Vuokrat ovat aivan liian kalliita. Se on vain totuus.
Nykyään joutuu yksiöstä maksaa 600-700e. Suomi ei ole mikään luksus maa. Vielä 20 vuotta sitten sai 300 eurolla kolmion. Muualla Euroopassa saa upeita asuntoja, upeista ympäristöistä 400 eurolla. On aivan kestämätöntä että yksinelävän 2/3 palkasta menee asumismenoihin.
Alapeukuttakaa niin paljon kuin s ielu sietää mutta näin se vain on. Nämä on kaikki arvovalintoja ja politiikan takia mennyt näin surkeaksi.
Huomatteko että ollaan kokoajan menty jenkkiläiseen suuntaan? Vielä 90 luvun Suomessa riitti hoitoa, työpaikkoja ja asuntoja kaikille. Kunnes keksittiin tätä liberaali markkinataloutta.
Kommentit (432)
Vierailija kirjoitti:
pistitkö jankuttaja tollasen paska kirjoituksen amistamisesta.mäkin laitan olen vuokralla helsingissä vuokrani on 12 500e kuukaudessa ja joudun syömää paskaa kun muuhun ei varaa.putkiremontti 65 000e just just .mun omakotitaloon maksoi 5000e ja taas mennään vähintää 30v
5000 eurolla ei saa kuin sukituksen pienen omakotitalon viemäreihin, ei muuta. Kerrostaloissa putkiremppa maksaa pk-seudulla +1000 eur/m2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra on kustannusten mukaan. Ei ole mitään hyväntekeväisyyttä. Minulla on 2h + k vuokra-asunto Helsingissä. Putkiremontti maksoi 65 000 €. Tämän lisäksi tulevat kattoremontti, julkisivuremontti, sähköremontti, piharemontti, hissiremontti jne.
Minulla on rahaa kiinni asunnossa. Saan tuottoa rahalle 2 % vuodessa, mikä on todella vähän. Verojen jälkeen siis.
Eläminen Suomessa on ihan sairaan kallista. Verot on korkeat. Kaikki maksaa paljon, kaikki.pistitkö jankuttaja tollasen paska kirjoituksen amistamisesta.mäkin laitan olen vuokralla helsingissä vuokrani on 12 500e kuukaudessa ja joudun syömää paskaa kun muuhun ei varaa.putkiremontti 65 000e just just .mun omakotitaloon maksoi 5000e ja taas mennään vähintää 30v
Helsingissä tulee Helsinkilisä. Putkiremontit maksaa vähintään 1500 € / m2 kerrostalossa. Jäätävä hinta. Kaikkiin remontteihin tulee Helsinkilisä. Vähintään kateuslisä, koska asuntojen arvot ovat nousseet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on palkkatuella ja työmarkkinatuella työkokeilussa kaikki kaupungin ja valtion työpaikat täynnä, jos vakituiset on kahvitauolla yli 10 minuuttia niin lähetän kaikkien työntekijöiden nimet kaupunginvaltuustoon ja viestin että niitä ei kiinnosta työnteko ja valtiolla voi soittaa Helsingin pääkonttorin ylimmälle johtajalle.
Valtion virastoissa tekevät etätöitä. Soitan Helsingin konttorin pääjohtajalle, että naapuri, joka on töissä valtion virastossa käy tupakalla tunnin välein, kun on etätöissä kotona. Se on potkut.
hyvä just noin vastasit itsellesi. muista jankuttaa iltaa asti mun pitää lähtee vaimon kanssa syömään ja sit lätkä peliin .säkin voit laittaa makaronit kiehuu siel vuokra läävässä kun ei varaa muuhun ole.
Voi muuttaa asunnottomien asuntolaan. Tai kadulle jos ei tee mieli maksaa vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pistitkö jankuttaja tollasen paska kirjoituksen amistamisesta.mäkin laitan olen vuokralla helsingissä vuokrani on 12 500e kuukaudessa ja joudun syömää paskaa kun muuhun ei varaa.putkiremontti 65 000e just just .mun omakotitaloon maksoi 5000e ja taas mennään vähintää 30v
5000 eurolla ei saa kuin sukituksen pienen omakotitalon viemäreihin, ei muuta. Kerrostaloissa putkiremppa maksaa pk-seudulla +1000 eur/m2
Nykyään mennään jo 1600 € / m2 ja siitä ylöspäin. Vanhoissa jugendtaloissa lähes 2000 € / m2.
Miksi elät yksin? Etkö tajunnut hankkia miestä tueksi ja turvaksi?
Helsingissä autojen parkkeeraus maksaa enemmän (remonttiautojen) , jätelavan kustannukset on enemmän jne.
Ja sitten tosiaan on kateuslisä. Saman remonttifirman hinnat nousi 10 vuoden sisällä melkein tuplasti. Todettiin vain, että lapsillekin jää sitten jotain työstä.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuen leikkaukset kyllä muutaman vuoden ajalla laskee vuokria, paitsi tietysti kaikista suosituimmilla alueilla.
Yksi syy miksi väestön pienenemistä pidetään EKssa ongelmana, on juurikin ettei vuokria voida pitää korkealla. Siksi EK haluaa väestön vaihtoa. Vasemmistolla toki omat syynsä, saavat äänestäjiä.
Ei laske. Nousee vain. Asumistuki ei vaikuta vuokriin mitenkään. Se mistä vuokralainen asumiseensa tulot saa ei liikuta vuokranantajaa.
