Mulla huomenna lääkärille aika ja mies ei suostu vaihtamaan talvirenkaita. Itse en sairauden vuoksi pysty,
ei ole julkista liikennettä eikä oikein taksiinkaan rahaa. Ei ketään kuka voisi kuskata. En ole kuin viimeiset pari viikkoa pyytänyt renkaita vaihtamaan. Tänne huomiseksi koko päiväksi luvattu lumisadetta.
Kommentit (121)
Tilaat kelakyydin aamuksi. Maksaa 25€ suunta.
Vierailija kirjoitti:
Yllätys ettei mikään onnistu eikä bussi kulje eikä taksiin rahaa. Ja 2 viikkoa ollu aikaa vaihdattaa. Kuka näitä jaksaa satuilla?
Mieti millainen ihmispxrse näitä lankoja tekee? Päivästä toiseen jauhaa näitä ja jotakin hxlvetin joulukonvehteja, kirjoitellen "hassusti" nimiä ja yhdys sanoja väärin. No, oma elämä tuntuu kovin mielekkäältä, merkitykselliseltä ja onnistuneelta näihin puuroaivoihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Menet taksilla tai perut ajan
Sakkomaksu, myöhäistä perua nyt.
Missä päin Suomea lienetkin, monilla paikkakunnilla on näin renkaanvaihtoaikaan esim. puskaradioissa ja Facebook-ryhmissä ilmoituksia joissa joku reipas henkilö tulee kotiisi tekemään renkaidenvaihdon paikan päällä korvausta vastaan.
Jos lumisade alkaa vasta aamulla, lähdet jo sitä ennen. Vaikka sitten joutuisi odottamaan muutaman tunnin. Tai kysele vielä paikkakunnan fb ryhmästä, jos joku vaihtaisi renkaat. Täällä päin moni sitä nyt tarjoaa. Minullakin kesärenkaat vielä, mutta jos huomenna saisin tunkin lainaan että voin vaihtaa itse. Tosin täällä ei välttämättä lumena sade tule.
Vierailija kirjoitti:
Tilaat Kela-kyydin aamuksi. Maksaa 25 €/suunta.
Saattaa olla niin vammainen, etteivät kykene puhelinta käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Yllätys ettei mikään onnistu eikä bussi kulje eikä taksiin rahaa. Ja 2 viikkoa ollu aikaa vaihdattaa.
kuka näitä jaksaa satuilla?
Onko sulle jotenkin vaikea käsittää sitä ettei kaikki asu keskustoissa tai muuten bussireittien läheisyydessä.
Sulla on kaks viikkoa ollut aikaa järjestää renkaat alle. Oletko vaan odotellut, että ukkos vaihtaa?
Talvi on tullut joka vuosi, että ei voi kovin iso yllätys olla.
Oletko itse halunnut, että kotityöt tehdään puoliksi? Renkaanvaihtokin on kotityö.
Meillä jätetään renkaat rengashotelliin ja vaihdatetaan liikkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaat Kela-kyydin aamuksi. Maksaa 25 €/suunta.
Saattaa olla niin vammainen, etteivät kykene puhelinta käyttämään.
Meinaat että savumerkeillä tänne kirjoittelee? Taidat itse olla vammainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätys ettei mikään onnistu eikä bussi kulje eikä taksiin rahaa. Ja 2 viikkoa ollu aikaa vaihdattaa. Kuka näitä jaksaa satuilla?
Mieti millainen ihmispxrse näitä lankoja tekee? Päivästä toiseen jauhaa näitä ja jotakin hxlvetin joulukonvehteja, kirjoitellen "hassusti" nimiä ja yhdys sanoja väärin. No, oma elämä tuntuu kovin mielekkäältä, merkitykselliseltä ja onnistuneelta näihin puuroaivoihin verrattuna.
Taidat olla itse aikamoinen ihmispxrse, kun jokaisesta langasta olet niin tietoinen. Päivästä päivään kyttäät muiden lankoja. Osta herranjestas sukkapuikot ja kudo niitä lankojasi, tekisit sinäkin edes kerran elämässäsi jotain hyödyllistä.
Jos saat itse edes ne renkaat kyytiin, sesonkiaikaan monen isomman kauppakeskuksen parkkihallissa on ajanvarauksettomia pika-renkaanvaihtopisteitä, esim. urheiluseurojen ym. järjestöjen toimesta. Esim. Tampereella Kalevan Prisman parkkihallissa.
Jos tässä nyt on puoletkaan totta, niin aika kultakimpaleen on ap nainut.
Oma puolisoni vei minut maanantaina sairaalakäynnille ja vielä lähti mukaan taluttamaan lääkäriin, kun jalkani oli kovin kipeä. Enkä sitä auttamista mitenkään erikoisena pitänyt, koska meillä on perheessä tapana tukea toisiamme.
No, ap, miten aiot lääkärireissusi hoitaa?
Ota nyt ap tunkki ja muut renkaiden vaihtovehkeet, ja lähde autotalliin vaihtamaan niitä renkaita. Katso, mitä mies siihen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt ap tunkki ja muut renkaiden vaihtovehkeet, ja lähde autotalliin vaihtamaan niitä renkaita. Katso, mitä mies siihen sanoo.
Eikä tarvi edes sitä. Ottaa renkaat vaan kyytiin, käy jossain palvelussa vaihdattamassa renkaat ja kesärenkaat säilöön (ellei jätä rengashotelliin vaihtopaikkaan). Itse olen sinkkkunainen, enkä muuta kuin hätätapauksessa haluaisi vaihtaa renkaita itse, mutta en minä silti siihen mitään miestäkään tarvi, 35 euroa ja vaihtavat suit sait tuossa lähiprisman parkkihallissa olevassa autonpesu-firmassa samalla kun itse käyn kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Oma puolisoni vei minut maanantaina sairaalakäynnille ja vielä lähti mukaan taluttamaan lääkäriin, kun jalkani oli kovin kipeä. Enkä sitä auttamista mitenkään erikoisena pitänyt, koska meillä on perheessä tapana tukea toisiamme.
Jos apu on aina yksipuolista niin ymmärtääjn sen että joskus ei vain jaksa sitä että toinen tarvitsee aina apua mutta häneltä ei apua saa missään asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Myös meillä lääkärireissut pyritään hoitamaan aina yhdessä, se ajaa joka sillä hetkellä on terve ja vaivaton. Sama koskee puolin ja toisin anoppien reissuja, yhdessä lähdetään viemään aina kuin vain mahdollista.
Olisiko mahdollista pyytää joku tuttava tai vaikka naapurin MIES apuun?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista pyytää joku tuttava tai vaikka naapurin MIES apuun?
Ei
Jos säästäisi ruokarahasta niin että hän voi syödä kaurapuuroa taksirahan korvaukseksi. Mitähän siinä menee, viikko?