Moraaliton ystäväni panee surutta varattua miestä
Vetosi yksinäisyyteensä tms. ongelmiinsa. Minun empatia ja ymmärrys loppuu kuitenkin tähän. Katkaisen välit, kunnes hän lopettaa tuon suhteen. Sanonko suoraan vai keksinkö tekosyyn?
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä helppoja tyttöjä löytyy? Vai onko se jo eltaantunut?
Ei se tietääkseni muiden kanssa pane.
Ap
No anna panna. Ei asia sinulle kuulu, eikä ystäväsi tee mitään väärin. Mistä sinä tiedät miehen motiiveja? Voi olla, että suhde on huono tai seksitön. Hänellä,voi myös olla avoin suhde. Olen mies edellä kuvatussa tilanteessa ja minulla on rakastajatar. Suhteeni on ollut pitkään seksitön. Olen pettänyt ja kertonut puolisolle. Nyt olemme sopineet siitä, että saamme tehdä tahoillamme mitä huvittaa. Ihmisiä ja suhteita on erilaisia. Turha moralisoida muiden tekemisiä
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä tietää, vaikka sen miehen vaimokin panisi surutta muita miehiä.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvoin sinkkunaisilla on miespuolisia kavereita, koska ei pelkkä naisen seura ole minkään arvoista.
Kunnon naisvihaaja taas palstalla. Äiti ei oo tissittäny riittävästi ja isä oli naapurin miehen reikää jyystämässä. Minä täällä nyt naisvihaa puran teihin koska ÄÖ on 2. Hipihurraa olette tyhmiä kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No anna panna. Ei asia sinulle kuulu, eikä ystäväsi tee mitään väärin. Mistä sinä tiedät miehen motiiveja? Voi olla, että suhde on huono tai seksitön. Hänellä,voi myös olla avoin suhde. Olen mies edellä kuvatussa tilanteessa ja minulla on rakastajatar. Suhteeni on ollut pitkään seksitön. Olen pettänyt ja kertonut puolisolle. Nyt olemme sopineet siitä, että saamme tehdä tahoillamme mitä huvittaa. Ihmisiä ja suhteita on erilaisia. Turha moralisoida muiden tekemisiä
Älä sinä tule moralisoimaan itsellesi täysin tuntemattomien tekemisiä. Ap puhuu ystävästään. Sinä puhut itsellesi tuntemattomasta jota peilaat omaan tilanteeseesi joka on usein mt-ongelmaisten ratkaisu jos nyt edes totta puhut. Koska tarinasi on kuin sarjapettäjämiehen kliseitä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Epätoivoista roskaa suollat. Ei pettämiskuvioista tule noilla argumenteilla yhtään sen hyväksyttävämpiä. Ei vaikka kuinka yrittäisi sosiaalisessa mediassa tuota kulunutta mantraa toistella. Teet itsestäsi vain täyden luuserin ja pellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ihmiset vaan olisi rehellisesti avoimissa suhteissa? Aika moni parisuhteessa oleva haluaa panna joskus muitakin, kuin sitä omaa kumppania. Eikä siinä ole mitään väärää, jos asia tehdään kaikkien osapuolten suostumuksella ja kondomia/suuseksisuojaa käyttäen. Selän takana toimiminen ei tietenkään ole ok, mutta itse näkisin, että se mies siinä tekee enemmän väärin kuin kaverisi.
Iso osa ei suostuisi tällaiseen ja myös sinkut katsovat aika pahasti ukkomiehiä, jotka ovat "vaimon luvalla" vonkaamassa muilta naisilta.
Tietenkään ei suostuisi, koska elämme yhteiskunnassa, jossa on monogamianormi. Sitä juuri yritin peräänkuuluttaa, että voisiko ajattelua avartaa, ja kyseenalaistaa tuota normia. Mitä pahaa lopulta olisi siinä, että
Nämä ovat vain Judeo-kristillisen maailmakuvan normeja. Ei tarvitse mennä kovinkaan kauaksi, niin vaimoja voi olla monta. Tyynenmeren saarilta löytyy matriarkaalisia yhteiskuntia, joss kaikki harrastavat seksiä kaikkien kanssa. Miehet eivät tiedä kuka on oikeasti lasten isä. Ei ole olemassa mitään globaalia oikeaa tai väärää, ainoastaan kulttuurin muovaamia erilaisía käytäntöjä. Kukaan ei voi sanoa mikä näistä on oikein tai väär
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota mitä se sulle kuuluu ketä kaverisi panee? Oletko kateellinen vai mikä hiertää?
Moni pitää rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä hyvänä asiana. Usein pitkäaikaisesti epärehelliset, epäluotettavat ja valheelliset pettäjät ja sarjapettäjät päätyvät yhteiskunnan ja elämän reunamille. Hyljeksityiksi ja halveksituiksi roskiksi.
Kuninkaallisilla ja aatelisilla niitä rakastajia ja rakastajattaria läpi maailmansivun vasta onkin ollut. Kovin olivat hyljeksittyjä tai halveksittuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ihmiset vaan olisi rehellisesti avoimissa suhteissa? Aika moni parisuhteessa oleva haluaa panna joskus muitakin, kuin sitä omaa kumppania. Eikä siinä ole mitään väärää, jos asia tehdään kaikkien osapuolten suostumuksella ja kondomia/suuseksisuojaa käyttäen. Selän takana toimiminen ei tietenkään ole ok, mutta itse näkisin, että se mies siinä tekee enemmän väärin kuin kaverisi.
Iso osa ei suostuisi tällaiseen ja myös sinkut katsovat aika pahasti ukkomiehiä, jotka ovat "vaimon luvalla" vonkaamassa muilta naisilta.
