Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäiltynä petoksesta

Vierailija
01.11.2024 |

Kävin tänään poliisi kuulustelussa, olen epäiltynä petoksesta. Olen nostanut toimeentulotukea viimevuoden marraskuussa, vaikka olen ollut ulkomailla. En sitä kiistä, näin on käynyt. En ole ollut lomailemassa huvimatkalla, vaan vein lapset tapaamaan isäänsä hänen kotimaahansa. Tarkoitus oli olla 3 viikkoa, mutta sairastumisen takia matka venyi 5 viikkoon. Kela sai tästä tietenkin tietää tiliotteiden kautta, ja kun heiltä tuli selvityspyyntö jälkikäteen, myönsi tietenkin että ollaan oltu ulkomailla ja toimitin lentoliput ym. Ajattelin että joudun maksamaan takaisin toimeentulotuen siltä kuukaudelta, mutta nyt olenkin epäiltynä petoksesta ja olen todella peloissani. Poliisi tänään sanoi että voit tulla sakot tai jopa 1.5v vankeutta. Olen täysin yksin kahden pienen lapsen kanssa, ja minua niin paljon pelottaa mitä seuraavaksi tapahtuu. Sanoivat että asian käsittelyssä voit kestää jopa vuosi. Ahdistaa niin paljon, eikä minulla ole ketään kelle puhua. Onko neuvoja keneen voisin olla yhteydessä, tarvitsen nyt tukea. Olen tähän asti rämmeltänyt läpi kaiken yksin, mutta nyt en enää pysty. Lapseni tarvitsee minua, heillä ei ole ketään muuta. Pyydän apua, älä pliis kommentoi jos haluat haukkua minua, sillä olen romahtamispisteessä.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi kerralla kun luette uutisista kuinka äiti paloi loppuun ilman tukea, miettikää miten kommentoitte netissä. Sanoisitteko samat asiat ystävälle? 

minä en pidä rikollisia ystävinäni.

Kiitos, sen takia minulla ei varmaan olekaan ystäviä, tiedoksi sinulle, että olen kuitenkin yrittänyt parhaani olla hyvä ihminen. Joskus asiat ei mene niin kuin suunnittelee. Olet onnekas kun olet niin täydellinen, voitko kertoa miten olet onnistunut niin hyvin elämässä?

Vierailija
42/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkerin alle ei pidä suostua laingan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan nostanut työttömyyskorvausta ko. ajalta? Et siis ole ollut aktiivinen työnhakija, vaan ollut kaukana poissa työmarkkinoilta lomalla. Työttömyyskorvausta saavan työ on hakea aktiivisesti töitä. Jos olisit keskeyttänyt työnhaun lomasi ajaksi, niin asia olisi ollut ok. Tosin et olisi niitä eurojakaan saanut.

Toimeentulotuen suhteen olet varmaan pimittänyt tuloja, koska sinulla on ollut varaa matkustaa ja olla siellä jossain viiden viikon ajan. Sellaisia reissuja ei toimeentulotuen varassa aidosti elävällä ole taloudellista mahdollisuutta tehdä. Ei ne lentoliput ihan ilmaisia ole. 

Veikkaan, että joudut palauttamaan nostamasi tuet. Linnaan tuskin joudut, mutta kunnon sakot saat. Toki riippuu paljon siitä, mitä muuta sinulla on pohjalle kerättynä. 

En ole nostanut työttömyyskorvausta, olen hoitovapaalla.  En ole ollut "lomalla", vaan pakollisella matkalla jolla lapset on saaneet tavata isänsä. Jos en olisi matkustanut, olisin tod.näk syytteessä siitä että en anna lasten tavata isäänsä.

Tulojen perusteella olen ollut oikeutettu toimeentulotukeen, samat ruokakustannukset (itseasiassa pienemmät) on ollut reissussa.

Vierailija
44/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sinun kannattaisi karata sinne nigeriaan miehesi perässä ja viedä tuilla elätettävät kakarasi mennessä

Ihan on eurooppalainen mies kyseessä, ja vähemmän tukia saadaan kuin kokonaan suomalainen perhe, vaikka täällä asutaankin.

Vierailija
45/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan nostanut työttömyyskorvausta ko. ajalta? Et siis ole ollut aktiivinen työnhakija, vaan ollut kaukana poissa työmarkkinoilta lomalla. Työttömyyskorvausta saavan työ on hakea aktiivisesti töitä. Jos olisit keskeyttänyt työnhaun lomasi ajaksi, niin asia olisi ollut ok. Tosin et olisi niitä eurojakaan saanut.

