Asutaan mun toiveesta ilman kaikkia mukavuuksia ja pelkään että mies ei oikeasti halua sitä
Eli omistan itselleni tärkeän talon, jossa ei ole muita mukavuuksia kuin sähköt ja kantovesi. Muutettiin tähän joitain vuosia sitten. Tehtiin remppaa jotta lämpö pysyy paremmin jne. Mies maksoi yhdessä tehdyn rempan koska halusi niin ja mun puolestani hän saa sillä vaikka elinikäisen asumisoikeuden tähän.
Välillä vaan tuntuu että viihtyykö mies tässä kuitenkaan. Sanoo viihtyvänsä ja ettei häntä puuttuvat mukavuudet haittaa, mutta välillä ohimennen ehdottelee muuttoa "ihmisten ilmoille" rivariin tms, tai jopa taloa katsomaan sieltä. Tietää kuitenkin etten koskaan tule tätä taloa myymään.
Mies pääsee sentään kuitenkin töissä ihan suihkuun ja posliinipytylle 😄 Minä en, mutta en niitä kaipaa. Haluan asua tässä jatkossakin, en ole missään ollut näin onnellinen.
Hölmö kysymys, mutta mistä tietää mitä mies oikeasti haluaa? 😅
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla ap, että miehesi viihtyy tai ainakin sietää asua.Asun minäkin mieheni talossa, joka on pieni eikä lainkaan viihtyisä.
Miksi asut siellä ?
Ei ole muutakaan paikkaa jossa asua eikä rahaa.
laihduta ja mee töihin
Ei niihin mennä, kun ei kukaan huoli.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi olla myös kroonisesti onnettomampi kuin sinä. Yleensä miehet innostuvat tappojutuista, sekseistä, ja sen sellaisesta. Matalalla pörisevistä koneista. Nainen taas voi olla hyvinkin onnellinen, kun on vaan luonnon ympäröimänä
Onko teillä varaa kahteen asuntoon? Jos on, niin hankkikaa toinen ja vuorotelkaa. Joku pieni kerrostaloasuntokin voi olla ihan riittävä, ei tarvitse olla rivari välttämättä. Sinne voi rakentaa toisenlaista, "city-lifestyleä". Sekin on ihan kivaa, kun sen ottaa leikkinä
Olen ehdottanut miehelle että otettaisiin vaikka joku yksiö/kaksio hänen työpaikkakunnaltaan, jotta voi siellä olla välillä työvuorojen välit ym. Hän ei halua. Ja mistään muualta nyt tässä tilanteessa ei ole järkevää asuntoa ottaa.
Mökki kesäasunnoksi ja talviasunto läheltä työpaikkaa. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Mökki kesäasunnoksi ja talviasunto läheltä työpaikkaa. Problem solved.
Kuten sanottu, mies ei halua työpaikkakunnaltaan asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei suihkua eikä sisävessaa.
ukko lähtee jossain vaiheessa menemään.
Kyllä vastaavissa tietämissäni on ollut akka joka lähtenyt. Yhdeltä tutulta jo kaksi, on pieni talo, kantovesi, ulkohuussi ja rantasauna, sähköt kumminkin. Eikä ole rahasta kiinni. Mies on korkeassa asemassa valtion virassa eikä tuhlaa mihinkään.
Mieshän voisi pitää sinut asumassa siellä mökissä ja lähteä itse lasten kanssa kaupunkiiin asumaan normaalien kanssa.
Aloittaja on ehdottanut miehelle toista asuntoa ja nykyisen remppaamista. Mikään ei ole miestä kiinnostanut. Aloittajan kannattaa antaa asian olla, jos mies ei halua thedä mitään konkreettista, kunhan vain kitisee. Jos mies vihjailee muutosta, voi aina sanoa, että mies on vapaa muuttamaan, sinä et muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla ap, että miehesi viihtyy tai ainakin sietää asua.Asun minäkin mieheni talossa, joka on pieni eikä lainkaan viihtyisä.
Miksi asut siellä ?
Ei ole muutakaan paikkaa jossa asua eikä rahaa.
laihduta ja mee töihin
Ei niihin mennä, kun ei kukaan huoli.
Ja tässä on kyllä sisäsuihku,sisävessa ja sauna.
