Muita jotka ei saa nautintoa liikkumisesta?
Urheilen päivittäin mutta se on pakkopullaa. Olen kokeillut vaikka mitä lajeja mutta kaikki ovat tylsiä, varsinkin joukkuelajit.
Voisipa pysyä kunnossa urheilematta.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkit kaverin kanssa jutusteluineen on ihan mukavaa liikuntaa. Kuntosalitreeni puolestaan pakkopullaa.
Mihin reikään laitoitte ne lenkit?
Tällaisesta "lenkkeilystä" voisin nauttiakin
Ei liikkumisesta kuulukaan saada nautintoa vaan kiihdyttämisestä. Mekaniikan peruslait.
Raskaasta liikunnasta, kuten muustakin fyysisestä suorituksesta, nauttii mun kokemuksen mukaan lähtökohtaisesti massan mukana kulkevat heterot, joiden ÄO ei ole koskaan tasoa Mensa. Kun mennään tanssin kaltaisiin lajeihin, missä ei enää pärjää väkivallalla, vaan pitää kehittää hienomotoriikkaa ja käyttää aivoja, skene on jo ihan erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Raskaasta liikunnasta, kuten muustakin fyysisestä suorituksesta, nauttii mun kokemuksen mukaan lähtökohtaisesti massan mukana kulkevat heterot, joiden ÄO ei ole koskaan tasoa Mensa. Kun mennään tanssin kaltaisiin lajeihin, missä ei enää pärjää väkivallalla, vaan pitää kehittää hienomotoriikkaa ja käyttää aivoja, skene on jo ihan erilainen.
En nauti tanssimisestakaan
Kuulun siihen porukkaan joka saa liikkumisesta nautintoa ja elimistö myös antaa vastetta liikunnasta paranevan kunnon ja lihasvoiman myötä. Aloittaminen tauon jälkeen on silti aina raskasta ja aluksi liikunta ei tunnu hyvältä mutta mun kohdalla helpottaa kun jaksaa muutaman viikon puoli väkisin tehdä. Mitä useammin liikun, sitä nopeammin ikävä vaihe menee ohi. Nykyään myös tajuan tehdä aloituksen tai treeniin palaamisen nöyrästi ja varoen jolloin se ei tunnu niin pahalta kun kunto saa rauhassa alkaa nousemaan. Lajit pitää olla juuri sellaisia mistä itse pidän. En harrasta lajeja tai tapoja treenata jotka ei kiinnosta. Tiedän , että jotkut ihmiset ei saa nautintoa liikunnasta ja joillakin elimistö ei vastaa kovin hyvin liikuntaan ja kunto ei kehity. Heitä on silti marginaalinen joukko joten itseään ei kannata tuomita ennenkuin on kunnolla kokeiltu.
Hyötyliikunta on hyvä asia. Oletko ajatellut minkäänlaista liikkumistapaa josta voisit pitää oikeasti? Omakotitaloasukkailla on taas lumitöitäkin edessä, se on ihan mukavaa. En usko että pakkopulla on hyväksi elämänlaadun kannalta.
Sähköpyörä pelasti minut. Kymmeniä lajeja kokeilleena vain se jäi päälle 10 v sitten. Nyt naatin päivittäin. Puolet painosta ja sairaudet ovat karisseet polkujen varteen ;-)
Ainut liikunta mutä pystyn edes kuvittelemaan on ulkoliikunta. Siispä lenkkeilen useita kertoja viikossa. Ja e todellakaan ole nautinto suomen talvessa tai edes syksyssä.
Joku kuntosali on aivan älytötä äheltämistä, en pyst.
Vierailija kirjoitti: joo. Ainoa mikä on ollut itseäni kiinnostava on lihastreenit salilla ja niin, että niissä nostetaan ihan kunnolla eikä mitään pikkuhiiri painoilla. Silloin tuntuu, että oikeasti tekee jotain eikä tarvitse tehdä mitään tylsiä puolentoistatunnin lenkkejä.
Et sinä ole koskaan salilla edes käynyt. Vedät vain mömmöjä ja kiljua päälle.
Vierailija kirjoitti:
En minä juuri liikkumisesta pidä, mutta sen jälkeen on ihan mukava olo. Vähän niin kuin työ on pyllystä, mutta palkka on mukava saada.
Mulla tulee siitä huono olo jäljeenpäinkin pitkäksi aikaa.
pakotan itseni tunnin lenkille 2-3 x viikossa mutten koskaan ole saanut lenkkeilystä hyvää oloa. aikanaan harrastin lumilautailua ja se oli kyllä kivaa mutten muista että olisin saanut siitä mitään kiksejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä juuri liikkumisesta pidä, mutta sen jälkeen on ihan mukava olo. Vähän niin kuin työ on pyllystä, mutta palkka on mukava saada.
