Yle: Jyväskylän keskusta on muuttunut levottomaksi
Tuossa Ylen artikkelissa kerrotaan, että viime aikoina Jyväskylän keskustassa kävelykatu muuttunut kovin rauhattomaksi ja siellä kulkee kaiken maailman epämääräistä sakkia.
Onko teillä mitään kommentteja asiaan?
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet juuri niitä jotka pistävät hampaat irvessä vastaan kun asioita yritetään parantaa. Ei tänne kannata kirjoittaa pitkiä tekstejä sillä 99% ei lue ensimmäistä lausetta pitemmälle. Sinäkin luit todennäköisesti vain kaksi viimeistä lausetta.
Noniin iso yllätys ettei sulla ollut mitään konkretiaa. Ei teillä koskaan. Pelkkää loputonta kitinää
Pysähdyin kerran Jyväskylässä. Ei ollut minkäänlaista ennakkokäsitystä paikasta ja hämmästyin kun kohtasin hellepäivän ja kävelykadun yhdistelmän. Ravintoloita, iloisia ihmisiä, ja vaikka olikin kesäloma niin huikean nättejä tyttöjä.
Voin kuvitella että vaikutelma saattaa olla. toinen vaikka lokakuisena sadepäivönä
Mutta siisbyliopisto- ja kulttuurikaupunkina tuota olen pitänyt.
Tai sitten kun lopulta saa jotain konkretiaa puristettua ulos niin se on tasoa myydään suomi venäjälle tai holokausti #2
Vietin paljon aikaa, opiskelin ja asuin Jyväskylässä vuodet 2002 ja 2012. Liikuin kaikkina aikoina kesät ja talvet ympäri kaupunkia, eikä koskaan tällaista näkynyt missään. En ikinä joutunut mihinkään ongelmiin kaduilla tai baareissa. Meno ilmeisesti muuttunut sen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Pysähdyin kerran Jyväskylässä. Ei ollut minkäänlaista ennakkokäsitystä paikasta ja hämmästyin kun kohtasin hellepäivän ja kävelykadun yhdistelmän. Ravintoloita, iloisia ihmisiä, ja vaikka olikin kesäloma niin huikean nättejä tyttöjä.
Voin kuvitella että vaikutelma saattaa olla. toinen vaikka lokakuisena sadepäivönä
Mutta siisbyliopisto- ja kulttuurikaupunkina tuota olen pitänyt.
Jyväskylästä saa pillua joka yö kunhan omaa kohteliaat käytöstavat ja rennon hauskan asenteen.
Omituista. Asuin ihan siinä keskustassa opikeluaikoinani. Hiljaisempaa kaupunkia ei ole olemassa. Mistään ei kuulunut koskaan mitään kun kävelykatu avattiin ja raskas liikenne kiertää kauempaa. Sitä tajusi vasta että asuu kaupungissa kun astuu rappukäytävästä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina se on ollut levoton, nykyään jopa rauhallisempi kun vaikka 2000 luvun alussa, jolloin nuoriso siellä liikkui paljon enemmän kuin nykyään.
Kyllä sse meno on nykyään paljon villimpää. Spurguja, narkkeja, teinejä, maahmuut.ajaporukoita, jne. Siellä näkee tappeluita, avointa kerjäämistä/huumekauppaa, sammuneita ja kerran näin miehen kusevan housuihinsa keskellä katua.
Rauhallista elämää oot kyllä eläny, jos toi on pahinta mitä oot nähny
Aika levotonta menoa tuo on. Lopeta sinä se snuff-elokuvien katselu.
