Lue keskustelun säännöt.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Kokemuksia vyöhyketerapiasta vauvan (2,5kk) masuvaivoihin?
18.02.2007 |
Onko kenelläkään kokemuksia vyöhyketerapiasta vauvan masuvaivoihin? Olen ajatellut kokeilla meidän 2,5kk neidille kun olen jo niin väsynyt katkonaisiin öihin ja mistään tähän asti kokeilemastani ei ole ollut apua. Alkuyöt menee vielä hyvin mutta viimeistään 3-4 aikaan alkaa kiehnäys ja tyttö muuttuu levottomaksi enkä saa enää nukuttua itsekään. Hän siis nukkuu vieressäni kun omassa sängyssä uni ei maistu yhtään.
Jos osaat vielä ohjata minut jollekin hyvälle henkilölle pääkaupunkiseudulla joka antaa vauvoille vyöhyketerapiaa niin näistäkin vinkeistä olisin todella kiitollinen!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Taustaa sen verran, että meillä tytön masuvaivat alkoivat kahden viikon ikäisenä. Ne pahenivat vähitellen. Pahin aika oli kaksi viikkoa sitten, jolloin valvottiin itkevän ja kipuilevan tytön kanssa aamu-6:een. Itkut alkoivat iltaisin aikaisintaan klo 22 tienoilla ja niitä kesti tuntikausia.
Toissa perjantaina kävimme ensimmäisen kerran vyöhyketerapiassa. Heti seuraavana yönä vauva tankkasi tiheästi, mutta ei herännyt kertaakaan. Se tuntui ihan luksukselta. Toisen kerran käytimme viikko sitten ja kolmannen kerran perjantaina.
Vielä en uskalla hehkuttaa taikauskoisuuttani kovin kauheasti, mutta vaikuttaa siltä, että meillä vyöhyketerapia tosiaan auttoi. Jos tilanne jatkuu hyvänä, emme aio enää käydä.
Nyt viime aikoina vauva on nukkunut 10-12 tuntia 2-3 syötöllä. Aiemmin oli harvinaista, että edes yksi syöttöväli oli kolmea tuntia. Toisaalta äkkiäkös tilanne taas muuttuu...
Nyt tyttö on itkuinen, koska viimeinen kakka on tullut perjantaina. Se tuntuu vaivaavan aika lailla. En oikein tiedä, millä sen kakan saisi irtoamaan. :-(
Sanoisin siis tosiaan, että vyöhyketerapia on helpottanut vauvamme masuvaivoja ihan radikaalisti ja muuttanut myös vuorokausirytmiä.
Jos meilaat minulle iituli1970@suomi24.fi, voin kertoa meidän helsinkiläisen terapeuttimme nimen.
Toivottavasti tekin löydätte helpotuksen ja avun!