Huhuu heli71?
Heippa heli71!
Muistatko minut - minä raskauduin sinun ja Penelopen hormoneilla? Laitoin sinulle kuun alussa mailia työmailiisi, mutta olet tietysti jo äitiyslomalla. Nyt oletkin jo ehkä SYNNYTTÄNYT.
Mailaa joskus, kun maileillesi pääset (öö...kun imetys on loppunut? Kun Penelope on muuttanut kotoa pois?). Minä olen jo viikolla 19 ja Unelma & Lempi masussa.
Kommentit (21)
Mä tuppaan tänne teidän keskusteluun toivottamaan Helille valtavan ihanaa ja hyvää synnytystä ja antoisaa vauva-aikaa. Ihanaa kuulla vanhojen keskustelukavereiden hyvistä uutisista!
tiistairyhmäläinen + pas-poika 9 kk
ja jään odottamaan ilouutisia! Ihanaa kohtaamista Penelopen kanssa! :)
-Osse ja IVF-typy 3,5kk
Onnea Helille tulevaan koitokseen : )
Kiva oli kuulla pitkästä aikaa sinustakin ja h-hetkellä vielä : )
Jään odottelemaan uutisia...
T:Minerva rv 28+2
Täällähän heti vanhat tutut ilmoittautuu kun vähän päätään jaksaa puskasta pistää, ihanaa...! Kiitos tuhannesti tsemppauksista teillekin salmiakkisisu, osse ja minerva! Jännäksi tämä menee ja on TODELLA weirdoa suunnitella missä remonttikaupassa suhaa siipan kanssa perjantaina ja missä taas lauantaina, kun kaikkeen pitää suhtautua sillä varauksella että käydään missä käydään paitsi tietenkin jos ollaankin synnyttämässä :-O. Just huokailin tuossa miehelle että olis se vaan paljon helpompaa jos tietäis että koskas se Penelope päättää tuolta eturessusta lähteä ja mies oli ihan että eikä olisi. Kukahan on taas kontrollifriikki...
Toisaalta olen tosi kärsimätön pääsemään pennun kanssa kasvotuksin, toisaalta en vieläkään tahdo älytä että mahassa on oikea vauva, ja että se muuttaa meille ja jopa ihan pian vielä. Toisaalta taas ihailen muuttuvaa muotoani kun vihdoin näytän siltä kuin ne kaikki monta vuotta kadehtimani naiset vauvalehtien kuvissa ja alan kirjoissa. Mä olen ehkä sitten sitä lajia joka saattaa kaivata tätä mahaa joku päivä.
Mutta: sitten kun jotain tapahtuu, annan varmasti kuulua heti kun vain kynnelle kykenen eli nettiin pääsen. Parasta jatkoa teille loppuraskauteen, kunpavauva ja minerva ja ihanaa ja onnellista vauva-arjen jatkoa salmiakkisisulle ja osselle!!!
H+Penelope-pentu 40+1
...työosoitteeseesi laitoin mailia ja laitoin taas. Varaan tapaamisajan johonkin 6-8 viikon päähän, kun olet toipunut synnytyksestä ja imetys on lähtenyt käyntiin. Ehkä olet synnyttämässä JUURI NYT?
jos et ole jo laitoksella.
Käyn täällä joka päivä kurkkailemassa joko on uutisia. Jännät paikat on edessä.
T. club-30 kaveri Olivera & poika 1v ja melkein kuukausi päälle.
Iloiset huiskutukset Helille täältäkin! Tulethan sitten heti kertomaan kumpi tuli ja miten synnytys meni. :-)
Lene ja poika niinikään 1v
Kiva kuulla teistäkin! Oliverahan tuossa joku aika sitten tekstailikin, toivottavasti sait vastaukseni (viimeisiään vetelevästä?) vintage-telefoonistani ;-)
Ja Lene: oltaiskin hommissa jo... takki on kyllä lämmittänyt kasvavaa mahaa ihanasti, vielä kiitos siitä! Nyt kun vielä pääsisi kärryttelemään :-)
( @ ) <-Yrittää esittää Penelopea isossa mahassa
Nyt jo (40+6 kun kerkisi vaihtua vuorokausikin) pelkään että Penelope kasvaa niin isoksi että ratkean synnytyksessä vallan kahtia :-/ Tosin painoarviot vielä liikkuvat joissakin aisoissa, viikko sitten arveltiin olevan hyvin keskikokoinen eli 3,4 kiloa vaikka eihän noista arvioista ikinä kai oikein tiedä. Eli niin tuntuu olevan pentu hitaansorttinen kuin äitinsä. Tai sitten vain huomattavasti käytännöllisempi, musta on nimittäin remonttihommissa ollut jotain apuakin kun olen rapsutellut tapetteja irti, kahtena kappaleena taidan olla huomattavasti vähemmän hyvä työemäntä :-) Huomenna taas taaperran neuvolaan ja jos ei mitään vieläkään tapahdu viikolla niin tosiaan perjantaina sais soittaa Naikkarille ja ruvetaan seuraamaan tarkemmin istukan toimintaa yms. Siihen asti ilmeisesti saavat ihmiset väistellä mua jalkakäytävillä kun jytään eteenpäin, tänään hoksasin menoni muistuttavani barbaperheen lisäksi xl-kokoisia raggamuffin-nuoriamiehiä. Polvet joustaa ja puolelta toiselle vaaputaan, boombastic jou mään...