Kaikkein luusereinta on saada kokemuksensa jostain leffoista tai kirjoista. Ite oon kokenu ihan vaan maailmaa reissaamalla enkä missään turistirysissä. Mutta eihän tällänen tavis suomalaiselle aukea, joka ei lähe lähipubin kävelykatua pidemmälle
Jyväskylän keskusta on aina ollut suomen väkivaltaisimpien alueiden listan kärkipäässä. Sinänsä vähän kummallista puhua että alue olisi nyt jotenkin viimeaikoina muuttunut levottomaksi. Mutta klikkiotsikot on ne mitkä myy
Itse aloin kiertää kävelykadun kai 10 vuotta sitten kun siellä sai aina olla pujottelemassa feissareiden ohi
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylän keskusta on aina ollut suomen väkivaltaisimpien alueiden listan kärkipäässä. Sinänsä vähän kummallista puhua että alue olisi nyt jotenkin viimeaikoina muuttunut levottomaksi. Mutta klikkiotsikot on ne mitkä myy
Sitäkin, mutta sanotaanko 5-10 vuoden sisään homma on karannut käsistä kokonaan. Aivan sama mitä selitetään, ihan omaa kokemusta tästä. En todellakaan kulje siellä ilta-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse aloin kiertää kävelykadun kai 10 vuotta sitten kun siellä sai aina olla pujottelemassa feissareiden ohi
Jyväskylän isoimpia vaaroja on ahdistelevat feissarit!
Vierailija kirjoitti:
Täh? Oon baarittanut täällä 20 vuotta. Missä se väkivalta on? En ole kohdannut.
Levottomuuksien luomien on ensisijainen tavoitteemme.
Tähän pyrimme tuomalla maahan levottomuuksien luojia.
T vihreän liiton naiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäkin, mutta sanotaanko 5-10 vuoden sisään homma on karannut käsistä kokonaan. Aivan sama mitä selitetään, ihan omaa kokemusta tästä. En todellakaan kulje siellä ilta-aikaan.
Mitä tekee Jyväskylän poliisi? Keskittyy huumaamaan putkassa makaavia munakarvasavuilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusta-alue on ainakin viime vuosina ollut todella epäviihtyisä jatkuvien remonttien vuoksi. Ei siellä meinaa löytää miihinkään
No ei siellä edes voi löytää mihinkään, koska ei siellä enää juuri mitään ole. Tyhjää liiketilaa pukkaa. Ehkä tämä sitten on vihreiden ja vassareiden unelman toteutuminen; köyhtynyt ydin, jossa laahustaa marginaalijengiä, maahanmuuttajia, kerjääjiä ja köyhälistöä keskellä näkyvää pahoinvointia, likaa ja törkyä. Joku huutaa jumalan sanaa 24/7 tahdittaen valumista tuhoon.
Tämän parempaa luonnehdintaa olen tuskin koskaan Jyväskylästä lukenut. Kiteytit totuuden täysin!
Vierailija kirjoitti:
Levottomuuksien luomien on ensisijainen tavoitteemme.
Tähän pyrimme tuomalla maahan levottomuuksien luojia.
T vihreän liiton naiset
Jaa vihreän liiton naisetko siellä häiriköi. Heitteleekö ne menkkaverta sun päälle vai mistä on kyse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusta-alue on ainakin viime vuosina ollut todella epäviihtyisä jatkuvien remonttien vuoksi. Ei siellä meinaa löytää miihinkään
No ei siellä edes voi löytää mihinkään, koska ei siellä enää juuri mitään ole. Tyhjää liiketilaa pukkaa. Ehkä tämä sitten on vihreiden ja vassareiden unelman toteutuminen; köyhtynyt ydin, jossa laahustaa marginaalijengiä, maahanmuuttajia, kerjääjiä ja köyhälistöä keskellä näkyvää pahoinvointia, likaa ja törkyä. Joku huutaa jumalan sanaa 24/7 tahdittaen valumista tuhoon.
Tämän parempaa luonnehdintaa olen tuskin koskaan Jyväskylästä lukenut. Kiteytit totuuden täysin!
Noniin pussatkaa jo
Vierailija kirjoitti:
Eikö epäakateemisen väestön voisi kyydittää toisaalle. Miksi häiriköille annetaan tuollainen valta?
Koska ihmisoikeudet.
Mun mielestä sun kannattaa ottaa meno Aasiaan - ja pysyä siellä. Voit myös käydä ottamassa matkaseuraksi ryhmän kokemusasiantuntijoita Jyväskylän kävelykadulta. Meikäkanttura tykkää Impivaarasta persjalkana!