Toimeentulotuen suhteen olet varmaan pimittänyt tuloja, koska sinulla on ollut varaa matkustaa ja olla siellä jossain viiden viikon ajan. Sellaisia reissuja ei toimeentulotuen varassa aidosti elävällä ole taloudellista mahdollisuutta tehdä. Ei ne lentoliput ihan ilmaisia ole. 

Veikkaan, että joudut palauttamaan nostamasi tuet. Linnaan tuskin joudut, mutta kunnon sakot saat. Toki riippuu paljon siitä, mitä muuta sinulla on pohjalle kerättynä. 

En ole nostanut työttömyyskorvausta, olen hoitovapaalla.  En ole ollut "lomalla", vaan pakollisella

Ihan sama onko ruokakustannukset samat, pienemmät tai suuremmat kun NIITÄ VAAN EI MAKSETA ULKOMAILLE.

Vierailija
46/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nostanut työttömyyskorvausta, olen hoitovapaalla.  En ole ollut "lomalla", vaan pakollisella matkalla jolla lapset on saaneet tavata isänsä. Jos en olisi matkustanut, olisin tod.näk syytteessä siitä että en anna lasten tavata isäänsä.

Tulojen perusteella olen ollut oikeutettu toimeentulotukeen, samat ruokakustannukset (itseasiassa pienemmät) on ollut reissussa.

Ei se matka ole pakollinen. Se isä olisi voinut noutaa ne lapset, tai sinä olisi voinut viedä ne lapset ja sama palatessa. SINUN ei olisi mikään pakko viikkotolkulla siellä ollla. Ja vaikka tulojen perusteella olisit ollut niin OLINPAIKKASI MUKAAN ET OLE OLLUT.

Vierailija
47/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tosi paljon tuesta, jatkan yksin tämänkin läpikäymistä 😞

Kuule kun tämä on provo. Työtön saa kyllä lomailla ja vaikka viisikin viikkoa, eikä se vaikuta yhtään mihinkään. Toisin oli vielä 20 vuotta sitten, mutta asiat ovat muuttuneet. Ja koska et tätä tiedä, et edes ole työtön. 

Ex-työkkäriläinen

Vierailija
48/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tosi paljon tuesta, jatkan yksin tämänkin läpikäymistä 😞

Kuule kun tämä on provo. Työtön saa kyllä lomailla ja vaikka viisikin viikkoa, eikä se vaikuta yhtään mihinkään. Toisin oli vielä 20 vuotta sitten, mutta asiat ovat muuttuneet. Ja koska et tätä tiedä, et edes ole työtön. 

Ex-työkkäriläinen

Työkkäri ja toimeentulotuki OVAT ERI ASIOITA JA NIISSÄ ON ERI SÄÄNNÖT.

Vierailija
49/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille oikeaa tietoa, ettei tarvitse provon kanssa vääntää. https://ohje.te-palvelut.fi/hloasiakas/fi/omatyonhakumuutos/palvelunkuv…

Yhdellä haulla löytyy tieto, mutta ei käy, kun pitää päästä mutuilemaan ja vikisemään. 

Vierailija
50/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni evättiin toimeentulotuen haku seuraavalta 10 vuodelta. Koko prosessi kesti n.2.5 vuotta. Elämäni hirveimmät vuodet. Asianajajani puhui vielä minua vastaan hovioikeudessa. Omassa tapauksessa en saanut työttömyystukea vaan sen sijasta toimeentulotukea. Eli kun prosesi alkoi, niin jäin ilman mitään tukea. En avaa asiaa enempää, 

Vierailija
51/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille sai mennä tietyksi ajaksi, mutta siitä pitää ilmoittaa etukäteen edunmaksajalle. Sinä teit reissun salaa. Tällaisia ei katsota sormien läpi. Luultavasti lomasi olisi huomioitu pienempänä tukena. 

Vierailija
52/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille oikeaa tietoa, ettei tarvitse provon kanssa vääntää. https://ohje.te-palvelut.fi/hloasiakas/fi/omatyonhakumuutos/palvelunkuv…

Yhdellä haulla löytyy tieto, mutta ei käy, kun pitää päästä mutuilemaan ja vikisemään. 

Yhä edelleen te-toimisto EI OLE MIKÄÄN LINJAAMAAN TOIMEENTULOTUESTA.

Vierailija
53/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sinulle idiootti tietoa TOIMEENTULOTUEN osalta ulkomailla olemisen suhteen.

