Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asutaan mun toiveesta ilman kaikkia mukavuuksia ja pelkään että mies ei oikeasti halua sitä

Vierailija
31.10.2024 |

Eli omistan itselleni tärkeän talon, jossa ei ole muita mukavuuksia kuin sähköt ja kantovesi. Muutettiin tähän joitain vuosia sitten. Tehtiin remppaa jotta lämpö pysyy paremmin jne. Mies maksoi yhdessä tehdyn rempan koska halusi niin ja mun puolestani hän saa sillä vaikka elinikäisen asumisoikeuden tähän.

Välillä vaan tuntuu että viihtyykö mies tässä kuitenkaan. Sanoo viihtyvänsä ja ettei häntä puuttuvat mukavuudet haittaa, mutta välillä ohimennen ehdottelee muuttoa "ihmisten ilmoille" rivariin tms, tai jopa taloa katsomaan sieltä. Tietää kuitenkin etten koskaan tule tätä taloa myymään.

Mies pääsee sentään kuitenkin töissä ihan suihkuun ja posliinipytylle 😄 Minä en, mutta en niitä kaipaa. Haluan asua tässä jatkossakin, en ole missään ollut näin onnellinen.

Hölmö kysymys, mutta mistä tietää mitä mies oikeasti haluaa? 😅

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikeasti täytyy olla kädettömyyden huippu, jos ainoa vaihtoehto on kantovesi. Tuo on jo oikeasti surkeaa."

Eihän se ole kädettömyydestä kiinni, jos mies on sitä mieltä, että vettä ei sisälle vedetä. Sehän on valinta.

Vierailija
42/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidatko sinä ap huussin tyhjennyksen? Veden kantamisen? Saunan lämmittämisen? Oletko ajatellut, miten se hoituu sitten kun olet 70-vuotias?

Huussin tyhjennys on nykyaikaisissa kuivakäymälöissä kovin pieni vaiva, sen kun avaat luukun alhaalta ja lapiot valmista multaa kottikärryyn. 

Samoin kertoo aivan tavattoman avuttomasta ihmisestä, jos saunan lämmittäminen ja veden kantaminen tuntuu niin isolta puuhalta, että 70-vuotias ei siitä selviäisi. Millaisia 70-vuotiaita sinun maailmassasi oikein elää, kun minä tunnen sen ikäisiä jotka on töissäkin vielä? (yksi gyne tekee täyspäiväisesti ja pari hoitsua heittää keikkaa.) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään viettää kesälomaa mökillä, missä kantovesi, puuhella ja ulkohuussi.

Tulee niin lapsuuden kesät ja mummola mieleen.

Vierailija
44/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on luultavasti ihan riittävän tyytyväinen. Ja jos joskus ei ole niin asennuttaa varmaan porakaivon, vesijohdon ja umpisäiliön WC-vesille.

Vierailija
45/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oikeasti täytyy olla kädettömyyden huippu, jos ainoa vaihtoehto on kantovesi. Tuo on jo oikeasti surkeaa."

Eihän se ole kädettömyydestä kiinni, jos mies on sitä mieltä, että vettä ei sisälle vedetä. Sehän on valinta.

Kantovesi ei ole lopulta kovinkaan vaivalloista, jos vaan viemäri on, ettei tarvitse  likavettä ulos kantaa. 

Meillä on mökillä kantovesi ja käytämme vettä surutta. Käytännössä ruoanlaitto- ja juomavettä menee 10 l tonkka päivässä, tiskivettä ehkä maksimissaan 15 litraa (mies tykkää tiskata isossa vesimäärässä, minä pärjään vähemmälläkin). Itsensä pesee alle 10 litran, myös tukan, ihan vadista kuupalla pesemällä tai jos on sellainen suihkupussi, menee vielä vähemmän vettä. 

Pyykki tuossa isoin ongelma on, mutta jos on sähkö, nykyään myydään edullisia ja näppäriä pulsaattoripesukoneita, jotka säästävät vettä käsinpesuun verrattuna. Tosi hienoja pelejä. 

