Mulla huomenna lääkärille aika ja mies ei suostu vaihtamaan talvirenkaita. Itse en sairauden vuoksi pysty,
ei ole julkista liikennettä eikä oikein taksiinkaan rahaa. Ei ketään kuka voisi kuskata. En ole kuin viimeiset pari viikkoa pyytänyt renkaita vaihtamaan. Tänne huomiseksi koko päiväksi luvattu lumisadetta.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista pyytää joku tuttava tai vaikka naapurin MIES apuun?
Ei
Tämä en ollut minä, ap, mutta vastaus on sama. Ei ole mahdollisuutta.
Sulle on nyt annettu jo varsin monta järkevää vaihtoehtoa miten toimia, miten aiot asian ratkaista?
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea lienetkin, monilla paikkakunnilla on näin renkaanvaihtoaikaan esim. puskaradioissa ja Facebook-ryhmissä ilmoituksia joissa joku reipas henkilö tulee kotiisi tekemään renkaidenvaihdon paikan päällä korvausta vastaan.
Pyydä AP joku komia mies renkaanvaihtoon ja katso kestääkö miehesi ego.
Vierailija kirjoitti:
Sulle on nyt annettu jo varsin monta järkevää vaihtoehtoa miten toimia, miten aiot asian ratkaista?
Pakko myöntää että en tiedä. Onneksi aika ei ole ihan aamusta, eli josko yön aikana asia kirkastuisi. Olen idiootti, tiedän. Kuulen tätä päivittäin eri muodossa. Ap
Mulla ei oo miestä, mutta onneksi osaan varata ajan renkaiden vaihtoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketään naapuria ketä voisin pyytää. Ainoa mahdollisuus olisi ex-mieheni, mutta häntähän en voi pyytää. Siitähän mieheni kilarit vetäisi. Ap
Mitä haittaa siitä olisi jos miehesi vetäisi ne kolarit? Bähän kuulostaa siltä että jän on ne jo vetänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei
Tämä en ollut minä, ap, mutta vastaus on sama. Ei ole mahdollisuutta.
No onhan tuo nyt päivänselvää että kukaan ei niitä renkaita suostu sulle vaihtamaan. En minäkään vaikka siitä maksaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit varannut ajan liikkeestä. Ja mitä hittoa sä teet tuollaisella ukolla?
Mies kielsi varaamasta vaihtoaikaa muualta kun vaihtaa kuulemma itse. Nyt kun kirjoitin sanan kielsi, niin pakko todeta, että henkisestä väkivallasta kyse tässä. Totta, en tee mitään tuollaisella ukolla.
Ja dä uskot kaiken mitä mies sanoo tai kieltää? Syystä että?
Läheisriippuvuus ja traumabond. Se ei tähän hetkeen kuitenkaan nyt auta. Olen kyllä tietoinen ongelmistani, mutta myös siitä, että miehen jättäminen on ongelma sekin. Ap
Sulla on aika huomenna lääkärille, ota tämä asia puheeksi: henkinen väkivalta parisuhteessa. Jos ei ole oikea ihminen siihen kommentoimaan/puuttumaan niin ainakin hänen tehtävä on ohjata sinua eteenpäin ja saada sinulle apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää että en tiedä. Onneksi aika ei ole ihan aamusta, eli josko yön aikana asia kirkastuisi. Olen idiootti, tiedän. Kuulen tätä päivittäin eri muodossa. Ap
Miksi jäisit tuonne yöksi? Jos paikkakunnallasi on nyt ok ajokelit, lähde ajamaan, ja yövy joko tutun luona kaupungissa tai hotellissa. Ei tuollaiseen suhteeseen kannata jäädä. Edes viimeiseksi yöksi.
Vaihtoon sekä ukko että asuinkunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätys ettei mikään onnistu eikä bussi kulje eikä taksiin rahaa. Ja 2 viikkoa ollu aikaa vaihdattaa.
kuka näitä jaksaa satuilla?
Onko sulle jotenkin vaikea käsittää sitä ettei kaikki asu keskustoissa tai muuten bussireittien läheisyydessä.
Oon eri, mutta pelkkiä tekosyitähän nuo on
Ap:lla taitaa jäädä huominen lääkärireissu tekemättä. Voivoi.
Jos pystyt autoilemaan, niin pystyt maksamaan rengasliikkeelle myös sen kaksikymppiä, minkä renkaidenvaihto maksaa
Soita joku läheinen apuun. Omat vanhemmat? Miehen vanhemmat? Tai ystävä,sukulainen tai naapuri? Kerrot totuuden väkivaltaisesta suhteesta niin varmasti joku vähän vähemmänkin läheinen sinut kaupunkiin ajaa. Mutta tosiaan, älä mene takaisin väkivaltaisen miehen luo lääkärin jälkeen vaan hakeudu esim. turvakotiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt autoilemaan, niin pystyt maksamaan rengasliikkeelle myös sen kaksikymppiä, minkä renkaidenvaihto maksaa
Pitäisi vielä pystyä pyytämään/sopimaan se palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä kirjoitit tämän aloituksen?
Saadakseni kommentteja asiasta ja saadakseni ajatuksiani järjestykseen. Ap
Ällistyttävää rehellisyyttä. Ei vaan ei auta sinne lääkärille pääsemiseen yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä kirjoitit tämän aloituksen?
Saadakseni kommentteja asiasta ja saadakseni ajatuksiani järjestykseen. Ap
Ällistyttävää rehellisyyttä. Ei vaan ei auta sinne lääkärille pääsemiseen yhtään.
Trolli se on. Näissä on aina sama kaava. Esittää tyhmää ja pyytää neuvoja, joita ei kuitenkaan voi yhtäkään toteuttaa. Trolli nauraa, kun saa joko a) asiallisia neuvoja tyhmiin kyselyihinsä sekä b) nauraa, kun saa lukijat hermostumaan tyhmyyteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tässä nyt on puoletkaan totta, niin aika kultakimpaleen on ap nainut.
Oma puolisoni vei minut maanantaina sairaalakäynnille ja vielä lähti mukaan taluttamaan lääkäriin, kun jalkani oli kovin kipeä. Enkä sitä auttamista mitenkään erikoisena pitänyt, koska meillä on perheessä tapana tukea toisiamme.
Jos apu on aina yksipuolista niin ymmärtääjn sen että joskus ei vain jaksa sitä että toinen tarvitsee aina apua mutta häneltä ei apua saa missään asiassa.
Kyllä, tottakai sen pitää olla molemminpuoleista, ja monestihan kyllä ainakin vanhemmilla pariskunnilla onkin vuorottain esim terveysongelmia.
Ei ole ketään naapuria ketä voisin pyytää. Ainoa mahdollisuus olisi ex-mieheni, mutta häntähän en voi pyytää. Siitähän mieheni kilarit vetäisi. Ap