Miksi niin moni inhoaa hoitajia
ja lääkäreitä? Hyväähän he vain tarkoittavat ja väärät diagnoosit Suomessa on hyvin harvinaisia.
Kommentit (118)
Kaksi lähäriä teloi äitini juuri naulatut lonkkamurtumat nostaen hänet 3 päivän kuluttua operaatiosta seisomaan taluttaakseen vessaan. Mulla on täysi oikeus vihata lukutaidottomia, tyhmiä ihmisiä.
Lääkärit ovat vain ihmisiä. Suurin osa heistä ns. leipälääkäreitä. Moni pääsee virheistään pälkähästä.
En inhoa lääkäreitä, mutta pelkään heitä. Heillä on valta tehdä myös pahaa. Sellainen valta vetää kamalia ihmisiä puoleensa.
Alkoholisteilla aivotoiminta lakkaa olemasta siinä määrin että he ovat kuin lapsia.
Vain 1 huono lääkärikokemus ollut lapsena aikoinaan. Nykyisin kyseinen mies ei toimi edes lääkärinä ja sai paljon palautetta huonosta työstä monilta vanhemmilta.
Lisänä vielä soppaan, hoitoalan ihmisten negatiivinen arvostelu mediaa myöten. Virheitä etsitään ja nostetaan tikunnokkaan. Ei ymmärretä sitä, että me kaikki olemme ihmisiä ja virhearviointeja sattuu, varsinkin kun painat väsyneenä kiireessä, yrittäen huomioida kaiken mitä pitää. Armoa tässä maailmassa ei anneta. Kauhulla olen seurannut uutisointia kotihoidosta ja kaikista hoitoalan paikoista. Ehkä jossakin on vielä asiat hyvin, mutta pääsuunta on aika karu. Haluan tehdä auttamistyötä mutta se on tehty aika houkuttelemattomaksi ja vaikeaksi.
Onneksi meillä on näitä yliopiston käyneitä kehittäjiä, jotka saavat asiat toimimaan, eiku...
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisteilla aivotoiminta lakkaa olemasta siinä määrin että he ovat kuin lapsia.
Onko hoitajat alkoholisteja, en usko. Lähäreissä varmasti on myös päihteitä käyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Lisänä vielä soppaan, hoitoalan ihmisten negatiivinen arvostelu mediaa myöten. Virheitä etsitään ja nostetaan tikunnokkaan. Ei ymmärretä sitä, että me kaikki olemme ihmisiä ja virhearviointeja sattuu, varsinkin kun painat väsyneenä kiireessä, yrittäen huomioida kaiken mitä pitää. Armoa tässä maailmassa ei anneta. Kauhulla olen seurannut uutisointia kotihoidosta ja kaikista hoitoalan paikoista. Ehkä jossakin on vielä asiat hyvin, mutta pääsuunta on aika karu. Haluan tehdä auttamistyötä mutta se on tehty aika houkuttelemattomaksi ja vaikeaksi.
Onneksi meillä on näitä yliopiston käyneitä kehittäjiä, jotka saavat asiat toimimaan, eiku...
Virhearvioita ei saa sattua tai hoitajasta tulee murhaaja. Kiireeseen ei saa vedota. Kaikki työ on tehtävä niin hyvin kuin osaa. Jos huomaa olevansa siinä jamassa, että on vaaraksi hoidettavilleen, täytyy tehdä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi lähäriä teloi äitini juuri naulatut lonkkamurtumat nostaen hänet 3 päivän kuluttua operaatiosta seisomaan taluttaakseen vessaan. Mulla on täysi oikeus vihata lukutaidottomia, tyhmiä ihmisiä.
Naulatut lonkat saa ja pitääkin nostaa heti ylös kun vaan vointi sallii. Siksi ikäihmisillä lonkat naulataan, että kuntoutuminen lähtee nopeasti käyntiin. Päivien vuodelepo tatkoittaa ikäihmiselle yleensä toimintakyvyn romahtamista ja lähestyvää kuolemaa. Äitisi on ollut varmaan jo liian huonossa kunnossa kun on kolme päivää maannut vuoteessa, vähäinen lihasmassa katoaa nopeasti. Pitäkää huolta omista vanhuksistanne, liikkuminen ja lihaksista huolehtiminen vähentää kaatumisia.
Arvostin hoitajia, kunnes sairastuin itse pitkäaikaisesti. Ihan kamalaa touhua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat juoruilee keskenään ja potilaat siinä sivussa häiriötekijöinä. Tunnollisin hoitaja tekee kaiken työn.
Taas yksi pitkäaikaistyötön mt-ongelmainen. Onpa teitä paljon.
Se hoitaja älähtää, johon kalikka kalahtaa.. aika ammattimaista haukkua potilaita pitkäaikaistyöttömiksi mt-ongelmaisiksi. Kuvaa toki alan meininkiä.
Mieti nyt itsekin, missä jamassa Suomi on ollut jo pitkään: porukka ei halua mennä kriittisessä tilassa edes ensiapuun, koska siellä joutuu kumminkin odottamaan tuntikaupalla juoppojen kanssa ja lopulta saa lähinnä neuvon ottaa Buranaa.
Ei Suomessa osata hoitaa kuin yleisimmät sairaudet, tyyliin kolesteroli. Jos on jotain muuta, jää todella yksin, tutkimuksia ei tehdä ja saa vielä todella töykeää käytöstä osakseen.
Lääkäreistä on melko vähän huonoja kokemuksia, mutta sairaanhoitajista senkin edestä.
Minulla on aika voimakas pelko tiettyjä toimenpiteitä kohtaan, ja koen että asiasta sanominen hoitajalle vain pahentaa asiaa. Lääkäri on melkein aina ymmärtäväinen, mutta hoitajalla menee naama vinksalleen ja saan heti hankalan potilaan leiman, vaikka ilmaisen asian asiallisesti. Se on sellaista ivaamista, naaman väänteltä, pilkkaa ja lässyttämistä kuin vajaaälyiselle. Inhoan myös sitä, miten nimenomaan hoitajat tekevät oletuksia muiden pelkopotilaiden pohjalta.
Toinen asia mitä inhoan hoitajissa on se, että he joutuvat arvioimaan tarpeen lääkärin tapaamiselle. On ollut tilanteita, joissa hoitaja on torpannut koko ajatuksen että mitään tarvetta olisi muuttaa lääkkeen annostusta tai tarvetta mennä uusiin labrakokeisiin. Lopulta lääkäri viikkoja myöhemmin oli kauhuissaan, miksi minua ei ohjattu vastaanotolle aikaisemmin.
Jotkut hoitajat luulevat että heidän tiedot ja taidot ovat lääkärin tasolla. Hoitajan vika se ei ole, että lääkäreistä on pulaa, mutta se on hoitajan vika jos hän ei konsultoi lääkäriä vaan luulee tietävänsä.
Suuri osa hoitsuista on dokuja ja hirmusia päällepäsmäreitä. Legureista moni vetää kamaa ja viinaa.
Riippuu paikasta. Osassa oikeesti tosi ilkeitä hoitajia.
Näinkö on? Olen menossa työharjoitteluun. Saa nähdä, miten ilkeää porukkaa on.