Vierailija
46/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on ehdottanut miehelle toista asuntoa ja nykyisen remppaamista. Mikään ei ole miestä kiinnostanut. Aloittajan kannattaa antaa asian olla, jos mies ei halua thedä mitään konkreettista, kunhan vain kitisee. Jos mies vihjailee muutosta, voi aina sanoa, että mies on vapaa muuttamaan, sinä et muuta. 

Ei mies kitise. Vihjailee välillä muutosta, mutta ei missään kohtaa ole valittanut mukavuuksien puutteesta.

Jos vihjailee muutosta, jotainhan hän sillä tarkoittaa. Et sitten ole saanut kysyttyä, että mikä nykyisessä tökkii, miksi haluaa muuttaa muualle ja kuinka tosissaan on muuttohalujensa suhteen. Kaikki vastaukset ovat kyllä ihan saatavissa siltä mieheltä, ei palstalta.

Vierailija
47/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta näitä. Täällähän se tiedetään mitä miehesi haluaa tai ei halua. Tulee mieleen että perimmäinen ongelmasi on hylkäämispelko ja se ettet luota mieheesi. Tosin onhan hän todella ristiriitaisia puhunut, ei haittaa nykytilanne mutta silti välillä vihjailee muutosta, oi voi.

Vierailija
48/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt suoraan tottakai ja aina sanoo että kyllä hän viihtyy oikein hyvin, ja on ylpeä siitä miten viihtyisä tästä saatiin. Ja nuo muuttoasiat on kyllä liittyneet myös työpaikkoihin, eli jos olisi joku työ kauempana. Nykyiselle työpaikkakunnalleen ei halua muuttaa vaikka mikä tulisi. Mutta en minä haluaisi muuttaa muualle ylipäätään ja hän sen kyllä tietääkin.

Mies yleensä haluaa lämmittää saunan, kantaa vedet ym ja kuulemma rentoutuu siinä. Ja ymmärrän hyvin, niinhän minäkin. Eikä se kyllä ole koskaan valittanut kylmästä huussista tai mistään, nyt kun mietin. Minä ehdotin sinne sitäpaitsi lämmitintä, mutta hänestä turhaa. 

Välillä vaan kun huomaan miten onnellinen olen tässä asuessa, mietin onko mies kuitenkin jotenkin puun ja kuoren välissä. Vai pitäisikö vaan uskoa kun sanoo tykkäävänsä asua tässä ja että on kiva kääntyä kotipihaan.

Ja ei en ole työtön vaan molemmat ollaan iha

Voi sinua uskossasi heikkoa.

Vierailija
49/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän siltä, että sinä mietit liikaa, mitä miehesi miettii. Luota siihen, että hän osaa ilmaista itseään ja kertoo, jos oikeasti haluaa muuttaa. Juuri nyt teillä on kaikki hyvin. Jos tilanne joskus myöhemmin muuttuu, niin se on sen hetken asia.

Vierailija
50/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on luultavasti ihan riittävän tyytyväinen. Ja jos joskus ei ole niin asennuttaa varmaan porakaivon, vesijohdon ja umpisäiliön WC-vesille.

Tämä. Kyllähän nyt aikuinen mies osaa elämänolojaan muuttaa, jos ei ole tyytyväinen. 

Muutenkin on ihan hassua kysellä palstalla, onko se oma mies tyytyväinen. Kysyisi mieheltä itseltään, pirustako me voidaan tietää. 

Mutta oman ihmiskokemukseni perusteella sanoisin tosiaan, että jos miehet ei pidä jostain asiasta elämässään, ne muuttaa sen. Se, että vaan kitistään ja oletetaan että joku muu tekee jotain (tai vieläpä ymmärtää kysyä, onko joku vialla, koska eihän sitä nyt voi oma-aloitteisesti sanoa) on pikemminkin naistyypillinen piirre. 

Suurin osa miehistä on kuin koiria siinä mielessä, että niillä on perustyytyväinen luonne. Ainakin kaikilla tuntemillani miehillä. 