h+p
mulla oli aikamoisia turvotuksiakin ja vaapuin samallalailla eteenpäin. Sitten se action yht' äkkiä yllättäen vaan alkoi ja sen jälkeen onkin ollut yhtä matalalentoa ;o)
Nyt se masun asukki on jo taapero, jota pitää koko ajan kieltää tekemästä jotain kiellettyä- ja kundi vaan nauraa ja tekee uudelleen ja kun kantaa paikalta pois, saa itku-potku raivarit... tempperamenttia siis löytyy.
Täälläkin odotellaan kovasti Helin uutisia! Eikö olekin hassua miten sitä ei millään meinaa tajuta että kohta on vauvaperhe :). Ihanko oikeasti ne sieltä masusta tulevat kotiin.... Tsemppiä odotuksen loppumetreille ja synnytykseen!
hymis + typy (10 vko tasan tänään, hui kun se aika kuluu)
...ei mitään uutta, VIELÄKÄÄN... selkeä dejavu tuli tänään kun mietin että mites tämä on jotenkin niin tuttua kuitenkin. No silloin ei-raskaana ollessahan sitä jokaisen mahdollisen kierron kohdalla piinistellessä vahtasi kroppansa joka vääntöä ja pistelyitä ja oli niin niin kärsimätöntä. Että varsinaista piinistelyä tämäkin. Sellainen positiivinen juttu kyllä on käynyt, jonka olen monesta paikasta lukenut että ihmisillä on heittänyt mahan veteläksi ennen synnytyksen käynnistymistä niin se on tänään kyllä tapahtunut. Jospa se action tästä alkaisi vihdoin.
Olivera: kun sanoit että se yhtäkkiä yllättäen vaan alkoi niin voitko homespäiselle kerrata vähän tarkemmin vielä että miten yhtäkkiä ja yllättäen, entäs oliko sulla noita mahaoireita?
Ja huh tosiaan miten aika kuluu, teidänkin vaaveli jo kolmannella kuulla! Eikö senikäiset jo ota reippaasti kontaktiakin? (Huomaa asiantunteva otteeni pikkuvauvoista puhuttaessa ;-)! ) Oletko hyvin parantunut sektiosta?
Vatsa meni löysäksi ja tyhjeni päivää ennen kuin sitten yht' äkkiä hulahti limatulppa (siis hirveä kasa venyvää limaa-sorry etova kuvaus...) sänkyyn kylkeä kääntäessä ja samantien alkoi supparit -tosin laantuivat vielä seuraavana päivänä puoleksi päiväksi -mutta sitten lähti synnytys ihan kunnolla käyntiin.
Olivera: kun sanoit että se yhtäkkiä yllättäen vaan alkoi niin voitko homespäiselle kerrata vähän tarkemmin vielä että miten yhtäkkiä ja yllättäen, entäs oliko sulla noita mahaoireita?
[/quote]
Eli aina välillä tulee täälläkin palstalla käytyä ja seurattua samalla tuttujen nikkien kuulumisia. Viime päivinä vähän ahkerammin, kun olen muistanut, että Helin vauvan la piti olla näihin aikoihin... Sulla on Heli tosi jännät paikat nyt, väistämättä palaavat mieleen ne omat viimeiset päivät raskaana!