Aletaan kiusaamaan vakituisia työpaikkoilla joilla on asuntovelkaa.
Lähetetään niiden kahvitaukojen pituudet kaupunginvaltuustoon ja Helsingin pääkonttoriin valtiolle.
Saavat työttömien haukkujat omaan nilkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on palkkatuella ja työmarkkinatuella työkokeilussa kaikki kaupungin ja valtion työpaikat täynnä, jos vakituiset on kahvitauolla yli 10 minuuttia niin lähetän kaikkien työntekijöiden nimet kaupunginvaltuustoon ja viestin että niitä ei kiinnosta työnteko ja valtiolla voi soittaa Helsingin pääkonttorin ylimmälle johtajalle.
Valtion virastoissa tekevät etätöitä. Soitan Helsingin konttorin pääjohtajalle, että naapuri, joka on töissä valtion virastossa käy tupakalla tunnin välein, kun on etätöissä kotona. Se on potkut.
hyvä just noin vastasit itsellesi. muista jankuttaa iltaa asti mun pitää lähtee vaimon kanssa syömään ja sit lätkä peliin .säkin voit laittaa makaronit kiehuu siel vuokra läävässä kun ei varaa muuhun ole.
Sä olit pirun huono aina jääkiekossa, sun äiti ja isä kuskasi sua melkein joka päivä harjoituksiin eikä susta mitään tullu. Et päässyt pääjoukkueeseen pelamaan.
Olet lyhyt pikku luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa oma kämppä niin ei tartte kitistä kalliista vuokrasta!
Joo sehän varmaan onkin köyhälle vuokralaiselle mahdollista, itun idiootti!
Vierailija kirjoitti:
Korkeista vuokrista valittajat, ostakaa itse sijoitusasuntoja ja vuokratkaa 60 % nykyisestä vuokratasosta. Ehkä sitten ymmärrätte miksi se ei ole fiksu veto.
En ole vuokranantaja
Ostan jos annat rahaa siihen. En minä 1500e/kk bruttotuloilla mitään asuntolainaa saa mihinkään. Sitä on asuttava vuokrallat tai soitettava vanhemmille että tappakaa itsenne että saan teidän omaisuuden.
Nyt se menee katsomaan jääkiekko-ottelua miten hyvät jääkiekossa pelaa. Itse se kävi turhaan harjoituksissa lapsesta asti. Ei siitä mitään tullut, sen vanhemmilta meni vaan turhaan rahat jääkiekko harrastukseen ja vapaa-aika harjoituksiin kuskaamisessa ja viikonloput talkoissa. Ja pojasta tuli luuseri, se pääsi vain yleisöön istuskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettisin kehyskuntia junamatkan päässä. Helsingissä Järvenpää, Kirkkonummi, Karjaa, Lohja jne. Kulkuyhteydet ovat tärkeät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra on kustannusten mukaan. Ei ole mitään hyväntekeväisyyttä. Minulla on 2h + k vuokra-asunto Helsingissä. Putkiremontti maksoi 65 000 €. Tämän lisäksi tulevat kattoremontti, julkisivuremontti, sähköremontti, piharemontti, hissiremontti jne.
Minulla on rahaa kiinni asunnossa. Saan tuottoa rahalle 2 % vuodessa, mikä on todella vähän. Verojen jälkeen siis.
Eläminen Suomessa on ihan sairaan kallista. Verot on korkeat. Kaikki maksaa paljon, kaikki.pistitkö jankuttaja tollasen paska kirjoituksen amistamisesta.mäkin laitan olen vuokralla helsingissä vuokrani on 12 500e kuukaudessa ja joudun syömää paskaa kun muuhun ei varaa.putkiremontti 65 000e just just .mun omakotitaloon maksoi 5000e ja taas mennään vähintää 30v
Helsingissä tulee Helsinkilisä. Putkiremontit maksaa vähintään 1500 € / m2 kerrostalossa. Jäätävä hinta. Kaikkiin remontteihin tulee Helsinkilisä. Vähintään kateuslisä, koska asuntojen arvot ovat nousseet.
Eli putkiremontissa maksetaan asunto toiseen kertaan.
On nämä remonttihinnat aivan järkyttäviä, tuolla remontin neliöhinnalla pieni 140 neliön omakotitalo maksaisi 210 000euroa. Se on tuplasti se hinta, mitkä oli rakennuskustannukset tuon kokoisessa talossa 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ne on rahansa tienanneet omistusasuntojen omistajat, samalta viivalta on lähteneet köyhien kanssa.
Sinähän se idiootti olet jos olet köyhä ja asut vielä vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan sinä. Sulla on 200 000 asuntovelkaa ja tilillä 500 kuukauden lopussa.
Kun tulee potkulaki niin sä et pärjää edes ansiosidonnaisen 6-8 viikon odotusaikaa. Itku pankkiin alkaa heti, pitää siirtää eräpäivää, pitää saada lyhennysvapaata yhyy yhyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan sinä. Sulla on 200 000 asuntovelkaa ja tilillä 500 kuukauden lopussa.
Kun tulee potkulaki niin sä et pärjää edes ansiosidonnaisen 6-8 viikon odotusaikaa. Itku pankkiin alkaa heti, pitää siirtää eräpäivää, pitää saada lyhennysvapaata yhyy yhyy
Köyhä on mitoittanut asuntovelkansa pikkuisen väärin. 😁