Petteri Orpo jyrähtää Sirpa Pietikäisen kohtelusta "En hyväksy tällaista"
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksella ei ole vielä koskaan ollut naispuheenjohtajaa. Keskustalla oli Mari Kiviniemi ja Anneli Jäätteenmäki, RKP:llä oli Anna-Maija Henriksson.
Jopa Persuissa on akkavalta ;D
Hassua, että riikalla on kahden puolueen puheenjohtajuus samaan aikaan.
-winner-
"Suomi ei saanut tehtyä suunnitelmaa luontokadon pysäyttämisestä. Ministeri Kai Mykkänen selittää epäonnistumista."
"Mykkänen ei suostu avaamaan tarkemmin, mistä suunnitelman valmistuminen tarkemmin kiikastaa. Hänen mukaansa puolueet ovat kuitenkin neuvotelleet koko ajan [...] Puolueilla ja neuvottelijoilla on erityyppisiä kipupisteitä."
Toisin sanoen persut haraavat vastaan ja Mykkänen pää ei enää kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen ilmastopolitiikkaa kuvaa hyvin, että ympäristö- ja ilmastoministeri Kai Mykkänen otti juuri loparit ja lähtee Espoon kaupunginjohtajaksi.
Tämän hallituksen ympäristöministerinä oleminen on yhtä antoisaa kuin talebanhallinnon tasa-arvoministerinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitusohjelma on hyvä.
Ilmastotavoitteista ei tingitä vaikka kilpailevat maat saavat siitä itse tekemästämme päätöksestä huimasti kilpailuetua.
Mieluummin leikataan ja säästetään kansalta ja kiristetään veroja.
Joko voit myöntää, että yritit huijata? Aika paljon todisteita on esitetty sen puolesta, että hallitus vesittää ilmastotavoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen ilmastopolitiikkaa kuvaa hyvin, että ympäristö- ja ilmastoministeri Kai Mykkänen otti juuri loparit ja lähtee Espoon kaupunginjohtajaksi.
P*ska haisi ministeriaitiossa liikaa. Kai? Kukaan ei tiennyt miksi. Arto tosin pomppi koko ajan ylös ja alas ja Wille wirnisteli salaperäisesti ja Riikan leuka vääntyi ja Petteri tuli juuri Brysselistä tai Leviltä ja Sebastiankaan ei ollut vaippoineen salissa?
-winner-
Mistähän johtuu, että Elina Valtonen ei asetu enää ehdolle kunnallisvaaleissa? Ei kai hän vielä eläkkeelle ala? Meinaako hän jättää politiikan, koska hänelle "ei ole tulevaisuutta puolueessa"?
Persuli-Petterin yllättyneisyydellä ei ole rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusketkuilla on ne rajat muutenkin hakusessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirpa Pietikäisen kuvailemat "öykkärit" taitavat olla Kokoomuksen persusiipeä, josta Kirsi Piha kertoi jo aiemmin. Petteri Orpolla oli kuulemma "hyökkäämättömyyssopimus" persusiiven kanssa.
Eikös Petteri ole itsekin tuota persusiipeä?
Nykyään joo.
Mikseivät nuo syvän päädyn laitavasemmistolaiset eroa kokkareista, onhan heille vaihtoehtoja. Kirsi Piha jo lähtikin, Pietikäinen voisi myös mennä vaikka vihreisiin tai vasemmistoliittoon.
Ensin Jari Vilenin varastelukeissi ja nyt tämä. Yllätys yllätyksen perään.
Petteriä savustetaan pikkuhiljaa ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän hallituksen ympäristöministerinä oleminen on yhtä antoisaa kuin talebanhallinnon tasa-arvoministerinä.
Viisas pääsee vähemmällä. Ei tarvitse turhaa touhuta.
Olisiko Sirpa julkaissut noita ilkeyksiä ellei edustajan paikka olisi auennut.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin joku kyseenalaistaa Pietikäisen kokoomuslaisuuden, katsotaan, mitä Pietikäinen itse sanoi asiasta Hesarille:
Se on niin päin, että minä olen ollut täällä kauemmin. Olen ollut kirjoittamassa kokoomuksen ohjelmia ja minulle kelpaa tämä nykyinenkin enemmän kuin hyvin. Miksi minun pitäisi muutaman öykkärin takia lähteä pois?
Tähän aiheeseen pitää näköjään palata.
Vierailija kirjoitti:
Sirpa on kyllä siistin näköinen kuusvitonen. Ja jos on hankaluuksia portaissa kävelemisessä, niin ihmettele yhtään. Olen itse Pietikäistä noin 10 vuotta nuorempi, eikä etenkään portaissa ylöskäveleminen suju aina enää yhtä hyvin kuin ennen.
'Mutta suuntaan samaan kaikki viimein vaeltaa.'
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpo-Surprise.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu, että Elina Valtonen ei asetu enää ehdolle kunnallisvaaleissa? Ei kai hän vielä eläkkeelle ala? Meinaako hän jättää politiikan, koska hänelle "ei ole tulevaisuutta puolueessa"?
Taitaa kokoomuksessa muhia hallituksen kaataminen ja uusi puolue vanhan raunioille. Persusiipi saa rauhassa öyhöttää.
Ben Zyskowiczin mukaan eduskunnassa ei nykyisin toimita esimerkiksi kommunismia ja sosialismia vastaan.
"Asian laita oli toinen vielä silloin, kun Sirpa tai minä aloitimme, Zyskowicz sanoo.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010803612.html
Miksi Sirpa Pietikäinen siis lähtisi vasemmalle, jos hän on vanhanajan antikommunisti ja antisosialiasti?