse niihin. Ap
Tämä on kyllä raukkamaista ja toksista. Mies raivostui ja haukkui minut juntiksi ja hääti pois kun ei kuulemma kestä katsoa enää minua..Että minä se kuitenkin olen tässä se pahis. Ap