Hoidatko sinä ap huussin tyhjennyksen? Veden kantamisen? Saunan lämmittämisen? Oletko ajatellut, miten se hoituu sitten kun olet 70-vuotias?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vastaavissa tietämissäni on ollut akka joka lähtenyt. Yhdeltä tutulta jo kaksi, on pieni talo, kantovesi, ulkohuussi ja rantasauna, sähköt kumminkin. Eikä ole rahasta kiinni. Mies on korkeassa asemassa valtion virassa eikä tuhlaa mihinkään.
Samaa mulle on moni sanonut, nainen siis ettei ikinä kestäisi asua näin. Ja en ymmärrä miksi eivät kestäisi, ei tämä nyt niin kummallista ole..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaan, että ap on ylipainoinen, työtön mielenterveyspotilas
Jep, ei tuollaiseen puuhasteluun ole aikaa muuten.
onhan sillä työssäkäyvä mies elättäjänä
Ei ehkä kovin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Hoidatko sinä ap huussin tyhjennyksen? Veden kantamisen? Saunan lämmittämisen? Oletko ajatellut, miten se hoituu sitten kun olet 70-vuotias?
Miksi pitäisi nyt luopua paikasta, jossa haluaa asua, vain sen takia, että vanhana ei jaksa asua siellä? Voihan sitä muuttaa sitten vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi 70 vuotiaana vielä tehdä? Ihan hyvin noin voi asua vaikkapa 25-60 vuotiaana. Vanhempana voi sitten muuttaa johonkin helpompaan paikkaan ja jos ymmärtää säästää nyt kun asumiskustannukset ovat pienet, niin on varaa hankkia sellainen asunto kuin haluaa. Ja tuon paikan voi jättää kesämökiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mieshän voisi pitää sinut asumassa siellä mökissä ja lähteä itse lasten kanssa kaupunkiiin asumaan normaalien kanssa.
Meidän lapset asuu jo kaupungissa ja ihan kaikilla mukavuuksilla 😊
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on ehdottanut miehelle toista asuntoa ja nykyisen remppaamista. Mikään ei ole miestä kiinnostanut. Aloittajan kannattaa antaa asian olla, jos mies ei halua thedä mitään konkreettista, kunhan vain kitisee. Jos mies vihjailee muutosta, voi aina sanoa, että mies on vapaa muuttamaan, sinä et muuta.
Ei mies kitise. Vihjailee välillä muutosta, mutta ei missään kohtaa ole valittanut mukavuuksien puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa, jos on jo vuosia jaksanut.
Valtaosalle miehistä sisävessa ja suihku ei ole kovinkaan merkittäviä asioita. En itse ainakaan tunne ketään MIESTÄ, joka ei muuttaisi tuollaisiin oloihin vaikka heti. Poislukien vauva-aika, jolloin on kakkapyykkiä paljon.
Jos on hyvä pata saunalla, peseminen käy vadista ihan siinä missä suihkussakin, ja onpa tekosyy lämmittää sauna joka päivä.
-----------------
Mitä jos ap keskustelisit miehesi kanssa avoimesti, etkä meiltä kyselisi?
Ja jos se on sanonut viihtyvänsä, kaiketi aikuinen mies tarkoittaa, mitä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt suoraan tottakai ja aina sanoo että kyllä hän viihtyy oikein hyvin, ja on ylpeä siitä miten viihtyisä tästä saatiin. Ja nuo muuttoasiat on kyllä liittyneet myös työpaikkoihin, eli jos olisi joku työ kauempana. Nykyiselle työpaikkakunnalleen ei halua muuttaa vaikka mikä tulisi. Mutta en minä haluaisi muuttaa muualle ylipäätään ja hän sen kyllä tietääkin.
Mies yleensä haluaa lämmittää saunan, kantaa vedet ym ja kuulemma rentoutuu siinä. Ja ymmärrän hyvin, niinhän minäkin. Eikä se kyllä ole koskaan valittanut kylmästä huussista tai mistään, nyt kun mietin. Minä ehdotin sinne sitäpaitsi lämmitintä, mutta hänestä turhaa.
Välillä vaan kun huomaan miten onnellinen olen tässä asuessa, mietin onko mies kuitenkin jotenkin puun ja kuoren välissä. Vai pitäisikö vaan uskoa kun sanoo tykkäävänsä asua tässä ja että on kiva kääntyä kotipihaan.
Ja ei en ole työtön vaan molemmat ollaan iha
Sinä et ilmeisesti posliinipytylle pääse kuitenkaan siinä vakituisessa virassasi?