Mun piti kanssa kommentoida noita raskauden viime hetkien ruumiintoimintoja... Mulla oli tosi turvonnut ja väsynyt olo viimeisten viikkojen ajan, mietin että miten kestän, jos vaikka menisi vielä 2 viikkoa yliaikaiseksi (nyt sitä tunnetta ei enää osaa kunnolla kuvitella). Limatulppa lähti pari päivää ennen synnytystä, se oli sellainen n. 20cm pitkä isoa kastematoa muistuttava sitkeä kellertävä limanauha, joka tuli ulos vessakäynnin yhteydessä (ällöttävä kuvaus, sorry...). Mahan löystymistä en varsinaisesti muista, paitsi että sitten kun synnytys käynnistyi ja tajusin että NYT SE ALKAA, hermostuin niin hirveästi että maha meni löysäksi siinä vaiheessa. Kävin wc:ssä 3 kertaa 20min aikana ja suoli tyhjeni sitten onneksi siinä vaiheessa eikä vasta siellä synnytyspöydällä... Vielä raskaana ollessani muistan, kun eräs juuri synnyttänyt ystäväni antoi neuvon, että " pyydä se peräruiske sitten HETI, kun pääset sairaalaan" ja mä mietin, että miksiköhän. Mulla alkoivat ne supistukset tosi varoittamatta ja ne tihentyivät niin nopeasti, että olin 20 min päästä niiden alkamisesta jo kontillani lattialla ja mietin, että miten ihmeessä pääsen sinne sairaalaan asti. Eli äkkiarvaamatta se tilanne voi tulla että synnytys alkaa, mutta muista että nämä yhtä rajut tapaukset kuin itselläni oli, ovat aika harvinaisia. Ei siis ollut tarkoitus pelotella, kirjoitin vain omasta kokemuksestani kun huomasin että asiasta kyselit! :o)
Ihan hirveästi Heli onnea sinne synnytykseen, malttamattomana täällä odotellaan sitten kuulumisiasi!!!
Aninka + tyttö 1v ja vajaat 3kk
ja komppaamaan muita vanhoja tuttuja niccejä. Huisaa että Oliveran ja Lenenkin vauvat ovat jo taaperoita!
Tsemppiä synnytykseen.Olet taatusti jo synnyttänyt ja ehkäpä kotiutunutkin :)
Meidän pikku-mies on 6kk vanha ja ollaan sitä keritty jo klinikallakin käydä vilauttamassa. Olihan jännä tunne astella sinne nyytin kanssa. Luulin että en enää ikinä sinne palaa :) Lisää ei ole näillä näkymin suunnitelmissa vaikka ei ehkäisyä käytetä.Usko luomuihmeeseen on 0,001% ;) Eli palailen kertomaan sitten järkyttyneet raskautumis-uutiseni kunhan imetys on loppunut (juu ja hevosetkin osaa lentää jos oikein uskoo...)
T:Piippuli
kovasti täällä odotellaan uutisia :o) Eihän siellä ole jo vauveli sylissä!
Tytteli taisi syntyä päivä ennen naistenpäivää - sain tekstiviestin tänne matkoille. Muistaakseni ihan hyvänkokoinen ja -mittainen, Heli tulee varmaan itse kertomaan enemmän kun pöhnältään pystyy.
ONNEA HELILLE JA PENELOPELLE!
Kyllä vain! On pitänyt sata kertaa onnitella sua tuplatärpistä, mutta varsinkin viime aikoina olen ollut aika saamaton ja väsynyt ja voipunut ja kaikkea sellaista, mikä kuulemma loppuraskaudessa on hyvinkin tavallista. Vielä(kään) en näköjään ole oikein käsittänyt että tahti tosiaan on hidastunut, ihmettelen vain kaupan ikkunoista heijastuvaa hahmoa ja ällistelen että kuka tuolla taapertaa kuin paraskin barbamama... mutta siis onnea ISOSTI! Tosi hienoa että plussasit, kun tilanne oli kuitenkin enemmän tai vähemmän " Tupla tai kuitti" -tyyppinen. Ja sulle tulossa onnekkaasti tuo tuplaosasto ;-)
Ihme juttu, en ole mielestäni saanut mitään mailia sulta!? Muistan että meillä oli jotain ongelmaa maililiikenteessä, olisikohan nyt kyse jostain samasta? Kokeilepa uudestaan, lukemisessa ei ole muuta onkelmaa kuin koneelle pääseminen (oon miehen työläppärin varassa), työmaili kun on nettisellainen niin voin lukea sitä kotonakin ja melkein päivittäin olen sitä lukenutkin. Tai sitten voisin itse asiassa lähettää sulle tekstarin kun sain kaiveltua sun numeronkin tuolta muistiinpanoista.
Elämänmuutoksia on luvassa kertaheitolla muutenkin, nämä vakaumukselliset vuokra-asujat ostaa paukauttivat oman asunnon ja kohtapuoliin musta kai tulee sellainen kärryjä lykkivä lähiöäitee... no ihan kiva mielikuva se on kyllä, varsinkin kun saisi pikku remppahuolet järjestykseen ennen muuttoa...
mutta meenpä heti laittamaan sulle tekstarin, toivottavasti saat sen!
toivoopi H+Penelope 40+0