"Jos oleskelet vakinaisesti Suomessa ja saat perustoimeentulotukea, voit säilyttää täysimääräisen tukioikeuden myös lyhyen, enintään 7 päivän ulkomaan matkan aikana. Yli 7 päivää kestävästä ulkomailla olosta on ilmoitettava välittömästi Kelaan. Ulkomailla syntyneitä menoja ei huomioida perustoimeentulotukioikeutta arvioitaessa."

Lähde kela.fi

Vierailija
54/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te, jotka postaatte tuota "7 päivän matka ilmoitettava Kelaan" se koskee toimeentulotukea ULKOMAALAISILLE. Mutta te pässit katsotte sen ensimmäisen hakutuloksen, katsomatta yhtään, mihin se liittyy ja kenelle se on suunnattu. Edelleenkin, aloitus on provo ja te lukutaidottomat hutiloijat vahvistatte toistenne vääriä luujoja sillä, ettette jaksa keskittyä lukemaanne, ettekä sitä myöskään ymmärrä. Voi v teidän kanssanne. 

Vierailija
55/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sinulle idiootti tietoa TOIMEENTULOTUEN osalta ulkomailla olemisen suhteen.

"Jos oleskelet vakinaisesti Suomessa ja saat perustoimeentulotukea, voit säilyttää täysimääräisen tukioikeuden myös lyhyen, enintään 7 päivän ulkomaan matkan aikana. Yli 7 päivää kestävästä ulkomailla olosta on ilmoitettava välittömästi Kelaan. Ulkomailla syntyneitä menoja ei huomioida perustoimeentulotukioikeutta arvioitaessa."

Lähde kela.fi

Niin, ulkomaalaisille. Ei koske Suomen kansalaisia. Lue itse tarkemmin. 

Vierailija
56/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde kela.fi

Niin, ulkomaalaisille. Ei koske Suomen kansalaisia. Lue itse tarkemmin.&nbs

Sama kohta on ulkomaalaisten JA suomalaisten osiossa.

"

Ilmoita välittömästi Kelaan, jos:

sinun tai perheesi käytettävissä olevat tulot muuttuvat

sinun tai perheesi käytettävissä olevat varat muuttuvat

sinun tai perheesi vireillä tai maksussa oleviin etuuksiin tulee muutoksia

sinun tai perheenjäsenesi menot muuttuvat

vaihdat asuntoa tai muutat pois asunnosta, jonka menoihin on myönnetty perustoimeentulotukea

sinun tai 1764-vuotiaan perheenjäsenesi työnhaku päättyy

solmit avioliiton tai avioliitto purkautuu

menet avoliittoon tai avoliitto päättyy

perheessä tapahtuu muita muutoksia (esim. perheenjäsenten tai elatusvelvollisten lukumäärässä)

aloitat armeijan tai siviilipalveluksen

joudut vankilaan

joudut laitoshoitoon yli 30 vuorokaudeksi (esim. sairaalaan)

matkustat tai joku perheenjäsenesi matkustaa ulkomaille yli viikoksi"

Vierailija
57/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpas nokkela. Ap on töpännyt, sotkenut asiansa vahingossa kun ei ilmeisesti ole täysin ymmärtänyt kuinka asiat olisi pitänyt hoitaa. Nyt on syytettynä rikoksesta. Kyllä tuollaisesta säikähtää ja voi hyvinkin olla tarvetta puhua murheista jollekulle. Kiva, jos sulla ei koskaan ole ollut mitään kriisejä. Toivon niitä sinulle kuitenkin, ehkä opit vähän empatiaa.

JOs ei tiedä miten pitää toimia niin normaalijärjellä varustettu henkilö OTTAA SELVÄÄ miten pitää toimia. Kelan sivuilla sanotaan selkeästi että yli 7 vrk oleskelusta ulkomailla pitää VÄLITTÖMÄSTI ottaa yhteyttä kelaan. Siis HETI kun tietää että moinen oleskelu on tulossa. Siltä ulkomailla oleskeluajalta ei makseta toimeentulotukea, paitsi Suomen asunnon kulut saatetaan lyhytaikaisesti huomioida.

Ihan typerää tulla tänne jälkikäteen viisastelemaan. Aloittaja on jo tietoinen virheestään. Kuulostat ihan mulkulta kusipäältä!

Vierailija
58/61 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt siis ulkomailla jotain pimeitä töitä? En kyllä ymmärtänyt ja joku täällä väitti niin. Outoa jos et ja joutuisit jonnekin linnaan

Vierailija
59/61 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jezzzz eiks vaa

Vierailija
60/61 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon trollipostit.