Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelu, onko punainen lippu? Mitä teen?

Vierailija
30.10.2024 |

Kävin työhaastattelussa, keskisuureen yritykseen. Työtehtävät oli asiantuntijatason "toimistohommia" mitä voin tehdä suurimmaksi osaksi etänä. Alkuun perehdytys, mikä tapahtuu työpaikalla.

Mutta itse haastattelu..

Muuten oli ihan asiallinen yms. Mutta haastattelija itse kertoi hiljattain eronneensa (hän mies, minä nainen) Tämän hän mainitsi sivulauseessa. Hän oli tulostanut CV:ni ja tuijotti sitä kuvaa, sitten katsoi minua ja hymyili. 

Tuli semmoinen fiilis, että hän oli minusta kiinnostunut muutenkin.. Kuin vain potentiaalisena uutena työntekijänä. Itse olen naimisissa, eikä mies ollut muutenkaan minun tyylinen. Hymyilin haastattelun ajan, ja minulle jäi vähän vaivaantunut fiilis. En kertonut, että olen naimisissa, koska parisuhdestatuksellani ei ole mitään merkitystä töissä. Yritti vähän tätä udella kiertolauseella "Kerro sinun historiasta, mikä toi sinut minun luokse tänään"

Mietin, että mitä teen.. Jos hän tarjoaa minulle työpaikkaa? Olen Kelan työttömyystuella, eli saan vajaa 600€/kk enkä mitään muuta. Taloudellinen tilanteeni ahdistaa minua, ja tarvitsisin todella uuden työn.. Mutta..

Mitä sinä tekisit, jos saisit työtarjouksen? Työpaikasta lupasi ilmoittaa perjantaina.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet.

Vierailija
2/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on yhtä totta kuin Salatut elämät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti.

No mutta, ei hän pysty keskisuuressa yrityksessä tekemään sinulle mitään ilman vakavia seurauksia, jos pysyt itse professionaalina. Eli voit jättää limastelun omaan arvoonsa ja keskittyä työhösi

Pidä tiukat rajat ja fyysinen sekä henkinen etäisyys, eli älä mene jutuissa henkilökohtaiselle tasolle. Jos hän tulee liian lähelle fyysisesti niin otat vaan askeleen kauemmas

Mutta sinuna ehkä kirjaisin ylös nämä epämääräiset toimet ihan alusta asti ihan vaan kaiken varalta. Ja liittyisin ammattiliittoon, jos et kuulu jo. Enkä menisi yksiinkään "kosteisiin juhliin" ellei niihin tule jotain tärkeitä asiakkaita, jne.

Itsellä oli vähän vastaavaa, mutta lähdin työpaikasta muista syistä, niin en jäänyt selvittelemään limasteluakaan. Mutta opin, että se ahdistelu on juuri tuollaista "rajoja hipovaa" vihjailua, ettei vaan joudu vastuuseen vääristä teoistaan. Kuitenkin kun niitä kerääntyy useampia ja pidemmän ajan kuluessa, on aihetta caseen

Vierailija
4/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat työn normaalisti vastaan.

Vierailija
5/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ottaisin työn! Kaikkia ihme tekosyitä ihmiset keksiikin ettei tarvitse mennä töihin... Ei se työsopimus tarkoita, että pitää pomolle antaa piparia pikkujouluissa!!!

Vierailija
6/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylianalysoit kun paluu työelämään konkretisoitui. 

Vierailija
7/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, kaikkea sitä ihminen kuvittelee mielessään 

Vierailija
8/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haastattelija itse kertoi hiljattain eronneensa= epäammattimaista, mutta inhimillistä, jos tilanne on tosi tuore

Hän oli tulostanut CV:ni ja tuijotti sitä kuvaa, sitten katsoi minua ja hymyili.= tulostan aina kaikki CV:t haastatteluun, siihenhän perustan kyselyn. Yritän myös hymyillä haastattelussa, jotta vaikuttaisin ystävälliseltä. 

Tuli semmoinen fiilis, että hän oli minusta kiinnostunut muutenkin= huomaa että tämä on täysin oma tulkintasi

"Kerro sinun historiasta, mikä toi sinut minun luokse tänään"= ihan normaali kysymys työhaastattelussa. Antaa sinulle tilaa vastata haluamallasi laajuudella sen sijaan, että käytäisiin läpi työpaikka työpaikalta

En näe mitään epäilyttävää tässä haastattelussa. 

Vierailija
9/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä rajat, älä keskustele muidenkaan kanssa yksityiselämästäsi, ja kerro vasta koeajan jälkeen olevasi varattu.

Vierailija
10/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut, että olen naimisissa, koska parisuhdestatuksellani ei ole mitään merkitystä töissä. Yritti vähän tätä udella kiertolauseella "Kerro sinun historiasta, mikä toi sinut minun luokse tänään"

Haloo, työhaastattelija esittää tuon kysymyksen, siksi että kertoisit mitä olet aiemmin työssäsi tehnyt ja miksi haet juuri tätä paikkaa

Vierailija
11/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen istuu pöydän toisella puolella, niin et sinä pysty sanomaan, mitä kohtaa edessään olevasta paperista se tuijottaa. Saattoi ihan yhtä hyvin olla sun syntymäaika kuin valokuva.

keskisuurissa firmoissa myöskään se haastattelija ei mitenkään erityisen todennäköisesti ole tuleva esihenkilösi. Siellä on todennäköisesti rekryosasto erikseen.

Vierailija
12/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelijalla oli myös uudehko johtotähti autona?

Vierailija
13/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota kulli suuhun ja pyydä kunnon palkkaa.mikä on niin vaikeaa.

Vierailija
14/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet töihin ja otat ruokatunnilla ahnaasti pyllyyn

Vierailija
15/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä roolissa tämä haastattelija on sinuun jos tuon työn saat? Esihenkilö? Pidät vaan rajat, et lähde mihinkään henkilökohtaiseen keskusteluun, varsinkaan työajan ulkopuolella. Jos on HRstä, tuskin näet koko tyyppiä enää ikinä. 

Vierailija
16/16 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla muutenkin aika itsekeskeinen ihminen ja kuvittelet toisten tuijottavan sinua ja olevan sinusta kiinnostuneita.

Minusta olisi peräti outo kysymys työhaastattelussa "mikä toi sinut MINUN luokse tänään". Ihan oikeasti olisin vastannut, että kutsu työhaastatteluun. Jos tämä ei ole provo, joka on innoittanut (aloittajan itsensä?) tekemään toinen toistaan typerämpiä vastauksia, niin tietenkin kannattaisi ottaa TYÖ vastaan, jos sitä tarjotaan. Ja sen jälkeen liittyä ammattiliittoon heti ensimmäisenä päivänä ja ryhtyä  hakemaan uutta työpaikkaa saman tien.

Jos on määräaikainen, muista pyytää sekä koeaika että irtisanomisehto.