Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäiltynä petoksesta

Vierailija
01.11.2024 |

Kävin tänään poliisi kuulustelussa, olen epäiltynä petoksesta. Olen nostanut toimeentulotukea viimevuoden marraskuussa, vaikka olen ollut ulkomailla. En sitä kiistä, näin on käynyt. En ole ollut lomailemassa huvimatkalla, vaan vein lapset tapaamaan isäänsä hänen kotimaahansa. Tarkoitus oli olla 3 viikkoa, mutta sairastumisen takia matka venyi 5 viikkoon. Kela sai tästä tietenkin tietää tiliotteiden kautta, ja kun heiltä tuli selvityspyyntö jälkikäteen, myönsi tietenkin että ollaan oltu ulkomailla ja toimitin lentoliput ym. Ajattelin että joudun maksamaan takaisin toimeentulotuen siltä kuukaudelta, mutta nyt olenkin epäiltynä petoksesta ja olen todella peloissani. Poliisi tänään sanoi että voit tulla sakot tai jopa 1.5v vankeutta. Olen täysin yksin kahden pienen lapsen kanssa, ja minua niin paljon pelottaa mitä seuraavaksi tapahtuu. Sanoivat että asian käsittelyssä voit kestää jopa vuosi. Ahdistaa niin paljon, eikä minulla ole ketään kelle puhua. Onko neuvoja keneen voisin olla yhteydessä, tarvitsen nyt tukea. Olen tähän asti rämmeltänyt läpi kaiken yksin, mutta nyt en enää pysty. Lapseni tarvitsee minua, heillä ei ole ketään muuta. Pyydän apua, älä pliis kommentoi jos haluat haukkua minua, sillä olen romahtamispisteessä.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-5/5 😘

Vierailija
2/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että sinut vankilaan laitetaan! Ehkä jotain sakkoa laitetaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta vastaavasta asiasta? Voinko hakea maksutonta oikeusapua? Olen siis kotihoidontuella, ei palkkatuloa. Voinko jostain saada henkistä tukea?

Vierailija
4/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein on että kaltaisesi huijarit laitetaan kuriin. Jo tuo 3 viikkoa on liian pitkä matka, eli ilman sairastumistakin olisit kusettanut itsellesi sinulle kuulumattomia rahoja.

Vierailija
5/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sakko voi olla? Olen kotihoidontuella ja tulot minimi. Jos tästä tulee tuomio, onko se julkinen? Hävettää jo se että olen hakenut toimeentulotukea. Jääkö merkintä rikosrekisteri on?

Vierailija
6/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sakko voi olla? Olen kotihoidontuella ja tulot minimi. Jos tästä tulee tuomio, onko se julkinen? Hävettää jo se että olen hakenut toimeentulotukea. Jääkö merkintä rikosrekisteri on?

On julkinen ja jää merkintä. Voit siis heittää hyvästit mahdollisuudelle saada mitään töitä missä rahaa käsitellään.

Vierailija
7/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yleisellä tasolla, tuota tehdään paljon ja tarkoituksella.  Nostetaan tuet Suomesta, ja ollaan muualla Euroopassa pimeästi töissä. 

Vierailija
8/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ero jos oltaisiin käyty vaikka Rovaniemellä lasten isän luona? Siihen olisi saanut hakea vielä lisää tukea, sillä lapsilla on oikeus toiseen vanhempaansa.

Vierailija
9/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ero jos oltaisiin käyty vaikka Rovaniemellä lasten isän luona? Siihen olisi saanut hakea vielä lisää tukea, sillä lapsilla on oikeus toiseen vanhempaansa.

No se ero että toimeentulotukea EI MAKSETA ulkomaille. Rovaniemi EI OLE ulkomailla.

Vierailija
10/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan yleisellä tasolla, tuota tehdään paljon ja tarkoituksella.  Nostetaan tuet Suomesta, ja ollaan muualla Euroopassa pimeästi töissä. 