Tietenkään ei suostuisi, koska elämme yhteiskunnassa, jossa on monogamianormi. Sitä juuri yritin peräänkuuluttaa, että voisiko ajattelua avartaa, ja kyseenalaistaa tu
No niin, tulihan tänne nyt näitä hörhöjä.
Miksi sitten kaikissa länsimaisissa demokraattisissa kehittyneissä yhteiskunnissa monogamianormi on valllalla? Ehkä siksi että polygamia on alistanut naisia. Esimerkiksi i s la missa naiset on alistettuja polygamianormiin.
Monogamia, luottamus, uskollisuus, rehellisyys ovat aineksia joiden pohjalle nykyinen elämäntapamme on rakentunut. Jollei ole vakautta ja luottamusta ei ole myöskään kehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota mitä se sulle kuuluu ketä kaverisi panee? Oletko kateellinen vai mikä hiertää?
Moni pitää rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä hyvänä asiana. Usein pitkäaikaisesti epärehelliset, epäluotettavat ja valheelliset pettäjät ja sarjapettäjät päätyvät yhteiskunnan ja elämän reunamille. Hyljeksityiksi ja halveksituiksi roskiksi.
Kuninkaallisilla ja aatelisilla niitä rakastajia ja rakastajattaria läpi maailmansivun vasta onkin ollut. Kovin olivat hyljeksittyjä tai halveksittuja
Koska eri mielipiteen omaavilta otettiin henki pois. Tätähän kuvainnollisesti pettämisen vankat puolustelijat haluavat nykyäänkin. Haluavat vaientaa ja hiljentää kritiikin antajat. Koska kulissit pitää yrittää pitää pystyssä keinolla millä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska eri mielipiteen omaavilta otettiin henki pois. Tätähän kuvainnollisesti pettämisen vankat puolustelijat haluavat nykyäänkin. Haluavat vaientaa ja hiljentää kritiikin antajat. Koska kulissit pitää yrittää pitää pystyssä keinolla millä tahan
Jos kaikki tietää kuka ketäkin panee niin aika huonothan ne kulissit on. Ketä sellaiset edes kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin suoraan mielipiteeni ko.ystävälle ja reaktion perusteella tekisin päätöksen jatketaanko ystävyyttä enää.
Reaktio saattaa hyvinkin olla se että ystävä ei jatka sitä ystävyyttä kaltaisesi moraalinvartijan kanssa.
No en mäkään halua olla ystävä petokseen osallistujan kanssa. En mä kenenkään moraalia vartioi, en vaan halua olla tekemisissä kusipäiden kanssa.
Harva ihminen haluaa olla. Se vain että eri ihmisten mielestä hyvinkin erilaiset ihmiset voivat olla kusipäitä. Monen mielestä ne toisten asioihin puuttuvat moraalinvartijat juuri on niitä kusipäitä.
Narsistinen tapa on kääntää asiat päälaelleen.
Ei tuossa ole mitään narsistista. Kusipäistä on sotkeutua toisten asioihin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska eri mielipiteen omaavilta otettiin henki pois. Tätähän kuvainnollisesti pettämisen vankat puolustelijat haluavat nykyäänkin. Haluavat vaientaa ja hiljentää kritiikin antajat. Koska kulissit pitä
Kulissi jostain sensuroimattomasta rakkaussuhteesta. Pah! Pelkkää henkistä väkivaltaa muka vapauden ilmentymänä. Onneksi jotkut ovat tajunneet tehdä hyvinvointiteon ja lähteä tuollaisista rakkauden irvikuvaa olevista suhteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin suoraan mielipiteeni ko.ystävälle ja reaktion perusteella tekisin päätöksen jatketaanko ystävyyttä enää.
Reaktio saattaa hyvinkin olla se että ystävä ei jatka sitä ystävyyttä kaltaisesi moraalinvartijan kanssa.
No en mäkään halua olla ystävä petokseen osallistujan kanssa. En mä kenenkään moraalia vartioi, en vaan halua olla tekemisissä kusipäiden kanssa.
Harva ihminen haluaa olla. Se vain että eri ihmisten mielestä hyvinkin erilaiset ihmiset voivat olla kusipäitä. Monen mielestä ne toisten asioihin puuttuvat moraalinvartijat juuri on niitä kusipäitä.
Narsistinen tapa on kääntää as
Miten ap on sotkeutunut toisten asioihin? Oletko sitä mieltä että väkivalta parisuhteissa pitää vain hyväksyä ja siihen puuttuminen on k usipäistä? Taidat olla pohjaltasi naisia vihaava 1950-luvun äärisovinistiset arvot omaava mies vaikka saatat esittää ulospäin feministiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Jollain ilmeisesti moninkertaisella pettäjällä joka saanut kenties kritiikkiä osakseen tuntuu olevan pakkomielle saada piilotettua pettämiset maton alle tai halkopinon taakse. Itse kyllä arvostelee normaaleja rakkauteen ja rehellisyyteen perustuvia suhteita koska on kyvytön sellaiseen.
AP: Eihän se sun ystävä ole varattu, vaan se mies. Mikset häntä moralisoi?
Vierailija kirjoitti:
AP: Eihän se sun ystävä ole varattu, vaan se mies. Mikset häntä moralisoi?
On hänellä 4 poikaystävää.
Mistä tiedät mitä varattu mies on puolisonsa kanssa sopinut? Ehkä heillä on avoin suhde?
Apn kuvaamat naiset (ja myös miehet) ovat usein hyvin rikkinäisiä ja riippuvaisia ihmisiä jo valmiiksi. Taustalla useimmiten pitkäaikaisia hoitamatta jätettyjä mielenterveyden ongelmia. Päihdetaustaa huumeet mukaanlukien monella.