Mulla tulee siitä huono olo jäljeenpäinkin pitkäksi aikaa.
Jos tuo pitää paikkaansa niin elimistö on joko aivan sekaisin, tai sairastat jotain sairautta. Taikka teet kuntotasoosi liian kovaa liikuntaa. Jos se olisi luonnollinen tila perinnöllisesti niin olisi suuri ihme miten esi-isäsi ovat voineet selviytyä ja saada jälkikasvua.
Vierailija kirjoitti:
Ainut liikunta mutä pystyn edes kuvittelemaan on ulkoliikunta. Siispä lenkkeilen useita kertoja viikossa. Ja e todellakaan ole nautinto suomen talvessa tai edes syksyssä.
Joku kuntosali on aivan älytötä äheltämistä, en pyst.
Lihakset ei onneksi ymmärrä missä niitä käytetään eli lihaskuntoa voi treenata onneksi ihan missä vaan. Vaikka metsässä.
Minulla oli sama vika mutta sitten löytyi laji, josta nautin, eli padel. Pointti oli se, että se ei ole liian hidastempoista (kävely, vesijumppa) eikä liian rankkaa (kuntonyrkkeily, juoksu), vaan siltä väliltä.
Mä harrastan pyöräilyä. Ostin halvalla kuntopyörän naapurista ja ilmaisia tunteja löytyy netistä älyttömästi.
Joka aamu teen 45 min treenin, käyn sen jälkeen vielä uimassa, suihkuun ja työpäivä alkaa.
Olen alkanut myymään vintedissä tavaraa. Olen ottanut tavan töiden jälkeen viedä fillarilla paketti ärrälle, matkaa n 5 km suunta.
Näitä tulee muutama viikossa. Eilen tuli 3, vien ne samalla, kun lähdetään autolla kaupungille.
Vierailija kirjoitti:
Hyötyliikunta on hyvä asia. Oletko ajatellut minkäänlaista liikkumistapaa josta voisit pitää oikeasti? Omakotitaloasukkailla on taas lumitöitäkin edessä, se on ihan mukavaa. En usko että pakkopulla on hyväksi elämänlaadun kannalta.
Olen kokeillut vaikka ja mitä, lisäksi asun okt joten lumityöt ja nurmikonleikkaukset sun muut tulee tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä harrastan pyöräilyä. Ostin halvalla kuntopyörän naapurista ja ilmaisia tunteja löytyy netistä älyttömästi.
Joka aamu teen 45 min treenin, käyn sen jälkeen vielä uimassa, suihkuun ja työpäivä alkaa.
Olen alkanut myymään vintedissä tavaraa. Olen ottanut tavan töiden jälkeen viedä fillarilla paketti ärrälle, matkaa n 5 km suunta.Näitä tulee muutama viikossa. Eilen tuli 3, vien ne samalla, kun lähdetään autolla kaupungille.
Miten ehdit treenata ja uida aamuisin? Mulla alkaa aamu lasten kuskaamisilla ja töihin kiiruhtamisella niin että herään 6.15 ja olen töissä 8.15 eli myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus luin muistaakseni Hesarista artikkelin siitä, että on ihmisryhmä, jotka ei saa mitään nautintoa liikunnasta (ennen, sen aikana tai jälkeen). Kuulun ehdottomasti niihin. Pari liikuntaharrastusta viikossa, joista jään todella helpolla pois, pienikin sade riittää, niin en saa lähdettyä. Todella kamalaa, kun ikää kertyy ja pitäis oikeasti.
Kuulun samaan ryhmään. Ärsyttävintähän tässä itselle on kun toiset tulevat hehkuttamaan kuinka ihanaa oli käydä treeneissä jne. kun samalla itellä on tympääntynyt olo. Paras oli kun yksi kollega töissä lähes pakotti minut spinning tunnille eikä uskonut ennen tuntia, tunnin aikana eikä vielä viikonkaan päästä kun sanoin että tylsempää tekemistä en keksi.
Samaa mieltä tuosta spinnigistä, kävin joskus kovilla pakkasilla kokeilemassa jos saisi talven yli pyöräily kunnon pysymään, kun ei vanhan miehen pissavehkeet kestä talvipyöräilyä, oli kyllä kamalaa hiki virtaa kuumassa tuulettomassa tilassa ja tuijotat tv;stä tulevia ohjeita.
Miksi osa kommemtpi että "kyllä se alkaa hyvältä tuntua kunhan jatkat liikkumista"? Johan tässä on ap ja moni muukin sanonut että liikkuu/treenaa/urheilee päivittäin useatta vuotta putkeen eikä se vaan tunnu koskaan hyvältä.
Mihin reikään laitoitte ne lenkit?