No, en ollut töissä ja kulut ihan samat kuin oltaisiin Suomessa oltu. En ymmärrä siis että Kela olisi maksanut mitään ylimääräistä, samat kulut olisi ollut jos oltaisiin oltu kotona.

Vierailija
11/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein on että kaltaisesi huijarit laitetaan kuriin. Jo tuo 3 viikkoa on liian pitkä matka, eli ilman sairastumistakin olisit kusettanut itsellesi sinulle kuulumattomia rahoja.

Hyvin olisi voinut ilmoittaa Kelaan, että on ulkomailla, ja toimittaa dokumentit sairastumisesta, jos olisi halunnut olla rehellinen. 

Vierailija
12/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sopiva määrä vuodessa että lapset saa tavata isänsä?  Jos jo 3 viikkoa vuodessa on.

Vierailija
13/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta vankilaa ja aamu avataan pampulla ohimoon.

Vierailija
14/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollolllooo!

Vierailija
15/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon tuesta, jatkan yksin tämänkin läpikäymistä 😞

Vierailija
16/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sopiva määrä vuodessa että lapset saa tavata isänsä?  Jos jo 3 viikkoa vuodessa on.

Sopiva määrä on se määrä minkä ITSE pystyt kustantamaan.. Meidän muiden ei tarvitse sinun pershedelmiesi vierailuja maksella.

Vierailija
17/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rangaistus on "enimmillään" 1,5 v vankeutta, jolloin sekin olisi ehdollinen eli ei joudu oikeasti vankilaan. Kyse on sen verran pienestä summasta, että varsin todennäköisesti sakoilla selviät, varmaankin n. 30-50 päiväsakkoa. Jos sulla ei ole tuloja, niin minimipäiväsakko on 6 euroa / kpl.

Rikosrekisteri tulee vasta jos saa vankeusrangaistuksen eli sitä ei tarvitse pelätä. Näin vähäisestä rikoksesta tuskin media kiinnostuu ja ei silloinkaan julkaisisi nimeäsi, joten ei sitä kannata pelätä. 

Ole yhteydessä paikalliseen oikeusaputoimistoon jos koet tarvitsevasi apua asiaan. Tai käy paikallisessa Asianajajaliiton päivystyksessä, siellä saat neuvoja asiaasi ilmaiseksi.

Ei kannata stressata, nämä asiat on yleisempiä kuin tiedätkään.

T. Asianajaja

Vierailija
18/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla kun luette uutisista kuinka äiti paloi loppuun ilman tukea, miettikää miten kommentoitte netissä. Sanoisitteko samat asiat ystävälle? 

Vierailija
19/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rangaistus on "enimmillään" 1,5 v vankeutta, jolloin sekin olisi ehdollinen eli ei joudu oikeasti vankilaan. Kyse on sen verran pienestä summasta, että varsin todennäköisesti sakoilla selviät, varmaankin n. 30-50 päiväsakkoa. Jos sulla ei ole tuloja, niin minimipäiväsakko on 6 euroa / kpl.

Rikosrekisteri tulee vasta jos saa vankeusrangaistuksen eli sitä ei tarvitse pelätä. Näin vähäisestä rikoksesta tuskin media kiinnostuu ja ei silloinkaan julkaisisi nimeäsi, joten ei sitä kannata pelätä. 

Ole yhteydessä paikalliseen oikeusaputoimistoon jos koet tarvitsevasi apua asiaan. Tai käy paikallisessa Asianajajaliiton päivystyksessä, siellä saat neuvoja asiaasi ilmaiseksi.

Ei kannata stressata, nämä asiat on yleisempiä kuin tiedätkään.

T. Asianajaja

Kiitos vastauksesi merkitsee enemmän kuin tiedäkään, kiitos  

Vierailija
20/61 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tosi paljon tuesta, jatkan yksin tämänkin läpikäymistä 😞

Tämänkin, eli provoja olet tehnyt muitakin.