Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joita harmittaa väikkärin väsääminen?

Vierailija
30.10.2024 |

Kaksi paperia ulkona ja kolmas tekeillä. Sitten vain yhteenveto. Loppusuoralla siis. Mutta ei tässä ollutkaan järkeä. Aihe ei lopulta nappaa näin paljon, enkä haluakaan tutkijaksi tai olla yliopistolla töissä. Tuntuu siltä, että kaikki muut ovat niin innoissaan tutkimuksistaan ja tutkijuudestaan. Tekevät hirveästi töitä. Tuntuu ihan huijarilta muiden innokkaiden keskellä. Tuli tehtyä virhe ja nyt pelkään, että en pääse muualle töihin. 

Onko muita, joita harmittaa, että tuli ryhdyttyä tekemään väikkäriä? Onko joku jopa jättänyt kesken? Mitä väitöksen jälkeen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitöksen jälkeen pääset iltapäivälehtiin uhriutumaan, kun ei ole töitä.

Vierailija
2/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa väitelleenä on hyvin helppo löytää töitä, etenkin jos ei halua pysyä yliopistolla. Joten tuhra dun on surra,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töitä yliopitolta missä työskentelen tutkijana.

Väikkärin teko oli mielenkiintoista, ja aihe kiinnosti.  Olen valtavan tyytyväinen.

Vierailija
4/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo että väikkäri on lapsille välipalaleivät. Se olikin väitös.

Vierailija
5/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pääsisi muualle töihin?

Vierailija
6/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et ole humanisti, niin hyvin sun käy.

Vierailija
7/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä välipala tekemättä

Vierailija
8/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt työn ohessa monta vuotta. Muuten mukavaa, mutta helkutin raskasta, kun ohjaaja ei tee palkkansa eteen mitään. Kivireen vetämistä. 

Vierailija
9/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla menee hyvin kun oot saanut julkaistua kaksi artikkelia. Mulla on toinen vuosi menossa ja kaksi arvioitavana, mutta ei mitään takuita siitä että menisi läpi. Mua ei tosin kyllä kaduta mikään. Olin teollisuudessa ennen tätä.

Vierailija
10/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et pääsisi muualle töihin?

Aina puhutaan siitä, kuinka tohtorit joutuu siivoojiksi. Tiedän kyllä, että korkeasti koulutetut työllistyvät hyvin. Mutta jos en aio tutkijaksi, niin varmaan olisi helpompi työllistyä maisterina. 

Vierailija
11/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan et ole humanisti, niin hyvin sun käy.

Yhteiskuntatieteilijä

Ap

Vierailija
12/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi alkumetreille koko homma. Kävin yliopistolla eräässä työhuoneessa, jossa on 4 ihmistä pienemmässä tilassa kuin minun makuuhuoneeni. Tuli tunne, että en minä tänne haluakaan. Tutkijan työ kyllä olisi kiinnostanut ja väikkäri, mutta olihan siinä muitakin mutkia matkassa.

Vierailija
13/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa väitelleenä on hyvin helppo löytää töitä, etenkin jos ei halua pysyä yliopistolla. Joten tuhra dun on surra,

Riippuu alasta. Ainakaan humanistit eivät juuri työllisty.

Vierailija
14/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt työn ohessa monta vuotta. Muuten mukavaa, mutta helkutin raskasta, kun ohjaaja ei tee palkkansa eteen mitään. Kivireen vetämistä. 

Ja silti vasta 2 artikkelia tehty?

Vierailija
15/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla menee hyvin kun oot saanut julkaistua kaksi artikkelia. Mulla on toinen vuosi menossa ja kaksi arvioitavana, mutta ei mitään takuita siitä että menisi läpi. Mua ei tosin kyllä kaduta mikään. Olin teollisuudessa ennen tätä.

Riippuu siitä, mihin julkaisuihin artikkeleitaan tarjoaa. Eihän vertaisarvioitujenkaan artikkelien saaminen julkaistuksi ole välttämättä vaikeaa.

Vierailija
16/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin pyrit sillä, että teet väikkärin?

Vierailija
17/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ohjaajan sitten pitäisi tehdä, se väikkäri sun puolesta? Sinun työsi se on, ja sinä siitä vastaat. Ohjaaja lähinnä valvoo ettet tee itään katastrofaalisia mokia, ja että työ täyttää muotoseikat.

Vierailija
18/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ohjaajan sitten pitäisi tehdä, se väikkäri sun puolesta? Sinun työsi se on, ja sinä siitä vastaat. Ohjaaja lähinnä valvoo ettet tee itään katastrofaalisia mokia, ja että työ täyttää muotoseikat.

No ihan kiva olisi, jos edes lukisi tekemäni tekstit. 

Vierailija
19/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää, vaikka teen jo toista väikkäriäni. Ensimmäinen oli ydinfysiikasta, tämä toinen lääketieteestä. Suomessa kannattaa opiskella niin pitkään kuin ikinä kykenee, koska on ilmaista, ainakin vielä.

Vierailija
20/25 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ohjaajan pitäisi mielestäsi tehdä? Jos hän ottaa kantaa artikkeliaiheisiisi, sisältö- ja käsikirjoitushahmotelmiisi tai keskustelee kanssasi kohtaamistasi ongelmakohdista, niin minusta siinä on riittävästi. Ei hän ole tekemässä väitöskirjaa, vaan sinä.

Vai onko teillä näkemyseroja?