Pöytä varattu ravintolasta, mutta paikalle ei ilmaannutakaan: hintalappu siitä 49 euroa
Kuulostaako oikealta ratkaisulta? Ongelma pahin jutun mukaan Helsingissä.
Kommentit (530)
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollainen "sakko" laillinen Suomessa? Pidän itse kiinni varauksistani, mutta jos saisin sakon moisesta, en menisi ko. paikkaan enää ikinä.
Ei se mikään sakko ole, vaan ennakkovarausmaksu joka hyvitetään laskusta. Ennakkovarausmaksua voi joutua maksamaan monestakin asiasta, kuten esimerkiksi mittatilaushuonekaluista, mittatilausvaatteista, asunnosta, jne jne jne. En minäkään olisi saanut talostani ennakkoon maksamaani kymppitonnia takaisin, jos olisinkin yhtäkkiä perunut kaupan kauppakirjan solmimisen jälkeen, ja on kuule ihan laillista.
Ihan oikein, hesoissa asuu niin pöljää sakkia 🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Jossakin paikassa tuo on 100 euroa.
Pitäisi olla 50e/hlö, eli jos varaa pöydän neljälle hengelle, pitää maksaa etukäteen 200 e, jonka menettää jos ei tule paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Itse varaan pöytiä muiden nimiin esim äänekkäät naapurit. Siinä pulittavat.
Varaaja maksaa varatessaan, eli sinä maksat! BUAHAHHAHHAHAAA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kukaan ei tule pöytään niin silloinhan pöydän voi antaa walk-in asiakkaille.
Sun pitäisi varmaan käydä konsultoimassa noita ravintoloita. Kas kun eivät itse ole keksineet näin nerokasta ratkaisua tuohon ongelmaan. Tuohan on win-win, voin edelleenkin tehdä hyvällä omalla tunnolla ilman maksua 10 eri ravintolaan varauksen illaksi. Kukaan ei kärsi, koska ravintolat voivat täyttää tyhjäksi jääneet pöydät walk-in asiakkailla. Mahtavaa!
No jos ei riitä walk in asiakkaita niin silloinhan se tarkoittaa, että ravintola ei ole erityisen suosittu, joten miksi pöytä sitten tarvitsee ylipäätään varata ja ottaa maksu siitä?
Ei Helsingissä pääse viikonloppuna syömään mihinkään vähänkään tasokkaampaan paikkaan ilman varausta, täyttä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia saatanan juntteja siellä Helsingissä ollaan kun moneen paikkaan tehdään varaus, eikä peruta, vaikka tiedetään, ettei mennä. Saatanan hesalaiset maalaismoukat.
Ne on ne maaltamuuttajat..
Se on totta maaltamuuttajat on isompi ongelma Helsingissä kuin maahanmuuttajat.
Maaltamuuttajatkos ne raizzkailee ja tappelee siellä Helsingissä?
Kyllä, kehitysmailta saadut.
Joskus käy niinkin, että varaamasi pöytä ei olekaan ihan vielä valmis ja sitä joutuu odottamaan. Tuo rafla ei tietenkään ole maininnut minkäänlaista ehtoja, että saatko varausmaksun takaisin, jos et halua jäädä odottamaan. Aika heppoisin ehdoin ihmiset olisivat muka valmiita heittelemään viiskymppisiä. Itse luulen, että jääpi monelta varaus tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus käy niinkin, että varaamasi pöytä ei olekaan ihan vielä valmis ja sitä joutuu odottamaan. Tuo rafla ei tietenkään ole maininnut minkäänlaista ehtoja, että saatko varausmaksun takaisin, jos et halua jäädä odottamaan. Aika heppoisin ehdoin ihmiset olisivat muka valmiita heittelemään viiskymppisiä. Itse luulen, että jääpi monelta varaus tekemättä.
Kiitos että jätät tilaa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että ravintolan imagolle tuosta on lopulta enemmän haittaa kuin hyötyä. Suomessa alan yrittäjät ovat tottuneet nielemään nuo tappiot, niitähän ne de facto ovat, mukisematta.
No siinähän uskot. Todellisuudessa on kuitenkin sellainen hyvä piirre, että se ei mukaudu juuri sinun uskomuksiisi.
Kuka idiootti maksaa varausmaksua, kun yhtä hyviä ravintoloita on tarjolla ilmankin?
Etkö tajua että varausmaksu hyvitetään laskusta?