Oikeasti täytyy olla kädettömyyden huippu, jos ainoa vaihtoehto on kantovesi. Tuo on jo oikeasti surkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi olla myös kroonisesti onnettomampi kuin sinä. Yleensä miehet innostuvat tappojutuista, sekseistä, ja sen sellaisesta. Matalalla pörisevistä koneista. Nainen taas voi olla hyvinkin onnellinen, kun on vaan luonnon ympäröimänä
Onko teillä varaa kahteen asuntoon? Jos on, niin hankkikaa toinen ja vuorotelkaa. Joku pieni kerrostaloasuntokin voi olla ihan riittävä, ei tarvitse olla rivari välttämättä. Sinne voi rakentaa toisenlaista, "city-lifestyleä". Sekin on ihan kivaa, kun sen ottaa leikkinä
Olen ehdottanut miehelle että otettaisiin vaikka joku yksiö/kaksio hänen työpaikkakunnaltaan, jotta voi siellä olla välillä työvuorojen välit ym. Hän ei halua. Ja mistään muualta nyt tässä tilanteessa ei ole järkevää asuntoa ottaa.
No sittenhän se on ihan tyytyväinen tilanteeseen.
Miksi muuten menit ehdottamaan tuollaista? Aikuinen mies osaa a) ehdottaa ja b) toteuttaa ihan ilman, että sinä siinä sihteerinä hääräät.
Näin 25 avioliittovuoden kokemuksella voin kertoa, että miehiä vaan ärsyttää tuollainen jatkuva "oletko nyt tyytyväinen" -kysely. Kyllä ne on, ja jos eivät ole, osaavat sen ihan kysymättäkin sanoa. Mutta noin yleisesti ottaen miesten perustyytyväisyys on paljon korkeammalla tasolla kuin miesten, ei ne vaadi elämältä paljon mitään, kunhan työnsä on mielekästä ja pääsevät kalaan ja metsälle ja poikien kanssa vaeltamaan aina halutessaan.
Ja tosiaan koska aikuinen mies ei ole lapsi, jos se on tyytymätön elämäntilanteeseensa, arvaa, mitä se tekee? Muuttaa sitä. Ihan itse. Ihan ilman vaimon kyselyitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt suoraan tottakai ja aina sanoo että kyllä hän viihtyy oikein hyvin, ja on ylpeä siitä miten viihtyisä tästä saatiin. Ja nuo muuttoasiat on kyllä liittyneet myös työpaikkoihin, eli jos olisi joku työ kauempana. Nykyiselle työpaikkakunnalleen ei halua muuttaa vaikka mikä tulisi. Mutta en minä haluaisi muuttaa muualle ylipäätään ja hän sen kyllä tietääkin.
Mies yleensä haluaa lämmittää saunan, kantaa vedet ym ja kuulemma rentoutuu siinä. Ja ymmärrän hyvin, niinhän minäkin. Eikä se kyllä ole koskaan valittanut kylmästä huussista tai mistään, nyt kun mietin. Minä ehdotin sinne sitäpaitsi lämmitintä, mutta hänestä turhaa.
Välillä vaan kun huomaan miten onnellinen olen tässä asuessa, mietin onko mies kuitenkin jotenkin puun ja kuoren välissä. Vai pitäisikö vaan uskoa kun sanoo tykkäävänsä asua tässä ja että on kiva kääntyä kotipihaan.
Ja ei en ole työtön vaan molemmat ollaan iha
Tämän kuvauksen perusteella tuo kuulostaisi olevan ehkä enemmän omaa epävarmuuttasi kuin miehen esiin tuomaa tyytymättömyyttä. Miehesi on aikuinen ihminen ja vastuussa omista olotiloistaan ja päätöksistään. Jos häntä vaivaa nykyinen asumismuoto niin paljon, että tosissaan haluaa muuttaa, kyllä kai hän ottaa asian puheeksi?
Toki jos olet hyvin suorasukaisesti antanut ymmärtää että sinä et talosta muuta mihinkään, hän saattaa kokea että asunnon vaihto tarkoittaisi myös suhteen päättymistä tai heikentymistä. Tätähän voitte yrittää keskustellen selventää, miten kumpikin asian kokee - voiko suhde jatkua sillä tasolla kuin toivotte, jos asutte erillänne? Jos ei, jomman kumman täytyy vapaaehtoisesti myöntyä toisen valintoihin taikka sitten toteatte, että asunnon suhteen kompromissi ei ole mahdollinen ja teette sen pohjalta päätökset suhteen jatkosta.
laihduta ja mee töihin