Vierailija
51/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mörskä on ilmeisesti lapsuudenkotisi eli lastesi entinen mummola? Mitä mieltä lapset ovat muutostanne sinne? Kaipaavatko he mukavuuksia kotona käydessään vai ovatko täysin tottuneet siihen, ettei niitä ole?

Vierailija
52/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on ehdottanut miehelle toista asuntoa ja nykyisen remppaamista. Mikään ei ole miestä kiinnostanut. Aloittajan kannattaa antaa asian olla, jos mies ei halua thedä mitään konkreettista, kunhan vain kitisee. Jos mies vihjailee muutosta, voi aina sanoa, että mies on vapaa muuttamaan, sinä et muuta. 

Ei mies kitise. Vihjailee välillä muutosta, mutta ei missään kohtaa ole valittanut mukavuuksien puutteesta.

Jos vihjailee muutosta, jotainhan hän sillä tarkoittaa. Et sitten ole saanut kysyttyä, että mikä nykyisessä tökkii, miksi haluaa muuttaa muualle ja kuinka tosissaan on muuttohalujensa suhteen. Kaikki vastaukset ovat kyllä ihan saatavissa siltä mieheltä, ei palstalta.

Miehet ei yleensä "vihjaile", vaan sanoo suoraan jos jotain tahtovat. Se, että puhuu joskus muutosta, ei mitenkään välttämättä tarkoita yhtään mitään. Minäkin tämän tästä sanon miehelleni, että "muutetaan!" ja kun mies kysyy, että mihin, sanon että ihan sama, mihin vaan, on tylsää. Ei siis tarkoita mitään. Samoin katsellaan välillä huviksemme kämppiä että toi ois kiva ja toi. 

Eikä se tarkoita yhtään mitään, ollaan ihan tyytyväisiä nykyisessä kodissamme. 

Älkää ihmiset lukeko niin kauheasti rivien välistä. 

Vierailija
53/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidatko sinä ap huussin tyhjennyksen? Veden kantamisen? Saunan lämmittämisen? Oletko ajatellut, miten se hoituu sitten kun olet 70-vuotias?

Huussin tyhjennys on nykyaikaisissa kuivakäymälöissä kovin pieni vaiva, sen kun avaat luukun alhaalta ja lapiot valmista multaa kottikärryyn. 

Samoin kertoo aivan tavattoman avuttomasta ihmisestä, jos saunan lämmittäminen ja veden kantaminen tuntuu niin isolta puuhalta, että 70-vuotias ei siitä selviäisi. Millaisia 70-vuotiaita sinun maailmassasi oikein elää, kun minä tunnen sen ikäisiä jotka on töissäkin vielä? (yksi gyne tekee täyspäiväisesti ja pari hoitsua heittää keikkaa.) 

Ehkä pointti olikin enemmän huono kunto kuin suoraan ikä. Ja tottahan se on, että 70vuotiaalla on eläkeläisenä aikaa jos vain terveyttä riittää. Ja riittäähän sitä terveyttä paremmin, jos asuu tuolla tavalla ja joutuu päivittäin tekemään erilaisia kantohommia ja pihatöitä.

Vierailija
54/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa enemmän siltä, että sinä mietit liikaa, mitä miehesi miettii. Luota siihen, että hän osaa ilmaista itseään ja kertoo, jos oikeasti haluaa muuttaa. Juuri nyt teillä on kaikki hyvin. Jos tilanne joskus myöhemmin muuttuu, niin se on sen hetken asia.

Amen. Olisi ihan kamalaa olla ap:n kaltaisen ihmisen kanssa naimisissa. Sitä olisi itse ihan tyytyväinen, mutta toinen jankuttaisi koko ajan, että "oletko nyt varmasti tyytyväinen?", että sitä alkaisi itsekin epäillä, että ehkä en olekaan ja lopulta olisi pakko kenkäistä se vain siksi, että en jaksaisi tuota jatkuvaa näykkimistä. 

Olen siis itse nainen, mutta inhoan tuota monien naisten tapaa jatkuvasti kysellä idioottimaisuuksia. Jos en pidä jostain asiasta ja katson asian toiselle kuuluvan, sanon sen kyllä. Näin käsittääkseni toimii valtaosa miehistäkin. 

