Rasva joka EI KIRVELE KUIVALLA IHOLLA
Siis apua. Suositelkaa rasvaa joka ei kirvele kuivalla iholla. Naama on niistämisestä rohtunut ja voi helvetti sentään kun kaikki rasvat ja öljyt polttaa niin maan penteleesti. Apua!
Kommentit (24)
Semmonen vedetön rasva. Joku xyliderm esim. En tiä kuinka toimii kasvoille mutta ei kirvele.
Sun pitää tarkistaa, mitä voide sisältää. Jos sen ainesosana on vesi, se kirvelee. Luonnonkosmetiikasta löytyy paljon hyviä rasvoja, jotka eivät ole vesipohjaisia. Esim. Madara SOS linja on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Semmonen vedetön rasva. Joku xyliderm esim. En tiä kuinka toimii kasvoille mutta ei kirvele.
Vedetön xyliderm :D Toihan on melkein pelkkää vettä.
1. Essex lotion hydrogeeli, 2. Ceralan hoitava perusvoide, 3. valkovaseliini.
Nivean joku Body Lotion, valkoinen purkki, sininen korkki/kansi. Imeytyy ihan muutamassa minuutissa.
Kokeilin sitä myös räkätaudissa: nenä tukossa ja niistämisestä kipeä - sitä pumpulipuikolla sekä sierainten sivulle että myös alle/sisään. Heti tulee aivastus ja räkä alkaa irtomaan. Niistäminen ja eikun uudestaan sama "sivelöinti".... Seur. aamuna ei koskenut ainakaan niin paljon (keksin tuon, kun ei muuta rasvaa ollut ....).
Mulla joskus niin paljon piti niistää, et nahka alkoi jo irtoilemaan, vähensi kipua, nokka aukesi heti.
HTH
t. m59
Acon cano dern. Tai alkuun vähän kirvelee, mut laantuu nopeasti ja muutamassa päivässä alkaa helpottamaan. Mun luottorasva vuosia koko atooppisellw keholle ja naamalle. Apteekista saa.
Mulla on aina flunssan varalta kotona nenäliinoja, kurkkupastilleja, hunajaa, avaavaa nenäsuihketta, särkylääkkeitä, tiivistemehua JA bepanthenia just tuon niistämisestä johtuvan ihon rikkoutumisen takia. Eli "laita siihen bepanthenia". 🙃
NIVEA. Se tuttu matala sininen purkki. 47 vuoden kokemus, joka nuhan on pelastanut. Laitat reilusti sitä joka niistämisen jälkeen, kyllä iho kiittää ja tuntuu helpotus heti.
Vierailija kirjoitti:
Meijerin Bio- vedinvoide
Tää on hyvä. Lehmille tehdään ihan parhaat tökötit. Itse käytän samoja rasvoja elukoiden kanssa.
Hunaja?