Miksi niin moni inhoaa hoitajia
ja lääkäreitä? Hyväähän he vain tarkoittavat ja väärät diagnoosit Suomessa on hyvin harvinaisia.
Kommentit (118)
Sille inhoamiselle voi olla päivänvaloa kestävät perustelut, mitkä eivät tokikaan tule esille loppuraportissa taloon päin ja taas ollaan tyytyväisiä siellä suojaseinien sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Minä arvostan paljon. Kaikista ei ole hoitajiksi.
Kunpa hoitajat viitsisivät arvostaa potilaita... tai nähdä heidät edes ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Osa hoitajista näyttää suoraan miten he ovat kyllästyneet työhönsä. Ja osasta näkee että heillä on kokemusta varhaiskasvatuksesta kun puhutaan kuin pikkulapselle.
Huomaa, ettet ole ammattilainen hoitoalalla. JOskus hymy hyytyy ja on toimittava reippaasti jotta ei satu mitään vakavaa/ huonoa. JOs ilme silloin on totinen, sori siitä. Työtä on ihan hel*vetisti joka päivä, ainakin ympärivuorokautisessa hoivassa. Lisäksi huomioit omaisia ja järjestät hoivan ohessa virikkeitä, peset pyykkiä ja hoidat kaiken maailman tilaukset ja ostot, mukaan lukien ruoka ja apteekki. Kirjailet Rait ja muut ja järjestät omaisten kanssa aikaa sekä selvität apuvälineiden tarpeet yms. Hoidat kuolemaan liittyvät asiat, jotka vievät aikaa jumalattoman paljon, samoin kun uusi ihminen tulee osastolle. Työ on loputonta ja sinun on hallittava yhteydet kaikkiin tahoihin, lääkäri, fyssari, omaiset, lista on loputon.
Ja tuosta, että puhutaan kuin pikku lapselle joidenkin kohdalla, se vain on niin, koska jotkut ihmiset todellakin taantuvat sinne ns. lapsiaikaan.
Jotta tervetuloa kokeilemaan!
Ihmiset tuntuvat unohtavan, että hoitajat/lääkärit on myös ihmisiä joilla on tunteet ja ihmisarvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä arvostan paljon. Kaikista ei ole hoitajiksi.
Kunpa hoitajat viitsisivät arvostaa potilaita... tai nähdä heidät edes ihmisenä.
Kaksisuuntaista. Arvostus loppuu siinä vaiheessa kun joku rämpyttää kelloa ja vinkuu mehua kahdelta aamulla nythetimulle kun viereisessä huoneessa happisaturaatio on 80.
Hehehe kuultua Meilahti-siltasairaala-Haartman-akselilta. Luokkalainen oli siellä potilaskuljettaja. Nyt sh-opiskelija. Kuulemma potilaskuljettajat oli vähän sellaisia "likaämpäreitä". Heistä tehtiin Haipro-ilmoituksia. Kyllä hekin huomasivat kaikenlaista. Kuten, että lisähappea tarvitseville unohtui aika usein laittaa se happi päälle potilaskuljetuksen ajaksi. Se ei ollut potilaskuljettajien tehtävä, vaan hoitajien... Kiva sillee jäädä ilman lisähappea 15minuutiksi... Ups..näitäkin oli usein xD en tiedä kenen tehtävä se oli mut tuntuu et vähän pakka levällään...eikä kuulu mulle, kuuntelin vaa et kiva, toivottavasti ei oo mun läheisiä siellä ilman lisähappea..
Kiitän hyvästä hoidosta mutta sanon myös suoraan jos hoitava henkilö on omaan elämäänsä kyllästynyt. En hae heistä kavereita.
Riippuu paikasta millaista kohtelua saa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä päivänä kun ne hoitajat ja lääkärit,jotka tuhosivat mielenterveyteni,fyysisen terveyteni ja lasteni elämän omani ohella,tulevat julkisesti pyytämään anteeksi rikollisia tekojaan, voin yhtyä kuoroon kuinka on niin rankkaa sotessa. Siihen asti haistakaa v..u!!!
.
Kaupunkissa taitaa olla aika huonot välit potilas ja hoitaja ruuhka paskaa koko ajan.
Arvostan hoitajia vaikka olis vähä nureampi ja äreämpikin, koska itse en jaksais sitä työtä mitenkään päin. Kiitos kaikille, jotka sitä jaksatte! Teette arvokkainta työtä.
Minä en inhoa hoitajia. Olen saanut paljon asiallista palvelua hoitajilta.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan hoitajia vaikka olis vähä nureampi ja äreämpikin, koska itse en jaksais sitä työtä mitenkään päin. Kiitos kaikille, jotka sitä jaksatte! Teette arvokkainta työtä.
Samoin. Paitsi silloin, jos jätetään hoitamatta ja näpäytellään sairaita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
En inhoa muutakuin opiskelijoita jotka ovat epävarmoja ja siten vaarantavat turvallisuuden.
Pakko on opetella ja ei potilasturvallisuus saa vaarantua.
Lisäksi joka päivä joudut opiskelemaan lisää, työn ohessa, totta kai. Palaverit, koulutukset, kirjaamiset, arvioinnit, hoidon toteutukset, opiskelijoiden ohjaaminen ja arviointi, näitä tulee jatkuvasti lisää. Työrauhaa ei juuri ole. Sitten vielä asiakkaitten, kollegojen,omaisten ja esimiesten välinen yhteistyön ylläpitäminen ja kehittäminen. Ja haastavampina asioina pidän ulkomaalaistaustaisten tulevien kollegoiden perehdyttäminen ja opettaminen, joille suomen kieli on vain ehkä hei...
Kaikki vain eivät ole oikealla alalla. Sama juttu jokaisessa ammatissa.
En inhoa itse hoitajaa mutta inhoan sitä jos ei ole yhteistä kieltä. Käynyt niin ettei se hoitaja ymmärtänyt suomenkieltä. Kyseessä oli venäläistaustainen henkilö.
Ja kun tälle linjalle lähdettiin, työtilat ja välineet. Joissakin paikoissa tilat ovat ergonomian ja potilasmukavuuden kannalta täysin riittämättömiä. Työterveys on supistettu niin, ettei sieltä saa apua ja tukea kuin akuuttiin työstä johtuvaan vaivaan. Ai hitto, näitä kuin kirjoitin tajusin olevani hullu hoitaja:/
Ylimielidtä sakkia pissi on noussut pollaan monilla ja kohtelevat potilaita kuin karjaa. Ei mitään inhimillisyyttä ja empatia kykyä.