Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauva 6kk ei vieläkään viihdy lattialla, apua!

10.05.2007 |

vitsit alkaa olla pikku hiljaa aika vähissä. tilanne on pysynyt jotenkin jo niin kauan paikoillaan: vauva viihtyisi vain sylissä, tai sitterissä istuma-asennossa. oikeastaan vain sylissä kunnolla. hetkeksi kun yritän laittaa lattialle (matolle), itku alkaa melkein saman tien. selällään viihtyy hieman paremmin, mutta mahallaan ei ollenkaan. liikkumisenopettelu rajoittuu siihen, että jos laitan vauvan vatsalleen, hän kääntyy selälleen, koska tämä ilmeisesti mukavampi asento.

olen jo niin väsynyt jatkuvaan itkuisuuteen. vaikea ssada mitään tehdyksi (tyyliin edes voileipää itselle), kun toinen vaan huutaa enkä tietenkään halua huudattaa siinä lattialla kun vauva siinä niin ahdistunut. näen että itku on turhautunutta itkua, kun hän ei ole vielä keksinyt, miten liikkeelle lähdetään.

ja tietysti olen yrittänyt kaikkea, jumppauttaa, asetella leluja innostavasti, lelukaari on mutta siinäkin viihtyy vain hetken joskus.

onko kellään mitään rakentavia vinkkejä, tai löytyykö kohtalotovereita? vauva ei tosiaankaan näytä keksivän, miten liikkeelle voisi päästä :-(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytsi täyttää huomenna 6kk. Viihtyy pienen ajan lattialla, joskus sitterissä ja jonkin aikaa jo syöttiksessä. Oletko kokeillut syöttötuolia?

Vierailija
2/7 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva 6kk ja sylivauva jo pitempään. Muutamia minuutteja kerrallaan voi viihtyä lattialla jos itse on vieressä leikittämässä. Lähinnä miettinyt, saako tarpeeksi liikkumisharjoitusta, mutta onneksi päiväunien jälkeen parisängyssä tykkää hetken mönkiä.

Viimeisen viikon aikana olen havainnut " pinnan kasvua" iltaisin, jolloin saattaa jopa viitisen minuuttia olla lattialla YKSINÄÄN. Luulen, että aikansa kutakin.

Niin ja omalta kohdaltani olen hyväksynyt sen, että vauva sitten on sylissä. Yllättävän hyvin kodin perusasiat kuitenkin saa tehdyksi. Oman syönnin ajaksi sitteriin ja maissinaksu vauvalle käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lapsi saa olla sylissä, saa itse tehtyä jotakin ja samalla lapsi saa motorista stimulaatiota, joka edistää motorista kehitystä ja tuloksia saattaa tulla sitten myöhemmin. Joissain maissahan lapsia melkein pelkästään kannetaan lähes yksivuotiaaksi ja silti oppivat kävelemään ym. jopa paremmin kuin länsimaiset lapset. Silloin saattaa tosin jäädä ryömimis- ja konttausvaihe jopa väliin ja lapsi aloittaa " peppukiitämisellä" .

Meillä käytössä Patapum-kantoreppu, johon turvaudun silloin, kun tyttö heittäytyy sylitakiaiseksi:)

Vierailija
4/7 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin sen mainita. liinassa viihtyi, tai no, siis jotenkin suostui olemaan joskus ekat kuukaudet, mutta sekään ei ole tullut kuuloonkaan enää pitkään aikaan. vauva vaan raivoaa jos joutuu niin kiinni sidotuksi. yltiöpositiivisena hommasin myös patapumin ja siinä ollaan koitettu ulkoilla, mutta ei sekään oikein onnistu. tai itse tykkään, mutta lapsi itkee. oon koittanut kotonakin. muuten hän siis tykkää olla kannettavana, mutta EI missään kantovälineessä, mikä mua helpottaisi.....

Vierailija
5/7 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5-kuinen onneksi viihtyy liinassa, jos vain pysyn liikkeessä. Solmittavan trikoolinan sijaan suosikki on nykyään rengasliina. Ja tyttö haluaa ehdottomasti kätensä vapaiksi.

Jokin aika sitten tyttö viihtyi hetken aikaa lattialla seuraamassa isosiskon leikkejä. Sitten tyttö oppi kääntymään. Nyt hän on hetkessä vatsallaan, muttei viihdy siinä kauan eikä tajua kierähtää selälleen. Käyn kääntämässä, kuluu 2 sekuntia ja likka on taas vatsallaan känisemässä. Sitterissä voi olla hetkisen, jos ympärillä tapahtuu koko ajan. Leluja ei kannata pitää esillä liikaa, muuten ei mikään kiinnosta.

Vierailija
6/7 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ovat meidän 6kk oijalle mainioin apuväline. Saa mamma tiskattua, syötyä, käytyä wc:ssä, suihkussa.... melkaien kaiken sisällä, kun poika näkee minut koko ajan. Käteen annan tutkittavaksi sitten milloin mitäkin... hänen oman hammasharjan suihkussa, tiskatessa pullasudin, jotain sopivaa purtavaa, tietokoneella omia pieniä leluja, joita jyrsii...

5 kk saakka oli niin keksimistä, miten 9kg painoista jätkää kuljettaa, kun ei jaksa kauaa rintarepussakaan..

Suosittelen kokeilemaan, siskoltani sain vinkin, jolla ollut useita nyt jo isoja lapsia vuosien varrella matkarattaissa sisällä...

niin ja rattailla on niin helppo toisella jalalla " antaa kyytiä" , meillä ainakin toimii, poika luulee olevansa matkalla jonnekin.... :)

2xlokamamma ja pojat 6kk + 1v 6kk

Vierailija
7/7 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos vauva ei viihdy lattialla, nostan hänet kantoliinaan tai rintareppuu kasvot eteenpäin. silloin kun poika on aktiivisella päällä, hän haluaa nähdä ja rekisteröidä kaiken ympärillään eikä silloin häntä voi kantaa liinassa kasvot rintaan päin. kaikki mielenkiintoinen kun tapahtuu selän takana => hermostuminen.

sitten kun poika uuvahtaa, käännän hänet joko rintaa vasten tai laitan nokkumaan sänkyyn.

niin, poika on jo 9 kg joten liina on meillä apu numero 1!