Vierailija kirjoitti:
Täysin kohtuullista. Jos et ole varma menetkö, älä varaa pöytää, vaan kokeile onneasi viime hetkellä. Yksinkertaista.
Näin. Ne jotka ei halua varata suosittuun ravintolaan pöytää etukäteen, voivat mennä nakkikiskalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kukaan ei tule pöytään niin silloinhan pöydän voi antaa walk-in asiakkaille.
Sun pitäisi varmaan käydä konsultoimassa noita ravintoloita. Kas kun eivät itse ole keksineet näin nerokasta ratkaisua tuohon ongelmaan. Tuohan on win-win, voin edelleenkin tehdä hyvällä omalla tunnolla ilman maksua 10 eri ravintolaan varauksen illaksi. Kukaan ei kärsi, koska ravintolat voivat täyttää tyhjäksi jääneet pöydät walk-in asiakkailla. Mahtavaa!
No jos ei riitä walk in asiakkaita niin silloinhan se tarkoittaa, että ravintola ei ole erityisen suosittu, joten miksi pöytä sitten tarvitsee ylipäätään varata ja ottaa maksu siitä?
Päinvastoin. Jokainen tietää että suosittuun ravintolaan ei ole useimmiten mitään asiaa ilman varausta, koska paikat ovat täynnä. Harva sitten pyörii kyselemässä peruutuspaikkoja huvikseen.
Ymmärrän idean, mutta miten tuossa siis estetään vaikka kiusanteon mahdollisuus? Ei kai pöytävarauksia tehdessä ole mitään vahvaa tunnistautumista, vaan tyyliin nimi ja osoite riittää? Näin on ainakin ollut paikoissa, joista itse olen varannut pöydän (pikkupaikkakunnalla, myönnetään).
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollainen "sakko" laillinen Suomessa? Pidän itse kiinni varauksistani, mutta jos saisin sakon moisesta, en menisi ko. paikkaan enää ikinä.
Minä hämmästelen mitenon mahdollista, että Suomessa on niin paljon epäreheölisiä ihmisiä, että ravintoloiden on pakko ottaa käyttöön tuollainen menettely. Toisten tahallinen petkuttaminen kertoo jollain tavalla häiriintyneestä mielestä. Turhia varauksia tekevä ehkä jopa nauttii tekonsa seurauksista, kun jollekinyrittäjälle tulee taloudellista tappiota. Vaihtoehtoisesti pelleilyvarauksia tehdään ilkeydestä. Todella inhottavaa. Onko muuten mahdollista, että joku, joka tietää tietyn porukan suunnittelevan ravintolassakäyntiä, tekee heidän nimissään turhia varauksia aiheuttaakseen haittaa kavereilleen (maine) ja ravintolalle (rahanmenoa)?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän idean, mutta miten tuossa siis estetään vaikka kiusanteon mahdollisuus? Ei kai pöytävarauksia tehdessä ole mitään vahvaa tunnistautumista, vaan tyyliin nimi ja osoite riittää? Näin on ainakin ollut paikoissa, joista itse olen varannut pöydän (pikkupaikkakunnalla, myönnetään).
Se varausmaksu maksetaan varausta tehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Viiden euron varausmaksu voisi olla kohtuullinen.
Ikean buffaan joo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tuossa jutussa vielä kertovat, että korvaavia asiakkaita on vaikea saada eli tulijoita ei ole jonoksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tuossa jutussa vielä kertovat, että korvaavia asiakkaita
Niin, kun ne korvavaat asiakkaat ovat varanneet pöytänsä ajoissa muualta varmistaakseen ruokailunsa tiettynä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kohtuutonta. Sari Helin oikein kytännyt henkilökuntineen instassa asiakasta joka menikin naapuriravintolaan. Aikamoista.
Itse kartan kyllä jatkossa nämä varausmaksua pyytävät ravintolat.
Tuo asiakkaan seuraaminen oli aika paha.
Mitä? Jotkut levittelevät nykyään koko elämänsä kaikkien näkyville somessa. Jos joku näkee siellä jotain, niin se ei ole kyttäämistä. Kohde on itse halunnut olla esillä ja moni on tuonut läheistenkin asiat näkyville julkisuuteen näiltä kysymättä.
En käy Suomessa ravintoloissa koska tuntuu että henkilökunta on kuningas eikä asiakas.Lisäksi joissakin ns.paremissa syöttölöissä sapuska aika saattaa olla 2 tuntia ja sitten ulos.Jännä ettei Italiassa tai Ranskassa ole näitä kommervenkkejä.