Vierailija
55/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että haluaa vain vaihtaa parempaan työpaikkaan ja sopivia ei ole nykyisen kotinne lähettyvillä.

Vierailija
56/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet halunnut tuollaista? Kyllä Suomessa luulisi olevan pilvin pimein halpoja omakotitaloja vedellä ja sähköllä. Jos haluaa syrjäseudulla asua, niin miksi se tarkoittaa aina kaivovesimeininkiä?

Vierailija
57/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, ettet itse ihan täysin seiso elämäntapasi takana ja elä sitä ylpeydellä, kerran alat vetää jotain spekuloivia neurooseja miehen piilotetuista ajatuksista.

Sinä teet mitä haluat ja mies mitä hän haluaa.

Vierailija
58/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysypä häneltä ihan suoraan ja ystävällisesti!

Luulenpa, että ap:n pointti on nimenomaan siinä, että miehestä ei saa todellista vastausta irti. Omalta mieheltä saa oikean mielipiteen ehkä vasta kolmannella kysymisellä, ja silloin ärjäisee sen. Ensimmäiseen kysymykseen vastaa mitä kuvittelee, että haluan kuulla. Toiseen kysymykseen vastaa yleensä tyyliin "Kait mä nyt sanoisin jos se haittaisi", ja kun varmistan vielä, tulee täysin alkuperäisen vastauksen vastainen ärjäisy, ja siihen huutamalla päälle perusteet. Näenhän miehen naamasta jos jokin vaivaa, välillä en kysy jatkokysymyksiä vaan sanon vain "okei", itsepähän jättää ajatuksensa kertomatta. 

Vierailija
59/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä minuakin kiinnostaa. Kannattaa ehkä miettiä enemmän asioita lasten kuin miehen kannalta. Että miten he pärjäävät sitten, kun teitä pitää käydä auttelemassa. 

Sekin on hyvä ymmärtää, että jos kyselet liikaa miehen tyytyväisyydestä, hän vastaa sinua tyynnytelläkseen, että kaikki on hyvin, vaikkei olisikaan. Kiinnitä huomiota omaan luonteeseesi ja hyvinvointiisi ja sen mahdollisiin ongelmiin, ettei sinua tarvitse holhota. Joitain asioita ei aina pysty kyselemällä selvittämään, jos toinen kokee vastaamisen keikuttavan venettä. Se mitä vakuuttelet itsellesi ja toiselle ja hänen arvionsa tilanteen tulenarkuudesta ovat kaksi eri asiaa. Hänen arviossaan tyytyväisyytesi ja rauhasi ovat tärkeämpiä kuin mikään muu. 

Tyydy siihen, että hän on aika kiero tyyppi jos vastustaa mukavuuksien lisäämistä sillä perusteella, että oikeasti haluaa muuttaa. Ei sinun tarvitse sellaista vaihtoehtoa olettaa. Keskustele asiasta mieluummin lastesi kanssa, heillä saattaa olla jotain näkökulmia, joista voit hyötyä. Et kertonut ikäänne, mutta ette voine olla alle viisikymppisiä mitenkään. Se on hyvä ikä alkaa miettiä tulevaisuutta. Itsekin olen valtaosan aikuisvuosista viettänyt vajain mukavuuksin, vaikka vesi tuli taloon asti. Tilanteenne voi muuttua nopeastikin, ja on hyvä miettiä sitä, miten tärkeää siinä kohtaa on säilyttää nykyinen koti, vai voiko siitä sitten luopua kun ei enää onnistu saunalle rämpiminen molemmilta. 

Vierailija
60/116 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tyhjentää huussin, minä siivoan huussin sisältä. Veden ja puiden kantoja ym tekee molemmat, minä ehkä vähän enemmän kun olen enemmän kotona. Saunan lämmityksestä melkein tapellaan joskus kun mies haluaisi sen aina lämmittää 😂 Minä hoidan sisällä lämmittämisen melkein kokonaan.

Ja en ole ajatellut elämää 10-20 vuoden päähän, ei meistä kukaan tiedä missä silloin on, vai onko missään.